Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons sep 07, 2005 19:43

The Unit:
Inte mycket att tillägga mer än vad jag skrev på irc, så varför anstränga sig i onödan när man kan kopiera och klistra? Så, för piloten som fortfarande har Amy Acker i sig:
Jag gillade det. Långt ifrån Shield 1x01-bra, men helt okej. Konceptet fungerar fint, karaktärsögonblicken lovar gott inför framtiden, fast hade det inte varit för Ryan/Mahmet hade jag knappast fortsatt kolla. Och det fanns ingen anledning att sparka Amy, damnit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » ons sep 07, 2005 20:19

Är det en screener för The Unit?

Edit: och var hittar jag den isåfall?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » ons sep 07, 2005 20:28

Illyria skrev:Är det en screener för The Unit?

Edit: och var hittar jag den isåfall?

Det är en screener och jag hittade den på demonoid tror jag, fast den är sämre än o.c. screenern så du vill nog inte se den.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » ons sep 07, 2005 20:33

Jag testade söka på unit, men fick inte upp något... vad ska jag söka på?

Skillnad på en pilot screener, enda chansen att se det, mot ett avsnitt som kommer i bra kvalitet om 2 dagar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons sep 07, 2005 20:35

Visst är det en screener och visst var kvalitén värre än OC:s, även om det inte var med mycket, men inte så det störde. Inte för mig i alla fall. Your beagle may, of course, vary.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » ons sep 07, 2005 20:40

Illyria skrev:Jag testade söka på unit, men fick inte upp något... vad ska jag söka på?

Skillnad på en pilot screener, enda chansen att se det, mot ett avsnitt som kommer i bra kvalitet om 2 dagar.

My bad, det var på http://www.bitmetv.org jag hittade den.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Lipton » ons sep 07, 2005 20:58

Såg av någon anledning idoluttagningen, många skratt blev det.
INGEN KAN ÄLSKA SOM VI..I.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Illyria » ons sep 07, 2005 21:42

Inga lediga konton på bitmetv, får vänta och se om den dyker upp på andra ställen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor sep 08, 2005 1:14

Threshold screenern (dvs första halvan av piloten, inga egentliga spoilers men för den som inte vill veta någonting): lite som the 4400 blandat med Odyssey 5 och Space Invaders. Serien verkar ha mycket mera schwung än tråk-4400. Verkar sebar men jag behöver nog resten av avsnittet för att bedöma det hela ordentligt.

Jag förstår inte alls varför den har liknats som en Lost-klon i all press om höstens tv-program.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor sep 08, 2005 20:14

Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor sep 08, 2005 20:20

Och de som läser VM-tråden vet redan att Kristen Bell ska sjunga på Emmygalan!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor sep 08, 2005 21:17

Threshold: en sådär pilot. Intressant nog koncept men utförandet var inte så bra.
Aliens i människor, aliens som vill kolonisera. Lite samma tema som Invasion, detta dock mer direkt hotande.
Karaktärerna kändes också sådär, ingen direkt intressant. Förstod mig inte på utförandet av "operationen" på båten heller. När de kommer dit, med militär styrka, så har alla inte skyddsmasker. De hade ju ingen aning om vad som hade hänt... Och det är bara denna lilla grupp med människor som ska jobba med detta stora problem? I don't buy it. Det var inte så snyggt gjort/filmat heller och kasst anpassad musik.
Mest intressant var att de "smittats" på något sätt och drömmen på slutet, men är det tillräckligt för att få mig att se fortsättningen? Just nu säger jag: nja...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre sep 09, 2005 20:20

Titta! Det måste vara kul för David Boreanaz att få träna upp ansiktsmusklerna lite på ett promofoto, =):

http://online.tvguide.com/special/fallp ... .asp?num=3
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre sep 09, 2005 23:44

adolvsson skrev:Och det fanns ingen anledning att sparka Amy, damnit.

Nej, det förstår jag inte heller, hon passade i rollen tyckte jag.

Men det kanske är lika bra att hon inte kommer vara med för jag kommer inte vilja följa serien. Det fanns i princip inget med upplägget som lockade, enda karaktären som visade en intressant sida mot slutet var han från 24. Sen störde jag mig på en hel del också, speciellt hur hela hush-hush saken hanterades och han den nye som presenterades som the good guy, en som bryr sig om sin familj, men allt jag fick honom till att vara var totalt ego.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör sep 10, 2005 21:04

Tittar på piloten till Charlie Jade (första säsongen redan färdigvisad): noir Blade Runnerig i grönfilter och alternativa tidslinjer. Kanadensisk om jag har förstått det hela rätt. Verkar rätt trevlig än så länge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » lör sep 10, 2005 21:13

Såg klart på min Undeclared-box alldeles för snabbt. Fox lyckades igen...

Helt klockrent castad men många roliga avsnitt. Jason Segel borde få en egen serie, som inte är en sitcom, NU!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » sön sep 11, 2005 10:22

Ett avsnitt in i Undeclared och jag känner redan att det är rent guld. De här arton avsnitten kommer gå åt like that *knäpper fingrarna* och kommer säkert ha en negativ effekt på det där skolarbetet jag egentligen skulle ha gjort idag och i morgon. ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön sep 11, 2005 21:52

Supernatural:
http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?id=32334
Supernatural Won't Draw Out Arcs
"We're hoping the audience will connect to just committed, good, red-blooded, rollicking storytelling that every week is a satisfying story," Kripke said. "We'll track the mythology, but every week we just want to scare the hell out of you with basically a different horror movie that has a beginning, a middle and an end."

Det var negativt. Om dom verkligen lyckas att skrämma, kanske inte Horror of the Week-upplägget gör så mycket, men jag som alldeles för sällan blir skrämd av film och TV, är väldigt skeptisk om det inte blir särskilt mycket mytologi.

Han, skaparen Eric Kripke, säger också:
"I'm a fan of Lost, and from what I know of Invasion and Surface and a lot of the new shows is they're sort of about this endless mystery unfolding," Kripke said in an interview. "And I think that you have to be careful with that, because that runs the risk of the Twin Peaks syndrome, where your audience loses patience with this endless tease."

Jag tycker absolut han har en poäng, samtidigt känns Supernatural nästan i högre grad än de andra som en serie som skulle må bra av mysterium som vecklas upp sådär.

Men jag kan ha fel. Jag hoppas jag har fel. Jag är väldigt förtjust i skräckisar och det vore faktiskt rätt trevligt att få en fungerande liten skräckfilm varje vecka.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 21:56

Hmmm det där gillar jag inte alls. Man kan faktiskt göra långa arcer utan att dra ut på allt pga att man inte har en idé var man ska ta vägen *host*lost*host*.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön sep 11, 2005 21:56

Det behöver ju inte bli Lost bara för att man har en övergripande arc. Se på Veronica Mars t ex. Många frågor och många svar. Inte enbart många frågor och ännu fler frågor.

Nej, tyckte inte att det var kul att läsa detta, men samtidigt så *kan* de ju inte ignorera vissa saker som hände i piloten. Det måste ju bara handla om det då och då tycker jag. Ja, ja... Ger väls erien en 5-10 avsnitt i alla fall. Tycks det enbart vara fristående efter det så lär jag inte ha tålamod att stanna kvar.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 21:57

Är det ingen arc alls tycker jag det är dåligt, men sen också beroende på hur avsnitten är, de små skräckfilmerna, så kan serien säkert fungera ändå, men frågan är hur "kul" det är i längden... Jag tänker ivarjefall fortfarande ge serien en chans.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » sön sep 11, 2005 22:01

AKS skrev:men samtidigt så *kan* de ju inte ignorera vissa saker som hände i piloten.

Vilket de inte kommer göra, han säger ju "we'll track the mythology", vilket bör vara vad du refererar till. Fast det verkar ju onekligen som det kommer ske till en klart mindre grad än vad många av oss önskar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön sep 11, 2005 22:03

Ja, bra det i alla fall. Men det känns inte tillräckligt. Nåväl, det kan ju bli en bra serie ändå så nu ska jag inte klaga i förväg. Blir lite besviken bara...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön sep 11, 2005 22:14

Jag tycker att det blir kul i vilket fall som helst. Fristående avsnitt är okej för mig, för det finns ingen annan övernaturlig serie med fristående avsnitt på samma sätt.
T.ex. Medium är ju visserligen övernaturligt, men inte samma övernaturlighet med monster och coola saker.

Sen är det ju så att så gott som alla seriers första säsong består mycket mer av fristående avsnitt än sen andra säsongen o.s.v.
Så är det ju med väldigt många övernaturliga serier speciellt, eller? Så att dom först kan hitta sin plats i världen och sammla tittare som sen troget kan binda sig till att se varje avsnitt nästa säsong till skillnad från t.ex CSI där man inte missar något viktigt om man ser det ibland, ungefär.
Det tror jag i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön sep 11, 2005 23:17

Ja, det var ju tråkigt, jag som hade planerat att följa Supernatural, i alla fall den första säsongen, för att se om jag gillade det. Horror of the week-avsnitt är jag inte så intresserad av, det blir tråkigt i längden. Och vadå, dom behöver väl inte göra Lost-arcar heller, det finns ju andra bättre exempel på bra serier med lagom långa arcar *host* buffyverse *host*.

Dåligt beslut. Alltså är jag helt lost, eller tycker folk i allmänhet bättre om fristående avsnitt. Jag tycker att det verkar som att det klagas på det (ialla fall här men vi kanske inte är representativa) och är inte de säsonger av våra favoritserier som består av fler arc-avsnitt än fristående avsnitt, våra favoritsäsonger? Och är inte VM-avsnitten bäst när det inte är CotW, utan mest arc-handling. Varför tycker tv-cheferna att fristående avsnitt är bäst då, när det kanske inte alls är populärt hos tittarna?

Men det beror väl på hur man definierar "tittarna" och vilken målgrupp man vill nå. Hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 23:20

Tinwiel skrev:Varför tycker tv-cheferna att fristående avsnitt är bäst då, när det kanske inte alls är populärt hos tittarna?

Men det beror väl på hur man definierar "tittarna" och vilken målgrupp man vill nå. Hmf.

Överlag är de som tittar på tv inte så "seriösa" att de tittar alltid. Om en serie då har för stor arc förstår helt plötsligt personen inte vad som händer och slutar titta. Med fristående avsnitt hoppas man dra in strötittarna.

Detta är min enormt vetenskapliga slutsats.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » sön sep 11, 2005 23:23

Off skrev:Detta är min enormt vetenskapliga slutsats.

Som jag tyvärr tror stämmer väldigt bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav poser » sön sep 11, 2005 23:23

Paul Feig sa något om det där på ett kommentatorspår, average tv-tittaren ser på 1 av 4 avsnitt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 23:24

People are stupid.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » sön sep 11, 2005 23:26

Off skrev:People are stupid.

Synd men sant.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film