Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Crashdummie » mån mar 05, 2007 16:20

The Ankh skrev:
adolvsson skrev:
adolvsson skrev:C.S.I 7x04
OMG K-Fed!!1! :eek:

Okej, den här snubben åsido, var det ändå ett - i vanlig ordning - väldigt bra avsnitt. Ett fall som kändes lite, även utan de personliga kopplingarna som skapades i och med Gregs misshandel, för onödigt våld av det här slaget är något av det mest skrämmande människan är kapabel till. Dessutom gillade jag verkligen hela konversationen i omklädningsrummet, om varför ungdomarna gör som dom gör och om Las Vegas.

KFED???

KFED som i Kevin Federline, f.d. Mr. Spears?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » mån mar 05, 2007 16:36

Crashdummie skrev:KFED som i Kevin Federline, f.d. Mr. Spears?

Egg-sakt densamme.

P.S Han var inte bra D.S.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » mån mar 05, 2007 16:46

Jag gillade också K-Fed i Funnysmacking. CSI - S7 är bara hur bra som helst.

Nytt avsnitt ikväll, yes!!~ Me like.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Crashdummie » mån mar 05, 2007 17:04

Håller med er båda herrar:

Han var inte bra adolvsson men jag gillade faktum att Nick Stokes drämde till honom. I like to dislike him sp1keout

:D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav adolvsson » mån mar 05, 2007 18:59

sp1keout skrev:Jag gillade också K-Fed i Funnysmacking. CSI - S7 är bara hur bra som helst.

Också? OCKSÅ?! Vet hur, grabbhalva, annars blir det inga japaner i julklapp. Jag är med Crashdumme om tilldrämningen.

Däremot ja, S7 har börjat riktigt bra och det verkar bara bli bättre. Jag har alltid gillat CSI, men serien fick en nyttig nytändning med S5. S5-S7 > S1-S4, definutivt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » mån mar 05, 2007 23:02

Ja CSI säsong 7 har varit mycket bra. Bättre än tidigare säsonger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån mar 05, 2007 23:17

CSI kan verkligen vara sjukt underhållande ibland. Cases in point; 7x09 och 7x10.

I det förstnämnda, Roger Daltrey agerar efter manus av Doug Petrie (Doug Petrie!). I följande avsnitt den otursförföljde mannen, dessutom mer av miniatyrarcen och utöver det mer av vad tusan det än är som händer med Grissom. Och Catherine Willows. Jag tycker så mycket om henne.

7x10 hade förresten humor, drama och spänning i en riktigt schysst blandning. S7 slår helvarv på helvarv nu, tycker jag.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » tis mar 06, 2007 0:33

Summer Glau som Terminator

Jo, jag tackar ja....!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tis mar 06, 2007 0:36

Oherrejävlar, jag orgasmerade just en liten bit.

I hope she'll be the bad one...

Och det utöver Lena Headey i huvudrollen, himmelriket på jorden!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis mar 06, 2007 0:40

Jag hoppas Summer får vara modellen som får mest screen-time. Och sparka häck, men det får nog bägge två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tis mar 06, 2007 1:25

Det var ju riktigt trevligt att se juh.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tis mar 06, 2007 9:07

Intressant, men jag är inte odelat positiv. Helt okej dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Crashdummie » tis mar 06, 2007 10:07

adolvsson skrev:Jag har alltid gillat CSI, men serien fick en nyttig nytändning med S5. S5-S7 > S1-S4, definutivt.

Yey, CSI FTW!!!

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Matt » tis mar 06, 2007 16:48

Det här är spännande.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » tis mar 06, 2007 16:49

Det här är ännu mer spännande.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav RalfiParpa » tis mar 06, 2007 19:26

Matt skrev:Det här är ännu mer spännande.

Hoo-wee!

På tal om Kevin Federline så lyssnade jag på hans hiphopskiva Playing With Fire förra veckan i rent, ah, efterforskningssyfte. Jag kan inte rekommendera den.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Crashdummie » ons mar 07, 2007 10:42

Matt skrev:Det här är ännu mer spännande.

Det tar emot att erkänna, men för en gångs skull tror jag att jag håller med dig ;)

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav wyndham » lör mar 10, 2007 23:22

Martin Kellerman och Co kan jag verkligen inte se hur de ska lyckas med. Blir jävligt imponerad om de gör det.

Och Terminator... Jag tycker det är kul att Glau kan tjäna lite cash och det ska bli underbart att se henne, men en bra serie är nog för mycket att hoppas på.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » lör mar 10, 2007 23:25

Fassbinder maraton på SVT om en halvtimme. Who's with me?

"Berlin Alexanderplatz", tydligen nåt slags mästerverk.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Illyria » sön mar 11, 2007 0:06

Jag har programmerat videon ivarjefall, får se om det är något imorgon.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön mar 11, 2007 0:11

wyndham skrev:Fassbinder maraton på SVT om en halvtimme. Who's with me?

Funderar på det. Det är ju bara fyra-fem avsnitt så... (Långa sådan men det är bara detaljer.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » sön mar 11, 2007 0:57

Jaha, jag sprang iväg för ett toabesök och nu är jag helt borta i handlingen. Sevärt verkar det vara, men Fassbinder får bli en annan dag för mig.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav carre » sön mar 11, 2007 4:06

jag fästå¨r iongenING! DÖD!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » sön mar 11, 2007 9:56

Nån som hört nåt om [url=http://www.tvguide.com/News-Views/Interviews-Features/Article/default.aspx?posting={0F47B7CB-1DF5-4D3F-A47D-DA76F159E7E3}]Blood Ties[/url] som ska visas på Lifetime? Låter lite väl såpaaktig av nån anledning, men jag antar att jag måste se piloten i alla fall...

Här finns det en trailer:
http://www.lifetimetv.com/shows/bloodties/

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön mar 11, 2007 12:11

Nån som vet vilken serie som har ett avsnitt som kallas "Array"? Jag har tydligen gjort nåt med ett sånt avsnitt på tv.com, men hittar det inte i mina submissions. Lite nyfiken på vad jag bidragit med... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön mar 11, 2007 14:18

Jag ska se piloten av Blood Ties, men har inga som helst förhoppningar om serien. Tänker inte se trailer utan bara se avsnittet och ge det en chans, men huvudrollen känner jag mig tveksam till.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sp1keout » mån mar 12, 2007 0:12

Jag vill se Ed :( (alltid så mycket man vill se...)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav A bear » mån mar 12, 2007 0:39

Inledde min omtitt av House of Cards. Och jo, den är NÄSTAN lika bra som jag mindes den. Ett par småsaker som stör - brittisk skådis i en liten biroll som högljudd amerikan, t ex - men på det stora hela; oj oj oj vad bra detta är. En politisk thriller med både smart intrig och riktigt elak satir, "Yes Minister" möter "Richard III" och "Macbeth", och Ian Richardson i centrum som drar i alla trådar, skickar alla i strupen på varann och flinar brett när han drar monologer in i kameran. Här behöver han ingen CGI för att spela Döden.

You may very well think that... I couldn't possibly comment.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » mån mar 12, 2007 19:46

Blood Ties verkar inte vara en serie som dyker upp snabbt ivarjefall, jag har inte lyckats hitta någon torrent idag på de vanliga sidorna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån mar 12, 2007 20:53

CSI 7x12
Tihi, tihi. Liev Schreiber (vilket gjorde mig apglad, råddigar kisen) gästar, första avsnittet av fyra som inhoppare under Grissoms lilla semester, och karaktären säger att han jobbat i Baltimore. Sekunder senare dyker Ned Beattys namn upp bland övriga gästroller. Det tyckte jag var kul.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film