Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 20, 2005 23:30

gaspode skrev:Yog-Sothoth: "När grisar flyger" är ett mycket vanligt uttryck för att något är otroligt!

Var inte så grymt paranoid hela tiden så lever du om inte längre så iaf lyckligare :)

Jag är av åsikten att en viss dos paranoia och pessimism gör en till en lyckligare människa. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 23:30

Hm, jag trodde du skämtade... Och tyckte att det var jättekul. Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 20, 2005 23:32

Hehe AKS, nej, jag har faktiskt aldrig hört uttrycket "Se upp för de flygande grisarna" förut, så jag trodde att jag hade blivit fetspoilad precis (fick en mental bild av hur vildswinen på ön flög omkring och spred kaos).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav gaspode » tor jan 20, 2005 23:36

Nu kan det faktiskt diskuteras hurpass "fetspoilad" man hade varit om man hade vetat att det nån gång i avsnittet skulle flyga en eller flera grisar på något obestämt sätt :) Men i den övriga humorn här så låter jag det passera :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » fre jan 21, 2005 0:17

AKS skrev:1.14
Detta avsnitt tyckte jag verkligen om. Mycket intressanta tillbakablickar, engagerande historia och...

Och som vanligt (hmm) tycker jag inte alls samma sak som AKS utan att avsnittet var medelmåttigt förutom:
Slutet. Claire!
Och Charlie var underhållande när han försökte låta bli att läsa dagboken och härlig när han slog till Sawyer.
Visst var det intressant att få veta mer om Michael och Walt men det var alldeles för lite ö-tid i övrigt. Tyckte inte mamman var extrekt bitchig heller, snarare att Michael var rätt jobbig. Well, well ;)

Nästa avsnitt är inte förrän 9 feb! :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » fre jan 21, 2005 1:43

Det känns nästintill som om ön har gått och blivit en periferikaraktär till förmån för alla dessa flashbacks.

1.14
Bortsett från det sadistiska cliffhangerslutet var det ett ganska händelselöst avsnitt som aldrig greppade taget om en. Rent allmänt börjar jag tröttna rejält på dessa flashbacks men jag måste samtidigt erkänna att jag ser fram emot Hurley's.
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 21, 2005 1:53

1x14:
Wow, det här tycker jag var riktigt bra! Jag visste inte om jag skulle bli förbannad på mamman eller tycka synd om Michael när hon sa att hennes snubbe skulle adoptera sonen. Nu är det för övrigt HELT tydligt: Walt har en förmåga att forma verkligheten efter sin fantasi. Om han kan skapa isbjörnar av att läsa serier, vad i övrigt kan han vara ansvarig för på ön?

Är det någon annan som tror att det kommer att sluta som en tidsparadox? Att liken med stenarna i själva verket är dem själva, att den franska kvinnan är Claires barn, etc...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav qarlsson » fre jan 21, 2005 2:00

Yog-Sothoth:

1.14
Tidsparadox-teorin var lite cool. Jag tolkar dock inte Walt's isbjörn som "hans". Jag ser det mer som att olika personer har olika manifestationer men att mediet i sig, som skapar manifestationerna, är någon extern kraft på ön. Hm
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 21, 2005 2:02

Qarlsson skrev:1.14
Tidsparadox-teorin var lite cool. Jag tolkar dock inte Walt's isbjörn som "hans". Jag ser det mer som att olika personer har olika manifestationer men att mediet i sig, som skapar manifestationerna, är någon extern kraft på ön. Hm

Men i det här avsnittet spelade de ju ganska tydligt på att det var just Walt som skapade björnen (som i första/andra avsnittet), särskilt med tanke på fågeln som flög in i fönstret och som råkade vara av samma art som han läste om i boken, och med tanke på vad Brian sade.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav qarlsson » fre jan 21, 2005 2:17

Yog-Sothoth skrev:
Qarlsson skrev:1.14

Men i det här avsnittet spelade de ju ganska tydligt på att det var just Walt som skapade björnen (som i första/andra avsnittet), särskilt med tanke på fågeln som flög in i fönstret och som råkade vara av samma art som han läste om i boken, och med tanke på vad Brian sade.

True. Men det är något som inte stämmer här. Skapandet sker ju på andra håll också, som med Boone och även Jack/Charlie/Freckles angående flygpiloten som blev söndertrasad. Walt kan uppenbarligen böja element i omgivningen efter sin vilja i viss grad (som att få regnet att sluta eller fågeln att krascha in i fönstret), men jag tror inte han står för själva skapandet i sig. Intressant dock att Michael verkligen interagerade med isbjörnen i och med att han högg den. Det är första gången vi ser (jag räknar inte incidenten då sawyer sköt den första, ingen klockren interaktion där utan skulle kunna förklaras som en ren illusion). Men det är ju inget mer än trevande spekulationer :)
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav gaspode » fre jan 21, 2005 11:02

Mera 1.14:
Skitbra avsnitt. David Fury har nog skrivit mina två favorit-avsnitt hittills, detta och Lockes avsnitt. Flashbackarna var bra, och jag tycker att de lyckades väldigt bra med att få det att synas på Michael att det var tio år sen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre jan 21, 2005 11:14

Illyria:
En mamma som i princip snor ett barn från dess far och låter sitt barn växa upp utan sin far är inte bitchig? Självisk kärringjävel säger jag. Spelade på Michaels ogrundade skuldkänslor för att få honom att ge upp sin son. Själv skulle jag aldrig tycka att en far som kämpar för sin son och visar att han älskar honom är jobbig.

Nä fy fan för alla själviska mammor och pappor i världen!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jan 21, 2005 13:07

Jag orkade inte skriva något igår.
Men jag tycker att det var ett mycket bra avsnitt.
Jag blev överraskad när Clair kom tillbaka, jag trodde att det var Vincent, och jag hoppades att dom skulle vänta längre med att hitta henne.
För hur många avsnitt har hon kvar i sitt kontrakt?
Ja ja, jag hoppas på att hon inte dör och att hon bara är med i få avsnitt.
Hurley's hemlighet är det jag vill se mest nu.
Även nästa Locke-avsnitt, det kommer bli coolt säkert.
Jag vill att Locke och Boone ska öppna deras lucka i marken. Det är frustrerane att dom inte säger till dom andra så dom kan få hjälp med det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jan 21, 2005 13:10

AKS:
Jag säger inte att hon gjorde rätt, svår situation, men hon var inte speciellt bitchig heller och Michael var ju ingen ängel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jan 21, 2005 13:51

Illyria:
Okej, vi tolkar nog bitchigt olika. För mig kan man bete sig som en bitch/kärringjävel osv utan att för den delen *framstå* som sådan. Och det är ännu värre. Hon låtsades vara snäll och trevlig och betala sjukhusräkningar osv bara för att ge Michael skuldkänslor så att han skulle ge upp sin son. Hur 17 kunde det vara bättre för Walt att adopteras av Brian och sen inte ens få breven från sin far? I know a bitch when I see one. :)

Och på vilket sätt var Michael jobbig? Lyckligtvis är han ingen ängel, han är en människa, men jag förstår inte vad du menar? Nu är jag ju inget större Lost-fan och försöker alltså inte se om avsnitt så fort som möjligt och så så det är möjligt att glömt bort nåt. Men även om M. var jobbig så kan det ju inte rättfärdiga mammans beteende?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jan 21, 2005 14:07

AKS:
Jag fann hans karaktär när han var yngre jobbig, delvis även nu, hur han är överalag, men sen dess har han helt klart växt upp och nu är situationen med Walt lite mer klar också men jag tycker han har hanterat den delvis konstigt ändå.

Att mamman lämnde ser jag inte som bitchigt men möjligen lite när hon skulle be om adoptionen, men mest var hon väldigt självisk då. Jag försöker se det från bådas sida, Michael var naiv och kunde inte se hur deras relation inte fungerade och hon försökte göra något med sitt (och Walts) liv. Michael och mamman var alldeles för olika och vid helt olika stadier i sina liv. Michael kunde även gjort mer för att försöka behålla Walt, domstol osv.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » fre jan 21, 2005 15:02

Märkligt så olika man kan tolka det hela. Jag tyckte verkligen att de hade skrivit hela situationen så att det var Michael som var "good guy" och mamman som var självisk rakt igenom..
Hon sa de "rätta" sakerna till Michael hela tiden, men hennes handlande var alltid själviskt.

Att Michael inte fightades om Walt håller jag inte med om att det kan hållas emot honom.

Dels var väl både Brian och mamman advokater, och hon klargjorde för honom hur liten chans han skulle ha, och dels tryckte mamman på skuldkänslorna angående för vems skull han gjorde det. Jag tycker det kändes ganska naturligt
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 21, 2005 16:43

Illyria & AKS:
Att som förälder frånta den andra förälderns rätt att träffa barnet enbart för egoistiska själ tycker jag är inget annat en ren ondska. Särskilt när pappan uppenbarligen inte är en dålig far på något sätt. Usch, den kvinnan gav mig kalla kårar...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tob » fre jan 21, 2005 21:12

Avsnitt 14

Charley har inte varit med så mycket dem senaste avsnitten, härligt att få se honom igen. När han slog till Sawyer fick jag mer eller mindre en kick. Underbart. Scenen då han försöker hålla sig borta från dagboken var rolig.

Susan var elak rent ut sagt. Starkt gjort av Micheal att ta på sig ansvaret och säga till Walt att det var han som ville ha vårdnaden.

Cliffhanger var överjävlig och ännu överjävligare med tanke på att det är uppehåll nu

Annars vill jag se mer ötid. Det var längesedan jag tyckte flashbacksen var bättre än tiden på ön.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre jan 21, 2005 21:52

Skönt att veta att jag inte är ensam om mina åsikter om mamman... Jag hade lust att strypa henne ett tag. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » lör jan 22, 2005 0:49

Här glömmer vi spoilermarkeringar....

En liten kort åsikt innan jag eventuellt återkommer för en längre kommentar.
Jag gillade inte riktigt Claires återkomst, i vote for violent rescue operation, vill veta mer om Ethan & Co
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » lör jan 22, 2005 1:15

monkeyboy:
Vem vet, det var svårt att avgöra, men Claire kanske inte är gravid längre? Kanske Ethan & co har barnet och då lär det ju bli rescure operation... förväntar jag mig ivarjefall.
I situationen mamman vs Michael tycker jag mest synd om Walt, dock med en ljusare framtid för honom nu. Möjligen ivarjefall, lite beroende på hans krafter.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jan 22, 2005 3:06

Off skrev: Om jag säger att där inte är flygande grisar så är ju det en spoiler. ;)

He, nu påmindes jag om diskussionen om huruvida det var en spoiler att dvärgar inte jonglerade äpplen (eller hur det nu var...) i Angel S5. :)

Jag gillade 1.14. Varken mer eller mindre. Serien flyter på och är inte en av de bästa serierna på TV, men samtidigt långt ifrån dålig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav monkeyboy » lör jan 22, 2005 4:31

Grejen jag menar är snarare att jag vill ha lite "mer interaktion med de konflikterande grupperna"...Sen är inpassande våld inte alltid dumt
Fast lite av grejen är att dom slåss mot en osynlig, okänd fiende. Aja
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » mån jan 24, 2005 0:18

1.14
Mycket bra! Absolut ett av de bästa avsnitten. Michaels historia var bra och intressant, men tog upp för mycket tid. Det händer tillräckligt med intressanta saker på ön för att de inte ska behöva fylla vartenda med flashbacks.

Fram till det här avsnittet tänkte jag att det hade varit bättre om Charlie hade dött, för han har varit så tråkig. Men nu börjar han bli riktigt bra igen. Jag älskar hans scen med dagboken.

Nu verkar det som att det börjar bli mer dramatiskt på ön. Jag hoppas att de ger sig iväg mot Ethans läger, eller att han och hans följeslagare kommer till dem. Och mindre flashbacks. Nästan alla har varit bra och intressanta, men de behöver inte ta upp nästan hela tiden. Och snart borde något hända med den där metallluckan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav monkeyboy » fre jan 28, 2005 0:45

Kanske redan har tagits upp och kanske ska vara i skådis-spotting tråden men jag såg just att Sawyer är ledaren för vampyrerna i början av City of Angels...
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » lör jan 29, 2005 0:46

Jag har inte sett City of Angels, är det en vampyrfilm (det antar jag iofs i och med att vampyrer är med - de brukar ju inte vara ett vardagligt inslag i övriga filmgenrer direkt)?

EDIT: Nu kollade jag på IMDB. Du menade City of..., Angel-piloten.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav monkeyboy » lör jan 29, 2005 1:49

Yog-Sothoth skrev:EDIT: Nu kollade jag på IMDB. Du menade City of..., Angel-piloten.

Exactomundo!
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Off » sön jan 30, 2005 18:26

http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?category=0&id=30284

awaii May Lose Lost

The hit supernatural drama Lost may be looking for a new place to set up camp if Hawaii closes a loophole in its tax laws, the Honolulu Star-Bulletin reported. For the past few years, many film and television productions, including Lost, have been taking advantage of a 100 percent tax credit Hawaii offers for high-tech businesses, but the citizens and government of Hawaii feel that Hollywood is misusing the credit and cheating the state out of millions of dollars. "Nobody wants to move," Lost producer Jean Higgins told the paper. "But this is a business and we must consider options to cut expenses."

If the law is changed and the production decides to move, there are several other states which offer legitimate incentives for productions. The states mentioned by the paper included Louisiana, New Mexico and the Carolinas. But since the tropical backdrop is so essential to the series, an unnamed Touchstone representative offered another possibility. "Did you see Sky Captain?" she said, referring to that film's use of virtual scenery. Lost airs Wednesdays at 8 p.m. ET/PT.

Wtf....
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav monkeyboy » sön jan 30, 2005 18:28

Off skrev:http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?category=0&id=30284

awaii May Lose Lost

The hit supernatural drama Lost may be looking for a new place to set up camp if Hawaii closes a loophole in its tax laws, the Honolulu Star-Bulletin reported. For the past few years, many film and television productions, including Lost, have been taking advantage of a 100 percent tax credit Hawaii offers for high-tech businesses, but the citizens and government of Hawaii feel that Hollywood is misusing the credit and cheating the state out of millions of dollars. "Nobody wants to move," Lost producer Jean Higgins told the paper. "But this is a business and we must consider options to cut expenses."

If the law is changed and the production decides to move, there are several other states which offer legitimate incentives for productions. The states mentioned by the paper included Louisiana, New Mexico and the Carolinas. But since the tropical backdrop is so essential to the series, an unnamed Touchstone representative offered another possibility. "Did you see Sky Captain?" she said, referring to that film's use of virtual scenery. Lost airs Wednesdays at 8 p.m. ET/PT.

Wtf....

I second that, det var ju jätteirriterande och förjävligt...Dom lär förlora en internettittare här, skriv upp det!
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film