Glorificus skrev:Jag satt och väntade på någon humoristisk vändning, men istället blev det "bara" drama. Det kändes lite märkligt, jag gillar blandningen drama-humor bättre.
Glorificus skrev:Har fått tag på Rescue Me s1, så nu har jag börjat se.
1x01
Efter att ha sett större delen av avsnittet kom scenen med psykologen som Denis Leary-karaktären stannade och pratade med. Jag satt och väntade på någon humoristisk vändning, men istället blev det "bara" drama. Det kändes lite märkligt, jag gillar blandningen drama-humor bättre.
CheeseGuy skrev:3x06 Sean of the Dead!
Jag vill fortfarande ha mer drama (den här serien har ju visat tidigare att det inte behöver vara på bekostnad av humor), men det ändå jävligt bra.
Tob skrev:CheeseGuy skrev:3x06 Sean of the Dead!
Jag vill fortfarande ha mer drama (den här serien har ju visat tidigare att det inte behöver vara på bekostnad av humor), men det ändå jävligt bra.
Man får väl betrakta detta som ett humor avsnitt. Fruktasnvärt roligt var det. Scenerna på brandstationen som avslutas med "Guys....guys....are we actually arguing about tits" och sen naturligtvis alla Sean scener. Underbara.
Men jag håller med. Drama bitarna i serierna är det som gör att serien höjer sig och det är lite synd att man verkar ha tappat lite av dem. Janet/Tommy behandlades väl en del men Franco och hans dotter var helt borta, Jerry och hans dementa fru behandlades inte osv.
noike skrev:Och ska visst börja visas på TV6 den 12:e augusti.
What, like Rain Man retarded or like Paris Hilton retarded?
Zaxx skrev:OK, då gav jag mig in i denna världen också! Såg ep.1 och ep.2 av S1 ikväll.
Jag kan inte hjälpa att jag sitter o stör mig på att de snackar om 9/11 så mkt. Herregud, släpp det nu.
Tob skrev:Ja, och sen Glory, kommentarer....hur kan man se hela Rescue Me utan att kommentera? Vi vill veta vad du tycker.
Glory skrev:Slutet av första och början av andra säsongen är suveränt bra. 1x13 och 2x01. Blandningen av drama-komedi görs på ett bra sätt, scenerna går in i varandra på ett snyggt sätt och helhetsintrycket blir mer sömlöst än tidigare.
3x01
Tommy som tänder cigaretten i slutet, när han återupplivat den lilla flickan. Så bra.
The Buffster skrev:3.10 "Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle". Oh my god. Sexigare än så blir det inte. Barscenen var mer än underbar. Likaså Tommy och Janet scenen. Rescue Me äger fortfarande.
brat skrev:Jag är helt borta. Vad är det här för serie? Vad handlar den om? Varför har jag aldrig hört talas om den? Hur många säsonger har visats i USA? Produceras den fortfarande?
Inser att jag kan läsa mig till svaren på frågorna men jag hör hellre riktiga fans berätta.
Har den bara precis börjat i Sverige eller? Ser att avsnitt 2 visas på TV6 imorgon klockan 23. (Vilken värdelös tid!) Borde jag se (läs: spela in)?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare