Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör maj 06, 2006 21:09

Ja precis, mer tid och färre serier!

Big Brother säsong 6 har lagts upp på mininova idag om någon är intresserad.
Det var den första säsongen jag såg när den gick förra sommaren och jag blev helt besatt.
Mycket strategi och spänning och inget snusk och hemskheter.

http://www.mininova.org/tor/302211

Sen dess har jag sett säsong 2, 3 och 4 också, men säsong 6 är bäst.

Jag har nu köpt säsong 1 och 5 på eBay för att kunna se dom innan 7:e säsongen.
1:a säsongen är tydligen helt annorlunda (typ som svenska systemet) och hade dåliga tittarsiffror så dom gjorde om det till att likna Survivor mer, som ju alltid går bra.
Det ska bli kul att jämföra den med dom andra.

Ja, jag bara tjatar om Big Brother...
Här är några andra nya reality-shows som börjar i sommar som jag tycker låter intressanta:

AMERICA'S GOT TALENT
NBC has created its first partnership with international TV hit-makers Simon Cowell ("American Idol") and FremantleMedia ("American Idol") to bring the hottest amateur performers from across the country to TV audiences in a new variety talent competition series that allows viewers to determine who will headline a showcase Las Vegas act.

EUROVISION SONG CONTEST
NBC is looking for America's next great song and performer by partnering with Reveille in a new live, multimedia performance talent competition series based on the legendary "Eurovision Song Contest" series that has been a monster hit in Europe for 50 years and helped launch the careers of Celine Dion, ABBA and Olivia Newton-John.
- Det kan vara kul och se hur dom gör det jämfört med svenska och europeiska, och hur talangen skiljer sig.

FOUNTAIN OF YOUTH
reality series in which eight college seniors team up with eight active senior citizens on a race across the united states
från ashton kutcher
- Verkar ganska B-igt dock

OPERATION TRIUMPH
The smash hit, critically-acclaimed Spanish series, “Operación Triunfo,” is coming to the U.S., following a new production agreement between Endemol USA, the producers of “Extreme Makeover: Home Edition,” and the ABC Television Network. “Operación Triunfo,” which weekly garnered a 50% share and broke Spanish television records with a 68% share for the finale, features a live performance show and follows the lives of contestants as they attend a fully-functioning music academy that turns regular people into music stars through professional training.

TREASURE HUNTERS
from Imagine Television and the producers of "Project Greenlight," "Project Runway" and "Last Comic Standing" ? is a fast-paced, adventure-reality series. In "Treasure Hunters," multi-player teams try to stay one step ahead of each other as they face intellectual and physical challenges in their quest of a promised hidden treasure. The teams must avoid elimination as they travel to historically significant locations where the must decipher cryptic codes and puzzles, each with a clue leading them closer to solving the ultimate puzzle and obtaining the coveted grand prize.

WHO WANTS TO BE A SUPERHERO
SCI FI Channel, teamed with Bruce Nash's Nash Entertainment (Meet My Folks, For Love or Money, Who Wants to Marry My Dad?) and legendary comic book creator Stan Lee (Spider-Man, Hulk, The Fantastic Four, X-Men), will produce a six-episode, one-hour weekly competition reality series that will challenge a lucky few to create their very own superhero and reward the winner with the best reality competition prize yet: immortality! All you'll need is an original idea, a killer costume and some real superhero mojo. The winner of this six-week competition will walk away with their superhero immortalized in a new comic book created by Stan Lee himself!
- Den här har jag väntat på väldigt länge av uppenbara själ. Stan Lee is the shit!

En serie som återkommer är LAST COMIC STANDING
Det är en serie i stil med American Idol och liknande där stå-upp-komiker först auditionar och sen går vidare och sen går ett visst antal vidare och får flytta in i ett hus och så får två varje vecka duellera live inför en publik (dom kör sin grej och efteråt röstar publiken vem som var roligast) och tittarna rösta också tror jag.

Det är bra, jag såg andra säsongen och den var mycket bra. Tredje säsongen experimenterade dom med formatet och den var riktigt sämst, så serien lades ner, men nu återupplivar dom den med nytt folk bakom tror jag. Ny programledare också, och det ska bli kul. Kul är vad det är.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör maj 06, 2006 21:53

Du är underbar LWes, kanske inte just av den anledning att du plockar fram en torrent, men att du verkligen är så entuastisk kring allt detta. Skall verkligen ta mig i kragen och rensa min hårdisk imorgon. Jag är en ekorre och har jättesvårt för att slänga saker, men imorgon måste jag verkligen försöka och då kanske jag har plats för det. Kan vara värt det. För jag gillar grundkonceptet i Big Brother mycket, och fokuserar man på det och dessutom har ett liknande upplägg som Survivor så kan det nog vara väldigt underhållande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » ons maj 10, 2006 18:24

American Idol 5.36
Elliot var grymt denna veckan. Håller verkligen med juryn. Jag fasar över att Katherine skall få lämna nu. Det skulle inte göra mig något om Elliot fick lämna programmet, men lite synd om han får göra det nu, när han verkligen var bra. Han förtjänar att få vara kvar. Taylor och Katherine var sämst och Elliot och Chris (även om Chris inte var så bra som han är ibland) var bäst.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tor maj 11, 2006 21:29

Ai 5.37 Result Show
Holy Crap. Chris. Borta. Ehh...va? Han var långt ifrån sitt esse igår, men det var varken Taylor eller Katherine heller, och baserat på allt som har gjort så tycker jag detta jäkligt förvånande. Tappar nästan lusten att se finalen.

Amazing Race 9.11
Eww....åt fast uppdraget. Det var ju inte bara en stackars gröshoppa som skulle ätas, det var ju mängder, det såg ut att vara så mycket så att va som helst i den mängden hade varit jobbigt att trycka i sig.

Skönt att MoJo åkte ut. Ray och Jolanda har stigit hos mig måste jag säga. Eric och Jeremy får gärna åka ut först. Hippisarna har jag inget emot, dem lättare upp programmet.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 11, 2006 21:43

Varning för att söka after AI-torrents på mininova. Jag gjorde det i morse och då stod det "Xx Xx gets voted off AI". Fucker!! Så nu kommer jag att söka på "eztv" i stället för de kör inte spoilers i sina filnamn. (Jag vet att man kan finna eztv-torrents på deras egen sida och tvinfo och allt det, men de brukar gå att hitta snabbast på mininova.)

Varningen lär sträcka sig till Survivor nu mot slutet också för förra året hade nån idiot lagt in vinnarnamnet i filnamnet. Danke, liksom. :evil:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör maj 13, 2006 0:47

Survivor avsnitt 14:

Nej, vad taskigt att göra en TBC! :evil: I alla andra avsnitt har man ju fått veta vem som åker ut. Nåväl, börjar bli lite intressant nu fast jag tror att jag skippar nästa Survivor-säsong. Fast det kommer att bli riktigt svårt så det slutar nog med att jag ser den ändå. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör maj 13, 2006 16:45

American Idol 5x36 (har inte läst Tobs spoilers än)
Oj oj, nu blir det svårt. Helt ärligt så tyckte jag att Chris gjorde dåligt ifrån sig ikväll. Han såg lite oengagerad ut i båda låtarna, och Suspicious minds (som är min personliga Elvisfavoritlåt) hade jag förväntat mig mer av. Synd, för jag vill ju inte att han ska åka ut, han kan bättre än så. Undra varför han var så avslagen? Dålig dag? Taylors första låt var lite fånig, ja, men andra låten var svinbra. Det kan han inte åka ut på. Även om jag inte är så förtjust i Elliott så måste jag säga att han var den som försökte mest ikväll, och det var nog hans bästa framträdanden. Jag gillade faktiskt Katherines första framträdande, det som Simon dissade (han dissar ju ofta saker men han har ofta rätt också), men det andra började bra, men blev sen lite för skrikigt. Katherine måste sluta att översjunga alla sina låtar, det bara förstör.

Så vem ska åka ut? Av dessa framträdanden att döma så sitter Chris löst, men eftersom han ändå är min favorit så hoppas jag att han får stanna. Taylor rockade ju i sitt andranummer, och om folk inte har röstat ut Elliott tidigare så lär dom inte göra det nu heller, när han gjorde så bra ifrån sig. Så då har vi Katherine kvar. Duktig sångerska, utstrålning, men hon blir ofta trashad av Simon, och hon blir ofta lite för skrikig. Hmm.. Min gissning är alltså att Chris eller Katherine åker ut, men jag hoppas att Chris stannar kvar. Av dom andra spelar det inte så stor roll vem som åker, helst Elliott tror jag..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » lör maj 13, 2006 16:47

5x37 (har nu läst Tobs spoiler)
Jävla skit. Nu vill jag bara lägga ner det här. EN dålig kväll och min favorit åker ut. Ska Elliott bli American Idol då? Snaaaaaaaaaaark. Nu är jag sur. :evil:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » lör maj 13, 2006 16:49

Tinwiel skrev:5x37 (har nu läst Tobs spoiler)
Jävla skit. Nu vill jag bara lägga ner det här. EN dålig kväll och min favorit åker ut. Ska Elliott bli American Idol då? Snaaaaaaaaaaark. Nu är jag sur. :evil:

oooja, du har så rätt så.....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » lör maj 13, 2006 18:40

AKS skrev:Survivor avsnitt 14:

Nej, vad taskigt att göra en TBC! :evil: I alla andra avsnitt har man ju fått veta vem som åker ut. Nåväl, börjar bli lite intressant nu fast jag tror att jag skippar nästa Survivor-säsong. Fast det kommer att bli riktigt svårt så det slutar nog med att jag ser den ändå. :)

Jo, det var lite trist...men finalprogrammet är väl redan nu på söndag, måndag för oss då med andra ord, det skall bli roligt.

Sade inte du det efter förra Survivor säsongen också? Det hade jag också kunnat sagt då jag tyckte det var riktigt tråkig. Såg inte ens avsnitt 9-13 eller något liknande, utan hoppade direkt på finalen, hursomhelst denna säsongen har varit betydligt bättre och minst lika bra som S10 och S7 som jag också har sett. Har laddat hem S6 och S9 som jag har på datorn som jag skall se i sommar.

Jag tycker du kan se nästa säsong, annars är det bara jag och LWes som följer Survivor.

Hmm....varför spoilermärka detta....nåja. :rolleyes:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » lör maj 13, 2006 19:05

Tob skrev:
AKS skrev:Survivor avsnitt 14:

Jo, det var lite trist...men finalprogrammet är väl redan nu på söndag, måndag för oss då med andra ord, det skall bli roligt.

Sade inte du det efter förra Survivor säsongen också? Det hade jag också kunnat sagt då jag tyckte det var riktigt tråkig. Såg inte ens avsnitt 9-13 eller något liknande, utan hoppade direkt på finalen, hursomhelst denna säsongen har varit betydligt bättre och minst lika bra som S10 och S7 som jag också har sett. Har laddat hem S6 och S9 som jag har på datorn som jag skall se i sommar.

Jag tycker du kan se nästa säsong, annars är det bara jag och LWes som följer Survivor.

Hmm....varför spoilermärka detta....nåja. :rolleyes:

Ja, jag kommer aldrig sluta i alla fall.
Så du har säsong 6 och 9 alltså...
6 = Amazon - Fantastisk säsong, en av dom absolut bästa.
9 = Vanuatu - Jag gillade den en hel del, men den generella reaktionen var nog lite "meh".

I måndags fick jag Big Brother 5 med posten och har sen dess sett över 20 avsnitt! Det är så otroligt bra och spännande!
Jag känner mig lite konflikterad om hurvida Big Brother inte är bättre än Survivor - som ju regerar som min favorit.
Jag känner mig bara ledsen varje gång svenska personer missförstår Big Brother och tror att den amerikanska är samma sak (om inte värre) än den svenska... :rolleyes:
Att älska Big Brother är verkligen inte samma sak som att älska Big Brother.
Det blir kul om Du ser säsong 6 Tob, och delar med dig om din åsikt, då jag utgår ifrån att du inte heller gillar svenska Big Brother.
Jag skulle vilja göra en dokumentär om Big Brother från olika länder och hur dom skiljer sig och sånt, det vore intressant. Och så skulle jag vilja göra experiment och ta svenska Big Brother-fans och visa US-versionen för dom och se om dom tycker att förbättringarna som gjordes där (efter att första säsongen totalt misslyckades, och dom gjorde det till en mer Survivor-liknande tävling) är bättre eller sämre, och sen visa den svenska versionen för amerikanska BB-fans och se hur hemskt dom tycker att det är.
Så skulle jag vilja göra exakt samma sak med deltagare från sverige och deltagar från USA och se vad dom tycker om dom olika versionerna.
Jag vill upplysa världen om hur fantastiskt Big Brother kan vara!!!

Jag skulle gärna vilja ta över svenska Big Brother. Jag skulle kunna göra det till något väldigt bra förmodligen.
Så länge man ser till att sortera ut alla idioter som söker till programmet och tar in kloka människor i varierande åldrar som verkar kunna spela det som ett socialt strategiskt spelt.

Som sagt Tob, det ska bli mycket intressant att se din reaktion. :) :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör maj 13, 2006 19:20

Japp, det är dem två säsongerna jag har av Survivor, skall bli roligt.

Fick för ett par dagar sedan också hem säsong 6 av BB US efter ett par dagars tankande. Jag tror jag väntar med att se det tills sommaren men man vet aldrig riktigt. Skall bli spännande att se. Jag är inte så förtjust i svenska BB. Däremot gillar jag grundkonceptet så jag brukar alltid hamna i en försvarsposition när BB kommer på tal. Jag gillar att studera människor, en anledning till till varför jag ändå tycker om mycket realityshower, och med det i bakhuvudet så kan BB vara grymt bra om man utnyttjar grundkonceptet. Det som gör att jag inte tycker om svenska BB är fokus som kanal 5 lägger på att förnedra och utnyttja deltagarna. Det lämnar en riktigt riktigt bitter eftersmak hos mig som jag inte kan bortse från. Det är riktigt synd!

Jag kommer defintivt skriva vad jag tycker om det.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör maj 13, 2006 19:52

Tob: Hehe, ja jag sa nog att jag skulle sluta se efter förra säsongen också. Antagligen därför jag insåg att det nog kommer att sluta med att jag ser nästa säsong av Survivor också. Trots allt är det bra mycket bättre än svenska versionen fast efter tio år med konceptet så börjar det kännas... mindre intressant eller vad man ska säga.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån maj 15, 2006 16:07

Inget Survivor än? Visst skulle det finnas för nedladdning i dag? Törs knappt ens leta efter att jag blev spoilad i torrentfilens namn förra året. :evil:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån maj 15, 2006 17:02

Det är väl bara att fortsätta kolla på http://www.eztvefnet.org så kommer det väl förr eller senare.
Jag vet att det har varit himmla jobbigt med att reunion-delen inte läggs upp förns mycket senare, och det brukar vara krångel med Survivor-final-hemladdningen.
Man ska nog inte räkna med att få se den ikväll. :evil:
Senast redigerad av LWes mån maj 15, 2006 17:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån maj 15, 2006 17:49

Gah! Vad trist. Och fler tillfällen att riskera spoilning... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis maj 16, 2006 22:42

Survivor finalen:
Mycket bra och spännande!!! Bra att Ares vann, men han var inte lika cool utan skägg.
Nästa säsong ser riktigt häftig ut!
Survivor är så bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 18, 2006 12:09

American Idol 5x38
Ja, jag är fortfarande sur för att Chris har åkt ut. Alla mina favoriter har åkt ut, men Chris borde nog få göra en skiva ändå, hoppas jag.

Så av dom som är kvar, är det Katherine, Elliott och Taylor. Kvällens framträdande:
Katherine skrek och wailade sönder sina låtar som vanligt.
Elliott var tråkig, hade noll utstrålning men sjöng fint, som vanligt
Taylor var bäst, han hade närvaro, sjöng inte sönder låtarna, det kanske inte var Chris-klass på honom, men av dom tre så var han lätt bäst. Det var liite magiskt ibland.

Slutsats: Taylor borde vinna. Hans musikstil är inget jag lyssnar på, och jag skulle inte bry mig om att lyssna på en skiva släppt av honom, men det skullle jag inte göra om nån av dom andra två släppte en skiva heller. Så, det borde finnas en publik för Taylor ändå, kanske i den äldre delen av befolkningen? Han är har mer karaktär på rösten än dom andra två, och var bäst på kvällens framträdande, så han hamnar i final åtminstone. Jag tror att Katherine åker ut, men för mig spelar det ingen roll om det blir hon eller Elliott...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor maj 18, 2006 14:30

Efter lite googling så har jag fått reda på resultatet

Det verkar som att Elliott åkte ut. Ja, jag har inget att säga om det, det var ju det jag ville så..

Sen hittade jag den här av en slump. :D

http://www.zabasearch.com/ai/hicks_pacman.php

Spela pacman med taylor hicks..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor maj 18, 2006 17:55

TAR sista avsnittet:

Gud, vad skönt att inte the Frat Boys vann! Och att de hade mage att bli sura för att en av hippie-killarna försökte lura dem att han sett skylten då de några dagar tidigare avbokat taxibilar för folk! Där visade de att de inte förtjänade att vinna och det var därför skönt att BJ and Taylor vann.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre maj 19, 2006 22:51

Amazing Race-finalen:

Sugoi! <----

Survivor-finalen
Jag har glömt att säga hur fantastiskt det var när Aras sa "Someone call the Whambulance [...]" Så otroligt bra! och Terry var så gnällig! Ovärderligt!

Whambulance - The imaginary rescue vehicle that will rescue you from someone's incessant whining over a trivial matter. Used mockingly, but in good humor.

Bästa uttrycket på länge!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör maj 20, 2006 16:49

TAR Finalen
Håller med AKS om att det var väldigt skönt att inte Eric och Jeremy vann. Jag hejade i slutändan på Ray och Jolanda, så det var lite synd, men som sagt, skönt att inte E och J vann.

The Amazing Race är så underhållande och det känns roligt att ha 3 säsonger att njuta av i sommar. (jag räknar med att LWes hjälper mig (och AKS) med säsong 4 och 5).

Edit: Eller 4 säsonger kanske tom. Hade du säsong 8 också LWes? eller var det någon av säsong 4 och 5 du inte hade. Hursom, osett Amazing Race, Yay!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » lör maj 20, 2006 17:16

Hm.. Jo 4, 5 & 8.

Själv har jag sett färdigt Big Brother 5 - Jag älskar det!
Nu har jag bara säsong 1 kvar (som inte är som dom andra säsongerna :x men jag måste se den ändå)
Jag kollade på tv:n typ igår eller förrgår, och [svenska] Big Brother höll på. Det var helt otroligt - jag kunde inte tro mina ögon vilka hemskheter jag såg.
[parent mode] Först och främst var det en tjej som gick omkring med bar överkropp, jag blev helt chockad och tänkte "vet dom om att dom säder det här?!" "vet hon om att hon är på tv?!", det är helt överdrivet tycker jag. Varför kan dom inte bara pixelera nakenhet som dom gör i USA? Så där dags ser ju barn på tv typ![/parent mode]
Men så är det så att det inte händer någonting värt att se. Det var som om det var oklippt material som sändes. Det var ingen musik, ingen handling, ingenting, bara några som låg och solade. Sen klipptes det mitt i när dom pratade och så skulle dom spela poker (och det kom dit en dealer!!! det kan ju inte komma in annat folk så där!) i alla fall, när dom spelade (det var en tävling, alla hade 1000 kr som dom var tvungna att spela bort så att en person vann alla pengar) och man fick inte veta något av vad som pågick, vad dom hade för kort, hur mycket dom satsade o.s.v., man bara fick se på dom utan att ha en aning om hur det gick - sämst.

Okej, visst det är sämst, men det kan fortfarande vara okej som ett spel - tills jag fick veta att det i huset är FÖRBJUDET att prata om vem man ska nominera och man FÅR INTE disskutera strategi!!! Det var en stor schock för mig, eftersom det är det den amerikanska versionen ÄR och det den går ut på.

Så nu finns det INGA SOM HELST likheter mellan BB (SV) och BB (US) och jag känner mig så nöjd eftersom den svenska är t.o.m. värre än jag kunnde tro!!! :eek:
Hemskt. Hemskt. Hemskt.

BB7 har börjat i england just, så jag ska se första avsnittet och se hur det är där (jag tror att det är väldigt lik alla andra europeiska från vad jag hört)
Det är intressant, min kunnskap växer och växer för varje dag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör maj 20, 2006 22:57

Tob skrev:The Amazing Race är så underhållande och det känns roligt att ha 3 säsonger att njuta av i sommar. (jag räknar med att LWes hjälper mig (och AKS) med säsong 4 och 5).

Hear, hear! TAR har verkligen inget gemensamt med andra dokusåpor. Vad jag menar är att den står i en klass för sig själv. Riktigt jäkla bra. Ska bli kul med nya säsonger från LWes (sweetness!) i sommar.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön maj 21, 2006 0:29

AKS skrev:
Tob skrev:The Amazing Race är så underhållande och det känns roligt att ha 3 säsonger att njuta av i sommar. (jag räknar med att LWes hjälper mig (och AKS) med säsong 4 och 5).

Hear, hear! TAR har verkligen inget gemensamt med andra dokusåpor. Vad jag menar är att den står i en klass för sig själv. Riktigt jäkla bra. Ska bli kul med nya säsonger från LWes (sweetness!) i sommar.

Nja.. Jag tycker inte att Amazing Race är lika bra som mina strategiska spel. Survivor! Big Brother! The Amazing Race har lite för mycket med tur att göra... Men väldigt bra är vad det är!
Ååååååååååååååååååå. Jag vill så gärna vara med i Survivor eller Big Brother!!! Men man kan nog inte bli amerikansk medborgare av bara den anledningen... :(
Synd att tv 3 inte ska göra en till säsong av Expedition Robinson, jag skulle lätt blivit uttagen :(

Förresten, i den nya talangjakten America's Got Talent kommer DAVID HASSELHOFF vara en av dom tre domarna! Om inte det är fantastiskt så säg!
Den börjar om lite mer än en månad.

Och ni får säga till när ni vill ha TAR-säsongerna (och i vilken ordning) så fixar jag det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 0:30

Jag tror jag föredrar TAR därför att det är mindre strategiskt än de andra spelen. Mindre strategi ger mindre såpa (enligt mig) och det föredrar jag. TAR är liksom underhållning rakt av med få inslag av strategi.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön maj 21, 2006 0:38

Jag skulle inte vara bra på The Amazing Race. :(

Kanal 5 söker folk till en ny säsong av Mullvaden, och det verkar ganska coolt, även om jag inte sett någon version av serien.
Just nu söker Kanal 5 personer som är tävlingsinriktade, har känsla för ett kittlande mysterium, det sociala spelet och inte minst intelligenta tävlingar.

Tillsammans med 13 andra spelare ska du tillbringa 4 veckor i en tuff miljö någonstans i Europa under sensommaren. Programmet kommer att sändas hösten 2006.

Jag hade lätt skickat in en ansökan, men man måste vara 20. Jag - 19 :(
Det hade varit hur kul som helst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 0:47

Jag hade också uppskattat att se dig i en dokusåpa, LWes! Sök då du är gammal nog!

Jag vet att jag följde Mullvaden då det gick på Kanal 5 och jag tyckte den var helt okej. Fast det enda jag kommer ihåg är iofs grundkonceptet samt att de som åkte ut ur programmet hade en röd fjäder i ett kuvert.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön maj 21, 2006 15:43

AKS skrev:Jag tror jag föredrar TAR därför att det är mindre strategiskt än de andra spelen. Mindre strategi ger mindre såpa (enligt mig) och det föredrar jag. TAR är liksom underhållning rakt av med få inslag av strategi.

Jag är förbaskat kluven. Mer strategi ger mer såpa, men behöver såpa per defintion vara dåligt? och vad är egentligen såpa? The Amazing Race är defintivt mer konstant underhållning, det är jämnt och allmänt trevligt att se på helt enkelt. Survivor innehåller ju mer strategi och det sociala spelet är väldigt viktigt. Jag har nämnt det förr, jag tycker det är intressant att studera människors beteende i olika situationer, hur man löser problem, hur man hanterar motgångar/framgångar, bemötande till andra människor osv. På så vis blir Survivor engangerande på ett annat sätt än The Amazing Race blir, men vad är bäst? jag vet inte, och jag vet egentligen inte vad som är mest underhållande, de är underhållande på olika vis. Detta är väl egentligen anledning till att jag höll på Ray och Yolanda i TAR, för deras relation engagerade mig, och i sista avsnittet pratar dem om ....from the amazing race to the amazing relationship... och det kändes ganska talande.

LWes i en dokusåpa hade varit trevligt att se!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 21:01

Tob skrev:
AKS skrev:Jag tror jag föredrar TAR därför att det är mindre strategiskt än de andra spelen. Mindre strategi ger mindre såpa (enligt mig) och det föredrar jag. TAR är liksom underhållning rakt av med få inslag av strategi.

Jag är förbaskat kluven. Mer strategi ger mer såpa, men behöver såpa per defintion vara dåligt?

Det jag förknippar med ordet, de konnotationer jag får, är i princip uteslutande negativa så för mig så är såpa inte bra. Fast alla serier har väl lite såpainslag för de som är helt befriade från det, exempelvis CSI och sådana serier, hatar jag, så det handlar väl om mängden såpa som tilläggs. Får inte löddra för mycket... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film