Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » lör aug 13, 2005 1:00

Jag vet inte ens vem personen är?!

Rösta på Tater Tops 2005 (eonline nomineringar), VM finns mer i många kategorier och jag röstade på de flesta, men vissa fick gå till SFU.

Känns som nyheterna går om varandra här och på Tv-land.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör aug 13, 2005 1:52

Ohh det kan få mig att hoppa på s02 faktiskt. (Inte Whedon utan skådisen)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » lör aug 13, 2005 9:34

Det kommer ett VM-soundtrack den 27 september tydligen...
Kan säkert vara köpvärt.... Än så länge vet man inga artister förutom Dandy Warholes(gissning) och 46bliss(enligt sidan)

http://www.neptunesite.com/news.htm

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » lör aug 13, 2005 14:39

Jag hittade en artikel om det svenska bandet The Perishers och där nämns att de ska vara med på VM soundtracket med låten Sway.
Television has also taken notice of the band. “Nothing Like You And I” and “Trouble Sleeping” have been featured on the Fox hit series "The OC", and “Sway” will be included on the upcoming Veronica Mars soundtrack (September 27 on Nettwerk).

Verkar som det stämmer då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tis aug 16, 2005 1:55

Angående Kevin Smith, från neptunesite.com: We can now confirm this. Kevin will be playing convenience store clerk Duane Anders in an episode airing on October 5.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis aug 16, 2005 3:05

Illyria skrev:Angående Kevin Smith, från neptunesite.com: Kevin will be playing convenience store clerk

IRLG! Yes, yes, yes!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav qarlsson » tis aug 16, 2005 11:03

Illyria skrev:Angående Kevin Smith, från neptunesite.com: We can now confirm this. Kevin will be playing convenience store clerk Duane Anders in an episode airing on October 5.

Suuweeeit! Nu blev jag sugen på att se Clerks igen.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » tor aug 18, 2005 19:12

För dem som har 3+ Danmark så börjar de visa VM ikväll kl 20. De två första avsnitten visas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre aug 19, 2005 20:32

Nettwerk proudly presents the soundtrack to VERONICA MARS, UPN’s edgy, critically-acclaimed drama, due in stores September 27. The disc will include songs from the Dandy Warhols, Spoon, Ivy, The Perishers, Mike Doughty, Tegan & Sera, Sterophonics and The Format, among others.

Låtlista:

The Dandy Warhols - We Used to Be Friends
Mike Doughty - I Hear the Bells
Tegan and Sara - I Know I Know I Know
Spoon - I Turn My Camera On
The Faders - No Sleep Tonight
Stereophonics - Dakota
The Perishers - Sway
Delays - Long Time Coming
The Format - On Your Porch
Ivy - Ocean City Girl
Something Happens - Momentary Thing
46 Bliss - The Way You Are
Adrienne Pierce - Lost & Found
Cotton Mather - Lily Dreams On

Källa: veronicamusic.blogspot.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre aug 19, 2005 23:59

Inget för mig... Tre låtar i serien har varit bra. Ingen av dem är med. Snyft!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör aug 20, 2005 0:20

Nej, jag kommer heller inte köpa skivan. Även om det varit bättre låtar med, som t ex Postal Service eller Notwist, så hade jag ändå inte köpt den.

AKS: vilka är de tre låtarna?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör aug 20, 2005 1:37

De få bra låtarna i Veronica Mars, :):

The Streets -- Weak Become Heroes
America -- Ventura Highway
Tommy James and the Shondells -- Crimson and Clover

Kan ärligt inte komma på en annan bra låt även om Garbages Bad Boyfriend användes på ett mycket bra sätt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör aug 20, 2005 23:33

AKS skrev:Alla kanske inte håller med mig om att VM är en av de fem-sex bästa tv-serierna någonsin. Jag bryr mig inte eftersom Joss Whedon i alla fall tycks hålla med mig: http://whedonesque.com/index.php?comments=7502

:)

Åh vad kul att Joss gillar serien, jag blir alldeles varm om hjärtat. Joss ser de kvaliteer som vi ser.

Yog: Harry Potter är jättebra! Har du läst alla böcker eller bara den första? Den är faktiskt lite seg men fr.o.m bok 3 så håller alla böcker väldigt hög kvalite.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Yog-Sothoth » sön aug 21, 2005 0:35

Tinwiel skrev:
AKS skrev:Alla kanske inte håller med mig om att VM är en av de fem-sex bästa tv-serierna någonsin. Jag bryr mig inte eftersom Joss Whedon i alla fall tycks hålla med mig: http://whedonesque.com/index.php?comments=7502

:)

Åh vad kul att Joss gillar serien, jag blir alldeles varm om hjärtat. Joss ser de kvaliteer som vi ser.

Yog: Harry Potter är jättebra! Har du läst alla böcker eller bara den första? Den är faktiskt lite seg men fr.o.m bok 3 så håller alla böcker väldigt hög kvalite.

Ta en titt i boktråden från den tid du var borta. Det pågick en ganska lång diskussion om huruvida Harry Potter är skit eller ej.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav monkeyboy » sön aug 21, 2005 2:02

AKS skrev:De få bra låtarna i Veronica Mars, :):

The Streets -- Weak Become Heroes
America -- Ventura Highway
Tommy James and the Shondells -- Crimson and Clover

Kan ärligt inte komma på en annan bra låt även om Garbages Bad Boyfriend användes på ett mycket bra sätt.

Du har fel ;-), tegan and sara sparkar deras rumpa

Ang. omröstningen så var "best funnyguy" svår, gick till mr stewart tillslut, sen avslutade jag eftersom jag spoilades överallt...
Senast redigerad av monkeyboy sön aug 21, 2005 2:04, redigerad totalt 1 gång.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » sön aug 21, 2005 2:03

Ja, nu inser jag hur fel jag hade. Heh.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån aug 22, 2005 16:29

Här är lite siffror från CBS-sändningarna av fyra VM-avsnitt (något har säkert redan nämnts):

Late this summer, UPN's parent company, Viacom, proved its commitment to "Mars" by repeating four episodes on sister network CBS, which has a vastly bigger audience than UPN. The CBS repeats drew 11.1 million viewers -- 93 percent of whom had never watched "Mars" before -- and boosted the audience for UPN repeats by 20 percent.

http://www.nj.com/entertainment/ledger/ ... xml&coll=1

Mycket positivt. 20% ökning för UPN-repriserna är ju ett resultat som går att ta på, s.a.s.. Och 11.1 miljoner tittare... i vanliga fall handlar det om 2-3 miljoner om jag inte missminner mig. Snyft! Fast positivt att det är över 9 miljoner "nya" människor som upplevt VM.

Om det inte sker en publikökning för VM i början av säsongen så lär det tyvärr vara kört ganska tidigt. Tror inte det räcker med att behålla tittarsiffrorna från S1 då både UPN och Viacom gör sitt bästa för att VM ska få fler tittare.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån aug 22, 2005 16:38

Vi får hoppas på det bästa. People need to clue in.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » mån aug 22, 2005 17:32

Liten video som sammanfattar hela säsong 1.
Se den inte om ni inte sett säsongen. Spoilar allt.

http://srv4.qfile.de/operator.php?sysm=file_transfer&sysf=center&file_id=184314&file_name=veronicamars_falltv_preview_320_wmr2.wmv.html
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tinwiel » mån aug 22, 2005 21:11

Det ska bli kul att se resultatet från omröstningen, jag röstade på allt som hade med VM att göra. Det kan bli svårt att slå tv-serier som Lost, men tidigare omröstningar på E-online har ju gått bra för VM, så man vet aldrig. Kristen Bell!

Gaaah, tänk, vi överlevde sommaren! Snart är det väl dags för nya VM-avsnitt? :D Kanske det blir något ökat intresse också, då danska och norska tv-kanalers har börjat visa serien.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » mån aug 22, 2005 21:17

Snart och snart, fortfarande mer än 5 veckor kvar, men nu snart börjar ju en del andra serier också så det känns som tvhösten kommer igång ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån aug 22, 2005 21:18

Är det så mycket som 5 veckor kvar? Äsch. Jaja, det känns ju lite bättre än en hel sommar i alla fall.. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » mån aug 22, 2005 22:17

Min klass får besök av en SVT-person på torsdag nästa vecka. Gunnar Carlsson som är genrechef på SVT Fiktion... som stod med på kampanj-mail-listan för VM ett tag. Så jag får väl se om jag får tillfälle att prata om inköpta serier och kan ta VM som exempel. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån aug 22, 2005 22:37

Glorificus: fråga gärna om kampanjen också, vi fick aldrig ett endaste svar på den. Skulle vara intressant att få veta hur den mottogs och om den påverkade något.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån aug 22, 2005 23:08

Ja, det var det jag tänkte att jag då kunde fiska lite information om... reaktioner på kampanjen. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån aug 22, 2005 23:36

Hoppas du kan få något bra svar också, det skulle verkligen vara intressant att veta men det går ju inte att få svar via mail...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis aug 23, 2005 16:52

Foto på Charisma Carpenter i första avsnittet av Veronica Mars:
http://www.kryptonsite.com/utgallery4.htm

Veronicas nya look, lite längre hår i alla fall (eller kanske inte... hon var ju ganska långhårig i slutet av S1):
http://www.kryptonsite.com/utgallery2.htm

noike kan även se ett foto på Steve Guttenberg om han vill.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » tis aug 23, 2005 17:09

Jag tycker inte om hennes hår somdet var i alla flashbacks, såg konstigt ut, hon ser bättre ut med det korta tycker jag :P
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tis aug 23, 2005 17:45

Jag föredrar det långa håret, då har hon i alla fall ett fint långt hår man kan kolla på om man vill.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis aug 23, 2005 17:51

AKS skrev:Veronicas nya look, lite längre hår i alla fall (eller kanske inte... hon var ju ganska långhårig i slutet av S1):
http://www.kryptonsite.com/utgallery2.htm

That's my girl. Hon ser lite annorlunda ut. Inte så mycket håret eller så, som stilen. Hon ser, vadskamansäga, lite mindre glamorös ut. Mer reality än fantasy. Typ. Om någon hajjar vad jag försöker svamla fram. Vågar man hoppas på en snäppet mörkare säsong, en med lite mer dirt n'grit, så att säga? Mer noir, kanske.

Jag digger verkligen titeln på premiäravsnittet, förresten:
Urine Trouble
Kul, på ett lagom omoget sätt, och oväntat.

Och det här var förresten första tråden jag la märke till att Tinwiel var tillbaka. Det var en en kosmisk cool grej, liksom. Eller något annat minst lika flummigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film