The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » tor feb 23, 2006 3:10

5x07
Holy shit! Det här ser inte bra ut. Inte det minsta.

Jag led verkligen av att se Claudette så viljelös och passiv här. Samtidigt som den sista ansamlingen av energi var imponerande och värdig henne, så som vi lärt känna karaktären. Slutet var hjärteskärande men samtidigt kan jag inte låta bli att irriteras över hur det här med hennes sjukdom har rushats fram ur ingenstans. No build-up, no nada. Förutom det lilla som varit i säsong 5. Jag vet inte riktigt hur jag mer konkret ska förklara det men det känns som det har hänt betydligt mer emellan s04 och s05 än mellan föregående säsonger och att det i sin tur reflekterar en något annorlunda ton eller känsla över pågående säsong. Säsong 5 är givetvis rent handlingsmässigt ihopflätad med övriga säsonger med tanke på kavanaugh-plot'en och implikationer kopplat till tidigare händelser, men trots det så saknas i mitt tycke en viss sammanbundenhet. Positivt eller negativt, vet inte. Men annorlunda.

Att Aceveda nu halvt som halvt blivit indragen i utredningen var väl knappast något han hade förutsett när han spillde sina tankar om mordet på Terry i första avsnittet. Så just det här perspektivet kittlar min nyfikenhet och hur det kommer utvecklas. More!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » tor feb 23, 2006 3:19

qarlsson skrev:5x07
Att Aceveda nu halvt som halvt blivit indragen i utredningen var väl knappast något han hade förutsett när han spillde sina tankar om mordet på Terry i första avsnittet. Så just det här perspektivet kittlar min nyfikenhet och hur det kommer utvecklas. More!

Min nuvarande teori: Vic gör en deal med Kavanaugh där bara han i Streik teamet åker fast för vad de gjort bara så att de kan ta ner Aceveda. Jag baserar detta på absolut ingenting alls, men hey, är det inte så vi gör här?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor feb 23, 2006 13:01

Ronnie fick vara i förgrunden i mer än en halv sekund i taget! Bara i en scen visserligen, men ändå. Kul.
Säsongens bästa hittils. Löjligt bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor feb 23, 2006 13:32

5x07
Det känns som om Corinne-faran är avväjd, men risken finns att vi andas ut i förtid, eller Kavanaugh redan har/ändå kommer kunna pressa henna på de 5000, i vilket fall kanske skadan är skedd.

qarlsson: Jag håller inte med angående Claudette. Sjukdomen är ändå något hon aktivt har gjort allt för att dölja, men som på sistone uppenbarligen tagit för hårt på henne, kanske utvecklats snabbare. Under dom omständigheterna, och allt som sagts om det i S5, köper jag att vi inte hört något tidigare och att allt går så snabbt nu.

Det gjorde ont att se Claudette riktigt svag, men för mig var det rätt sorts ont. Liksom Dutchs ansiktsuttryck efter fallet i trappen. Smärta.

Vet vi hur lång tid det ska ha gått mellan S4 och S5? För där håller jag med, det känns som mer än mellan tidigare, rent intinktivt.

CheeseGuy skrev:Ronnie fick vara i förgrunden i mer än en halv sekund i taget! Bara i en scen visserligen, men ändå. Kul.

Ord! Jag blev nästan löjligt glad för det. Killen tog ju till och med lite kommando där ett tag, visade att han har pondus. Förhoppningsvis betyder det här fortsatt högre grad av screentime framöver och kanske, kanske, t o m en häftig konfrontation med Vic. I have high hopes for my main man!

noike skrev:Min nuvarande teori: Vic gör en deal med Kavanaugh där bara han i Streik teamet åker fast för vad de gjort bara så att de kan ta ner Aceveda. Jag baserar detta på absolut ingenting alls, men hey, är det inte så vi gör här?

Med tanke på vad han gjorde för Corinne, kan jag absolut se vad du baserar en sån teori på. Likadant, vid närmare eftertanke, hela sub-ploten med erbjudandet från polisnissen dom hjälpte, och tillbakatagandet av det. Och bekännandet av skumheterna för fröken Advokat.

Ja. Vic inser att det är dags för honom att ge upp, att det här är en strid han inte kan vinna, men att han inte tänker dra någon av sina två familjer (ST eller Corinne och ungarna) med ner utan snarare se till att dom, vad som än händer med Vic själv, kommer klara sig. Det kan jag köpa, och det skulle kunna bli ett passande slut till serien.

Fast även om det är så Vic tänker, betyder inte att det är vad manusförfattarna har i tankarna.

Jag har sagt det förut, säger det igen: Jag älskar inte bara ovissheten över vad som kommer hända, men också vetskapen om att vad som än händer kan det förändras när som helst, och jag älskar den här satans serien bortom ord.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » mån feb 27, 2006 1:11

Spoiler 5x07
Såg precis 2x08 när det också ser riktigt mörkt ut för Vic. Han ger ju faktiskt upp och är redo att åka in då, det kanske är så nu också?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor mar 02, 2006 13:18

5.08Trevligt att man får följa Kavanaugh på det här viset, ett bra sätt att låta tittarna få reda på mer om den karakätren utan att avslöja vad Vic och de andra planerar. Och Gina Torres som hans ostabile fru? Yes!

Och slutet... Han drar på som en ångvält och jag antar att nästa person som åker in är Shane tack vare att det är den enda förutom Aceveda som Antwan har hållhake på. Det känns som om att Kavanaugh i desperation slutat köra finlir och verkligen vill splittra strike teamet. Fast sedan har han Ronnie och Vic mot sig -- och just nu kan han inte göra något mot dem alls. Att han inte tänkte på kameran visar å andra sidan att han inte riktigt är så smart som han vill tro själv. Jag börjar även undra om det inte är något personligt inblandat också -- något vi inte fått veta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor mar 02, 2006 20:12

Avsnittet går tydligen i repris på fredag, så då kommer det förhoppningsvis en ordentlig release på lördag. Om någon inte har sett det ännu så rekommenderar jag att vänta. Bilden går att se på, men ljudet förstör en del -- jag hade problem att uppfatta en del av dialogen.

Edit: såg att det har dykt upp en ny release: The.Shield.S05E08.TVRip.XviD-MiNT.[VTV]. Vet inte om den är nåt att ha, dock.

Edit igen: det gick snabbt. Äckligt snabbt. Jo, den verkar bra.

Men jävlar sånt avsnitt. Enormt bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » tor mar 02, 2006 23:16

5x08

Jag tror nästa avsnitt börjar med att Shane är på väg in och efter det kan nog vad som helst hända. Kavanaugh är nu så förbannad att han börjar göra misstag men samtidigt har han satt igång hjulens rullning så det kan bli svårt att stoppa vissa saker. Lem sitter ju just nu riktigt i klistret och det kan bli svårt att komma från allt för honom.

Bästa tv-säsongen evvah! Veckorna går alldeles för långsamt nu.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor mar 02, 2006 23:26

noike skrev:5.08Fast sedan har han Ronnie och Vic mot sig

Mer Ronnie-time!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » lör mar 04, 2006 14:17

5.08 Damn! Gillade det här då djävulskt mycket. Säsong 5 har börjat bättre än vad jag hade kunnat förbeställa mig och då har The Shield ändå hållit extremt hög klass från avsnitt ett. Alla trådar vävs ihop så fint, och det är så enormt spännande. Slutet på det här avsnittet var så bra att jag fick tårar i ögonen. Men hur fan ska Lem klara sig? Och Shane, det känns också som att han kommer att få det svårt. Men då är det väl som Antwon säger, Shane är den som kommer att skvallra på sina kompisar. Usch, det ser inte bra ut alls.

Det finns väl lite positiva saker i och för sig. Att Kavanaugh blev så extremt arg i det här avsnittet lär ju vara till hans nackdel. Det börjar kännas som att han tar det väldigt personligt och i slutändan är nog det inte så bra. Sen så fick ju Vic och Lem reda på en av Kavanaughs svaga punkter. Fast Lems blick när Vic påpekade det kändes som att han kanske skulle dra sig för att utnyttja en sådan sak. Och om Vic gör det i alla fall så ökar ju klyftan mellan dom.

Tycker att det är väldigt bra att Aceveda finns kvar i handlingen trots att han inte längre är polis. Vilken sida han kommer att stå på och vad han kommer att göra känns väldigt intressant att se. Det var nog väldigt dumt av Kavanaugh att börja anklaga Aceveda för en massa saker. Fast sen har ju Antwon en hållhake på Aceveda också. Spännande.

Allting känns väldigt oförutsägbart och jag älskar det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » tor mar 09, 2006 0:40

5x09

What's your plan?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor mar 09, 2006 1:13

Off skrev:5x09

What's your plan?

Gah, jag kom ju hit för att citera där.

Alltså, jag kom hit för att skriva i stort sett exakt samma inlägg.

Kanske ett kolon efter 9:an, och utan tom rad mellan avsnittsnumret och spoilermarkeringen, men annars. Precis samma.

Okej då, kanske ett ett "intensivt" som avslutning. Men det hade varit allt.

Ja, avsnittet var så bra. Och lite till. Intensivt. In i helvete intensivt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » tor mar 09, 2006 21:23

5.09 What's your plan?

Jag var självklart tvungen att skriva det jag också. Wow, alltså. Säsong 5 är så bra att jag knappt kan fatta det. På vissa ställen är allting så spännande och scenerna så intensiva att jag kommer på mig själv med att hålla andan. The Shield är bäst just nu.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Zaxx » fre mar 10, 2006 1:14

Alltså nu blir jag så glad så jag vet inte vart jag skall tavägen!

Såg just

1x01:

Något av de bästa jag sett på LÄNGE, "twisten" i slutet avgjorde det. The Shield DVD:er... här kommer jag.

Ps. Ni har alla fått gruppstraff som inte fått mig att se detta tidigare!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » fre mar 10, 2006 1:17

Zaxx skrev:Alltså nu blir jag så glad så jag vet inte vart jag skall tavägen!

Såg just

1x01:

Något av de bästa jag sett på LÄNGE, "twisten" i slutet avgjorde det. The Shield DVD:er... här kommer jag.

Ps. Ni har alla fått gruppstraff som inte fått mig att se detta tidigare!

Vi har fan sagt till dig. It's the best!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre mar 10, 2006 1:19

Zaxx: nu har du en massa underbara timmar framför dig. Du borde vara ikapp och våndas med resten av oss till säsong 5b.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » fre mar 10, 2006 1:22

Varför tänker jag såhär:

"Detta är så bra så jag måste köpa DVD:er med Svensk text så jag kan visa serien för kompisar, även de som måste ha Svensk text för att hänga med i svängarna"

jag vill tänka:

"Jag köper dessa för min egen skull. *press buy button* S1-4 R1"
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » fre mar 10, 2006 1:27

Zaxx skrev:Varför tänker jag såhär:

"Detta är så bra så jag måste köpa DVD:er med Svensk text så jag kan visa serien för kompisar, även de som måste ha Svensk text för att hänga med i svängarna"

jag vill tänka:

Dessutom hade du aldrig fått köpa serien i sådana fall. Finns inte med svensk text, och r2uk går ändå bara upp till säsong två -- och kommer nog aldrig gå länge på ett bra tag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre mar 10, 2006 1:29

noike skrev:
Zaxx skrev:Varför tänker jag såhär:

jag vill tänka:

Dessutom hade du aldrig fått köpa serien i sådana fall. Finns inte med svensk text, och r2uk går ändå bara upp till säsong två -- och kommer nog aldrig gå länge på ett bra tag.

Vadå på ett bra tag? Jag trodde bara det var lite slö utgivningstakt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre mar 10, 2006 1:30

Off skrev:Vadå på ett bra tag? Jag trodde bara det var lite slö utgivningstakt.

Nope. De kom fram till att de första två säsongerna inte hade sålt tillräckligt bra i Storbritannien och slutade ge ut dem. Eller tog åtminstone en rejäl paus.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » fre mar 10, 2006 1:34

Så.. den som finns på discshop med svensk text är bara S1 då.. sen kommer ingen mer?..

FUCK!..

Vad finns det mer för R2 då ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » fre mar 10, 2006 1:38

caffeineaddict skrev:
Off skrev:Vadå på ett bra tag? Jag trodde bara det var lite slö utgivningstakt.

Nope. De kom fram till att de första två säsongerna inte hade sålt tillräckligt bra i Storbritannien och slutade ge ut dem. Eller tog åtminstone en rejäl paus.

Blahuba. Aja har ju brutit det här med att vara konsekvent i regionerna redan till Farscape så det är ju bara att fortsätta.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre mar 10, 2006 1:40

Zaxx skrev:Så.. den som finns på discshop med svensk text är bara S1 då.. sen kommer ingen mer?..

Hmmm. Det verkar som om att de börjat ge ut den på riktigt i Sverige. Coolt. Men då kommer det förhoppningsvis mer där -- fast frågan är hur de gör med säsong tre och framåt eftersom det inte finns någon existerande widescreentransfer längre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » fre mar 10, 2006 1:41

Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » fre mar 10, 2006 1:47

Zaxx: med tanke på SUBTITLE: Chinese/English(off) undrar jag om extrasakerna är med på den utgåvan. För de är värda att ha.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre mar 10, 2006 3:50

noike skrev:
Zaxx skrev:Så.. den som finns på discshop med svensk text är bara S1 då.. sen kommer ingen mer?..

Hmmm. Det verkar som om att de börjat ge ut den på riktigt i Sverige. Coolt. Men då kommer det förhoppningsvis mer där -- fast frågan är hur de gör med säsong tre och framåt eftersom det inte finns någon existerande widescreentransfer längre.

Är storbritannien det enda alternativet? Inget australiten, tyskland, nada?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre mar 10, 2006 3:52

adolvsson skrev:Är storbritannien det enda alternativet? Inget australiten, tyskland, nada?

Australien är möjligt, men de brukar ofta vara 2/4:or. Det är rätt möjligt. Tyska utgåvor brukar vara censurerade. Vill du se Shield klippt? Sick bastard.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre mar 10, 2006 4:07

noike skrev:Tyska utgåvor brukar vara censurerade. Vill du se Shield klippt? Sick bastard.

I DID NOT KNOW THAT! Akk.

De australienska Shield verkar bara vara 4:or, men widescreen. Finns 2 säsonger. Hoppas dom inte följer britternas ledband.

Australien import eller svenska utgåvor på austrliensk WS-transfer, det finns åtminstone hopp.
Senast redigerad av adolvsson mån mar 13, 2006 4:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » mån mar 13, 2006 1:25

om vi struntar i text en stund då? är det Amerikanska utgåvan som gäller då eller?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » mån mar 13, 2006 1:30

Ja, den ligger två säsonger före alla andra minst.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film