adolvsson skrev:4x03
Kalla mig tokig, men det här kan vara ett av mina favoritavsnitt hittils.
Medhåll!
adolvsson skrev:4x03
Kalla mig tokig, men det här kan vara ett av mina favoritavsnitt hittils.
noike skrev:Och sedan har vi dethär med att änglarna inte lagt sig i förrän nu på 2000 år. Uppenbarligen inte så goda med tanke på allt de skitit i.
LWes skrev:men nu när demoner håller på med stora planer som går ut på att fria självaste Lucifer, någonting som människor inte alls har att göra med, så måste dom stoppa det.
noike skrev:LWes skrev:men nu när demoner håller på med stora planer som går ut på att fria självaste Lucifer, någonting som människor inte alls har att göra med, så måste dom stoppa det.
Jag tänkte mer på att demoner fått leva loppan mer eller mindre ostört.
Echolls skrev:Hur mycket bättre har den här serien blivit sen s1? Tror jag slutade titta efter 1.17 eller nåt sånt.
Echolls skrev:Hur mycket bättre har den här serien blivit sen s1? Tror jag slutade titta efter 1.17 eller nåt sånt.
HeY skrev:4x02
Annars, riktigt bra. Jag gillar arcen, för den är mystisk, men jag gillar inte att de lade in Jesus grejen - om det nu var det de syftade det på, men 2000 år sedan är ju år 0 = Jesus.
noike skrev:HeY skrev:4x02
Annars, riktigt bra. Jag gillar arcen, för den är mystisk, men jag gillar inte att de lade in Jesus grejen - om det nu var det de syftade det på, men 2000 år sedan är ju år 0 = Jesus.
Fast samtidigt med förmågorna och allt det där så passar Jesus bara in i Supernatural-världen ifall han är demonförstärkt som Sam. Castiel sa aldrig vad de gjorde där och som han själv säger: de är krigare.
HeY skrev:4x02
(edit) Nu har jag läst alla kommentarer och jag håller med Tinwiel. Varför just kristna guden? Varför ska just Kristendomen vara den sanna? Nej, det stör mig, och jag kan inte sluta störa mig på Jesus referensen - GUD vad den stör mig.
Jag kanske inte gillade avsnittet så mycket trots allt, tack vare den lilla Jesus-referensen. (/edit)
Tob skrev:Jag håller med sfinx. Jag är svag som tusan för änglar i alla dess olika former så jag är väldigt positiv till vart man än för vidare arcen. Sen är väl det inte så konstigt att man har kristendomen som utgångspunkt i en serie som är producerad i USA.
adolvsson skrev: (spoiler 4x02) Angående kristendomens plats i Supernatural har jag två tankar. För det första gillar jag att dom har med det, att dom refererar till Jesus, för det tar ner honom ett par steg, från religionen till att bli en del av en populärkulturell mytologi. Det är så jag känner. För det andra är min tolkning (och det är inte första gången jag använder den här förklaringen) Dean ser och hör kristna förklaringar, om den kristna guden och så vidare, för att han är uppväxt i ett kristet samhälle. Om han varit indier, eller muslim, hade han sett någon annan.
Det går väl lite i hand med tankegången, som jag också gillar, att alla religioner, att alla gudar i all världens religioner, egentligen är olika aspekter av en och samma gud.
sp1keout skrev:4x03
Sen tycker jag inte alls att det är konstigt att "Änglarna" inte har ingripit sedan dess... för nu när det började hända saker och de väl gjorde det så dog "8 of my brothers"... känns som att de gör rätt att spara på sina "trupper", och nej, änglarna är inte "krigare".
noike skrev:sp1keout skrev:4x03
Sen tycker jag inte alls att det är konstigt att "Änglarna" inte har ingripit sedan dess... för nu när det började hända saker och de väl gjorde det så dog "8 of my brothers"... känns som att de gör rätt att spara på sina "trupper", och nej, änglarna är inte "krigare".
Titta om på 4.2 då. "Angels are warriors of God. I’m a soldier."
Och vi vet inte vad Gud i serien har för agenda. Jag tänker inte anta att han per automatik är "god".Catiel är definitivt inte så trevlig, i sådana fall hade han visat lite mer sympati för sin värdkropp och inte bar nonchalant viftat bort det.
Rombat skrev:Jag tror att änglarna ljuger och att de inte har en aning vad Gud vill.
sp1keout skrev:Rombat skrev:Jag tror att änglarna ljuger och att de inte har en aning vad Gud vill.
Jag gillar det. Du söker en twist som ingen förväntar sig... Så, varför är då bara frågan!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare