Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » fre jun 24, 2005 17:40

ey skrev:jag är så nyfiken på vad som står under spoilertagarna. iiiiihh!

Jag med. :D Ska se 1x03 senare ikväll/natt, när de tråkiga midsommarfestgästerna har gett sig av.

1x02 visade stor potential för serien, tyckte jag. Väntar fortfarande på att det ska komma igång ordentligt. Har höga förväntingar på 1x04 som är skrivet av Jane och regisserat av Allan Kroeker (som även regisserade Firefly-avsnittet "Ariel" och det über-bra Roswell-avsnittet "Cry Your Name")!!

Kul att Peter Coyote får göra något bra, det var ett tag sen sist. (The 4400? Mwahaha...)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » lör jun 25, 2005 19:37

Avsnitt 3 var bra. Rachel Nicholson är suverän och som adolvsson påpekade om slutscenerna, satan vad bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » lör jun 25, 2005 20:15

Simon skrev:Jag tycker tjejen ofta är Point Pleasant-katastrof

Exakt min tanke också. Kan hon inte prata/bete sig som en normal människa?
Spoiler 1x03
Jämför t.ex. Rachel Nichols med Adam Baldwin i scenen direkt efter signaturen - där Rebecca står framme vid skärmen... och spelar över på gränsen till att svepa en slängkappa omkring sig à la Dracula.
Och måste hon hela tiden vara ett offer?! I varje replik. Annoying. (Okej, sista "profiling the pre-filer"-scenen är undantaget.)

I övrigt tyckte jag om avsnittet. Även om jag satt och väntade på en twist som aldrig kom - men det var nog bra att de inte krånglade till historien. När man förväntar sig en viss twist är det bara bra om det inte blir så.

Men RN's skådespel är det enda jag stör mig på nu. Ser fram emot nästa avsnitt och framför allt att se mer av de övriga karaktärerna.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » lör jun 25, 2005 20:19

Glorificus skrev:Men RN's skådespel är det enda jag stör mig på nu. Ser fram emot nästa avsnitt och framför allt att se mer av de övriga karaktärerna.

Som kanske framgick innan så tycker jag hon är skicklig som tusan. Framförallt så tycker jag hon skapar en otroligt stämning. Varje, och verkligen varje scen, varje dialog Rebecka har, så sitter jag på helspänn. IMO
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » lör jun 25, 2005 20:28

Tob skrev:
Glorificus skrev:Men RN's skådespel är det enda jag stör mig på nu. Ser fram emot nästa avsnitt och framför allt att se mer av de övriga karaktärerna.

Som kanske framgick innan så tycker jag hon är skicklig som tusan. Framförallt så tycker jag hon skapar en otroligt stämning. Varje, och verkligen varje scen, varje dialog Rebecka har, så sitter jag på helspänn. IMO

Mm, jag med. Spänner mig för vad hon ska göra/säga som ska få mig att grimasera härnäst.
:P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav dizzy » lör jun 25, 2005 23:28

Tycker det här är en klart lovande serie än så länge, även om ingen av karaktärerna direkt övertygat än, men Coyote som chefen är intressant. Och jag tror både Tim och Jane kommer se till att de går mer på djupet med de inblandade än de flesta såna här serier brukar.
Däremot är jag inte säker på att det blir så mycket arcs i övrigt och jag tror inte det är nödvändigt heller för att det ska bli bra. Som någon skrev liknar den Profiler en del, och den tyckte jag väldigt bra om.

Inte direkt en spoiler kanske från senaste avsnittet (3e) men,
Visst var kattens namn Angel, eller hörde jag fel? :D
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Glorificus » lör jun 25, 2005 23:39

dizzy skrev:Inte direkt en spoiler kanske från senaste avsnittet (3e) men,
Visst var kattens namn Angel, eller hörde jag fel? :D

Du hörde inte fel. :D
Hoppas de håller fast vid att ha shoutouts i varje avsnitt. Man kanske skulle starta ett vad om vad som kommer härnäst... En bibliotekarie som putsar sina glasögon? En sektledare som heter Joss? En liten man på en fest som sträcker fram en bricka med ostskivor?
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Simon » sön jun 26, 2005 20:45

Jag har i princip gett upp, men Tru Calling blev ju riktigt bra runt avsnitt 15 så jag litar på att någon säger till om denna serien plötsligt gör någon sorts hjärt- och lungräddning på sig själv.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav noike » tor jun 30, 2005 21:59

Jane! Espenson! 1.04Mer Mel och Danny -- underbart. "You pulled you gun on a ten-year-old? Awsome!"

I övrigt, världigt mycket mer brutalt än de andra avsnitten, även handlingen fungerade mycket bättre. Mer döda barn på tv! Jag gillar att Becky är nästan exakt lika psykotisk i vissa avseenden som de hon jagar. Sättet hon förföljde Madison var lysande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jun 30, 2005 22:10

1x04 YES!

You know about my book? Lite galen FBI-agent, onda ungar och döda ungar. Jane du kan ju göra bra saker när du skriver åt andra. Hade hoppats på att ungen skulle ha dödat mamman i slutet men man får väl nöja sig med lite mom on mom action istället.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor jun 30, 2005 22:18

Jag älskar Jane. Jag älskar den här serien. Älskar.

Timmy. Timmy!!

Hrm.

Riktigt bra avsnitt, ja. Medhåll på vad noike sa och dessutom, gillar Rachel Nichols mycket mer nu än i de två första avsnitten. Förra avsnittets slutminuter hade fungerade onekligen utmärkt.

Sablans bra serie.

Och Jane.

Jag älskar verkligen Jane.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » fre jul 01, 2005 1:16

Såg precis 1.3 och i ca 20 minuter trodde jag att jag för första gången skulle få vara halvpositiv till denna serie. Sen blev det tråkigt och jag fick svårt att koncentrera mig på handlingen. Klarade dock av att se hela avsnittet i en sittning denna gång. Ett steg framåt sen ep 2 i alla fall.

Serien fortsätter att vara som de flesta procedurals. Kanske inte CSI-typen där de tar fingeravtryck på lösryckta mjältar, men Without a Trace-struket. Den serien tror jag dock jag gav 4-5 avsnitt så jag fortsätter väl här också. Nästa avsnitt tycks ju en av mina favoriter (Jane Espenson) ha skrivit så det är bara att hoppas på ett STORT steg framåt vad gäller story. Som det är nu har jag sett alla avsnitt fyra-fem gånger tidigare -- i andra serier.

Fortsätter också att ha stora problem med Rachel Nichols karaktär. Tycker inte alls om henne och tycker fortfarande att RN är affekterad i sitt skådespeleri. Jag tycker inte att hon är en katastrof, men hon är verkligen inte bra.

Vi får också fortsätta se för lite av Adam Baldwins karaktär och den andra kvinnan. Som det är nu är de som klippdockor. Platta. Ointressanta. AB:s karaktär har dock förutsättningar och jag vill se dessa förutsättningar utnyttjas i 1.4 som jag dock inte har den minsta lust att se ikväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre jul 01, 2005 11:23

Avsnitt 4 är det första avsnitt av denna serie som är i närheten av att vara bra. Det är t.o.m. bra. Inte bra som ett bra avsnitt av AtS, BtVS, The Dead Zone eller Veronica Mars t ex, men ett bra avsnitt för att vara den sortens serie den är. Riktigt engagerande fall denna vecka och det var betydligt mer underhållande på humorfronten än tidigare. Hoppas att denna utveckling fortsätter, men att det inte bara är CotW på CotW.

EDIT: Jag antar att de skrivit fel då det står att ep 5 inte ska visas förrän 1 januari 2006? Låter underligt. http://www.tv.com/the-inside/show/22376 ... guide.html

EDIT 2: Nej, det verkar bli två avsnitt den 6 juli så 1 januari var fel (naturligtvis).
http://www.tv.com/the-inside/show/22376 ... 652&page=0

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre jul 01, 2005 11:51

AKS: själv hade jag valt att se The Inside framför VM och än så länge tycker jag att serien varit jämnare än Dead Zones första säsongshalva -- inget avsnitt har varit i närheten av ett sådant magplask som hockey-kille-med-dåligt-hjärta-avsnittet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre jul 01, 2005 14:20

noike skrev:1.04I övrigt, världigt mycket mer brutalt än de andra avsnitten, även handlingen fungerade mycket bättre. Mer döda barn på tv! Jag gillar att Becky är nästan exakt lika psykotisk i vissa avseenden som de hon jagar. Sättet hon förföljde Madison var lysande.

Handlingen funderade mycket bättre, men fallet var ändå för lättlöst. Så fort den lilla tjejen kom till kontoret så var hon min huvudmisstänkta... Och som jag sagt tidigare så gillar jag Rebecca, än mer efter detta avsnittet, och förhoppningsvis är detta bara början på hur hon är.
Jag gillar allt med hur serien är uppbyggd och karaktärerna, även om vissa får för lite utrymme, men sen är det ändå en kriminalserie och fallen måste ha en större betydelse och kan inte bara fungera som karaktärsdrivande/utvecklande - this needs to get better.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre jul 01, 2005 14:33

Illyria: Jag vet inte om jag hållet med. Jag tycker det är skönt med en serie om FBI som inte handlar om fallen egentligen. Om du menar fall som berör karaktärerna mer och på ett personligare plan så tror jag att det kommer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jul 01, 2005 14:48

noike skrev:AKS: själv hade jag valt att se The Inside framför VM och än så länge tycker jag att serien varit jämnare än Dead Zones första säsongshalva -- inget avsnitt har varit i närheten av ett sådant magplask som hockey-kille-med-dåligt-hjärta-avsnittet.

Trevligt för dig. Vi uppskattar uppenbarligen olika sorters serier. Avsnittet av TDZ du nämner var det första jag såg och till skillnad från de fyra första avsnitten av The Inside fick det mig verkligen att vilja se fortsättningen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Simon » fre jul 01, 2005 15:34

Kan hålla med om att The Inside är jämn. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav AKS » lör jul 02, 2005 0:30

Ja, jag håller också med om det. Den är oerhört jämn. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör jul 02, 2005 0:41

Detta var bra. Riktigt bra stundtals. Gillar verkligen att man vågar göra serien brutal och rå. Det som Jane (eller teamet) lyckades väldigt bra med nu var att skapa en humoristisk och nästan lite lättsam (ej negativt här) ton, utan att för den saken skull tappa bort brutaliteten.

Japp, The inside håller en jämn och hög nivå. Inget bottenapp än så länge.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön jul 03, 2005 22:10

http://www.timminear.net/archives/the_inside/000089.html

Okay, gang, here's what I do know...While the network hasn't said to me that they won't order more episodes, it sure does shake out that way. On Thursday they needed to extend their options on the cast and decided not to. Considering it would have been chump change for them, it basically means we're done.

I'm not ready to start hawking the 13 episode DVD set -- because I'm hoping it's gonna be a 15 episode set, including the two, you counted right, TWO! unaired pilots.

I'm pretty convinced the same thing that happened with a lot of the non-believers here with Wonderfalls and Firefly will happen if they get a chance to see the full 13 (well, 15).

I'm told by the network that they're "still supporting the show" and that we will continue to air. Which, if my experience tells me anything, means catch it while you can. If you wanna, I mean. I'm gonna make my bet right now that we'll have, not including any unaired pilots, six unaired episodes featured on that DVD set.

When I spoke to one my cast members about this, he offered that I must "be crushed." I'm not. This is pretty much what I expected, which doesn't mean I didn't pour every bit of energy, time and care I had into 13 episodes for the last year. I never consider it a waste of time. Or a waste of, well, their money. DVDs have changed a lot. If I end up being some little Americanized BBC, churning out limited series for DVD, and the people who employ me want to keep handing over 20 or 30 million dollars for me to do that, then I'll be perfectly content. There's something nice about being able to go from a hard drinking space western to a hard drinking whimsical comedy to a hard drinking abyss peering noir.

One final note, this press release for ComicCon is a bit premature. With things being what they are, that panel looks to be falling apart, so if you were going to make any plans based on it, don't. However X and the Plimsouls are playing that night in Orange County. Pretty sure I know where I'll be.

Tim

Fan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön jul 03, 2005 22:17

Fox is Fox is Fox. Jag skulle inte bli förvånad :evil:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » sön jul 03, 2005 22:29

Men vafan. Tryck ut ett meningslöst CSI till då...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön jul 03, 2005 22:31

Personligen så berör detta inte mig ett dugg. Däremot så känner jag med Tim Minear. :( Och med dem som verkligen gillar The Inside. Det är synd att man nu för tiden (kanske förr också, för den delen) ska vara rädd för att engagera sig i en serie eftersom den troligtvis kommer att läggas ner i förtid.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön jul 03, 2005 23:58

Nu har jag sett 1x04. Bäst hittills! I nuläget skulle jag inte bli helt förstörd om den skulle läggas ner, men det vore tråkigt för det känns verkligen som att den har potential. Om den får riktiga stora arcs och handlar ännu mer om karaktärerna kan den bli riktigt bra. För att jämföra med min senaste förälskelse i TV-serieväg så slår de här fyra avsnitten helt klart de fyra första Veronica Mars-avsnitten.

Jag har inte sett särskilt mycket procedurals (typ tio-femton Without a Trace, fyra-fem Numb3rs, 3/4 Cold Case och 20 sekunder CSI), men jag vågar nog säga att The Inside definitivt känns annorlunda.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån jul 04, 2005 0:26

Mother of sweet effin' Joss!

Det känns inte speciellt överraskande, men gör ont ändå. Och mot något som Dancing With the Stars? Kom igen! När folk hellre tittar på när en gammal NKOTB:are svassar omkring vecka efter vecka, än kvalitéts-TV, då känns tillvaron ovanligt hopplös.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » mån jul 04, 2005 17:09

Time for a rant.

Vad jag inte förstår är hur Fox kan vilja producera serier som det här. Fick vi inte höra att det skulle vara en kamp för Rachel Nichols själ? Detta är något som kommer ta ett tag att utveckla i en serie. MAN KAN INTE GÖRA en serie med karaktärsutveckling pang boom på 4 avsnitt. Detta pga att folk måste komma in i serien och få lära sig vilka karaktärerna är. Om nu Fox då satsat på en serie som inte bara skall vara ett fall per veckan hur kan de bestämma sig för att serien inte är något att ha efter 4 avsnitt. Läs det igen.... 4! Buffy hade aldrig fått fortsätta i dagens tv-klimat och jag tror banne mig inte någon annan äldre serie jag gillar hade fått göra det heller. Det skulle förstås vara om de gick på HBO eller någon annan vettig tv-kanal som vet att serier kan få tid på sig för att byggas upp då verkligen inte måste vara så strikta i sin uppbyggnad som en film måste vara.

Jag blir så jävla trött....4 jävla avsnitt....
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » mån jul 04, 2005 19:57

Ja, det är helt sjukt. Och så jävla sorgligt. Jag tyckte ju inte om de första avsnitten av The Inside, men de första avsnitten är ju inte serien så att säga. Jag menar, var var Buffy och Angel efter fyra avsnitt? Knappast på den fantastiska kvalitetsnivån som de senare kom upp i. Detta gäller väl alla serier? De måste få tid på sig. I alla fall en hel säsong, men om inte det går... utvärdera efter de beställda 13 avsnitten då!

En jävla tur för mig att Veronica Mars gick på UPN som var desperata efter positiv buzz och kritik. På Fox hade VM varit död efter 4-6 avsnitt om inte ett under skett.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons jul 06, 2005 16:57

Men vafan, Fox-jävlar, ge inte ens folk en chans att börja tycka om serien ordentligt innan ni stänger ner den! Bastards!

Mäh! Nu blev jag ledsen och allt känns hopplöst... :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons jul 06, 2005 22:09

1.04: Fyfan, serien blir ju bara bättre och bättre och det gör mig så deprimerad när man redan vet att det är över....

Seriöst har jag aldrig velat se ett barn bli skadat mer än den där jävla snorunge-sociopat-flickan (och då har jag velat se rätt många barn bli skadade...). Jag blev så arg på slutet. Särskilt eftersom jag aldrig hörde huruvida de kunde sätta dit henne åtminstone på något sätt.

Tyckte dessutom Rachel Nichols imponerade för första gången i trädkojescenen, första gången jag har förstått varför Minear & Co. valde just henne till rollen.

Dessutom fler kvalitetsbirollsskådisar i form av gamle Homicide-favoriten Zeljko Ivanek (som ju har gjort ungefär tusen andra roller också) och fejkfranske barnflickan från Wonderfalls Crime Dog.

Hade det funnits tid (snyft...) hade jag gärna sett serien utvecklas till mer av en ensemble-serie, då både Baldwin och Finneran lovar mycket gott men inte får något av särskilt stor substans att göra. Finneran/Nichols-scenen där de diskuterar om Nichols knuffade ut Satan's Child var dock förbannat rolig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film