Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » sön jul 03, 2005 20:31

Illyria skrev:För mig får det gärna vara Duncan, jag tom hoppas det är han, långt mer än Wallace. Det viktigaste är ju dock att Keith och Logan är kvar!
Och varför är det bara jag och AKS som verkar vara överlaga för det är widescreen? För mig är det verkligen det som gör boxen värd att köpa, 4:3 hade varit rikitgt fattigt med så lite extramaterial (typ som GG-boxarna...).

Ja jag är överlycklig över att det är widescreen. Hade det inte varit det så hade jag verkligen tappat lust att ens fundera på att köpa den. Tyvärr så spoileras det hela av att jag verkligen hade velat se om serien på DVD innan S2, och nu blir det inte så, såvida jag inte sparar avsnitt då. Hur lätt kommer det vara?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön jul 03, 2005 21:24

Illyria skrev:Och varför är det bara jag och AKS som verkar vara överlaga för det är widescreen?

Trodde inte att det var obligatoriskt med "huzzah!"-rop. Tyvärr har jag en massa andra saker som jag vill ha på DVD som är betyderligt mer högprioriterade än VM-boxen, så för min del blir det först runt jul eller så den är aktuell. (Hade de gjort en F&G-liknande box med innehållet så hade det varit helt annorlunda givetvis.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jul 03, 2005 21:31

noike skrev:(Hade de gjort en F&G-liknande box med innehållet så hade det varit helt annorlunda givetvis.)

Kommentarsspår och rätt mycket deleted-scenes, eller?

Det som är synd är just att boxen nu släpps efter s2 börjat och jag tänker se s1 igen innan dess. Självklart kommer jag köpa boxen men det kanske inte blir exakt när den släpps, möjligen att jag väntar till jul också, beror lite på när jag ser om s1 (vill inte tjata ut genom att se avsnitten för ofta).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön jul 03, 2005 21:46

Illyria skrev:
noike skrev:(Hade de gjort en F&G-liknande box med innehållet så hade det varit helt annorlunda givetvis.)

Kommentarsspår och rätt mycket deleted-scenes, eller?

Exakt. Nu kanske den blir riktigt billig så den kan inköpas tidigare på grund av det -- Carnivale som jag verkligen gillar tokmycket ligger extremt lågprioriterat på grund av högt pris och klent extramaterial. Samma sak med the Wire.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jul 03, 2005 21:50

Carnivàle s2 kommer jag köpa/beställa så fort som den släpps, HBO är dyrt men serien är klart värd det och det sparar mig också ett antal gb :)

The Wire är inte dvd-material för mig (ska precis börja se sista avsnittet i s2 nu).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jul 03, 2005 21:59

Även om jag fullkomligt älskar och tillber The Wire så är den inte DVD-material för mig heller. Jag kommer inte att vilja se om den serien förrän jag glömt det mesta (= flera år in i framtiden). Först då är det i så fall aktuellt med DVD-inköp. VM är dock en serie där jag kan se om avsnitten hur ofta som helst i princip. Precis som Red Dwarf och BtVS och liknande serier. Ska dock försöka att se avsnitten sällan eftersom jag inte vill nöta ut dem. RD-avsnitten är totalt utnötta för mig. Jag kan alla skämt utantill och ler i förväg. Inte så kul. Men då har jag sett alla avsnitt av den serien säkert 25 gånger. Det avsnitt jag sett flest gånger av BtVS har jag kanske sett tio gånger. (Har nog sett ett par VM-avsnitt fyra gånger.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis jul 05, 2005 4:18

"Tidigast 2006" hette det ju från SVT i april och det verkar nu stämma (men fortfarande inga som helst svar på kampanjen).

Fick ett nytt mail från Göran Danasten med lite nytt info om exakt när VM kommer börja visas och direkt efter årskiftet har SVT inrättat en ny slot åt serier av detta slaget, en slot VM och DLM (och annat) ska slåss om då och detta är torsdagar kl 20.00. Var det inte den dag och tid s1 av DLM visades på? Ivarjefall är det VM som kommer inleda denna nya slot och direkt efter årsskiftet tolkar jag som januari. Tolkar det också som att s2 av DLM då verkar dröja tills efter VM visats?

Tydligen ska det ha gått ut en pressrelease om detta också, men nu vet vi ivarjefall, även om resten av SVT inte vet hur ett mailprogram fungerar :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis jul 05, 2005 10:37

Men det var ju i alla fall positivt att serien fick en så pass bra tid. 20.00 är ju en jättebra tid. Hade lika gärna kunnat bli 23 eller nåt sånt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis jul 05, 2005 11:40

23 tror jag inte det kunnat bli just för det är SVT, de brukar inte placera serier på det sättet. Synd att det dröjer så lång tid som till januari, till hösten hade verkligen varit mycket bättre, det är ändå ett år efter USA och nu blir det ännu längre...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tis jul 05, 2005 12:18

Undra vad dem skall sända på den tiden till hösten då? Man kan ju tycka att dem borde sända Mitt liv som död då, istället, tycker synd om dem som har följt säsong 1.

Ändå positiva nyheter. Bättre än hösten 2006 iaf, vilket jag trodde nästan var det troligaste alternativet.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tis jul 05, 2005 13:21

Nu till hösten? Sloten finns fr om årskiftet och eftersom han nämnde DLM också så verkar den ju inte sändas förrän efter VM, de har ju bara en säsong kvar av DLM att visa...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jul 08, 2005 17:54

Tydligen ska Doctor Who visas på samma slot, så om SVT inte kommer visa två serier varje torsdag (vilket vore trevligt men antagligen lite väl mycket att hoppas på), lär vi få vänta ett jäkla tag på antingen DLM eller DW.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » fre jul 08, 2005 18:01

Det pratas ju om en slot kl 20 och det tolkar jag som ett program, även att VM kommer vara först ut säger ju att det är bara en serie åt gången. Tyvärr. Just s2 av DLM dröjer ju väldigt länge då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons jul 13, 2005 17:01

Nya spoilers om s2 från eonline.

Are the episodes of Veronica Mars being shown telling us something? It seems to me that so far the most Logan-centric episodes are being shown. Could it be a clue, or is that wishful LoVe thinking?
Well, we do know that he's in every single episode next season. Yum, yum.

Running late, and I had to tell you this even if it's the last thing that I write! Veronica and Logan are the best couple on TV since Ross and Rachel, Buffy and Angel, Sydney and Vaughn. Please tell me there is hope for them. Me wiping tears off...
A pressing question, indeed. And, yes, there is definitely hope! Might not happen right away, but we have not seen the last of LoVe, I assure you.

Can you tell me who is being kicked off the show in episode five?
Not episode five. Make sure you read the update if you haven't yet. The person is going to make his exit after shooting 12 episodes. He'll be released by the end of January from production, so we'll have to see how long that translates into as far as airdates. Does that make sense?

Am I the only one that is rooting for Duncan to be at the Mars' door?!
Not at all! And as you may have heard it is him...or Logan.

So, which is it?! Is Alyson Hannigan back on VM or will Harold Perrineau be back on Lost? Wish both could be true.
The Spoiler Riddle answer is the second item--Harold Perrineau coming back to Lost, that is true. But I did ask Aly about Veronica and it sounded somewhat promising: "I love that show!" she said. "And, you know, I hope so. I mean, as long as they can work it out with this schedule, and I think they can because we do have hiatus, I'd love to!" Are you listening, Rob Thomas?

Rob Thomas is listening! He said if they can at all, he would love to have Aly come back.
Whee!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor jul 14, 2005 21:37

http://www.tvguide.com/news/entertainment/

OUTTA THIS WORLD: Another Buffyverse alum has landed on Veronica Mars. Angel's Charisma Carpenter is joining the Emmy-worthy drama this fall as a sexy trophy wife and stepmother to brothers Dick and Beaver Casablancas — a role you first read about in Ask Ausiello. She'll appear in at least six episodes. Meanwhile, Steve Guttenberg has also been added to the Mars cast as a Major League Baseball team owner and leading candidate in the local mayoral race.

Jag är ingen fan, men överraskade mig själv med ett glädjetjut när jag läste det där. Det blir säkert bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 14, 2005 21:43

Yay! Som jag trott och hoppats (fast är hon inte lite gammal för att vara trophy wife?)!!! Yaaaaay! (Ang. att jag trott det: RT har själv nämnt att han vill ha med CC i serien. Tror han eller hans fru eller nån annan han känner känner CC. EDIT: Har nu fått bekräftat att CC är kompis med RT:s fru. Tur för henne. ;))

Illyria, sweetie, tänk på andningen. Såna här chocker kan inte vara bra för dig. ;)

Yaay! Skitkul, verkligen. Ser fram emot detta mer än Alys framträdande. Tror att Charisma kommer att passa jättebra i den här rollen, men hon får passa sig så att det inte blir en "Cordy tre år senare".

EDIT: Ännu en "kändis"... Hoppas han gör en Harry Hamlin för jag är inte vidare förtjust i Steve Guttenberg kan jag säga.

UPN:s pressrelease:

Charisma Carpenter ("Angel") and Steve Guttenberg ("The Poseidon Adventure") have joined the cast of UPN's VERONICA MARS, beginning with the critically acclaimed drama's second season premiere.

Carpenter will play Kendall Casablancas, a sexy trophy wife and stepmother to brothers Dick (Ryan Hansen) and Cassidy "Beaver" (Kyle Gallner) Casablancas, two of Veronica's (Kristen Bell) rival, affluent schoolmates. She will appear in at least six episodes. Meanwhile, Guttenberg will star as Woody Goodman, a charismatic major league baseball team owner and leading candidate in the local race for mayor of Neptune, Calif. To show his support for the community, his daughter will be transferring from her private school to Neptune High. He will appear in at least seven episodes.
Senast redigerad av AKS tor jul 14, 2005 22:03, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jul 14, 2005 21:56

Alltså, Charisma måste vara ganska nöjd... Nu har hon varit med i TRE kritikerhyllade tv-serier (förutsatt att VM inte börjar bli sågat under S2). Väldigt kul för henne. Dessutom är det tre av mina fem absoluta favoritserier genom tiderna. Wow!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jul 14, 2005 22:00

STEVE!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor jul 14, 2005 22:30

NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ! NEJ!

:evil:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor jul 14, 2005 22:39

Illyria skrev:NEJ!

Vågar du dissa Steve? Jag hoppas på en Polisskolansrossover.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor jul 14, 2005 22:48

Jag dissar inte Steve.

Om jag försöker se något ej negativt med det så när hon var med i Charmed så var det rätt okej, men trophy wife ger mig vibbar från gissa vilken Angel-säsong. Bleh! Minst 6 avsnitt, hoppas det inte blir fler...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor jul 14, 2005 23:23

Fast det *kan* ju blir bra också. Alltså, jag personligen är ju överlycklig över detta, men jag tror Charisma kan klara den här rollen galant. Det gäller bara för henne att hålla sig borta från Cordy-liknande grejer. Vilket kan bli svårt med tanke på vilken roll det är.

Nej, jag tycker att det är jättekul. Och det var länge sen jag såg nåt med Steve Guttenberg (tio år sen kanske) så han kan ju också vara bra. Jag har aldrig varit ett SG-fan, men kan inte komma ihåg att jag inte gillat honom heller. Jag har ganska låga förväntningar vad gäller honom dock, så som sagt: hoppas han gör en Harry Hamlin.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor jul 14, 2005 23:41

Yay, Yay, Yay

Enbart postivt tycker jag detta är. Gillar ju Charisma och tror säkert det kan bli suveränt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » fre jul 15, 2005 0:48

Steve Guttenberg was the booooomb in police academy yo!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » fre jul 15, 2005 1:16

Off skrev:Steve Guttenberg was the booooomb in police academy yo!

Gå på dendra 50cent Eminem grejen o YoYo:a av dig...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » fre jul 15, 2005 1:21

AKS skrev:Det gäller bara för henne att hålla sig borta från Cordy-liknande grejer. Vilket kan bli svårt med tanke på vilken roll det är.

Exakt vad jag är oroligt över, förutom att jag inte direkt gillar henne heller. Är väldigt skeptisk och inte speciellt glad över detta (obviously).

Steve is the least of my worries. Eller jag har inga alls angående honom egentligen. Det är ju väldigt långt kvar tills han dyker upp också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » fre jul 15, 2005 1:38

Jag brukar vara lite tveksam om huruvida jag gillar Charisma eller inte, men jag tror att hennes energi kan fungera bra i VM. När hon är bra är hon riktigt bra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » fre jul 15, 2005 1:58

Enligt zap2it ska både Charismas och Steve Guttenbergs karaktärer dyka upp redan i premiäravsnittet. Kul!

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre jul 15, 2005 2:08

YES! Det är Steve som står utanför dörren!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jul 15, 2005 2:14

Jag anar ett avatarbyte för noike snart... Steve Guttenberg iförd Jaynes mössa.

Vad har du rökt, noike? And can you point me in the direction towards it?

;)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film