"Vad ska jag titta på nu?"

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Prue » ons feb 13, 2008 20:16

Har lite ångest
kan inte välja vad man ska se på

Har inskaffat mej lite dve nu & kan inte välja vem man ska se först
* Minority Report

* The Greamlings ( har båda filmerna nu i en liten box)

* X-Men 1 & 2
kan inte bestämma mej för vilken del, såg 3;an igår dock

* Enough, en kvinnas hämd

* The beastmaster (från 1982)

Nån som har förslag , vad man ska titta på ?
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion

Inläggav unehed » ons feb 13, 2008 20:24

Gremlins FTW! :D

Bild
Användarvisningsbild
unehed
Minion

Inläggav The Ankh » ons feb 13, 2008 20:30

Åååh! Det var första leendet från mig på en timme minst!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor feb 14, 2008 9:55

Om ni inte har nåt å titta på ska ni titta på

1. Flight of the Conchords. Bara en säsong, tolv avsnitt, änsålänge, men fantastiskt roligt.

2. Trailer Park Boys. Världens skönaste snubbar
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav The Ankh » tis mar 04, 2008 22:04

Är snart klar med OC. Vad kan jag ersätta med som är i samma känsla son OC & One Tree Hill? Eller Gilmore Girls? Jag måste ha nåt!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Rombat » tis mar 04, 2008 22:24

West Wing! Kan ersätta allt!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav XY » tis mar 04, 2008 22:49

Rombat skrev:West Wing! Kan ersätta allt!

Blir WW tyngre efter första säsongen? Problemet med första för mig är att den är lite för lättsam, även om den ändå är bra och riktigt välgjord.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tis mar 04, 2008 22:51

XY skrev:
Rombat skrev:West Wing! Kan ersätta allt!

Blir WW tyngre efter första säsongen? Problemet med första för mig är att den är lite för lättsam, även om den ändå är bra och riktigt välgjord.

Ja, det mer blir mer och längre och, sure, "tyngre" arcar och sammansatta historier. Fast jag älskar iofs S1 också, men S2 och S4 är bättre no doubt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Ankh » tis mar 04, 2008 22:58

Nej nej. Jag vill ha high-school/college-kids och deras familjer!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav eriked » tis mar 04, 2008 23:02

The Ankh skrev:Nej nej. Jag vill ha high-school/college-kids och deras familjer!
Friday Night Lights då?

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » tis mar 04, 2008 23:03

Freaks & Geeks? Undeclared? Friday Night Lights?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » tis mar 04, 2008 23:48

Hmm.. S¨åg 5 minuter på FNL en gång... Men då had ejag förstprt sjukhusserie behov tor jag.. Elelr så var det då jag landade på Pne tree Hill.. Hmnm.. kanske ska testa det faktiskt.. Oh! Eller fortsätta på Smallville!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » tis mar 04, 2008 23:54

The Ankh skrev:Oh! Eller fortsätta på Smallville!

FNL!

Seriöst. Ankha, älskade vän och förtjusande blomma, inte Smallville före FNL. Kanske efter? Inte före. FNL först. Alltid först. FNL! :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Ankh » ons mar 05, 2008 0:01

De e ju bara det att det bara finns 2 säsoinger av FNL so far. Och nästan 7 av Smallville. OM jga börjar med Smallville kommer de finnas mer FNL att se sen ju.
Vilken serie är mest highschool? Ge mig en kort minimalt spoileristisk description of the two!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 0:03

The Ankh skrev:OM jga börjar med Smallville kommer de finnas mer FNL att se sen ju.

Det är inte säkert :(
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » ons mar 05, 2008 0:05

adolvsson skrev:Det är inte säkert :(

Tyst Fredrik! Det är förnekelse som gäller. Bra saker tar inte slut. Bestämmer jag.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons mar 05, 2008 0:09

Verklighet: lyssna på Sanna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 0:10

The Ankh skrev:De e ju bara det att det bara finns 2 säsoinger av FNL so far. Och nästan 7 av Smallville. OM jga börjar med Smallville kommer de finnas mer FNL att se sen ju.
Vilken serie är mest highschool? Ge mig en kort minimalt spoileristisk description of the two!

FNL är mest High School. Bli inte skräckslagen av fotbollen i FNL (om du inte tycker om sådant). Det är handlar lika mycket om fotboll i FNL som det gör om basket i de tidiga OTH säsonger, eller om sjukhuset i Grey's Anatomy.

Smallville är mer fantasy/sci-fi i High School format. Som Buffy fast många gånger sämre.

En annan High School serie är ju Dawson's Creek. Den ligger ganska nära OTH, OC och GG (mest distans till GG). Men den är sämre än alla dessa, skulle väl kunna kallas förgångaren. Säsong 1 är ganska lam, men den växer mycket i säsong 2 och ligger sedan på en väldigt jämn nivå. Har bara sett en bit in i säsong 4 dock, eller bara och bara men jag slutade där. Kommer nog se mer någon gång när jag inte har något annat, men nu är inte suget så stort.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 0:11

The Buffster skrev:

Tyst Fredrik! Det är förnekelse som gäller. Bra saker tar inte slut. Bestämmer jag.

Förresten, när det gäller FNL, har det sagts något om vilken/vilka kanal/er som har funderat på att ta över serien om det nu kommer hända?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 0:15

The Buffster skrev:

FUCK! Det visste jag ju. Inte första gången jag lyckas glömma. Förnekelsestatus påslagen.

Mitt 17000:e inlägg visade sig bli kärleksinlägget till FNL här ovan, det med tre kaniner. Det tycker jag känns fint.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons mar 05, 2008 0:19

adolvsson skrev:Mitt 17000:e inlägg visade sig bli kärleksinlägget till FNL här ovan, det med tre kaniner. Det tycker jag känns fint.

Mitt 25000:e inlägg visade sig handlar om uppgraderingen av forumet. Shait. Jag hade också velat ha ett bra inlägg på trevliga nummer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » ons mar 05, 2008 0:19

ojojoj fredrik! Du e snarti kapp mig! =)
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 0:21

The Ankh skrev:ojojoj fredrik! Du e snarti kapp mig! =)

Egentligen vill jag bara ha bättre utsikt över din snygga rumpa. Jag är en sån horribel mansgris! :eek:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » ons mar 05, 2008 0:28

HeY skrev:En annan High School serie är ju Dawson's Creek. Den ligger ganska nära OTH, OC och GG (mest distans till GG). Men den är sämre än alla dessa, skulle väl kunna kallas förgångaren. Säsong 1 är ganska lam, men den växer mycket i säsong 2 och ligger sedan på en väldigt jämn nivå. Har bara sett en bit in i säsong 4 dock, eller bara och bara men jag slutade där. Kommer nog se mer någon gång när jag inte har något annat, men nu är inte suget så stort.

Haha, jag hade faktiskt tänkt nämna den. Såg om dom tre, eller fyra, första säsongerna för två år sen eller så och jag älskade det fortfarnde men det finns ju en stor risk för att det var mest av rent nostalgiska skäl. För oj, vad jag älskade den när den kom. Men då var jag ju typ 12 ;). Sen ska sägas att det går rejält utför dom sista säsongerna, efter säsong 4 är det nog tror jag. Dom slutar High School och serien slutar vara bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 0:40

Det vanliga problemet med High School serier då. OTH är nog ett utav få undantag där post-high school funkar så bra. Där jag slutade i DC var de ju fortfarande i High School så hittils har serien varit väldigt jämn hela tiden. Det enda jag inte klarar av med serien är Dawson själv. Jag har aldrig irriterat mig så mycket på huvudrollsinnehavaren av en serie någonsin! Ännu mindre har huvudrollsinnehavaren varit på sista plats om man rankar huvudkaraktärena efter hur mycket man tycker om dem. Nej, jag tål varken karaktären eller skådespelaren. Tyvärr. Dock är de andra huvudrollerna riktigt bra. Michelle Williams är min favorit och Joshua Jackson är också bra. Katie Holmes är dessutom riktigt söt - synd att hon inte har bättre smak i män.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » lör mar 08, 2008 17:05

adolvsson skrev:
The Ankh skrev:ojojoj fredrik! Du e snarti kapp mig! =)

Egentligen vill jag bara ha bättre utsikt över din snygga rumpa. Jag är en sån horribel mansgris! :eek:

IRLG =) :lovebunnier:
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav sp1keout » lör mar 08, 2008 19:31

Smallville är, och har alltid varit bra TV. Underhöll mig varje söndag i många år, på tv3. Sen vid s4 blev det nedladdning.

Första säsongerna är verkligen både älskvärda och grymt nostalgiska. 3 första alltså.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » sön mar 09, 2008 4:49

sp1keout skrev:Smallville är, och har alltid varit bra TV. Underhöll mig varje söndag i många år, på tv3. Sen vid s4 blev det nedladdning.

Första säsongerna är verkligen både älskvärda och grymt nostalgiska. 3 första alltså.

sista 3. De första sug valpung.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sp1keout » sön mar 09, 2008 13:10

Rombat skrev:
sp1keout skrev:Smallville är, och har alltid varit bra TV. Underhöll mig varje söndag i många år, på tv3. Sen vid s4 blev det nedladdning.

Okej? Så du sög valpung i 3 år i hopp om att de skulle i bli bättre? Tillåt mig tvivla... alternativt smaka
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » sön mar 09, 2008 20:01

sp1keout skrev:
Rombat skrev:

Okej? Så du sög valpung i 3 år i hopp om att de skulle i bli bättre? Tillåt mig tvivla... alternativt smaka

Nä, jag skippade de sugiga jävla emosäsongerna och hoppade rakt på den bra skiten.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film