Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 10, 2005 0:56

VelocityBoy skrev:
Yog-Sothoth skrev:Om du har sett minst 50% vardera av samtliga serier så tar jag åsikt på allvar. ;)

Jag har inte sett så mycket Enterprise men resten har jag sett över hälften av.

Den Star Trek-serie som jag tycker om bäst är som sagt DS9, för att den utspelar sig på en plats och har en karaktärsdriven handling likt Buffy... detta gör att den är jämförbar med Buffy. De andra serierna har några fullkomligt lysande avsnitt, men tyvärr lite väl mycket Alien Of The Week, som Buffy led av under de tre första säsongerna.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav monkeyboy » mån jan 10, 2005 0:58

*host*off topic*host*
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 21:38

1.13 var ett av de bättre avsnitten av de tretton vi nu sett. Bra faktiskt. Fast inte tycker jag att Lost är en höjdarserie direkt. Har börjat bli lite less. tur att detta avsnitt var bra för medan jag väntade på nedladdningen så tänkte jag: "Jag ger serien 2-3 avsnitt till sen så skippar jag den om den inte blivit bättre." Den blev bättre redan nu.

1.13Synd bara att det är Jack och den där mörkhåriga bruden som har huvudrollerna på nåt vis. Tykcer de är tråkiga i jämförelse med Sayid (favoritkaraktären och inte är han ful heller), det koreanska paret, syskonen Boone och Shannon(?) och Michael. Och Locke naturligtvis. Hoppas få se mer av Michael -- hans bakgrundshistoria -- snart. Undras om Boone och Sawyer haft mer med varandra att göra än den lilla glimten man fick se. Eller om det bara var en kul grej.

Att Shannon inte var fastbunden ute i skogen var dock smärtsamt klart redan från det då hon började ropa på Boone, vet inte varför, men jag trodde inte för en sekund att det verkligen var Shannon. Fast jag trodde nog mer att det var ön det berodde på, inte att det var Locke som drogat Boone. Man kan ju nu undra vad Locke har för planer...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor jan 13, 2005 21:52

AKS skrev:1.13Synd bara att det är Jack och den där mörkhåriga bruden som har huvudrollerna på nåt vis. Tykcer de är tråkiga i jämförelse med Sayid (favoritkaraktären och inte är han ful heller), det koreanska paret, syskonen Boone och Shannon(?) och Michael. Och Locke naturligtvis. Hoppas få se mer av Michael -- hans bakgrundshistoria -- snart. Undras om Boone och Sawyer haft mer med varandra att göra än den lilla glimten man fick se. Eller om det bara var en kul grej.

Att Shannon inte var fastbunden ute i skogen var dock smärtsamt klart redan från det då hon började ropa på Boone, vet inte varför, men jag trodde inte för en sekund att det verkligen var Shannon. Fast jag trodde nog mer att det var ön det berodde på, inte att det var Locke som drogat Boone. Man kan ju nu undra vad Locke har för planer...

Jag tyckte också att det känndes hela tiden som om det inte var på riktigt och att det bara var en inbillning som skulle motivera Boone att lyckas ta kniven när Shannon ropade på honom.
För övrigt tror jag Michael och Walt's bakgrund kommer nästa vecka men jag är inte säker...

Jag tycker allt med serien är bra, varje liten minut.Fast det verkar lite som om vi alla har olika favoritserier. AKS har Veronica Mars, jag har Lost, ok det var dom enda jag kunnde komma på...

Jag blev inte så förvånad över Bonne och Shannon's 'förhållande' för det hade jag (och förmodligen många andra) redan gissat.
Men jag har hört att Walt's hemlighet är riktigt freaky och sen har vi Hurley, den största av dom alla!

Det var kul att jin var med lite mer och att Sun berättade för Kate att hon kunnde prata för då är hon inte lika isolerad längre.
Jin verkar vara snällare nu än vad jag tyckte förut i början.

Sayid är riktigt cool. Hoppas han ger sig iväg på äventyr snart igen...

Locke är så mystisk. Först blev Charlie hans undersåte och nu har han Boone också...
Jag har en kännsla av att dom kommer bli fler och fler tills Locke är kungen i djungeln.

Jack och Kate är tråkigast, Sawyer är bäst.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tor jan 13, 2005 22:49

Avsnittet började grymt bra tyckte jag. Hände grejer och saker och ting fördes framåt.. Sen fastnade det lite. Andra karaktären som dödas för att sen ändå inte dö, lite trist..

Det var ju väldigt coolt när Locke gjorde i ordning gegget för Boones huvud innan han hade slagit honom där förstås..

Boones och Shannons historia gav jag inte mycket för tyvärr...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:19

LWes skrev:Jag tycker allt med serien är bra, varje liten minut.Fast det verkar lite som om vi alla har olika favoritserier. AKS har Veronica Mars, jag har Lost, ok det var dom enda jag kunnde komma på...

Ja, så har vi ju DLM-grabbarna också. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jan 13, 2005 23:37

AKS skrev:Ja, så har vi ju DLM-grabbarna också. :)

DLM är ju tillfälligt -- får man hoppas -- nerlagd så jag vet inte om den räknas längre. Men även om fallet inte var så så hade jag nog satt Arrested Development före DLM ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:40

Nej, DLM borde nog inte räknas i just denna diskussion.

Måste ge mig på AD snart. Eller hellre till sommaren då man har VM-abstinens. Finns ju The Dead Zone S4 (yes!) också, men annars lär det vara snålt om intressanta serier.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » fre jan 14, 2005 0:01

Incest, intressant, hade tippat på att det skulle komma fram att Boone var gay men se nähe...Tycker fortfarande att serien har väldigt hög potential och det har avsnittet tog en liten trevare på vägen mot svaren på alla frågorna, vad hände egentligen när Locke mötte "mOnstret"? Han verkar ha fått en otrolig insikt av det, nästan besatt... Well, as long as its not hyenas =)

Den största nackdelen är enligt mig att alla har så fantastiska hemligheter och historier bakom sig, är det inte nån som bara är normal?

Slutligen en liten tippning om personers hemligheter...Lillgrabben dödade sin mamma. yeye natti
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav LWes » fre jan 14, 2005 0:49

monkeyboy skrev:Slutligen en liten tippning om personers hemligheter...Lillgrabben dödade sin mamma. yeye natti

Hmmm. Intressant teori, kan mycket väl stämma...
Men jag vill inte tro att han dödade sin egen mamma!
Jag skulle snarare chansa på något mer övernaturligt, att han är 'speciell' av något slag.
Fast jag hoppas på att han bara är en vanlig pojke utan övernaturligheter eller mord bakom sig...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » fre jan 14, 2005 1:19

ep13
Riktigt bra. Det första Lost som jag suttit uppslukad av. Gillade deras story. Hur LWes kan ha anat den förstår jag inte. Vilka ledtrådar har jag missat? Jag kanske inte följt så noga då de andra avnsitten som sagt inte fångat mig på samma sätt. Locke och ön är de två sakerna som man bara måste titta vidare för.

edit: Såg nu LWes gissning på sida 5. Bra jobbat om än med viss assistans verkar det som :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » lör jan 15, 2005 3:23

1x13:
Ett något underligt avsnitt och det hände inte så mycket egentligen, speciellt inte om man tar i beräkning att det bara var hallucinationer Boone haft. Annars var det mest småsaker som kompassen och Sun.

Inte så mycket tillbakablickar heller, men det som behövde berättas kom väl med. Det förklarade ju en hel del också.

Och Locke är skrämmande... insatt men skrämmande.

Inget direkt dåligt avsnitt men nja, inte helt nöjd med det heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » sön jan 16, 2005 16:30

Läste en intressant artikel om JJ Abrams och Lost!

Spoilers för 1x01-09.
http://www.time.com/time/magazine/print ... 07,00.html
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » sön jan 16, 2005 23:21

Så där ja, nu har man kommit ikapp igen och avsnitt 13 var betydligt bättre än föregående (som var ett av dem sämsta imo).

Spoiler avsnitt 13
Att Shannon och Boone hade något slags relation utöver en "vanlig" syskonrelation kändes ganska givet. Speciellt efter blicken som Boone har när han ser Syaid och Shannon i avsnitt 12. Att Boone hade hullucinationer kändes inte speciellt överaskande även om jag inte hade räknat ut det helt i förväg, men tusan vad Locke är kuslig. Vill se mer, mer av honom.

Tyckte framförallt avsnitt 9-10-11 var riktigt bra, när det hände grejer på ön, nu har det inte hänt så mycket samt att karaktärshistorierna har varit mer eller mindre ointressanta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » ons jan 19, 2005 22:29

http://www.dagenstv.com/se/chart/?dat=2005-01-31&cha=27&cat=

31 januari börjar Tv4 sända Lost.

23.05. :rolleyes:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons jan 19, 2005 22:31

Det är inte repris då? TV4 är ju enormt dumma om de visar en så enormt populär serie så sent.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinkerbelle » ons jan 19, 2005 22:33

CheeseGuy skrev:Det är inte repris då? TV4 är ju enormt dumma om de visar en så enormt populär serie så sent.

jag skulle ju inte bli förvånad precis.
TV4 ÄR enormt dumma!
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav Tob » ons jan 19, 2005 22:35

CheeseGuy skrev:Det är inte repris då? TV4 är ju enormt dumma om de visar en så enormt populär serie så sent.

Nja, det står ju inget om det, och dessutom står det "visas också 2/2 och 4/2"
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » ons jan 19, 2005 22:36

Nej, det ska tydligen vara en smygpremiär! Mycket exklusivt kl 23.05 som totalt förstör seriens verkliga premiär på onsdagen. Tv4 - alltid lika dumma! ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons jan 19, 2005 22:42

Det är väldigt underligt. De visar ju en del serier 21:00, och Lost borde rimligtvis dra mer tittare än någon av dessa. Visst är det handbolls-VM just den dagen, men premiären borde ju vara väldigt viktigt, och slänga in den på en senare tid är ju fullkomligt idiotiskt. Visst har TV4 misshandlat en massa serier tidigare, men de (t.ex. Angel) var ju inte givna som stora tittarframgångar.

EDIT: Illyria: Står det någonstans?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons jan 19, 2005 23:41

Jag måste nog säga att det inte låter helt dumt att visa det första avsnittet två gånger. De lär absolut vinna tittare på det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jan 19, 2005 23:47

Det är inte dumt att visa avsnitt 2 ggr, men som repris isåfall. Inte så att premiären är en repris :)

Det står bara på tv4.se "23:05 Smygpremiär: Lost".
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 23:01

1.14
Detta avsnitt tyckte jag verkligen om. Mycket intressanta tillbakablickar, engagerande historia och...

...en härlig cliffhanger. Fast att Claire skulle komma tillbaks kändes ju inte som en överraskning. Och nu lär hon ha fött barnet och vi får fundera på vad Ethan ville med det.

Som sagt, gillade verkligen tillbakablickarna. Vilken jävla bitchmamma! Hur sjutton kan man vilja att ens son inte ska ha kontakt med en far som älskar honom? Så oerhört själviskt att jag inte vet vad jag ska göra. För att inte tala om Brian sen... Och undrar nu vad det är med Walt. Nåt övernaturligt helt klart. Kanske Ethan kommer och plockar med sig honom snart också? :)

Avsnitten tycks automatiskt bli intressantare då inte Jack och den mörkhåriga bruden är med.

Efter avsnitt 7 eller så blev det verkligen en svacka fram t.o.m. de två senaste avsnitten. Om det fortsätter såhär så kommer jag att vara mycket nöjd.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor jan 20, 2005 23:08

Jag håller med AKS till punkt och pricka :eek: . *tittar upp för att se flygande grisar*
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 20, 2005 23:14

Off skrev:Jag håller med AKS till punkt och pricka :eek: . *tittar upp för att se flygande grisar*

*tittar bort för att inte se Offs spoilers*

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Off » tor jan 20, 2005 23:18

Öhh va?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 20, 2005 23:20

Först kommer en stor spoilermarkering om det senaste avsnittet, sen börjar du prata om flygande grisar, och eftersom jag inte såg något annat samband i den kommentaren utgick jag från att det hade att göra med avsnittet; vi pratar ändå om serien som gav oss
en isbjörn i en djungel.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 23:25

Yog-Sothoth: :D

Off skrev:Jag håller med AKS till punkt och pricka :eek: . *tittar upp för att se flygande grisar*

Off: Detta är sannerligen ett tecken. På vad vet jag inte... Bra eller dåligt? Jag törs inte gissa.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor jan 20, 2005 23:28

Yog-Sothoth: "När grisar flyger" är ett mycket vanligt uttryck för att något är otroligt!

Var inte så grymt paranoid hela tiden så lever du om inte längre så iaf lyckligare :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » tor jan 20, 2005 23:30

Yog-Sothoth skrev:Först kommer en stor spoilermarkering om det senaste avsnittet, sen börjar du prata om flygande grisar, och eftersom jag inte såg något annat samband i den kommentaren utgick jag från att det hade att göra med avsnittet; vi pratar ändå om serien som gav oss
en isbjörn i en djungel.

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Om jag säger att där inte är flygande grisar så är ju det en spoiler. ;)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film