Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons jan 30, 2008 23:44

A bear skrev:¿Quién puede matar a un niño?

Oh, tack för tipset, den är redan på väg ner. Spanska skräckisar is teh shiznit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » ons jan 30, 2008 23:48

noike skrev:Gondrys trailer för Be Kind Rewind -- gjord på samma koncept som filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=vFN27E34BKg

:lovebunny: :D :lovebunnier: :popcorn:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » ons jan 30, 2008 23:48

noike skrev:Gondrys trailer för Be Kind Rewind -- gjord på samma koncept som filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=vFN27E34BKg

Haha! En swedning med swedningar av swedningar. Det snurrar. Michel Gondry är underbart fantastisk.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Crashdummie » tor jan 31, 2008 23:57

PS. I Love You

En riktig snyftare, jag bölade för första gången på bio. Ser ganska tydlig att den e baserad på en novell, och ganska förutsägbar, men ändå en varm o fuzzy film. Sen e det ju inte helt fel att James Marsters i med i filmen. Hillary Swank & Gerard Butler e riktig bra skådisar. definitivt sevärd film om man gillar den genre...

3/5

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav caffeineaddict » lör feb 02, 2008 3:18

Den här trailern till The Grand såg smålovande ut ett tag (Cross!) men kanske inte som något jättesärskilt ändå.

Sen! Händer! HERZOG!

"It is essential for me to kill something each day."

:eek: :psychobunny: Måste se!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör feb 02, 2008 3:26

Sweeney Todd
Njeee... Alltså, jag gillar, och det här var eoner bättre än chokladfabriken, men det finns saker att haka upp sig på. Som Johnny Depp, överraskande nog. Jag älskar honom, gör inget misstag där, det är mest en känsla som kommit över mig på sistone att Depp kan vara lite väl mycket Depp emellanåt. Gör det svårare att svälja karaktären, speciellt i en historia som den här, där det dessutom kändes som han inte klarade av musikalismen ordentligt. Jag tror det hade blivit bättre om antingen någon annan, gärna med musikalvana, spelat huvudrollen eller om Burton valt att göra historien som vanlig spelfilm. För det kändes det som också, att Tim Burton inte hade stadigt grepp om hur man gör en musikal.

Med det sagt och ur vägen, jodå, det är fortfarande en skön rulle med mycket blod och oväntad råhet och det måste man respektera. Bra film, trots allt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » lör feb 02, 2008 3:38

feven skrev:lite om Sweeney Todd

Och Tony Head!

Jag var inte så jätteimpad av Sweeney Todd tyvärr. Det fanns grejer att gilla, men jag gillade dem inte tillräckligt.
Senast redigerad av gaspode lör feb 02, 2008 3:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » lör feb 02, 2008 3:39

Terry Gilliams The Imaginarium of Doctor Parnassus med Heath Ledger blir av iaf?
Fortunately, because the film deals with magic, there is a way, perhaps, of turning Heath into other people and then, using stills and I think they call it CGI

Kanske ingen nyhet (?). Kanske inte är ett löst rykte, trots allt? Hoppas hoppas.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » lör feb 02, 2008 3:41

caffe skrev:lite om The Grand

åh, david cross!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » lör feb 02, 2008 10:49

Såg mycket film igår, men bäst var Gone Baby Gone som jag mer eller mindre avgudade, bortsett från att det betyder att jag nu måste erkänna att jag tycker om Ben Affleck och det svider lite. ;) Men godsdamn! Skådespelet (AMYRYANAMYRYANAMYRYANAMYRYANAMYRYANAMYRYAN!) och sen det där allra ovanligaste i en film av den här sorten, en twist som 1. är oväntad (iaf för mig), 2. är direkt logisk när den väl kommer och man slår sig i huvudet för att man inte såg den komma, och 3. är det som verkligen ger filmen extra mening, poäng och vikt. Fan vet om jag faktiskt sett det sedan... Memento? Det enda lite svagare med filmen var väl Zombie-Morgan Freeman, som vi nu kan konstatera har ätit upp den riktiga Morgan Freeman vid något tillfälle och får pengar (och säkert BRAAAAAINS!) bara för att släpa sig från scen till scen och muttra saker som ska indikera djup och sorgsenhet (eftersom det är Morgan Freeman, för bövelen!) men han gör det med ungefär samma närvarokänsla som trailerröst-killen. Att jämföra med Ed Harris då, som fortfarande är on top of his game och en av de bästa.

Och sen såklart Juno som var tokigt mysig och bra och rörande även fast man får inse att den värmande indie-komedin nu är en genre till den grad att den absolut har sina egna klyschor och konventioner och Juno faller in i flera av dem (en gullig gitarr-indiepop-ballad var tredje minut!? Verkligen? Nog att flera av dem är bra, men var var den där Stoogesen som de snackade om?). Likväl ohyggligt bra. Svårt för mig att inte småälska något med både J.K. Simmons (fantastisk! Varenda scen han var med i!) och Allison Janney. Och kan jag lyckas svälja att jag är ett Ben Affleck-fan nu så krävs det väl inte så mycket mer för att erkänna att det uppenbarligen bor en liten skådis nånstans inne i Jennifer Garner också.
Senast redigerad av caffeineaddict lör feb 02, 2008 15:41, redigerad totalt 3 gånger.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör feb 02, 2008 13:41

En väldigt liten i sådana fall, för jag tyckte till stor del att Garner var ruskigt usel större delen i Juno -- precis som vanligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör feb 02, 2008 14:01

Jennifer Garner är alltid bra.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör feb 02, 2008 14:03

Om man med bra menar agerar tomt, platt, konstgjort och utan någon som helst närvaro till omgivningen, så visst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör feb 02, 2008 14:04

Nej, det kallas dåligt.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör feb 02, 2008 14:07

Men nu får du ju bestämma dig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör feb 02, 2008 14:09

Nej, jag besvärar mig inte med sådana konster.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » lör feb 02, 2008 14:35

Jennifer Garner! <3

Ben Affleck! Word bitch, Phantoms like a motherfucker! :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » lör feb 02, 2008 14:44

gaspode skrev:Och Tony Head!

Fast alldeles för lite av honom, tyvärr. Han borde haft en sång. Eller tre!

Jennifer Garner, jag tyckte hon fungerade något bättre i Juno än annars, men bara något, och det betyder inte särskilt mycket eftersom hon fortfarande fick mina tarmar att försöka strypa varandra.

Jag gillar visserligen Ben Affleck till vardags också, det är ändå ingen tvekan om att han är duktigare bakom kameran. Och Kalle, jag tycker nog delar av ditt inlägg borde spoilermarkeras, för jag hade ingen aning om att historien innehöll en twist och effekten kändes större eftersom berättelsen inte var riktigt så rak som jag förväntat mig. Nu kanske det bara är jag som är känslig och har fel som antar intryck, så känn dig fri att helt ignorera den här ranten om du vill.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » lör feb 02, 2008 15:40

adolvsson: Point taken. It was a good one.

Jag delar ju inte adolvssons/noikes tokhat för Garner (för fan, jag har sett fem säsonger Alias och gillat åtminstone... tre av dem? Tvåochenhalv åtminstone), men tycker sällan hon har varit mer än rycka på axlarna-bra och lite för ofta betydligt sämre än så. Men i Juno tyckte jag faktiskt att hon gjorde väl ifrån sig och passade som karaktären hon spelade. Jag tycker inte vi snackar några underverk här, men hon var mer än duglig.

Tror nog faktiskt inte jag sett henne i något förutom Alias och Juno nu när jag tänker på saken. Och om jag har det så var det ju uppenbarligen inte värt att minnas.

EDIT: Ja, det var ju inte länge sen jag såg henne i The Kingdom iofs, men som sagt: kanske inte så minnesvärt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » lör feb 02, 2008 17:35

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Och Tony Head!

Fast alldeles för lite av honom, tyvärr. Han borde haft en sång. Eller tre!

Tydligen var tanken från början att han och två till skulle sjunga signaturmelodin (som återkommer på flera ställen i musicalen) men sen bestämde sig Burton för att ta bort den låten helt. Får väl hoppas på DVD-releasen...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » lör feb 02, 2008 17:40

A bear skrev:Tydligen var tanken från början att han och två till skulle sjunga signaturmelodin (som återkommer på flera ställen i musicalen) men sen bestämde sig Burton för att ta bort den låten helt.

Japp. Johnny Depp var tvungen att åka hem för vård av sjukt barn den dagen dom skulle spela in låten, och rader i texten var ändå alldeles för teatraliska för en film (den refererar till "pjäs"), tyckte Tim och ansåg det lika bra att klippa bort.

Så som jag förstår det finns inget att lägga på DVD:en heller, åtminstone inte i videoväg, fast med lite tur kanske det finns ljudinspelat. Bättre än inget.

Jag har förresten lyssnat på hela musikalen idag, ljudinspelning från en uppspelning 2005 Broadway-skådespelarana. En jäkla skillnad. I filmen var jag inte övertygad om att originalmusikalen var bra, nu vet jag att den är det, och jag har blivit övertygad om att Burton borde gjort filmen som en ren film.

edit: Schtavfell.
Senast redigerad av adolvsson mån feb 04, 2008 0:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » lör feb 02, 2008 18:30

Jag såg Natural Born Killers igår. För första gången. Kostade bara 39:- så jag slog till. Var nog en director's cut med. Så nu är jag helt inspirerad. Koppla ihop detta med att jag under förra veckan kollade på Fight Club och Fear and Loathing in Las Vegas(Dock knappast första gången på någon av filmerna), så kan man förstå det tillstånd som min hjärna nu befinner sig i. Och jag ska bli full ikväll. Bäva hemhåla! Bäva!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » lör feb 02, 2008 18:36

Rombat skrev:Bäva hemhåla! Bäva!

Hela Småland! Ännu en anledning att önska sig till anonymitetens storstäder, huvaligen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav madskellig » lör feb 02, 2008 19:32

Jag såg Sweeney Todd idag, underhållande men inte fantastisk. Men snyggt gjord i det stora hela förstås, men jag håller med adolvsson om att Tim Burton kanske borde skippat musikal biten (och då älskar jag ändå musikaler)

Alan Rickman var underbar som vanligt dock :lovebunnier: Johnny Depp var... Johnny Depp som vanligt.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » lör feb 02, 2008 19:50

adolvsson skrev:åka hem för vård av sjukt bra

Haha, jag läste den där biten så många gånger innan jag förstod vad det egentligen skulle stå. Trodde väldigt länge att du menade att Johnny var så bra att han, helt enkelt, hade blivit sjuk och behövde åka hem och vårda det. :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » sön feb 03, 2008 17:28

Sweeney. Vet inte om jag tycker musikalbiten borde skippats helt, men kanske... minskats lite på. På det stora hela var Sweeney medelbra Burton (och då är jag inget stort fan som sagt). Tokigt snyggt, underhållande, härligt blodigt men lite småsegt ibland och lite tomt på det stora hela. Trea, hyfsat stark sådan. Styrkan i den trean, tjänar den mest på den extra brutaliteten i slutet, när han slänger in Lovett i ugnen hajade jag till på ett sätt som jag gärna hade gjort oftare tidigare i filmen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav eriked » sön feb 03, 2008 20:10

Jag gillade musikalbitarna. De var inte super men det hade varit trist utan. I övrigt håller jag med.
:psychobunny: Blod.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » mån feb 04, 2008 0:47

madskellig: Ditt inlägg skulle kunna vara skrivet av mig. Rätt på.

caffeineaddict skrev:Sweeney. Vet inte om jag tycker musikalbiten borde skippats helt, men kanske... minskats lite på.

Nej, tvärtom i så fall. Om något vågade inte Burton ta ut svängarna ordentligt, jag tyckte det kändes rätt tydligt att han inte var bekväm med att göra musikal. Så, antingen fullt ut eller inget alls, och det säger jag som varandes ruskigt förtjust i musikaler. Inga halvmesyrer här, tack.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LauraP » mån feb 04, 2008 0:49

jag såg en svensk film idag. :eek: Darling- och jag tyckte att den var bra! helt galet. bra svensk film, vad är det för tokigheter.

i alla fall- se den!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav noike » mån feb 04, 2008 0:51

Men "halvmesyrer" är Tim Burtons mellannamn. Du kan inte kräva att han ska vara någon han inte är!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film