Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre dec 08, 2006 23:19

adolvsson skrev:http://whedonesque.com/?comments=11989
Tony Head will be appearing in the upcoming movie version of Sweeney Todd, being directed by Tim Burton.

JA!

Bra casting (Johnny Depp, Alan Rickman och ASH), lite mer osäker på regissören, väldigt osäker på manusförfattaren.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör dec 09, 2006 0:04

Såg Populärmusik från Vittula på femman alldeles nyss. Jag gillade boken och filmen var helt ok. Han som spelade Niila kändes trovärdig och dom andra var duktiga också. Hmm. Ja.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » lör dec 09, 2006 0:12

wyndham skrev:Little Miss Sunshine tillhör den ljuvliga genren feel-good-roadmovie.

Och i kombination med lite mörk komedi är det en helt lysande film, rekommenderar den starkt. Det var länge sedan jag skrattat så mycket åt, eller rättare sagt med, en film. Speciellt vissa delar bilfärden och dansscenen på slutet, när de glömmer henne på macken de inte kan stanna bilen och mycket annat gick det bara att le åt.

Jag ger den en stark 8/10.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » lör dec 09, 2006 0:13

noike skrev:
adolvsson skrev:http://whedonesque.com/?comments=11989
Tony Head will be appearing in the upcoming movie version of Sweeney Todd, being directed by Tim Burton.

JA!

Bra casting (Johnny Depp, Alan Rickman och ASH), lite mer osäker på regissören, väldigt osäker på manusförfattaren.

Tim Burton? Sweeney Todd? Depp? Rickman? ASH? Det MÅSTE bli bra. Burton är upp och ner, och efter "Kalle och chokladfabriken" borde det vara upp...

*kollar IMDB*

Holy fuck. Sacha Baron Cohen har en roll. :eek:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » lör dec 09, 2006 0:14

A bear skrev:Burton är upp och ner, och efter "Kalle och chokladfabriken" borde det vara upp...

Man kan hoppas. Men jag blev riktigt orolig för manuset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör dec 09, 2006 0:16

noike skrev:
A bear skrev:Burton är upp och ner, och efter "Kalle och chokladfabriken" borde det vara upp...

Dissar du "RKO281"?

(Den enda uthärdliga filmen jag kunde hitta i hans resumé...)

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » lör dec 09, 2006 0:17

A bear skrev:
noike skrev:

Dissar du "RKO281"?

Nej, men det var en tv-film och det är det enda bra han pumpat ut sig. (Nu gillar jag iofs Any Given Sunday också, men inte direkt på grund av manuset)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån dec 11, 2006 0:25

The Host. Ja, vad ska man säga. Udda film. Skräckfamiljedramedi? Om man säger att den gör för "Godzilla" vad "Shaun of the Dead" gjorde för "Dawn of the Dead" är man inte HELT fel ute, även om det är mycket mer av ren komedi och snarast lite torr samhällssatir över det. I vissa stycken helt briljant - rolig och fatalt sorglig omvartannat - men också lite i längsta laget, de kunde lätt kapat 10-15 minuter och den hade inte lidit av det. Men en klart kul film. 4/5 kan vi väl säga.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav RalfiParpa » lör dec 16, 2006 16:11

Jag hade inte sett en ny film på hur-länge-som-helst så förra veckan såg jag tre nya filmer för att få upprättelse som filmnörd.

Lady In The Waterr
Ugh. Det var åtminstone kul att se Freddy Rodriguez från SFU i en så bisarr biroll.

Little Miss Sushine
Det här gillade jag! Trots att det i grund och botten är en roadmovie med såna där enkla, quirky karaktärer som jag egentligen inte gillar satt jag som trollbunden filmen igenom. Hon som spelade ungen var fantastisk.

The Departed
Nu glömmer vi våra förutfattade meningar om Scorsese, okej? Efter strunt som Gangs of New York och vad-den-där-andra-filmen-med-DiCaprio-nu-hette är han tillbaka i full vigör. Lagom misantropiskt, hänsynslöst och brutalt - så gillar jag min Scorsese! Storyn är fängslande, fotot är sexigt och skådespelet är fenomenalt. För den som gillar djup skit finns här gott om underliggande teman att diskutera på kaféer: identitet, fader/son-relationer, mänskligt förfall, polismyndigheter osv. etc.
DiCaprio ska ha en Oscar för den här rollen. Jack Nicholoson kan också få en. Scorsese bästa film på typ ett decennium. Fortsätt så här, gubbjävel.
Jag har sett Internal Affairs.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » lör dec 16, 2006 20:24

Shortbus.

Faktiskt, tro det eller ej, en kandidat till årets vackraste film. Och då menar jag inte för att det är en massa sex i den (det är faktiskt inte sådär extremt mycket heller - förhandssnacket fick en ju nästan att tro att det var 100 minuter porr i sträck). En rolig, sorglig, mänsklig film om ett gäng trasiga människor som försöker lappa ihop sig. Hoppas Altman hann se den här; han skulle ha gillat den. 4/5, en pubeshårsbredd från 5/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » lör dec 16, 2006 22:17

Eragon
Min kompis som läst boken hatade filmen. 1 av 5 av henne. Jag som inte läst boken visste ju inte hur det skulle vara egentligen så jag tyckte nog att rullen var lite bättre än vad hon tyckte. Tyvärr betyder inte det så mycket. Den kändes ojämn och obalanserad och bara... nja.

Filmen får 2/5 närmare dålig än bra.

Superman Returns
Nja, igen. Denna tyckte jag var riktigt tråkig emellanåt. En del bra scener, men den var minst en halvtimme för lång och tempot kändes helt off för det mesta.

Hatade Lois Lane i denna film. Tråkig karaktär helt utan den gnista som Teri Hatchers och Erica Durances Loisar har. Bara så jäkla meh. Sen hatade jag att hon envisades med att utsätta sin son för fara inte bara en, utan två gånger. Kärring. Först går hon ombord på en yacht helt utan att veta vad hon ger sig in på och får mycket riktigt precis vad hon förtjänar då hon får vara rädd ett bra tag. Synd bara att pojken också behövde vara rädd. Sen ska hon rädda Superman i en storm och utsätter återigen sin son för fara. Hatar denna Lois som sagt och Kate Bosworth gjorde inte det hela bättre.

2/5 närmare bra än dålig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » lör dec 16, 2006 22:24

AKS skrev:Hatade Lois Lane i denna film.

Då är vi åtminstone två om det. Önskade livet ur käringen hela filmen. Helt charmlös, arrogant och fruktansvärt uppblåst.
[manschauvinism]Så går det när man ger en kvinna ett Pulitzer-pris.[/manschauvinism]

Eh, inte för att filmen var särskilt bra annars heller. Superman är en tönt, hejade på Kevin Spacey hela filmen (och ni vet ju hur det går).
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » lör dec 16, 2006 22:26

AKS skrev:Eragon
Min kompis som läst boken hatade filmen. 1 av 5 av henne. Jag som inte läst boken visste ju inte hur det skulle vara egentligen så jag tyckte nog att rullen var lite bättre än vad hon tyckte. Tyvärr betyder inte det så mycket. Den kändes ojämn och obalanserad och bara... nja.

Så intrycket jag fick av trailern att det var en sämre version av LoTR stämmer alltså? Bra, då slipper jag anstränga mig för att se den.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör dec 16, 2006 22:44

RalfiParpa: Finns det folk som gillar den här filmens Lois Lane?! :eek:

noike: Göre dig icke besvär. Du har fått precis rätt intryck och den är mycket sämre än LotR.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör dec 16, 2006 23:03

AKS skrev:RalfiParpa: Finns det folk som gillar den här filmens Lois Lane?! :eek:

Det kan inte vara möjligt, ialla fall inte om dom sett Smallville's! :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 16, 2006 23:08

AKS skrev:noike: Göre dig icke besvär. Du har fått precis rätt intryck och den är mycket sämre än LotR.

Har inte sett filmen än men boken är ju fantastiskt bra; tycker inte alls att det är en sämre version av LorR för jag tycker det är två helt olika saker. Det är precis som att jämföra Buffy och Charmed med varandra bara för att det är magi i båda serierna. Det funkar inte!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör dec 16, 2006 23:20

Jag pratar om filmen. Om den ton de försökt anslå och vissa bilder som får en att tänka på t ex Minas Thirit (tror jag det var) och Uruk Haier(sp). Så filmerna går def att jämföra, men inte då det gäller handlingen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » lör dec 16, 2006 23:23

AKS skrev:RalfiParpa: Finns det folk som gillar den här filmens Lois Lane?! :eek:

Det finns folk som gillar Keanu Reeves version av Jonathan Harker i Francis Ford Coppolas USLA, USLA, USLA Dracula från 1992 så, ja, man vet aldrig med folk.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » lör dec 16, 2006 23:33

HeY skrev:
AKS skrev:noike: Göre dig icke besvär. Du har fått precis rätt intryck och den är mycket sämre än LotR.

Har inte sett filmen än men boken är ju fantastiskt bra; tycker inte alls att det är en sämre version av LorR för jag tycker det är två helt olika saker. Det är precis som att jämföra Buffy och Charmed med varandra bara för att det är magi i båda serierna. Det funkar inte!

Problemet är snarare så att Eragonfilmen verkade ha alla clichéer från långa fantasyserier. Lort of the Rings korsat med Wheel of Time och jävla Pern. Jag har läst på tok för mycket dussinfantasy under min uppväxt för att ens orka titta på en sådan film i två timmar. (A Song of Ice and Fire är fortfarande under min smärttröskel även om jag inte läst de senaste ännu. Det är så nära "traditionell" fantasy jag kan komma. Jag kräver gråskalor.)

Ralifiparpa skrev:Francis Ford Coppolas USLA, USLA, USLA Dracula från 1992

Ajdå. Det där var inget litet trauma.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » sön dec 17, 2006 2:57

noike skrev:
HeY skrev:

Problemet är snarare så att Eragonfilmen verkade ha alla clichéer från långa fantasyserier. Lort of the Rings korsat med Wheel of Time och jävla Pern.

Det alla som sett den med kritiskt öga verkar säga är ju att det är "Star Wars" med namnen och vapnen hämtade rakt av från "Lord of the Rings". Av trailern att döma är det ju rätt på pricken... Något annat är väl knappast att vänta sig av en 14-årig författare iofs.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » sön dec 17, 2006 14:36

Varför ska dom göra film av dussinfantasyn för? Visst, det finns duglig mainstream med, men ibland är det bara dumt. Dom kunde filmat Stephen Donaldsons serie om han Thomas eller vad han hette. Låter bra med att börja en fantasyserie med att huvudpersonen våldtar någon.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön dec 17, 2006 15:05

Rombat skrev:Varför ska dom göra film av dussinfantasyn för? Visst, det finns duglig mainstream med, men ibland är det bara dumt. Dom kunde filmat Stephen Donaldsons serie om han Thomas eller vad han hette. Låter bra med att börja en fantasyserie med att huvudpersonen våldtar någon.

Faktiskt. Dessutom är Emo populärt och vad är med sådant än en gråtande sjukling till våldtäcktsman? Dessutom är det annorlunda.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön dec 17, 2006 15:10

Fast jag hade velat se Tad Williams Blomkrigsbok bli film. Den är relativt annorlunda, plus att jag har aldrig läst en bok där huvudpersonen tycker mer synd om sig själv.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön dec 17, 2006 15:17

Eller Diana Wynne Jones "Dark Lord of Derkholm". Standardfantasy fast ändå inte, då det bara är ett spel för turisterna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön dec 17, 2006 16:10

Nej fan. Det är sista söndagen innan jul. Fear and Loathing in Las Vegas!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » sön dec 17, 2006 23:28

High Fidelity på TV6 nu. En film att se om och om och om.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav wyndham » sön dec 17, 2006 23:54

Jag har börjat fylla i luckorna i filmåret som gått. Idag blev det DDRamat "De andras liv", om övervakningssamhället i Östtyskland. Den har tagit hem priset för årets bästa europeiska film och tillsammans med Volver är den favorit för årets utländska film.

Filmens öppningsscen är fullständigt magnifik. Efter det tappar berättelsen ibland fokus från den fängslande huvudpersonen, och den blir därför i längsta laget. Epilogen tar alldeles för lång tid med tre stycken tidshopp.

Det är små anmärkningar på en fin och välgjord film. En svag fyra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sp1keout » mån dec 18, 2006 0:35

RalfiParpa skrev:High Fidelity på TV6 nu. En film att se om och om och om.

Maaastah-piiis!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Binchy » mån dec 18, 2006 7:46

Såg The Devil Wears Prada igår. Meryl Streep är mycket bra. Själva storyn är lite väl mycket Hollywood. Fula ankungen blir en svan, som går på som bara den men upptäcker sen att hon glömt sina vänner, och släpper då hela biten med framgång och rikedom.

Det är ett himla tjöt genom hela filmen med repliken "I had no choice". Of course you had, dear. Man kan alltid välja att låta bli att göra något, det lär få konsekvenser, men det ÄR ett val.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Off » ons dec 20, 2006 20:47

http://video.vividas.com/CDN1/5029_paramount/en/web/

Michael Bay gjorde Bad boys och bad boys 2 och är därmed bäst = Transformers är bäst. My logic is flawless!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film