Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » lör okt 04, 2008 1:12

adolvsson skrev:4x03
Kalla mig tokig, men det här kan vara ett av mina favoritavsnitt hittils.

Medhåll!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » lör okt 04, 2008 10:00

4x03

Det här var sjukt sjukt bra.

Fick göra en paus igår för att telefonen ringde, så jag fick se klart idag, men tack och lov stoppade jag precis innan de mest spännande sakerna avslöjades. Jag är alldeles uppspelt nu för det var så bra.

Jag gillar att man äntligen fick en förklaring till Marys död och fick se bakgrunden till hela historien även om vi fortfarande inte riktigt vet varför Yellow Eyes gjorde som han gjorde. Just nu är jag lite sugen på att se om piloten igen för att se hur bra den är sammanfogad med vad som hände i det här avsnittet.

Om jag ska ta något negativt så är det väl att de avslöjar för mycket i previouslyklippet. Nu kunde jag snabbt räkna ut att det var YE som skulle dyka upp och att Mary på något sätt skulle sluta en deal med honom. Hade jag inte sett klippet i början så hade det nog varit ännu mer spännande. Förut så brukade jag inte lista ut sådana saker för jag var för inne i avsnittet av vad det nu var jag tittade på, men det kanske är ett tecken på att jag sett för mycket tv när jag kan tolka signalerna allt för rätt. Skit samma det var fantastiskt bra!

Gillade att de plockat in en skådis från Arkiv X. Kripke säger ju att han varit väldigt inspirerad av X-Files, så det var lite kul. Gillade även att Dean fick ta på sig prästkläderna igen för jag fick lite flash backs till gag reelen från säsong ett. :D

Lite valda quotes
Dean: Angels got their hands on some DeLoreans?

John: John Winchester
Dean: Dean Van Halen

Favoritscen
Det var svårt att välja favoritscen idag för allt var så bra, men jag hittade en liten detalj som jag gillade lite extra. När Dean sitter på Jay Bird´s diner så spelas "Ramblin' Man" med Allman Brothers Band i bakgrunden. När hörde vi den första gången i serien? Jo, i piloten under "The Greatest Hits of the Mullet Rock"-diskussionen.

Undrar om vi i nästa avsnitt får följa Sam och vad han har för sig tillsammans med Ruby och att sedan i slutet så strålar de två historierna ihop eller om Dean kommer och klampar in med en gång? Hur ska jag kunna vänta en hel vecka på nästa avsnitt, det är olidligt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav noike » lör okt 04, 2008 14:32

Jag gillade det massor också. "Sjukt sjukt bra" som någon sa.
Alla Back to the Future-referenser. Sjukt många. :D

Men jag har ett problem. "Destiny can't be changed" och samtidigt vill Castiel (the Angel of Thursdays, jag applåderar fortfarande åt det) att Dean ska stoppa Sam. Det går inte ihop.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör okt 04, 2008 15:01

Oj oj oj, jävlar vad spännande det här var! 403
Det finns vissa logiska luckor, ja, men kan det inte vara så att destiny som i det som redan hänt, inte kan ändras men framtiden kanske inte är lika mycket...destiny? Äsch, lite komplicerat det där, och det är svårt att förstå hur de tänkt. Vi får vänta och se.

Så det var lite som vissa här hade förutsett. Gud vs Djävulen, Sam vs Dean. Men det känns som att det kan komma en plot twist snart ändå, det är inte så "enkelt" och svartvitt som det ser ut. Hur ska Dean välja mellan sin bror och sitt uppdrag? Det är ju inte så att Sam har gått och blivit ond. Samtidigt så har ju bröderna pratat tidigare om att Dean ska stoppa Sam om han går överstyr, eller hur? Och hur god är Gud och Castiel? Hur ond är Sam? Han dödar ju demoner FFS! Kanske Gud med anhang bara är upprörda för att han ändrar den balans mellan gott och ont som funkar för dem, gudar kanske behöver den balansen. Varför? De kanske har en ego-agenda som vi inte vet om. Så enkelt som god vs ond lär det ju inte vara i alla fall. Gaaah, så spännande.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör okt 04, 2008 15:13

Jag tänkte också som Hanna. Så läs det.

De har ju introducerat gråskalor och interna meningsskiljaktigheter bland demonerna så jag tror de måste ha tänkt likadant för andra sidan. Och sedan har vi dethär med att änglarna inte lagt sig i förrän nu på 2000 år. Uppenbarligen inte så goda med tanke på allt de skitit i.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör okt 04, 2008 18:05

noike skrev:Och sedan har vi dethär med att änglarna inte lagt sig i förrän nu på 2000 år. Uppenbarligen inte så goda med tanke på allt de skitit i.

Om duu syftar på att dom borde lagt sig i och försökt stoppa t.ex. Hitler och andra hemska saker som hänt dom senaste 2000 åren, kan det inte vara så att eftersom dom händelserna var skapade av människor så är det inte för dom att lägga sig i, men nu när demoner håller på med stora planer som går ut på att fria självaste Lucifer, någonting som människor inte alls har att göra med, så måste dom stoppa det.

Avsnittet var super btw.

Mitch Pileggi är så bra. Han är en cool gubbe. Han borde spela skurk oftare, som i serierna Tarzan och The Mountain fast värre, för det är han bra som.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör okt 04, 2008 18:09

LWes skrev:men nu när demoner håller på med stora planer som går ut på att fria självaste Lucifer, någonting som människor inte alls har att göra med, så måste dom stoppa det.

Jag tänkte mer på att demoner fått leva loppan mer eller mindre ostört.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör okt 04, 2008 18:16

noike skrev:
LWes skrev:men nu när demoner håller på med stora planer som går ut på att fria självaste Lucifer, någonting som människor inte alls har att göra med, så måste dom stoppa det.

Jag tänkte mer på att demoner fått leva loppan mer eller mindre ostört.

Det är sant, men det är väl mycket möjligt att det finns någon balans som måste hållas, eller att dom p.g.a. att dom inte är starka nog inte kunnat försöka utrota alla demoner och därför låter dom vara förns nu då dom håller på med någonting större.
The Lord works in mysterious ways! Jag tycker att detta är väldigt intressant. Supernatural är verkligen bra just nu.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » lör okt 04, 2008 20:29

Sen återstår det att se om änglarna ens är i kontakt med Gud eller de har tagit initiativ själva. Eller är Gud död, antagligen för att änglarna inte var nöjda med hela non-interventionpolicyn och avsatte honom/henne/det. Jag kanske är Gaiman-skadad, men det hade varit kul att se Gud och Lucifer som relativt ointresserade av maktspelen bland änglar och demoner.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Echolls » sön okt 05, 2008 11:58

Hur mycket bättre har den här serien blivit sen s1? Tror jag slutade titta efter 1.17 eller nåt sånt.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön okt 05, 2008 12:02

Echolls skrev:Hur mycket bättre har den här serien blivit sen s1? Tror jag slutade titta efter 1.17 eller nåt sånt.

Mycket, väldigt mycket. Det är riktigt illa ett tag till, men från sista tredjedelen eller så av andra säsongen, då jäklar går det uppåt snabbt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » sön okt 05, 2008 13:37

Echolls skrev:Hur mycket bättre har den här serien blivit sen s1? Tror jag slutade titta efter 1.17 eller nåt sånt.

Jag tillhör nog gruppen som tycker Supernatural har hållit en ganska jämn nivå även om jag också sätter både S2 och S3 framför S1. S4 har däremot börjat oerhört bra och jag tror inte Supernatural har varit bättre än vad det är nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav chanda » sön okt 05, 2008 19:29

:lovebunny: :lovebunny:

4x03
Den här sässongen har börjat riktigt bra, vilket gör mig orolig för de kommande avsnitten då en säsong som börjar fantastiskt kan sluta väldt svagt.Älskade att Mary var en kick ass hunter, men känner mig riktigt irriterad över att även om Sam drabbades av att Mary gjorde en deal med Azeal så var det ändå Dean som fick sitt liv förstörde och aldrig någon ursäkt, men Sam fick det.
Mitch Pileggi var suvärän som Azeal.
Emmy till Jensen.
är det fredag snart?
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav madskellig » sön okt 05, 2008 21:07

4x03 var väldigt, väldigt bra. Skoj att äntligen få lite backstory på Mary, och att hon kom från en familj av hunters tyckte jag om. Liiiite skeptisk är jag fortfarande till hela Änglar och Gud situationen, men man får hoppas de faktiskt lyckas knyta ihop det till något bra, och det är onekligen spännande just nu.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » sön okt 05, 2008 21:24

4x02
Bra avsnitt men jag gillar inte var de är påväg.
De gav precis substans till kristendomen. Jag tror jag hade klarat av änglarna om det inte blivigt kristet men "We haven't walked among you since 2000 years ago..." (elr vad han nu sade). Jaha, sedan Jesus kom då eller? Jag vill inte ha Jesus i Supernatural. Jag älskar SPN jag har mycket dålig syn på kristendomen, håll referenser till Jesus borta. Visst, änglarna kan ha en ledare - kalla honom/henne Gud om nu så vill, men håll Jesus borta från det - snälla!

Annars, riktigt bra. Jag gillar arcen, för den är mystisk, men jag gillar inte att de lade in Jesus grejen - om det nu var det de syftade det på, men 2000 år sedan är ju år 0 = Jesus.

Nu ska jag läsa vad ni andra skrev och sedan blir det nog 4x03, ni har gjort mig ivrig!

(edit) Nu har jag läst alla kommentarer och jag håller med Tinwiel. Varför just kristna guden? Varför ska just Kristendomen vara den sanna? Nej, det stör mig, och jag kan inte sluta störa mig på Jesus referensen - GUD vad den stör mig.
Jag kanske inte gillade avsnittet så mycket trots allt, tack vare den lilla Jesus-referensen.
(/edit)
Senast redigerad av HeY sön okt 05, 2008 21:34, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön okt 05, 2008 21:32

Ja, man (som i jag) kan inte påstå annat än att jag är lite nervös för vart de ska ta det här. Jag är också rädd för kristendoms-smeten, det passar inte Supernatural. Men jag hoppas ju på att dom gör det till en gråskalesmet utan like och lämnar herr Kristus utanför det hela. Demiurgen, visst, men inte hela köret med Jesus och Maria och gänget.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön okt 05, 2008 21:33

HeY skrev:4x02
Annars, riktigt bra. Jag gillar arcen, för den är mystisk, men jag gillar inte att de lade in Jesus grejen - om det nu var det de syftade det på, men 2000 år sedan är ju år 0 = Jesus.

Fast samtidigt med förmågorna och allt det där så passar Jesus bara in i Supernatural-världen ifall han är demonförstärkt som Sam. Castiel sa aldrig vad de gjorde där och som han själv säger: de är krigare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » sön okt 05, 2008 21:36

noike skrev:

Fast samtidigt med förmågorna och allt det där så passar Jesus bara in i Supernatural-världen ifall han är demonförstärkt som Sam. Castiel sa aldrig vad de gjorde där och som han själv säger: de är krigare.

Sant, och det skulle jag nog gilla. Det skulle vara mycket intressant om det skulle komma fram att Jesus inte var en sån gudabild som Bibeln säger. Kanske var han rent utav en demon som försökte ta makten över människorna?

Och det här lade jag förresten till innan, men ni var för snabba med att svara:

(edit) Nu har jag läst alla kommentarer och jag håller med Tinwiel. Varför just kristna guden? Varför ska just Kristendomen vara den sanna? Nej, det stör mig, och jag kan inte sluta störa mig på Jesus referensen - GUD vad den stör mig.
Jag kanske inte gillade avsnittet så mycket trots allt, tack vare den lilla Jesus-referensen.
(/edit)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » sön okt 05, 2008 21:53

4:e Säsongen hitills +senaste.
Jag gillar ju genren änglar vs demoner, det är den intressanta delen av den bibliska historien, och hela uppenbarelseboken med sin domedagsfantasy. Så jag tycker att att Supernatural är bättre än på länge. Fast blir det Jesushistoria av det kommer jag nog tappa intresset igen. Det är kul med tidsresor, och jag kunde inte låta bli att att se scener från Tillbaka i framtiden i det, vilket var lite skoj.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tob » sön okt 05, 2008 22:02

Jag håller med sfinx. Jag är svag som tusan för änglar i alla dess olika former så jag är väldigt positiv till vart man än för vidare arcen. Sen är väl det inte så konstigt att man har kristendomen som utgångspunkt i en serie som är producerad i USA.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » mån okt 06, 2008 1:49

Tob skrev:Jag håller med sfinx. Jag är svag som tusan för änglar i alla dess olika former så jag är väldigt positiv till vart man än för vidare arcen. Sen är väl det inte så konstigt att man har kristendomen som utgångspunkt i en serie som är producerad i USA.

Jag har alltid älskat USA och viljat flytta dit, men av just den anledningen känns det som om Sverige kanske inte är så illa trots allt :D

Nu har jag iaf sett 4x03. Kick-ass!! Jag vet inte vad mer jag kan säga för jag är så exhalterad och vill ha mer, typ, NU!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån okt 06, 2008 2:57

(spoiler 4x02) Angående kristendomens plats i Supernatural har jag två tankar. För det första gillar jag att dom har med det, att dom refererar till Jesus, för det tar ner honom ett par steg, från religionen till att bli en del av en populärkulturell mytologi. Det är så jag känner. För det andra är min tolkning (och det är inte första gången jag använder den här förklaringen) Dean ser och hör kristna förklaringar, om den kristna guden och så vidare, för att han är uppväxt i ett kristet samhälle. Om han varit indier, eller muslim, hade han sett någon annan.

Det går väl lite i hand med tankegången, som jag också gillar, att alla religioner, att alla gudar i all världens religioner, egentligen är olika aspekter av en och samma gud.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav chanda » mån okt 06, 2008 9:30

adolvsson skrev: (spoiler 4x02) Angående kristendomens plats i Supernatural har jag två tankar. För det första gillar jag att dom har med det, att dom refererar till Jesus, för det tar ner honom ett par steg, från religionen till att bli en del av en populärkulturell mytologi. Det är så jag känner. För det andra är min tolkning (och det är inte första gången jag använder den här förklaringen) Dean ser och hör kristna förklaringar, om den kristna guden och så vidare, för att han är uppväxt i ett kristet samhälle. Om han varit indier, eller muslim, hade han sett någon annan.

Det går väl lite i hand med tankegången, som jag också gillar, att alla religioner, att alla gudar i all världens religioner, egentligen är olika aspekter av en och samma gud.

Håller med på alla punkter.om den här säsongen håller samma kvalite hela vägen så kommer i alla fall jag ha :D när det här är över.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » mån okt 06, 2008 14:16

Dr Horrible's Supernatural Blog

Hahaha! :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav sp1keout » tis okt 07, 2008 2:27

4x03

I still wanna know what happened 2000 years ago.

Sen tycker jag inte alls att det är konstigt att "Änglarna" inte har ingripit sedan dess... för nu när det började hända saker och de väl gjorde det så dog "8 of my brothers"... känns som att de gör rätt att spara på sina "trupper", och nej, änglarna är inte "krigare". Så det är också en anledning till varför de inte lägger sig i...

Sen tror jag det kan vara lite så att Angels arent suppose to walk among people... De förstör hela synen och tron på religion som människor byggt upp... sedan, just den dagen... Sen att Demons walk among people förstår jag mycket väl, de bryr ju sig inte ett jävla skit i vad som är rätt och fel, eller hur? Vilket Änglarna gör, för de lyssnar bara på vad Gud har för orders. Så det kan vara ytterligare en anledning...

Ah, jag är fortfarande intresserad i detaljerna på vad som egentligen hände.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » tis okt 07, 2008 2:44

sp1keout skrev:4x03

Sen tycker jag inte alls att det är konstigt att "Änglarna" inte har ingripit sedan dess... för nu när det började hända saker och de väl gjorde det så dog "8 of my brothers"... känns som att de gör rätt att spara på sina "trupper", och nej, änglarna är inte "krigare".

Titta om på 4.2 då. "Angels are warriors of God. I’m a soldier."

Och vi vet inte vad Gud i serien har för agenda. Jag tänker inte anta att han per automatik är "god".Catiel är definitivt inte så trevlig, i sådana fall hade han visat lite mer sympati för sin värdkropp och inte bar nonchalant viftat bort det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tis okt 07, 2008 2:55

noike, det är betoningen som gör det!!! :blushbunny:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » tis okt 07, 2008 8:46

noike skrev:
sp1keout skrev:4x03

Sen tycker jag inte alls att det är konstigt att "Änglarna" inte har ingripit sedan dess... för nu när det började hända saker och de väl gjorde det så dog "8 of my brothers"... känns som att de gör rätt att spara på sina "trupper", och nej, änglarna är inte "krigare".

Titta om på 4.2 då. "Angels are warriors of God. I’m a soldier."

Och vi vet inte vad Gud i serien har för agenda. Jag tänker inte anta att han per automatik är "god".Catiel är definitivt inte så trevlig, i sådana fall hade han visat lite mer sympati för sin värdkropp och inte bar nonchalant viftat bort det.

Jag tror att änglarna ljuger och att de inte har en aning vad Gud vill.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sp1keout » tis okt 07, 2008 9:38

Rombat skrev:Jag tror att änglarna ljuger och att de inte har en aning vad Gud vill.

Jag gillar det. Du söker en twist som ingen förväntar sig... Så, varför är då bara frågan!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » tis okt 07, 2008 10:02

sp1keout skrev:
Rombat skrev:Jag tror att änglarna ljuger och att de inte har en aning vad Gud vill.

Jag gillar det. Du söker en twist som ingen förväntar sig... Så, varför är då bara frågan!

För att de tror att de gör Guds vilja men bara gör vad de själva tror är rätt. Självrättfärdiga jävlar helt enkelt. De har kanske nån ärkeängel eller nåt som styr istället.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film