lilith skrev:Tack!![]()
Ja, det var lite snårigt. Ju-On: The Grudge på japanska blir det då. Innan det blir nån annan The Grudge.
Det är alltså den som ser ut så här i svenska butiker.
lilith skrev:Tack!![]()
Ja, det var lite snårigt. Ju-On: The Grudge på japanska blir det då. Innan det blir nån annan The Grudge.
adolvsson skrev:Nuförtiden, om jag fattat reglerna rätt, är det enligt det däringa regissörsgillet inte tillåtet för två personer att regissera en film tillsammans om dom inte är syskon. Eller något sådan. Det var ju t ex därför Robert Rodriguez lämnade gillet för att kunna regissera Sin City tillsammans med Frank Miller.
noike skrev:Jag är inte helt säker på att det stämmer, eller det stämde inte tidigare. Det stora problemet var nog att Frank Miller inte hade regisserat -- eller ens varit skådespelare -- och därmed inte var "godkänd" att ha det ansvaret.
When the Directors Guild of America refused to allow two directors that were not an established team to be credited (especially since Miller had never directed before), Rodriguez first planned to give Miller full credit. Miller would not accept this, as he certainly could not have done it without Rodriguez. Rodriguez, also refusing to take full credit, decided to resign from the Guild so that the joint credit could remain.
AKS skrev:Hostel
Nja... Denna var ju varken särskilt underhållande eller äcklig, men kanske lite spännande. Hm.
A bear skrev:Jag börjar gräva i Herzog/Kinski-boxen:
Aguirre - Guds vrede
Det är säkert den. Och den är mycket värd att se. Som sagt, du får se en apa skita på Klaus Kinski! Herzog är ett geni!lilith skrev:A bear skrev:Jag börjar gräva i Herzog/Kinski-boxen:
Aguirre - Guds vrede
Undrar om det är denna filmen med Kinski jag såg när jag var riktigt liten (kanske bara såg några minuter, kan inte tänka mig att det var en film jag var tilllåten att se). Vissa bilder (som säkert nu är blandade med fiktiva minnen) har etsat sig fast på näthinnan: Kinski som vadar i nån vass i högt vatten. Svärd, blod och apor. Fick obehagskänslor (det kan man ju få bara av att titta på Kinski, hur gick det till när han fick en sån vacker dotter, de är ju lika trots allt?). Men jag skulle vilja se den nu.
Tob skrev:Titta på teasern för Hostel 2 istället. Man kan sucka och grymta över det faktum att första filmen var en tillräcklig succe för att göra en uppföljare. Men ger det upphov till så här sköna teasrar så varför inte?
Tinwiel skrev:Jag såg Elizabethtown igår. Förväntade mig en standard-helt-ok-tidsfördriv-romantisk-komedi, men den var faktiskt rätt så dålig. Alla skådisar spelade överdrivet och ofokuserat, storyn gav mig inget, och huvudrollen innehades av Orlando Bloom. Grabben må se bra ut men nån oscarskandidat är han inte. Det funkar kanske i Sagan om ringen och Pirates of the Carribean, när det finns andra skådisar som bär upp filmen, men inte här. Sorry. Jaja, då fick man deleta den filmen också, mer plats!
Tinwiel skrev:Say anything har jag inte sett..
Tinwiel skrev:Edit: Glömde säga att musiken var rätt så skön i filmen, alltid nåt.
Jaja, då fick man deleta den filmen också, mer plats!
gaspode skrev:jag måste skaffa mig större hårddisk, men saken är ju den att man bara samlar på sig mer skit och sen sitter i samma läge igen..
caffeineaddict skrev:Tinwiel skrev:Say anything har jag inte sett..
Om inte annat så lär du ha sett tusen imitationer eller hyllningar: det är filmen med scenen där en kille (John Cusack) håller upp en stereo som spelar en kärlekslåt utanför tjejens fönster. Den moderna Romeo & Julia-varianten.
Ellerby: Go fuck yourself.
Dignam: I'm tired from fucking your wife.
Ellerby: How is your mother?
Dignam: Good, she's tired from fucking my father.
madskellig skrev:Det är faktiskt precis så min Top Cameron Crowe lista också skulle se ut.
Jag gillade vissa saker med Elizabethtown, men även om jag inte har något emot Orlando Bloom så var han helt fel i den rollen. I det stora hela så var jag väldigt besviken.
adolvsson skrev:The Departed.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare