Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 23:28

De har ingen tilltro till tittarna, det verkar som de som bestämmer över tv inte har något intresse för det. Inte på riktigt ivarjefall.

Om de vill titta på "lätt" tv kan de ju titta på sina reality-serier. Fast det stämmer ju inte riktigt heller, där är det meningen att du ska följa händelserna, egentligen samma som i en arc-serie. En något hemsk jämnförelse men inte helt fel heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön sep 11, 2005 23:39

Hmm, jo jag förstår Off, tyvärr är det nog så.

Men ändå! Grrr. Dumt. :evil:

Ibland så händer det att jag struntar i att titta på en serie för att jag inte har sett de föregående avsnitten, eller missat några, men då får jag ju skylla mig själv. Det ska väl inte andra behöva lida för, bara för att jag glömmer bort vilken tid det visas.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån sep 12, 2005 1:37

Dom spelade en Cardigans-låt i Greys anatomy, ep 2. Inte så viktig information, men lite kul ändå.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » mån sep 12, 2005 11:58

Yes en till serie har haft premiär: The War at Home. Jag tyckte att det var as roligt. Jag önskar att jag hade 50 avsnitt till att se...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » mån sep 12, 2005 20:11

Amy Acker i Alias! Ja, det finns ett gäng andra serier som jag hellre hade sett henne i, men det är ju hur kul som helst ändå. Hoppas att det blir mer än ett avsnitt, för hon har väl inget annat på gång nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav poser » mån sep 12, 2005 20:12

Meeeeeeeeeeeeeeeeeen, inte alias.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » mån sep 12, 2005 20:28

Woh! Alias s5 börjar se jäkligt grym ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » mån sep 12, 2005 20:37

Illyria skrev:Woh! Alias s5 börjar se jäkligt grym ut.
Ja, faktiskt.

Mindre Jennifer Garner
(Början av S5 (tror jag))Mindre NadiaRachel Nichols
Amy Acker
Fortfarande Victor Garber och Ron Rifkin
Fortfarande Jeff Bell och Drew Goddard

Har jag missat något?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav poser » mån sep 12, 2005 20:55

Hade de inte kunnat göra sig av med Jennifer Garner helt

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » mån sep 12, 2005 20:58

CG: (mindre spoiler, har rapporterats vitt och brett):Ingen Greg Grunberg, men det tycker jag personligen är tråkigt, även om han inte har spelat någon större roll på sistone.

Allt det där andra låter ju rätt bra (utom möjligen Nadia, har egentligen inget emot henne om hon fick stå för sig själv nån gång och inte behövde ha alla sina scener med Syd).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » mån sep 12, 2005 21:08

caffe: jo, egentligen håller jag nog med om det du skriver i spoilermarkeringarna.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » mån sep 12, 2005 23:23

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » mån sep 12, 2005 23:25

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » ons sep 14, 2005 20:09

Bones intro var tråkigt. Men serien är ganska bra. Jag undrar hur intresserad man kommer vara efter några avsnitt.
David Boreanaz är den bästa i serien lätt. Han borde vara huvudpersonen, då hade den varit bättre. Han är rolig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons sep 14, 2005 20:14

Misstänker att det inte skett så många förändringar till Bones-piloten, hoppar därför över att se om den. Gjorde samma med Reunion.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons sep 14, 2005 20:17

Illyria skrev:Misstänker att det inte skett så många förändringar till Bones-piloten, hoppar därför över att se om den. Gjorde samma med Reunion.

Jag såg båda och jag tror inte att det var några förändringar i någon av dom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons sep 14, 2005 20:27

Från tvguide.com (kul för David Boreanaz):
BIG HOUSE: Make no bones about it: Fox's new Tuesday lineup got off to a smashing start last night. At 8 pm, roughly 10.5 million Angel fanatics followed David Boreanaz to Bones, making it Fox's best drama-series debut on the night in four years. Even more impressive, the second-season premiere of House followed at 9 pm with a time-slot-winning 15.7 million viewers. Over on WB, more than 6 million Gilmore Girls loyalists watched Luke accept Lorelai's marriage proposal— and a large number of them stuck around for the 9 pm premiere of Supernatural. The Jared Padalaecki-Jensen Ackles thriller retained an impressive 90 percent of its Gilmore lead-in. The other 10 percent were frantically flipping channels in search of One Tree Hill.
Senast redigerad av AKS ons sep 14, 2005 20:43, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons sep 14, 2005 20:31

AKS skrev:Från tvguide.com (kul för David Boreanaz):
BIG HOUSE: Make no bones about it: Fox's new Tuesday lineup got off to a smashing start last night. At 8 pm, roughly 10.5 million Angel fanatics followed David Boreanaz to Bones, making it Fox's best drama-series debut on the night in four years. Even more impressive, the second-season premiere of House followed at 9 pm with a time-slot-winning 15.7 million viewers. Over on WB, more than 6 million Gilmore Girls loyalists watched Luke accept Lorelai's marriage proposal — and a large number of them stuck around for the 9 pm premiere of Supernatural. The Jared Padalaecki-Jensen Ackles thriller retained an impressive 90 percent of its Gilmore lead-in. The other 10 percent were frantically flipping channels in search of One Tree Hill.

Låter bra för Bones, House och Supernatural. Det gör mig glad.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons sep 14, 2005 20:41

Men! Gilmore Girls-spoilers!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 14, 2005 20:44

Verkligen ledsen. Hade inte ens läst meningen om GG. Antagligen hoppade jag över den eftersom jag är ointresserad av GG. So sorry!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre sep 16, 2005 13:25

Såg första avsnittet av Head Cases och tyckte inte det var speciellt intressant. One down and out.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » lör sep 17, 2005 21:02

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=4136

Chelsea Forman, a reader of our site, wrote in to let us know about an interview with Seth Green in the Sept/Oct issue of Buffy the Vampire Slayer magazine (issue 11). Here's what the article said:

He's also gearing up to the return for a second season on his other creation "Robot Chicken." The irreverent stop-animation comedy series on Cartoon's Network's Adult Swim features dolls and toys acting out comedy sketches, with voices provided by top celebrities, like Sarah Michelle Gellar, Scarlett Johansen and Burt Reynolds.

"We are going to start in January," Seth reveals. "We've been working really hard on the show and the response from the fans has been enormous. We really, really appreciate that everybody gets the joke. We are putting out a DVD in January to coincide with the premiere of the second season."

That's great news for fans of this hilarious show!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » lör sep 17, 2005 21:04

SWEEEET! :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » sön sep 18, 2005 22:12

Summering av min helg:

Head Cases 1x01:
Jag var helt inne på att det var en 20-minuters komediserie så efter 5 minuter och den inte var rolig tänkte jag att dom helt misslyckats, men sen när introt kom förstod jag att det var en dramaserie.
Efteråt tyckte jag att den var ganska bra.
Jag skulle möjligtvis kunna fortsätta mölja den, men finns det tid till det? Bara tiden kan avgöra...

Living With Fran 2x01:
Visst det var väl ett trevligt avsnitt...

Stargate SG-1 9x10:
Det är så bra!!! Fantastiskt slut, nu börjar det verkligen hända saker.
Jag blev så glad att Breytac (eller vad han må heta) var med för han är min favorit i serien. Jag har fruktat många säsonger att han kan dö när som helst så jag är alltid rädd när han är med!

Reunion:
Va? Inget avsnitt den här veckan? Jobbigt...

Threshold 1x01-1x02:
Fantastiskt! Jag älskade det!Slutet av första avsnittet skrämmde mig som fan. Det var jag inte beredd på!
Slutet av andra avsnittet förstod jag inte riktigt.
Det ska bli riktigt spännande att se hur det utvecklar sig.
Alla karaktärerna är coola. T.o.m. Agenten, för han påminner om Sam Buchanan i Darkhold. Det är typ samma karaktär, i stort sett.

Canadian Idol 3x33 Säsongsfinalen:
Fantastisk show. Massor av bra gästuppträdanden.

och inte att glömma SURVIVOR 11x01:
Survivor är min favoritserie. Jag älskar varje avsnitt. Det är fruktansvärt underhållande.

Biggest Loser 2x01:
Varför såg jag inte första säsongen?!
Jag gillade verkligen det här avsnittet, det är ju precis som alla andra coola tävlingar jag gillar.

Nu ska jag se Twins 1x01. Jag förväntar mig att det skall suga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön sep 18, 2005 22:15

LWes skrev:Threshold 1x01-1x02:
Fantastiskt! Jag älskade det!Slutet av första avsnittet skrämmde mig som fan. Det var jag inte beredd på!
Slutet av andra avsnittet förstod jag inte riktigt.
Det ska bli riktigt spännande att se hur det utvecklar sig.
Alla karaktärerna är coola. T.o.m. Agenten, för han påminner om Sam Buchanan i Darkhold. Det är typ samma karaktär, i stort sett.

Det visade att deras ljudexperiment antagligen hade infekterat mer människor med samma latenta kroppterraformering som de själva fick på båten. No biggie med andra ord, förutom att det såg snyggt ut.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön sep 18, 2005 23:21

Threshold 1.01/1.02:Jodå, helt okej! Vissa riktigt klumpiga repliker (vad var det där i början om att "Right now you're the most important person on earth"? Yeeeesh....), men överlag rätt trevligt. Dinklage är guld, Dutton är lika solid som vanligt, Gugino är lite blekare än väntat men förhoppningsvis blir hon bättre, och jag förvånade mig själv genom att tycka om Brent Spiner så pass mycket (Star Trek-fördomarna sitter djupt). Bara Ghost Agent Guy var stendött toktråkig. Lite mycket 4400-vibbar ibland, men förhoppningsvis håller den här längre. Jag fortsätter titta. Nu börjar det bli äckligt mycket serier i höst dock. Snart är det nog dags att ge upp en eller två (Prison Break go bye-bye?).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön sep 18, 2005 23:36

Caffe, Threshold 1.01/1.02:
Det kanske är önsketänkade från min sida men med tanke på hur lite Ghost Agent Guy var definierad så undrar jag om inte hans transformering till bad guy kommer att ske snart. För det vore trevligt att inte ha någon regelrätt agent med i gruppen. Eller så kanske han kommer göra en Wesley.

Hur som helst, jag gillade att gruppen inte längre är fria utan i stort sett är hållna som fångar av regeringen. Återigen ett önsketänknade, men jag hoppas att det blir något tre-fronts konflikt av det hela.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön sep 18, 2005 23:43

Threshold: Ghost Agent Guy? Who?

Jag tittade på screenern av första avsnittet och var inte speciellt övertygad, det riktiga avsnittet kanske var snyggare/bättre sen, men jag gillade andra avsnittet bättre och kommer ge serien en chans för att se vart saker är på väg.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön sep 18, 2005 23:48

Illyria skrev:Threshold: Ghost Agent Guy? Who?

Han som hade förflutet med Dinklage och som var en av de tre som lyssnade på ljudet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön sep 18, 2005 23:58

Jag har tydligen inte tittat på serien speciellt noga, men jag tror vilken förstår vilken karaktär det är... Men jag har helt missat att "Data" är med. Han är sig inte lik.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film