Scrubs

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » fre jan 19, 2007 20:54

Bajslåtar! :D

Och Guy-Love-låten är såååå bra. Beskriver så perfekt förhållandet till mina två bästa vänner iaf. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Off » fre jan 19, 2007 21:04

Bara att hålla med. GUUUUUUUUUUUUUUUUUY LOVE
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » lör jan 20, 2007 21:40

6x06
Tyckte om. Visserligen inte iklass med förra och förrförra avsnittet som var säsongsbästa, visst fanns det krystade (heh... krysta... BAJS! Heh...) partier och saker som var problematiskt, men för det mesta ändå charmigt och underhållande.

*nynnar* Everything comes down to poo...

Och så killarnas kärleksvisa förstås. Givetvis.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » fre feb 02, 2007 17:20

6x07 - Underbart :lovebunny:

Det här var väl iaf "den gamla scrubs-humorn" som många har pratat om. Inget överdrivet, utan bara ett udnerbart avsnitt centrerat kring Bob Kelso. Jag gillade detta skarpt, Kelso är underbar :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » fre feb 02, 2007 17:26

6x07 Var väl ett mellanbra avsnitt antar jag. Jag skrattade eg riktigt mycket bara vid ett tillfälle, men det var klockrent istället.

You're china! Haha... både jag och Carro började gapskratta. En "DU ja"! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Simon » lör feb 03, 2007 14:29

Intervju skrev:JOEL KELLER: There was a lot of criticism about [season 5]. You've said that last year you went all out because you weren't on and no one was paying attention, but people thought things got too wacky and surreal at times.

BILL LAWRENCE: I welcome the criticism. Part of that criticism that I agree with; we got bad at policing that (the surreal stuff) and we got back on track. Here's the tough point: there was a lot of criticism from fans that it was too wacky, but yet it was the best ratings we've done by far in five years. Something was working. But the only criticism that I think was valid was that we let these giant surreal comedy moments happen that weren't fantasy moments anymore. I think we policed them after the year started going, and then we fucked up and did a couple of more of them at the beginning of this year and then started policing them again.

JK: Like J.D. in the backpack...

BL: J.D. in a backpack and the Janitor and a giant sand castle. Those were the two worst ones that weren't fantasies

JK: This year with the Las Vegas thing...

BL: Tell you what; the Las Vegas thing didn't bother me as much as J.D. on the flag at the end, which was something that defied physics. The Las Vegas thing was something that could happen and it was funny.

We talk about it so much in the writer's room. I always say, if this show gets too broad and silly and we can't switch to the drama, then it'll be a failure. But you have to get as close to that line as possible, and that'll be one of the best shows.

This is how nerdy we are: When we go back and look at our biggest funniest moments, some of the ones that the true fans mention as their favorites are some of the ones that went up to the line of "Well, that could really happen," without going over it.

Jag är så himla lättad att höra att de har full koll på de sakerna jag tycker pajat serien, samt lugnande ord om att de korrigerar det i framtiden.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Tinwiel » lör feb 03, 2007 15:19

Det var trevlig läsning ja!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » mån feb 05, 2007 15:29

Jag tyckte 6.07. var riktigt bra.

(spoiler 6.07) "YOU'RE China!", då fladdrade en bild av Hanna förbi i mitt huvud automatiskt. :D "My bajingo is on fire!", "The war in Iraq? Try the war to SEE rack!", "If you call Carla 'Pickle' then I can call Isabella 'Little Gurken'. I need this.", "Slidethor", Janitors "to do"-list och kanin-saltshakern... fanns massor med underbara Scrubs-ögonblick, fler än på länge.

Mitt enda problem är möjligen att jag bara har sett Michael Weston som spelade den skadade soldaten i fullkomliga psykopat-roller tidigare, och han är så bra på sånt att jag faktiskt fick lite svårt att känna för honom här.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » fre feb 09, 2007 18:57

6x08
Men vafan!!! Jävla skittjej, sådär gör man inte! :evil: Fy... *är aaaarg* Svek.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Off » fre feb 09, 2007 20:11

6x08 var rakt igenom suveränt. Fan va jag älskar den här serien.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Rombat » lör feb 10, 2007 0:36

6.08! Anledningen till att Scrubs är bäst är avsnit som det här. Fy fan va bra.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » lör feb 10, 2007 1:15

Scrubs! :lovebunny:
Kim :x
visste att nåt fishy skulle hända förr eller senare där, vet inte varför, men jag har aldrig litat på henne :D
jaja, vilken sjuk grej att göra iaf
annars, jättebra avsnitt, lite farligt att se när det sover folk i rummet bredvid dock, råkade gapskratta en gång. jaja, det är bara en av dem som skall tenta imorgon kl. 9.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Ankh » mån feb 12, 2007 22:20

608

Fanmtastiskt avsmitt. Men.. vilken jävla hora. JHar ogillat henne från börjanb och blev besviken när hon va gravid och de skulle spara det etc blablabla. men tänkte att ok, om JD gillar henne så får jag försöka. Men nu.. KILL KIL KILL KILL!!!!

Cox, jag älskar när han visar känslor. Det är det bästa som finns. Näst efter guacamole-.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » lör feb 17, 2007 3:38

6x09 var riktigt bra!

janitor :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » lör feb 24, 2007 15:20

6.10 Do you like speedmetal?

Svag start i början av säsongen men this motherfuckers is on a roll again!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön mar 04, 2007 0:31

Scrubs 6x11:

Jag vill ha tillbaka 20 minuter av mitt liv.
fy dåligt usch
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » sön mar 04, 2007 6:35

gaspode skrev:Scrubs 6x11:

Jag vill ha tillbaka 20 minuter av mitt liv.
fy dåligt usch

Jag förstod inte heller poängen. Jag har redan sett hela serien, jag behöver ingen upprepning eller poängterande av det roliga som har skett. Jag har ju redan sett det, ge mig ny handling istället. Waste of time... :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Simon » sön mar 04, 2007 6:36

Efter 6x11 är det svårt att inte känna att de satsar på en sista säsong med denna.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav HeY » sön mar 04, 2007 15:44

Simon skrev:Efter 6x11 är det svårt att inte känna att de satsar på en sista säsong med denna.

Precis vad jag kände med avsnittet också. Är det här någon sorts grej de gör för att få oss att känna vad de har uppnått dessa (soon-to-be) 6 år, eller vadå? Det var ungefär vad jag satt och tänkte hela tiden.

Om jag vill se musikvideos med fullt av klipp från tidiga avsnitt av serien så söker jag på "Scrubs" på youtube; det har aldrig hänt så alltså är det inget jag är det minsta intresserad av så håll det borta från serien, please!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tomas » sön mar 04, 2007 16:47

Tyckte idén med en clipshow som aldrig slutade var rätt kul. Speciellt med kommentarer som "and I realised that if I replayed them all in my head back to back I could probebly kill another couple of minutes" men efter några minuter när man insåg att det skulle hålla på hela programmet var det inte lika lustigt längre. Det skulle nog må bra av att gå direkt till youtube och/eller som extramaterial på dvd.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Rombat » sön mar 04, 2007 17:58

Jag gillade det. men jag är en sucker för sådana här avsnitt.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Simon » mån mar 05, 2007 12:43

Förresten, låten som vaktmästaren sätter på är ju skitbra. Är det någon som vet vem det är som gör den och vilken låt det är?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Simon » ons mar 07, 2007 19:22

Ja Simon, jag vet. Artisten heter Martin Sexton och låten heter Diner. Lycka till med att hitta den. MU HAAAÄÄÄÄ!!

Ditt lilla lökhuvud, det fixar du aldrig.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Crashdummie » tor mar 08, 2007 9:30

Simon skrev:Ja Simon, jag vet. Artisten heter Martin Sexton och låten heter Diner. Lycka till med att hitta den. MU HAAAÄÄÄÄ!!

Ditt lilla lökhuvud, det fixar du aldrig.

Vad skönt att du sköter båda sidorna av konversationen :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Off » fre apr 06, 2007 11:17

6x15

Speedmetal! Jag älskar den killen. Inte mer än ett ok avsnitt men sista scenen när JD får sina önskningar uppfyllda var helt suverän. Gör mig inte så mycket att Laverne försvinner men det var lite oväntat.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Rombat » fre apr 06, 2007 16:47

6.15
Usch, jag höll på att böla lite när Carla sa adjö. Detta måste nog vara det avsnitt som blandat tragedi och komedi mest. Jag tyckte det hoppade mellan skitkul och sorgligt hela tiden.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » fre apr 06, 2007 18:21

håller med rombat lite satt också och grät lite när carla sa hejdå. jag vet inte, kommer inte ihåg något direkt komiskt ögonblick, men jag kan vart för trött eller nått. hans driftoff blev lite för mkt... och sen var det hemskt när hon inte fick några besökare när hon fött barnet
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör apr 07, 2007 0:26

(spoiler 6.15) Visst var det småsorgligt i bitar, men trots det asgarvade jag verkligen tokigt mycket när JD slutligen både fick bli barnets gudfader och lyckades döpa det till JD. JD Cox. Fyfan så bra. Den enda människan (verklig eller påhittad) som är mer needy än jag.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » fre apr 13, 2007 15:00

Hell hath no fury like a Helgenberger scorned! :D

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » fre apr 20, 2007 12:54

Oh yeah! Suck it bitch! I will murder you!

Jag älskar Scrubs! :D

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film