RalfiParpa skrev:Det gör inte så mycket att det inte kom som en enorm överraskning, avslöjandet sköttes så oklanderligt och brödernas scener tillsammans var så intensiva att jag inte kan göra annat än prisa avsnittet. Det symboliska slutet var TV-magi.
Dock-Debra var alldeles för uppenbart och det var väldigt tråkigt att Dexter dödade Brian (skrev lite om det tidigare) men i övrigt har jag inte mycket att anmärka på.
Allt var så snyggt (i synnerhet scenerna vid huset och containern), så spännande, så välspelat att jag bara njöt av varenda sekund.
Tob skrev:Så spännande, jag satt verkligen på helspänn under hela avsnitten, direkt påfrestande att se sånt här. Kopplingarna mellan Ruby och Dexter kom inte som någon överaskning, men jag gillar upplägget i avsnittet och att Rubys mål med allting var att mer eller mindre befria Dexter från verkligheten, släppa honom fri från världens normer och ideal.
sp1keout skrev:Måste bara säga att jag började skratta närjag läste din kommentar AKS.
Jan: I'm not going to discuss anything with you other than Dunder-Mifflin business. Period. Do we understand each other?
Michael: Absolutely.
Michael: "I am not going to discuss anything outside Dunder-Mifflin business. Period." Okay... Why would Jan say she only wants to talk business and then make it clear she's on her period? God, I don't understand women.
adolvsson skrev:Medhåll och medhåll, bortsett från ett par grejer från Ralfi - att jag inte tyckte Dock-Debra var uppenbar (vilket möjligtvis och troligtvis kan bero på att jag sällan ser uppenbara saker på TV och film) och att även om det var synd att Brian dog, skulle nog alternativet varit sämre. Det var bättre att arcen fick ett klart och tydligt slut, och som sagts fick vi ju fruktat intensiva scener mellan de båda innan dess.
RalfiParpa skrev:Om det visar sig att de faktiskt är bröder (plausibelt) hoppas jag att Rudy inte dör i säsongsavslutningen. En övergripande arc med seriemördarbröderna, båda på fri fot, kan bli sjukt intressant.
CheeseGuy skrev: (spoiler hela säsong 1) Jag undrar vad de ska hitta på i säsong 2. Det känns ju lite trist om de tänker göra en till lika dominerande "fånga boven"-arc, men utan den starka personliga kopplingen till Dexter. För jag vet inte hur de skulle kunna lyckas med det igen.
RalfiParpa skrev:CheeseGuy skrev: (spoiler hela säsong 1) Jag undrar vad de ska hitta på i säsong 2. Det känns ju lite trist om de tänker göra en till lika dominerande "fånga boven"-arc, men utan den starka personliga kopplingen till Dexter. För jag vet inte hur de skulle kunna lyckas med det igen.
Jag kom att tänka på en sak när jag läste det här. Du har helt rätt, S1-arcen kan bli svår att överträffa och utan den där personliga kopplingen kan det bli oengagerande så jag tänkte...
Förklarades det i S1 om personen som mördade Dexters mamma blev gripen? Annars har de ju något där.
Illyria skrev:1.08 eller jag tycker det framställs i 1.07 att doktorn är ITK när han pratar med Deb, och jag gillar verkligen den vändningen istället för att de drar ut på det till säsongsfinalen. Mannen de grep är inte ITK, det framgår väldigt tydligt redan innan han inte känner igen Dexter, då känns det rätt naturligt att efter det presentera den faktiske ITK.
Illyria skrev:A bear: Får säga att jag inte ens tänkt den tanken, isåfall funderat en sekund på Deb, men hon verkar inte kapabel nog. När du väl ser resten av avsnitten/arcen tror jag inte du blir besviken på att det inte är Dexter. Det låter lite mycket att serien ska toppa sig självt, att Dexter förutom huvudperson och seriemördare är ITK. Du ska (delvis) kunna identifiera dig med honom och vara på hans sida, vilket är lite svårt om han är ITK.
A bear skrev:Det som gjorde att jag började fundera på det var i andra (var det väl?) avsnittet, när Dexter råkar följa efter rätt isbil bara sådär - det var lite för praktiskt för att vara en slump. Och sen när allt började dyka upp i hans hem, och ITK verkade veta allt om honom...
A bear skrev:Det som gjorde att jag började fundera på det var i andra (var det väl?) avsnittet, när Dexter råkar följa efter rätt isbil bara sådär - det var lite för praktiskt för att vara en slump. Och sen när allt började dyka upp i hans hem, och ITK verkade veta allt om honom...
AKS: om du är intresserad av att läsa ännu fler kommentarer om avsnitten/serien finns det en lång tråd på TVL också. Smile
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare