Rescue Me / The Job

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » tis jun 27, 2006 11:06

Intervju med Peter Tolan och Denis Leary om 3x04. Minispoilers om kommande avsnitt.

Intervju
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » ons jun 28, 2006 16:48

3x05
Det man trodde skulle hända med Francos unge hände men det var inte utan att det fanns poänger i vad hon sa till Tommy. Annars var det ett ganska händelselöst avsnitt storymässigt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » ons jun 28, 2006 19:07

3.05 Stackars Tommy. Bra scen när han kämpade för att inte gråta men misslyckades. Fan alltså, jag blir helt galen på Janet som skyller på honom. Fattar hon inte att just det faktum att Tommy kanske känner sig lite skyldig, trots att han inte är det, gör det hela ännu värre. Fy fan alltså. Och Johnny då. Den jäveln. Kysser Janet mitt framför ögonen på Tommy. Och efter det som hände förra veckan så är saker och ting ännu mer komplicerade. För att inte tala om att Tommy nu planerar att gå ut med Johnnys ex.

Sean och Maggie är bra tillsammans. Hon är jävligt tuff, jag gillar henne. Kul när Sean gjorde slut med Tommy.

Franco är det givetvis synd men det är tyvärr inte en storyline som direkt engagerar mig. Jag vill bara ha tillbaka Laura.

Jerry och den där kvinnan, vad hon då heter, är inte heller någonting som känns superintressant så nä det här var knappast ett av seriens bättre avsnitt. Men Rescue Me är alltid underbart.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån jul 03, 2006 14:04

Har fått tag på Rescue Me s1, så nu har jag börjat se.

1x01
Bättre än jag trodde, men det spretar lite väl mycket. Fast så är det väl med de flesta pilotavsnitt, att både skaparna och publiken måste hitta fram till rätt form och feeling för serien. Efter att ha sett större delen av avsnittet kom scenen med psykologen som Denis Leary-karaktären stannade och pratade med. Jag satt och väntade på någon humoristisk vändning, men istället blev det "bara" drama. Det kändes lite märkligt, jag gillar blandningen drama-humor bättre. Som när han spionerar på frun som har en date. :)

Innan jag började se var jag lite rädd att man hela tiden skulle vara medveten om att det är Denis Leary och att han gör sin grej. Men det var på så sätt jag blev positivt överraskad - när han är sin karaktär utan att det känns som Denis Leary som.. gör sin grej.

Bra pilotavsnitt, men inget jag jublar över än så länge. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » mån jul 03, 2006 17:51

Glorificus skrev:Jag satt och väntade på någon humoristisk vändning, men istället blev det "bara" drama. Det kändes lite märkligt, jag gillar blandningen drama-humor bättre.

Jag har absolut inget emot "bara" drama delarna i serien. Jag gillar drama, jag är mer en drama person än en humor person, och det finns få saker som kan kännas lika smaklöst som en illa fungerande blandning av drama och humor men i Rescue Me fungerar det fantastiskt bra. Jag tror inte du kommer bli besviken över det, kan inte komma på någon serie eller film där drama-humor fungerar så här bra. Inte ens Buffy. Roligt att du har börjat titta och fortsätt skriv, det är så roligt att läsa, speciellt när man tycker så mycket om serien. Rescue Me är det bästa som går nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » mån jul 03, 2006 18:44

Glorificus skrev:Har fått tag på Rescue Me s1, så nu har jag börjat se.

1x01
Efter att ha sett större delen av avsnittet kom scenen med psykologen som Denis Leary-karaktären stannade och pratade med. Jag satt och väntade på någon humoristisk vändning, men istället blev det "bara" drama. Det kändes lite märkligt, jag gillar blandningen drama-humor bättre.

Jag håller med Tob, och kan inte riktigt förstå vad som är dåligt med att de har EN scen utan humor. (Och så är det ju inte ens heller -- de andra brandmännens klantighet utanför dörren är lite kul också.) Jag vill både minnas att avsnittet är skitroligt rakt igenom och att just den scenen är första gången man förstod hur allvarliga Tommys problem faktiskt var, och det får ju absolut inte skämtas bort heller. Om inte Rescue Me är dramakomedi så vet jag inte vad som är.

Nåja, kul att du har börjar se i alla fall, och jag hoppas att du fortsätter kommentera.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån jul 03, 2006 21:22

Håller med Tob och CheeseGuy, få serier balanserar humor och drama lika bra som Rescue Me. Det skulle vara Buffy då.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons jul 12, 2006 13:06

3x06 Sean of the Dead!

Jag vill fortfarande ha mer drama (den här serien har ju visat tidigare att det inte behöver vara på bekostnad av humor), men det ändå jävligt bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » ons jul 12, 2006 19:45

CheeseGuy skrev:3x06 Sean of the Dead!

Jag vill fortfarande ha mer drama (den här serien har ju visat tidigare att det inte behöver vara på bekostnad av humor), men det ändå jävligt bra.

Man får väl betrakta detta som ett humor avsnitt. Fruktasnvärt roligt var det. Scenerna på brandstationen som avslutas med "Guys....guys....are we actually arguing about tits" och sen naturligtvis alla Sean scener. Underbara.

Men jag håller med. Drama bitarna i serierna är det som gör att serien höjer sig och det är lite synd att man verkar ha tappat lite av dem. Janet/Tommy behandlades väl en del men Franco och hans dotter var helt borta, Jerry och hans dementa fru behandlades inte osv.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » ons jul 12, 2006 19:56

Tob skrev:
CheeseGuy skrev:3x06 Sean of the Dead!

Man får väl betrakta detta som ett humor avsnitt. Fruktasnvärt roligt var det. Scenerna på brandstationen som avslutas med "Guys....guys....are we actually arguing about tits" och sen naturligtvis alla Sean scener. Underbara.

Men jag håller med. Drama bitarna i serierna är det som gör att serien höjer sig och det är lite synd att man verkar ha tappat lite av dem. Janet/Tommy behandlades väl en del men Franco och hans dotter var helt borta, Jerry och hans dementa fru behandlades inte osv.

Sean SEAN! Underbart när grabbarna kommer tillbaka till stationen och alla samtidigt tittar på den fula ungen. Francos unge nämndes i förbifarten men jag antar att det kommer att behandlas lite mer ingående i framtiden. Frågan nu är väl hur Sheila kommer agera. Hon verkade ha mord i sinnet i sista scenen. Kan bli en riktig kärleksfyrkant att reda upp för Tommy.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » tor jul 13, 2006 10:59

Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » tor jul 13, 2006 14:20

CheeseGuy skrev:Rescue Me får en säsong till. Wohoo!

HUZZA!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis jul 18, 2006 21:24

Och ska visst börja visas på TV6 den 12:e augusti.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » tis jul 18, 2006 21:27

noike skrev:Och ska visst börja visas på TV6 den 12:e augusti.

Skoj, då vår vi stackare som inte laddar hem avsnitt en chans att se, äntligen!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tob » ons jul 19, 2006 19:02

Rescue Me 3.7

Nog allt känns de senaste 2-3 avsnitten lite tafatta. Detta avsnittet var inte heller lika roligt som tex. förra. Men jo, Sheila är ju helt jävla galen, och jag tamigfan älskar det. Hoppas serien återvänder dit allt mer under slutet av säsongen nu.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » ons jul 19, 2006 22:48

Faaaaaaaaaaaaaaan att jag jobbar hela tiden. Har ingen tid eller ork att kommentera avsnitten. Som jag egentligen älskar att göra. Jag tittar så klart fortfarande.

3.07 Sheila! Så sjukt bra scener mellan henne och Tommy alltså. Fy fan. Rescue Me visar återigen varför det platsar på min Topp 5.

Och just ja, Lou tar med Colleen och Kaite på skräckfilm, :D .

När jag äntligen får någon ledig dag ska jag skriva lite längre kommentarer tror jag. Har knappt hunnit skriva något om dom senaste avsnitten känns det som.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » tor jul 20, 2006 9:14

3x7 Jag tror inte jag skrattat så högt under ett RM-avsnitt någonsin.

Rescue me är på väg upp mot de allra högsta placeringarna på min topplista.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » sön aug 06, 2006 13:59

3.09: Bästa avsnittet på ett bra tag. Skrattade mig sjuk och jag uppskattar de här lugnare sluten betydligt mer än musikmontagen efter att de blev uttjatade.

EDIT: Glory! Kommentarer på alltihopa! Vi vill veta! :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön aug 06, 2006 16:36

Början av 3x9 var fantastiskt rolig och hela "avlöjandet" av probies homosexualitet var humor på högsta nivå.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » ons aug 09, 2006 18:01

3.10 Bästa avsnittet på ett bra tag nu. Så jäkla bra.

What, like Rain Man retarded or like Paris Hilton retarded?

:D

Sen, som vanligt när vi får en Tommy/Janet scen så knäcker det fullständigt, gaah vad bra det blir. Sen tycker jag det var bra att vi fick se lite av Jimmy igen. Jag har alltid gillat Tommys scener när han ser döda människor. Sen att han såg sin son också. Vilket ledde till scenen på baren som var så jäkla bra också.

Ja, och sen Glory, kommentarer....hur kan man se hela Rescue Me utan att kommentera? Vi vill veta vad du tycker.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Zaxx » tor aug 10, 2006 1:07

OK, då gav jag mig in i denna världen också! Såg ep.1 och ep.2 av S1 ikväll.

Jag är imponerad, men inte sådär herrejösses impad. Hoppas det blir bättre och jag verkligen känner för karaktärerna. Jag kan inte hjälpa att jag sitter o stör mig på att de snackar om 9/11 så mkt. Herregud, släpp det nu. Kunde de inte valt en annan stad och en vanlig olycka istället? Det är ju inte så att det bara brinner i NY.
Hela Metrosexuell grejen var det roligaste och skar verkligen en knivskarp linje i gänget :) Tror det kommer att uppdagas mer problem kring gay-frågan än vad som blev här.
Funderar också på hur länge hans kusin kommer att hänga med honom o vara låtsaskompis. Hela serien? Hoppas inte det, men som det ser ut nu så bygger de ju allt runt detta...

Helhet ger jag öppningsavsnitten en stark 6:a av 10, och hoppas på att den höjjer sig några snäpp.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » tor aug 10, 2006 1:22

Zaxx skrev:OK, då gav jag mig in i denna världen också! Såg ep.1 och ep.2 av S1 ikväll.

Jag kan inte hjälpa att jag sitter o stör mig på att de snackar om 9/11 så mkt. Herregud, släpp det nu.

Det försvinner snabbt. Har jag för mig, men det var riktigt länge sedan jag såg s1.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tor aug 10, 2006 13:03

S1ep3:
Ja det var ju lite bättre iallfall. Jag gillar konflikter i sånhär typ av serie. Familjen men även gubben som skriver dikter, och chief som hatar bögar. Mer sånt. Höjde serien till 6.5 / 10 nu...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav The Buffster » tor aug 10, 2006 22:15

3.10 "Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle". Oh my god. Sexigare än så blir det inte. Barscenen var mer än underbar. Likaså Tommy och Janet scenen. Rescue Me äger fortfarande.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre aug 11, 2006 1:24

Tob skrev:Ja, och sen Glory, kommentarer....hur kan man se hela Rescue Me utan att kommentera? Vi vill veta vad du tycker.

Hihi, jodå, jag har saker att säga. Det lilla jag antecknat är:
Glory skrev:Slutet av första och början av andra säsongen är suveränt bra. 1x13 och 2x01. Blandningen av drama-komedi görs på ett bra sätt, scenerna går in i varandra på ett snyggt sätt och helhetsintrycket blir mer sömlöst än tidigare.

3x01
Tommy som tänder cigaretten i slutet, när han återupplivat den lilla flickan. Så bra.

Jag tyckte första säsongen var väldigt spretig, det var tydligt att de hade problem med att klara av formatet. (Där allting är en fortlöpande historia istället för avslutande avsnittshistorier... samtidigt som det är episod-berättande.) Men andra säsongen var mycket bättre, serien är verligen i högform där! Tredje säsongen... hm, det känns som att det haltar lite, men det är härligt när man nu känner karaktärerna så väl att man får ut mer av allas scener. (spoiler t.o.m 3x10) All komedi är t.ex. underbar, med Garrity (zombieavsnittet!!) och Probie, osv. Tommy som huvudkaraktär är intressant att följa, men det är något där jag inte gillar... vet inte riktigt vad, men det känns som att något saknas. Kan vara att jag får knepiga vibbar från Denis Leary. Och de kvinnliga karaktärerna hade gärna fått vara mer nyanserade. Allt Janet gör blir jag oftast bara ett frågetecken över... och Sheila likaså... men det är Tommys reaktioner på deras galenskaper som är poängen antar jag, och det är nog så underhållande.

Annars har det funnits många sidohistorier jag verkligen gillat. Tommys tid i det andra huset med svärburken och den förståndshandikappade killen. Frankie och hans dotter... och Laura, tråkigt att hon försvann (Diane Farr!!). Probie som är gay och allas reaktioner på det. Garrity som dejtar Tommys galna syster och nu ska gifta sig med henne. Chief med alzheimer-frun och sonen som är gay (gayfesten och alla som ville stanna utanför, haha..). Sen blev allting förstås väldigt sorgligt när pojken dog - märkligt att vi inte sett honom ännu mer som ett spöke. Över huvud taget var jag tveksam till spökerierna i början, men nu saknar jag det lite, även om de dyker upp då och då.

Rescue Me är definitivt på min lista över bästa serier som går nu, även om jag har lite svårt att placera den. Jag har åtminstone ett "måste se så fort som möjligt"-tänkande om varje nytt avsnitt jag får tag på. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Off » lör aug 12, 2006 17:21

The Buffster skrev:3.10 "Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle". Oh my god. Sexigare än så blir det inte. Barscenen var mer än underbar. Likaså Tommy och Janet scenen. Rescue Me äger fortfarande.

Så jäkla bra citat. Fan va jag älskar RM.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör aug 12, 2006 17:59

s1 börjar idag på tv6. För den som inte sett det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » tis aug 15, 2006 21:15

Nu har jag sett ep1. Mycket bra.
Hans hallucinationer fungerade mycket bra med föra fram en bakgrundshistoria snyggt. Bra tempo var det också. Hoppas det fortsätter bra, för i så fall så kommer det bli trevligt

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 14:58

Jag är helt borta. Vad är det här för serie? Vad handlar den om? Varför har jag aldrig hört talas om den? Hur många säsonger har visats i USA? Produceras den fortfarande?
Inser att jag kan läsa mig till svaren på frågorna men jag hör hellre riktiga fans berätta.

Har den bara precis börjat i Sverige eller? Ser att avsnitt 2 visas på TV6 imorgon klockan 23. (Vilken värdelös tid!) Borde jag se (läs: spela in)?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre aug 18, 2006 15:11

brat skrev:Jag är helt borta. Vad är det här för serie? Vad handlar den om? Varför har jag aldrig hört talas om den? Hur många säsonger har visats i USA? Produceras den fortfarande?
Inser att jag kan läsa mig till svaren på frågorna men jag hör hellre riktiga fans berätta.

Har den bara precis börjat i Sverige eller? Ser att avsnitt 2 visas på TV6 imorgon klockan 23. (Vilken värdelös tid!) Borde jag se (läs: spela in)?

Um... Rescue Me? Vadå "aldrig hört talas om"? :P Serien jag pratat om i sommar? Brandmän? Tror inte det är något du skulle gilla, men du kan ju alltid se en handfull avsnitt och bedöma själv. Antingen på TV6 eller så har jag en skiva du kan låna. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film