Garim skrev:Det är en serie med en hel del komedi-inslag, och varje avsnitt är 30 minuter.
noike skrev:adolvsson skrev:30 maj, alltså. Sommarserie! Lite långt tills dess, men bra ändå. Nyfiken på om det bara blir 8 eller om chansen finns för 13 när den börjat rulla ordentligt.
De spelade in större delen av scenerna igen, så jag tror nog att 8 är en hård siffra (och att re-shoot-delen är en stort bidragande faktor till minskningen).
Illyria skrev:Re-shoots hände efter de fått reda på minskningen av avsnitt (eller menade du det?).
Variety skrev:ABC also confirmed Thursday that the WBTV-produced "Traveler," which had been given a 13-episode midseason order, will instead produce eight episodes (including the pilot) for its first cycle.
Alphabet decided it only had room on its spring schedule for an eight-episode arc of the skein, and asked WBTV to produce five fewer segs. Because of the serialized nature of the skein, ABC wanted to give producers a chance to wrap up storylines for the first season, rather than leaving viewers hanging in the event the show doesn't make it to a second season.
noike skrev:Illyria skrev:Re-shoots hände efter de fått reda på minskningen av avsnitt (eller menade du det?).
Jag hade fått för mig tvärt om: att minskningen av avsnitt var ett symptom av att de tvingades spela in på nytt. Det här var lite oroande faktiskt att minskningen kom först.
AKS skrev:Är det förresten nåt som hört nåt som en nyinspelning eller har jag inbillat mig?
Update 2/15/07
Kenny has delivered the final draft of the manuscript for his novel of V The Second Generation to Tor Publications. It is expected to be in bound galleys by April and is on schedule for a fall publication in hardcover.
Work continues with Warner Bros to get the mini-series into production and on the air.
Kenneth Johnson's new novel will be released in hardcover by Tor Publications in the fall, 2007.
The novel is based upon his screenplay for the new mini-series sequel to V which is currently in development with Warner Bros.
The novel picks up the epic story 20 years after the original arrival of the alien Visitors. Anyone coming to V for the first time will be immediately swept up into the Brave New World which The Visitors have created.
By bringing many benefits to humankind The Visitors have seduced the majority of earth's people into believing they have our best interests at heart.
But the brave people of The Resistance know the horrifying truth and are struggling to save humanity before it's too late.
Then, at their darkest hour, The Resistance discovers startling new Allies who have come to help.
...Or have they?
V - The Second Generation is a tense, fast-paced exploration of how ordinary people react to the perils of life under nightmarish wartime occupation. And how such enormous pressures bring out the worst -- or the most heroic -- aspects of their character.
Ruccola skrev:Och bra var det också. Riches s01e02 alltså.
LWes skrev:Just det, nu kom jag ihåg den andra nya serien jag såg för några dagar sen: October Road. Jag tyckte den var helt okej, men jag vill egentligen inte följa fler serier nu. Ska kolla några avsnitt i alla fall, se hur det artar sig...
qarlsson skrev:Odyssey 5
Efter att ha hört en hel del gott om denna har jag nu roddat tag i och sett sex avsnitt in. Jag gillar det. Till och med riktigt mycket!
Off skrev:qarlsson skrev:Odyssey 5
Efter att ha hört en hel del gott om denna har jag nu roddat tag i och sett sex avsnitt in. Jag gillar det. Till och med riktigt mycket!
O5!
LWes skrev:Weeds (mest ohumoristiska komedin jag någonsin sett)
noike skrev:Off skrev:qarlsson skrev:Odyssey 5
O5!
5.1-ljud på DVDn! Underbart! (Inte Farscape 5.1-ljudunderbart men ändå.)
Du sa anal!lilith skrev:noike skrev:Off skrev:qarlsson skrev:Odyssey 5
O5!
5.1-ljud på DVDn! Underbart! (Inte Farscape 5.1-ljudunderbart men ändå.)
Den ska jag se sen. Köpte dvd-boxen men har inte ens rivit av plasten. Kanske jag ska passa på att köpa ett set högtalare innan dess. Ganska löjligt att inte ha det när man har en multikanal-förstärkare...
lilith skrev:Kanske jag ska passa på att köpa ett set högtalare innan dess. Ganska löjligt att inte ha det när man har en multikanal-förstärkare...
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare