A bear skrev:Thirst.
Oj. Det där var en vampyrfilm, ja. Inget ont om I'm A Cyborg But That's OK, den är söt och så, men det är ju sånt här vi väntar oss av Chan-wook "Oldboy" Park. Visst är temat bekant för den som sett Angel eller en skvadriljon andra vampyrfilmer för den delen, alltihop känns väldigt Angel/Darla (eller Cronos för den delen) men ändå: riktigt riktigt snyggt gjort. Ung katolsk präst blir av misstag smittad av vampyrvirus, försöker motstå frestelsen att bli ett monster, förälskar sig i ung förtryckt kvinna som är villig att göra precis vad som helst för att komma ut ur en traditionell familj, och så går det som det går... inget jävla Twilight här, det här är en tragedi, men oj vad snygg den är, några fåniga specialeffektsshots till trots. 4/5 med blodmersmak.
AKS skrev:Nu har jag lyckats se ännu en sån där "har tänkt se i 15 år, men kommer mig aldrig för"-film...
They Shoot Horses, Don't They?
Väldigt bra och stark film,
noike skrev:Lite småskrämmande att du inte sett den förrän nu.
Binchy skrev:Vi såg Harry Potter and the Half-Blood Prince igår. Den motsvarade väl förväntningarna, men det var en del som hade ändrats, och massor som inte var med, jämfört med boken. Vilket är ganska självklart; man kan inte få med allt. Men en del saker saknar man ju ändå.
Luna är helskön i filmerna. I böckerna tycker jag hon är lite jobbig ibland. När hon säger till Harry "It was just like having a friend", då hugger det i hjärtat, speciellt för att hon inte låter särskilt sorgsen över det alls.
Extramaterialet är mycket bra, det jag sett hittills. En lång sekvens med JK Rowling som berättar om sitt liv. Väldigt utlämnande.
Jag måste nog se om filmen snart igen.
AKS skrev:Däremot så tycker jag att det blir lite... je ne sais quois mot slutet. Lite överdrivet med hela gänget gamlingar som är rädda för döden. Fast iofs är det väl kanske det som gör att den faktiskt har en handling, denna film. Jag skulle vilja säga att jag runt en timme in i filmen kände mig illa till mods, men sen så spårar det ut lite sista halvtimmen.
Bra film dock. (6/10)
AKS skrev: Am I making any sense?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare