Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön aug 28, 2005 13:55

ER är en serie jag verkligen gillade en gång i tiden. Från första säsongen och ett antal säsonger framåt, kan inte säga exakt hur många, var den riktigt bra och jag skulle vilja se om den från början nångång. Numera har jag dock tappat intresset och de delar jag försökt se på tv har inte fått mig att vilja ta upp den igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 14:36

Jag gillar också ER, det är den serie som jag har varit trognast genom åren, och min favoritserie, innan jag började titta på Buffy. Bra skådisar, bra manus och välgjort. Men visst så har den kanske gått lite på tomgång nu på slutet, det har ju spelats in rätt så många säsonger, så det är inte så konstigt... Jag har dessutom missat en 6-7 avsnitt nu på slutet, så frågan är om jag tänker fortsätta följa den eller ge upp. Vi får se. Dessutom så tänker Dr Carter sluta. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön aug 28, 2005 14:41

Tinwiel skrev:Dessutom så tänker Dr Carter sluta. :(

Har det inte pratats om det i flera år nu? Är han på väg att försvinna på riktigt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 14:58

Illyria skrev:
Tinwiel skrev:Dessutom så tänker Dr Carter sluta. :(

Har det inte pratats om det i flera år nu? Är han på väg att försvinna på riktigt?

Alltså jag har hört att det är bestämt nu, Noah Wyle vill väl gå vidare, vilket inte är så konstigt. Fast helt säker är jag ju inte... Jag tror att jag läste det i nån tidning, och dom är ju inte helt pålitliga... Det lät i alla fall på artikeln som att det inte var bara rykten utan bestämt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » sön aug 28, 2005 15:03

Är han inte lik Keanu Reeves? Lägg på lite rundare kinder så är ju dom lika som bär.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 15:25

Eynosh skrev:Är han inte lik Keanu Reeves? Lägg på lite rundare kinder så är ju dom lika som bär.

What! Nooo! Dr Carter är mycket finare... Nu börjar han väl bli lite gammal i och för sig men Keanu Reeves ser så nedgången ut. Dessutom så har Noah/Dr Carter så fina ögon..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav eynosh » sön aug 28, 2005 15:47

Kollade på några kort, håller med Wyle ser bättre ut. Men liiite lika är dom allt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » sön aug 28, 2005 16:01

Tinwiel skrev:
Eynosh skrev:Är han inte lik Keanu Reeves? Lägg på lite rundare kinder så är ju dom lika som bär.

What! Nooo! Dr Carter är mycket finare... Nu börjar han väl bli lite gammal i och för sig men Keanu Reeves ser så nedgången ut. Dessutom så har Noah/Dr Carter så fina ögon..

Ok, jag visste redan att Noah Wyle ska sluta, men inge mer prat om vem som är med när och så utan att spoilermarkera det är ni snälla.
Förutom att George Clooney uppenbarligen inte är med längre är jag helt ospoilad.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 22:59

Jag är också helt ospoilad LWes så jag kan inte spoila nåt om ER..

Nu har jag också varit inne på UPNs hemsida och kollat vilka som ska vara med i ANTM. Det här blir nog en rolig säsong. :) Jag lyssnade inte igenom riktigt allt, det orkade jag inte men fick ändå en liten uppfattning om vilka som var med. Din favorit ey, var det hon som beskrev sig själv som att hon svor, drack, rökte, och hmm.. fornicate nånting (svårt att översätta såna ord, hehe) eller var det hon som gestikulerade hela tiden?

Jag väntar nog med att bestämma nån favorit, det var svårt att få nån uppfattning från dom små videosnuttarna.

Edit: Nu glömde jag att titta på Nip/Tuck, fan också.. undra vilket avsnitt det var, kanske jag kan ladda hem det..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » sön aug 28, 2005 23:25

Tinwiel skrev:Jag är också helt ospoilad LWes så jag kan inte spoila nåt om ER..

Eftersom att du skrev i ett tidigare inlägg att du följt serien i många år, så kan du väl förmodligen spoila något om ER även om du är ospoilad, då jag inte sett ett enda avsnitt av serien.
Eftersom att skriva något som har hänt i en serie är en spoiler för en person som inte sett det ännu.
Inte för att ER brukar diskuteras här så mycket, men jag vill bara försäkra mig om att man tänker på det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 23:38

Jaha, förlåt LWes, jag tänkte att du ville vara ospoilad inför säsongen som snart kommer på tv3.. tänkte inte på att du inte hade sett nåt av ER alls, jag ska vara tyst, lovar. :oops:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » mån aug 29, 2005 9:17

Ang. Carter i ER (läs inte om ni inte vill veta):Noah Wyle skrevs ur serien nu i slutet av säsong 11, men har redan skrivit på för att komma tillbaka som Special Guest Star i fyra-fem avsnitt per säsong under de två kommande säsongerna. Men han är inte regular längre.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån aug 29, 2005 9:22

Efter att ha sett Nip/Tuck S1 så tycker jag om serien, men måste samtidigt säga att jag tycker den är rätt överskattad. Bortsett från Christian Troy är karaktärerna inte särskilt minnesvärda (även om Sean blir starkare och starkare), flera av handlingarna är standard-såpopera-stuk och flera av de bättre trådarna verkar ha släppts utan upplösning (förhoppningsvis återvänder de i S2).

Samtidigt är ju serien dock konstant underhållande och rätt rolig, den rör mig bara sällan sådär riktigt ordentligt med undantag för det lysande avsnittet Adelle Coffin (tveklöst seriens höjdpunkt än så länge, som tyvärr också innehåller en såndär intressant tråd som sedan bara släpptes och aldrig diskuterades igen).

Bra, men inte utmärkt. Jag lär dock fortsätta titta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 17:34

ER går på tv3 varje eftermiddag.
Enligt deras hemsida är dom på säsong 5.
Vet någon vart man kan få reda på vilket avsnitt dom är på? (vi vet ju att tv3 typ aldrig svarar på mejl)
För det vore ju bra att veta vilka avsnitt jag spelar in och vilka jag behöver ladda hem.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån aug 29, 2005 18:39

LWes: Idag visades 5.1 Day for Knight.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 19:43

The Buffster skrev:LWes: Idag visades 5.1 Day for Knight.

Tack så mycket!
Fantastiskt! Då kan jag spela in hela säsong 5 (och säsong 6 om dom fortsätter med den), för det är mycket lättare än att ladda hem från t.ex. eMule.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 19:44

:o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tam » mån aug 29, 2005 20:32

Fick säsong 2 av Nip/Tuck idag. Utmärkt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Off » mån aug 29, 2005 20:51

Tam skrev:Fick säsong 2 av Nip/Tuck idag. Utmärkt.

Nice! Om nu bara s03 kan börja.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » tis aug 30, 2005 19:50

Tänkte kolla om ni tror det finns tillräckligt med intresse för en tråd om Prison Break eller om man ska sköta snacket i den här tråden kanske. Har sett de två första avsnitten nu och tyckte de var riktigt bra.

Edit: stavar som en kratta
Senast redigerad av Off tis aug 30, 2005 20:00, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tis aug 30, 2005 19:58

Det är lättare med en egen tråd och folk kommer säkert kommentera. Även om det inte är 2000 svar som i VM-tråden så skadar det väl inte?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons aug 31, 2005 21:37

Är det nån som sett alla (eller två) av piloterna för serierna Threshold, Surface och Invasion? Hur mycket jag än läser om dessa serier i SFX och andra tidningar så kan jag inte skilja dem åt. Jävligt förvirrande. Ville bara veta vilken ni skulle välja om ni bara fick välja en av dessa serier. Anledningen är att jag inte har tid att, förutom alla "gamla" serier, dessutom följa tre nya scifi-shower utöver fantasyserien Supernatural. Jag tänkte satsa på en av dem. Serien som är gjord av människorna bakom American Gothic verkar mest aktuell (tack vare AG alltså), men vilken av serierna är det? Har den piloten verkat bra?

Herregud, vad dessa nya ett-ord-i-titeln-scifiserier förvirrar mig! =) Det har säkert stått om dessa serier tidigare, men jag ville få det hela mer samlat.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons aug 31, 2005 21:41

Skippe Veronica Mars och se två av dem vet jag.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons aug 31, 2005 21:44

Jag har bara sett Invasion, har ens Surface och Threshold läckt ut?

Invasion har ett alien-tema ivarjefall och den var rätt okej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons aug 31, 2005 21:57

Off: Sluta röka ganja!

Nej, de andra kanske inte har läckt. På tvguide.com kan man se ca fem minuter från Threshold (verkade helt okej) och ca fem minuter från Invasion. Av dessa två verkar Threshold bäst, men vi får se... Kom på att jag mest hört dåliga saker om Surface så den kanske går bort redan nu. Kanske blir tvungen att ge både Threshold och Invasion chansen i början.

Oj, oj, oj vad många serier jag kommer att behöva ladda ner om en månad!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons aug 31, 2005 22:00

AKS: jag tycker det låter lättast om du laddar hem första avsnittet och avgör själv, gillar du det inte är det bara att dumpa serien. Jag kommer ivarjefall ladda hem de andra piloterna när serierna börjar, då kan du få ett omdöme ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons aug 31, 2005 22:06

Jag ville helst undvika att ladda hem eftersom jag då tänker "men det kan ju bli bättre" och innan det är över så har jag sett halva säsongen av alla serier som existerar... :) Men nu då du sagt att Invasion var okej så hamnar den på "ge en chans"-listan.

Dessa serier ska jag följa/ge en chans till hösten/vintern:

Veronica Mars
Smallville
Battlestar Galactica
The Dead Zone
Weeds
Desperate Housewives
Medium
Grey's Anatomy
America's Next Top Model
Lost
Everybody Hates Chris
Supernatural
Threshold
Invasion

Kanske: Rome, Night Stalker, American Idol.

:eek: Måste be rektorn om att få några färre lektionstillfällen i veckan för att ägna mig åt kompetensutveckling i engelska. Hehe.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons aug 31, 2005 22:09

BSG tar paus snart, eller slutar? Och snart kan du säkert dumpa de desperata hemmafruarna också.

Och din lista är kort jämfört med min, vågar knappt sammanställa den :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons aug 31, 2005 22:11

BSG tar en paus, men precis som The Dead Zone kör den igång igen i vinter om jag fattat rätt. (Rätta mig gärna.) Känns som att båda serierna kan starta i januari eller så?

Sammanställa gärna din lista, Illyria! Du kan ju ha nåt där som jag missat. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons aug 31, 2005 22:14

DZ skulle väl bara ett ett julavsnitt i vinter, resten nästa sommar?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film