Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Garim » lör mar 17, 2007 17:46

Ok. Jag har sett pilot-avsnittet av Andy Barker P.I. idag. Det är en serie med en hel del komedi-inslag, och varje avsnitt är 30 minuter verkar det som. Jane Espenson är med och skapar serien. Jag vet inte exakt hennes roll, men hon har skrivit avsnitt två...

Hursomhelst, en klart sevärd pilot - det var kul, och bra gjort.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav LWes » lör mar 17, 2007 19:12

Garim skrev:Det är en serie med en hel del komedi-inslag, och varje avsnitt är 30 minuter.

Ja, det är liksom kännetecknena för en KOMEDISERIE! :D :D

Jag har faktiskt väntat på att få se den ganska länge, och jag tyckte att den var ganska bra. Kan nog vara kul att följa.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör mar 17, 2007 19:30

noike skrev:
adolvsson skrev:30 maj, alltså. Sommarserie! Lite långt tills dess, men bra ändå. Nyfiken på om det bara blir 8 eller om chansen finns för 13 när den börjat rulla ordentligt.

De spelade in större delen av scenerna igen, så jag tror nog att 8 är en hård siffra (och att re-shoot-delen är en stort bidragande faktor till minskningen).

Jag ser Traveler som en miniserie efter de meddelande att det bara ska bli 8 avsnitt. 8 and out och nu en summer burn-off. Re-shoots hände efter de fått reda på minskningen av avsnitt (eller menade du det?).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör mar 17, 2007 19:32

Illyria skrev:Re-shoots hände efter de fått reda på minskningen av avsnitt (eller menade du det?).

Jag hade fått för mig tvärt om: att minskningen av avsnitt var ett symptom av att de tvingades spela in på nytt. Det här var lite oroande faktiskt att minskningen kom först.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör mar 17, 2007 19:48

Jag kanske minns fel, men jag har för mig att det är vad som hände. De har även sagts till att avsluta serien...

Variety skrev:ABC also confirmed Thursday that the WBTV-produced "Traveler," which had been given a 13-episode midseason order, will instead produce eight episodes (including the pilot) for its first cycle.

Alphabet decided it only had room on its spring schedule for an eight-episode arc of the skein, and asked WBTV to produce five fewer segs. Because of the serialized nature of the skein, ABC wanted to give producers a chance to wrap up storylines for the first season, rather than leaving viewers hanging in the event the show doesn't make it to a second season.

Och sedan efter det kom det nyheter om att de skulle göra re-shoots, eftersom de var tvugna att klämma in 13 avsnitt i 8 och de då behövde göra om vissa scener för att skynda på saker.

Var väldigt besviken när jag hörde det, 13 avsnitt är ju heller inte mycket, men hade kunnat bli en bra serie på en säsong. 8 avsnitt känns mest stressat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » lör mar 17, 2007 19:51

noike skrev:
Illyria skrev:Re-shoots hände efter de fått reda på minskningen av avsnitt (eller menade du det?).

Jag hade fått för mig tvärt om: att minskningen av avsnitt var ett symptom av att de tvingades spela in på nytt. Det här var lite oroande faktiskt att minskningen kom först.

På nån av nyheterna jag läste, skrevs det nåt i stil med att dom fick 8 avsnitt för att kunna binda ihop sin historia. Som om det fanns några få avsnitt inspelade och dom fick tillräckligt för åtminstone kunna avsluta. Så tolkade jag det.

Att det bara skulle bli dom här avsnitten hade jag inte hört innan. Synd, dock, efter piloten har Traveler varit en av de serier jag sett mest fram emot.

edit: Okej, nu såg jag Illyrias inlägg och vad jag läste var en variant av citatet där. Den varianten lät aningen mer domedagsaktigt, Illyrias källa får det åtmsinte kännas lite hoppfullt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » lör mar 17, 2007 20:04

Helt doomed skulle jag inte kalla den, men när de ombes att avsluta känns det ju inte så lovande heller. Väljer de då att ge serien ett ordentligt slut eller kommer vi få ouppklarade saker för att möjligt kunna fortsätta? Den har ju inte haft premiär under våren heller, nu visar de den under sommaren, vilket heller inte är ett bra tecken.

Ivarjefall något att se fram emot i sommar, för piloten var bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör mar 17, 2007 20:06

Tidigare hade jag hållit med, men de senaste tre-fyra åren har sommarsäsongen gått till att bli en riktig tv-säsong med bra program som fått överleva.

För att en midseason ska kunna visas på bra tider under våren så måste de ju lägga ner program. Det har väl inte skett så mycket sådant i år för en gång skull. Då kan sommaren vara enda alternativet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån mar 19, 2007 0:47

The Riches 1x01
Sa någon dramakomedi*? Det här kändes mer som renodlat drama. Några lättsammare stunder till tros och möjligheten att föra in mer (mörk) humor senare serien finns förstås, men första avsnittet var nattsvart drama och jag älskade det. The Riches har alla chanser att bli en riktigt obehaglig serie.

Och Minnie Driver knäcker hårt. Underbart.

Raines 1x01
Nej, jag vet, jag behöver inte ännu en deckare, ännu ett veckans fall-scenario med en twist. Men det kan inte hjälpas, redan inledningen hade mig såld med sin noir-tunga berättarstil och att offret visade sig bo i samma byggnad (kanske till och med lägenhet, men jag måste se om filmen för att vara säker) som Elliott Goulds karaktär i The Long Goodbye gjorde sitt till. Fallet i sig kändes sådär, å andra sidan har seriens skapare och pilotens manusförfattare ingen imponerande resumé, däremot regisserade avsnittet av Frank Darabont, som också producerar, och det namnet verkar bidra med desto mer kvalité. För det är ett lovande upplägg, serien ser verkligen skitsnygg ut och utöver det är Jeff Goldblum härlig att skåda i titelrollen.

Den stora skepsismen som infann sig när jag först hörde talas om Raines är som bortblåst nu. Om inte annat andas serien för mycket film noir för att jag ska kunna skippa utan att den får en ärlig chans.

*OBS! Retoriskt fråga. Jag vet att det var ostkillen, från förra sidan, så det så. Minnes som en glad Doris, det har jag det. Vad var det vi pratade om?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån mar 19, 2007 18:35

Helt random...

I alla fall, då jag satt och såg på BSG igår så började jag tänka tillbaka på min barndom och min första tv-seriefixering: V. Jag vet att det väl varit lite löst snack om en nyinspelning eller så, men hur cool skulle det inte vara om de gjorde en full galactica på serien? Alltså, miniserie som är riktigt gritty och efterföljande tv-serie som också är rikigt gritty. Jag tror grundhistorien har goda potential att bli en rikigt bra längre serien, med dagens specialeffekter och dagens fantastiska tv-serieskapare och manusskribenter. Skulle vara kul att ha en scifi-serie med utomjordingar där det mesta utspelar sig på jorden och first contact-temat är ju alltid intressant.

Jag tror det skulle kunna bli hur bra som helst! Hoppas det blir ett grönljus på denna serie. Är det förresten nåt som hört nåt som en nyinspelning eller har jag inbillat mig?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Simon » mån mar 19, 2007 18:37

Instämmer, Raines var en stor, fin överraskning. Jag såg den för att jag gillar Jeff Goldblum, med reservationer för Ghost Wisperer/Medium/Tru Calling-upplägget. Men ja, minst sagt så är det verkligen inte ett dugg som någon av de serierna.

Frågan är väl om/hur de ska kunna hålla ångan uppe eller ens kunna träda vidare på någora märkvärdiga sätt, men det återstår att se. Hur som helst ett trevligt första avsnitt med en alltid lika trevlig Alexa Davalos.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Glorificus » mån mar 19, 2007 19:03

AKS skrev:Är det förresten nåt som hört nåt som en nyinspelning eller har jag inbillat mig?

Nu när du säger det så tror jag att jag läst något i de banorna för nåt år sen. Måste undersökas. Jag tror också det kan bli riktigt bra! 8)

Edit:
Efter lite googling hittade jag till http://www.kennethjohnson.us
Update 2/15/07

Kenny has delivered the final draft of the manuscript for his novel of V The Second Generation to Tor Publications. It is expected to be in bound galleys by April and is on schedule for a fall publication in hardcover.

Work continues with Warner Bros to get the mini-series into production and on the air.

Kenneth Johnson's new novel will be released in hardcover by Tor Publications in the fall, 2007.

The novel is based upon his screenplay for the new mini-series sequel to V which is currently in development with Warner Bros.

The novel picks up the epic story 20 years after the original arrival of the alien Visitors. Anyone coming to V for the first time will be immediately swept up into the Brave New World which The Visitors have created.

By bringing many benefits to humankind The Visitors have seduced the majority of earth's people into believing they have our best interests at heart.

But the brave people of The Resistance know the horrifying truth and are struggling to save humanity before it's too late.

Then, at their darkest hour, The Resistance discovers startling new Allies who have come to help.

...Or have they?

V - The Second Generation is a tense, fast-paced exploration of how ordinary people react to the perils of life under nightmarish wartime occupation. And how such enormous pressures bring out the worst -- or the most heroic -- aspects of their character.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis mar 20, 2007 23:54

Avsnitt två av The Riches har inte dykt upp?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons mar 21, 2007 0:43

Jag så alla 6 avsnitt av den nya komediserien The Winner idag och gillade den väldigt mycket. Hade haft första avsnittet ett par veckor och beslutade mig till slut för att se vad det var och sen var jag tvungen att se resten också!
Väldigt kul serie och jag blev väldigt besviken över att just få reda på att det bara finns 6 avsnitt. Hoppas absolut dom beställer fler!

RAINS tyckte jag var ganska lam. Tror inte jag kommer följa den...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » ons mar 21, 2007 10:16

Illyria skrev:Avsnitt två av The Riches har inte dykt upp?

Nu har det.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Ruccola » fre mar 23, 2007 0:12

Och bra var det också. Riches s01e02 alltså.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » fre mar 23, 2007 0:20

Ruccola skrev:Och bra var det också. Riches s01e02 alltså.

Ja. Inte riktigt lika bra som 1x01, men nästan, och fortfarande ruskigt bra. Jag längtar efter om några avsnitt, när serien verkligen kommit upp i varv. Den kan komma att sparka ungefär hur mycket brutal häck som helst.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre mar 23, 2007 0:24

Avsnitt 2 av The Riches var okej, Minne Driver var lite mindre irriterande, kommer ge det några avsnitt till (minst). Recapen (VO:n) i början var nästan en bättre introduktion än i piloten, hade ju inte skadat med lite mer info där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre mar 23, 2007 12:13

Alltså jag såg The Riches 1x01 för ett par dagar sen med inställningen att det skulle vara det sämsta jag sett på länge, jag menar, när folk nämnt Big Love (tråkigaste jag någonsin sett) och Weeds (mest ohumoristiska komedin jag någonsin sett) så kan det ju inte bli annat än supersämst, eller hur?
Men när avsnittet började med det det började med o.s.v. så tyckte jag faktiskt att det var intressant och ganska bra.
Sen gick det fram och tillbaka från tråkigt till bra några gånger genom avsnittet, och i slutändan är jag väldigt on the fence about this one.
Kommer alla avsnitt vara så sjukt långa? För det är en dealbreaker - avsnittet var IMO alldeles för långt och om varje avsnitt är så långt skulle jag inte palla att följa serien.
Hatar mamman FYI, hon var en gräslig jävel. Pappan var inte direkt någon jättesnälling, men han hade åtmintone vissa drag som var bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre mar 23, 2007 12:15

Just det, nu kom jag ihåg den andra nya serien jag såg för några dagar sen: October Road. Jag tyckte den var helt okej, men jag vill egentligen inte följa fler serier nu. Ska kolla några avsnitt i alla fall, se hur det artar sig...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » fre mar 23, 2007 12:38

Ugly Betty 1x18 Ett avsnitt med mycket Marc i, det gillar jag. :)
Vi fick några lite allvarliga scener från Marc också, yay, jag gillar den skådisen. Komisk tajming och kan spela dramatiska scener. Ugly Betty har lyckats bra med att göra dom från början stereotypiska karaktärerna till riktiga karaktärer (även om dom fortfarande ofta är lite överdrivna, det hör till formatet).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » fre mar 23, 2007 16:48

LWes skrev:Just det, nu kom jag ihåg den andra nya serien jag såg för några dagar sen: October Road. Jag tyckte den var helt okej, men jag vill egentligen inte följa fler serier nu. Ska kolla några avsnitt i alla fall, se hur det artar sig...

Ooh, den måste jag också kolla in. Bryan Greenberg, Jake från OTH, är ju med. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav qarlsson » fre mar 23, 2007 19:11

Odyssey 5

Efter att ha hört en hel del gott om denna har jag nu roddat tag i och sett sex avsnitt in. Jag gillar det. Till och med riktigt mycket!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » fre mar 23, 2007 19:21

qarlsson skrev:Odyssey 5

Efter att ha hört en hel del gott om denna har jag nu roddat tag i och sett sex avsnitt in. Jag gillar det. Till och med riktigt mycket!

O5!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre mar 23, 2007 19:26

Odyssey 5 blir det inom kort för mig med.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre mar 23, 2007 19:44

Off skrev:

O5!

5.1-ljud på DVDn! Underbart! (Inte Farscape 5.1-ljudunderbart men ändå.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » lör mar 24, 2007 12:28

LWes skrev:Weeds (mest ohumoristiska komedin jag någonsin sett)

Nja, men kanske världens roligaste dramaserie :)

Riches 1.2 var bra. Enda problemet jag hade med första avsnittet var att det hela kunde kännas lite konstruerat. Det är ju rätt mycket problem som kan uppstå om man skall ta över någons liv kanske till och med olösbara problem så jag hoppas verkligen att trovärdigheten hålls uppe, gör den det så kan The Riches bli skamligt bra medans gör det inte det så kanske allting faller.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav lilith » lör mar 24, 2007 13:02

noike skrev:
Off skrev:

O5!

Den ska jag se sen. Köpte dvd-boxen men har inte ens rivit av plasten. Kanske jag ska passa på att köpa ett set högtalare innan dess. Ganska löjligt att inte ha det när man har en multikanal-förstärkare...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » lör mar 24, 2007 13:11

lilith skrev:
noike skrev:
Off skrev:

O5!

Den ska jag se sen. Köpte dvd-boxen men har inte ens rivit av plasten. Kanske jag ska passa på att köpa ett set högtalare innan dess. Ganska löjligt att inte ha det när man har en multikanal-förstärkare...
Du sa anal!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » lör mar 24, 2007 13:29

lilith skrev:Kanske jag ska passa på att köpa ett set högtalare innan dess. Ganska löjligt att inte ha det när man har en multikanal-förstärkare...

Mitt ljudkort har sådant där snajsigt 5.1-ljud. Jag borde också kirra högtalare och njuta av saker ordentligt.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film