Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » mån jan 07, 2008 21:35

FAN, jag skriver så sjukt ofta fel på ord som sätt/sett nuförtiden.

och nu citerade ni det! fan för er.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tam » mån jan 07, 2008 22:17

gaspode skrev:FAN, jag skriver så sjukt ofta fel på ord som sätt/sett nuförtiden.

Stort av dig att inte missbruka dina moderatorkrafter.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav gaspode » mån jan 07, 2008 22:20

Tam skrev:
gaspode skrev:FAN, jag skriver så sjukt ofta fel på ord som sätt/sett nuförtiden.

Jag vet! Jag börjar mogna som människa.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » mån jan 07, 2008 22:40

gaspode skrev:
Tam skrev:

Lugna ner dig lite nu, fem dagar kvar.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » mån jan 07, 2008 22:46

gaspode skrev:
Tam skrev:

Du börjar bli gammal menar du. :D

Jag såg precis Stardust. Nu har jag en sån där "warm fuzzy feeling inside". :lovebunny: Så ska en bok tolkas. Ta en rolig och mysig bok och gör en spännande och mysig film.

Med Offenbach! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån jan 07, 2008 22:48

Rombat skrev:Jag såg precis Stardust

Mark Heap!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån jan 07, 2008 22:56

noike skrev:
Rombat skrev:Jag såg precis Stardust

Mark Heap!
I KNOW! :lovebunny:

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » tor jan 10, 2008 2:38

det är bara att stämma upp i hyllningarna av Stardust.

Jag led lite i början av att jag precis läste boken. Det var ju så mycket detaljer ändrade att det nästan bara var en liten röd tråd kvar. Men i slutändan gjorde det inget, i de flesta fall. Skall inte gå in på vilka detaljer jag var mer negativ till, utan istället nämna sånt jag gillade.

Robert DeNiro! Fantastisk karaktär, gulligt, om än kanske lite förutsägbart, när besättningen accepterade honom. :) Och när han flirtade med Humphrey. :D Green Wing-cast! Hade önskat mer av dem, satt och log så fort Mac eller Alan var i bild. :D

Claire Danes! Även om jag inte tyckte hon kändes perfekt castad på något sätt var hon bra. Hon är inte min Star, men hon var ändå jättebra.

Det lite omgjorda lyckliga slutet var trevligt på nåt sätt, jag tyckte det var väldigt sorgligt i boken att hon skulle leva förevigt efter att han hade dött. Skönt att hon slapp det i den här versionen.

Ja, det blir nog 8/10 här. Inte superstarka, jag hade nog gillat den bättre om jag läst boken efteråt, men det hade kanske gjort boken lite sämre istället, och det hade varit synd.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav MissKittyFantastico » fre jan 11, 2008 0:49

Som Rombat sa fuzzy feeling inside. Väldigt bra uttryckt faktiskt.

Jag gillade att David Kelly var med. Jag älskar honom. Han har varit med i så mycket, allt från att ha varit med i Dr Who till Fawlty Towers, nyinspelningen av Kalle och Chokladfabriken och så min favorit, rollen som Paddy O'Flannagan i The Calcium Kid.

Paddy: You've got the devil hiding in that punch, laddie. We'll have to give it a name. I know. We'll call it the Lily O'Dwyer.
Jimmy: Why Lily O'Dwyer, Paddy?
Paddy: Because it's a thing of beauty, and let's leave it at that, or you might bring a tear to a glass eye.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tomas » fre jan 11, 2008 4:44

Shoot 'Em Up kan mycket väl vara årets bästa film!?!* 8)

Edit: * jag var väldigt trött när jag såg filmen och året har bara varat några dagar men jag har nog inte skrattat så mycket på länge.
Senast redigerad av Tomas fre jan 11, 2008 13:11, redigerad totalt 1 gång.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav poser » fre jan 11, 2008 9:23

Tomas skrev:Shoot 'Em Up kan mycket väl vara årets bästa film!?! 8)

Den blir aldrig tråkig iaf.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » fre jan 11, 2008 9:54

poser skrev:

Aldrig någonsin.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » fre jan 11, 2008 16:23

adolvsson skrev:
poser skrev:

Aldrig någonsin.

Verkligen inte. Det är den där sortens film som skulle få Robert Rodriguez att rulla med ögonen och fnysa "Men herregud, lugna ner dej lite nu." Film go boom.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav wyndham » lör jan 12, 2008 0:34

Såg om Timmarna idag. Ett par fler tårar den här gången, även om jag inte är en sån som tycker att bra filmer blir bättre och bättre. 00-talets början var grymma filmår.

Att Julianne Moore inte fick sig en Oscar för den här var lika skandalöst som att hon fick en till nominering för värdelösa "Far from heaven".
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » lör jan 12, 2008 2:28

I Am Legend
Jag tyckte om den. Devis. Mer exakt, delvis tyckte jag väldigt mycket om den. Will Smith kan vara riktigt bra skådespelare när han hålls tillbaka och det gör han här. Scenografin är fantastisk, särskilt precis i början, bilderna av en öde storstad är sällan mysiga. Mest positiv överraskad blev jag av storyn, även om den inte håller hela vägen ut så är egentligen bara på ett fåtal punkter den verkligen fallerar och jag kom på mig själv med att vara rätt okej med det ändå, och framför allt tar också vägar jag inte hade väntat mig - kvinnan och barnet, som ett exempel, det störde mig att hon hittade Will Smith i precis vältajmad rätt tid, fast å andra sidan refererar hon själv till det senare, vilket för mig gör det lättare att acceptera. Inte så att det är världens mest välspunna intrig, jag hade bara inte väntat mig det var stor sommaraction.

Men här kommer vi då till vad som förstår, det som drar ner helhetsintrycket mer än lovligt, och det är specialeffekterna. Mer exakt dataanimeringarna. Animerande djur och vampyrer, det imponerar inte, och hade kunnat göras mycket bättre om man blandat vanliga djur och människor med klassisk F/X och dataeffekter. Det här, att gå helt CGI, blir fortfarande mest bara livlöst och tramsigt, och det förtog känslan varje gång sådana kreatur var i bild, vare sig det gällde lejonfamiljen i början eller vampyrerna varje gång de dök upp. Trist.

Fortfarande en hyfsad, nej, en bra film, men den var så nära att bli något mer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » lör jan 12, 2008 5:11

wyndham skrev:värdelösa "Far from heaven".

That's just ridiculous. Jag skulle säga att Timmarna och Far From Heaven är ungefär jämvärdigt suveräna, och att FFH är en sån film där jag faktiskt vill diskutera med dig i detalj precis vad som skulle göra den värdelös? För det är en film där jag skulle ha lätt för att hävda att "you just don't get it" om det var någon annan, men nu är du Staffan och jag creditar dig med mer vett än så.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » lör jan 12, 2008 5:57

Will SMith. Jag hade knukkat den karlen.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Binchy » lör jan 12, 2008 10:07

Såg Infamous igår. Den andra filmen om Truman Capote. Intressant och annorlunda film. I början hajar man hela tiden till över hur han pratade, men sen glömmer man liksom av det och kan koncentrera sig på filmen.
Herregud vilken skvallerbytta han verkar ha varit. Vet inte särskilt mycket om Capote, mer än att jag känner igen honom på bild. Så jag vet inte hur korrekt porträttet av honom är här. Retade mig nästan mer på Bullocks sydstatsdialekt än på Capotes fjollstämma.

Kul att han blev kallad Lady och Miss en hel del i början.

Intressant twist att han menar avrättningarna när han talar om In Cold Blood. I alla fall enligt vad han säger. Obehagligt att Dick hänger där och dör i en halvtimme, kunde de inte ha hängt honom en gång till, så att säga.

Jag tror att jag gillar denna bättre än "Capote", fast det var ett tag sen jag såg den, så jag kanske minns fel.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » lör jan 12, 2008 12:34

Binchy skrev:Såg Infamous igår.

Med Lee Pace som Hickock! :eek: Såg jag när jag kollade upp den på IMDb nu, den här måste ses.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » lör jan 12, 2008 13:10

"What does that mean, in-famous?"
"In-famous is when you're more than famous. This man El Guapo is not just famous, he's in-famous!"

Three Amigos! :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör jan 12, 2008 21:57

Fight Club
Fortfarande lika starka rysningar efter alla dessa år. Det var länge sen jag såg den sist, även om det blivit ett antal gånger innan dess. Nu var första gången sen biovisningen jag sett den med 5.1-ljud. Förbannat fint läte, välgjord mixning. Mästerligt hantverk som träffar mig hårt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör jan 12, 2008 22:28

Idag har jag sett Grave of the Fireflies. Mycket bra film. Jag sögs in från första rutan och filmen höll mig kvar till sista rutan.

Jaha, ja... Jag var på bra humör innan jag såg filmen. Sen jag såg klart den (runt sju kanske) har jag varit lite smådeppad. Oerhört fin historia, men oerhört smärtsam också. Jag har ju hört att den ska vara sorglig så jag insåg redan första minuten hur den skulle sluta. Det gjorde att jag kunde stålsätta mig och jag var inte helt och hållet ett vrak på slutet, men visst föll tårarna ändå. Särskilt då man fick se tillbakablickarna på den lilla flickan då hon gungar och det. Smärta!! Och sen dör Seita också! Efter filmen var jag tvungen att gå tillbaka till den första scenen och då blev det ju ännu mer tårar naturligtvis.

Men en sak jag inte fattade var varför Seita inte tog ut de där pengarna och köpte en jäkla vattenmelon tidigare?! Missade jag något i filmen som förklarar det?

Jag har i alla fall beställt ytterligare tre anime för sammanlagt 300 kr inklusive frakt från HMV.co.uk:

Whisper of the Heart
Princess Mononoke
My Neighbour Totoro

Ska bli spännande att se dem också!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » lör jan 12, 2008 22:33

AKS skrev:Men en sak jag inte fattade var varför Seita (spoiler grave of the fireflies) inte tog ut de där pengarna och köpte en jäkla vattenmelon tidigare?! Missade jag något i filmen som förklarar det?

Nu har jag bara sett den en gång, men såvitt jag fattade är den bästa förklaringen den här: Seita är bara en barnrumpa själv och gör ett antal saker som är välmenta, men inte är särskilt välbetänkta. Samma som att de antagligen hade klarat sig om de svalt stoltheten och gått tillbaka till mostern, hur jävligt de än hade fått det där.

Jävla film. :cry:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » lör jan 12, 2008 23:01

Ja, iofs. Det har du rätt i. Men jag blir så... frustrerad! Lilla flickan... :cry:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 1:04

AKS: Grave of the Fireflies... :emo:

On a completely different note: T2. Första omtitten på flera år.

Director's Cut, men den var lånad så det gör inte så mycket. Den hade inte åldrats hälften så dåligt som jag hade fått för mig. Go team reality, glad att jag hade fel. Edward Furlongs skådespeleri däremot var lite sämre. Eller en hel del sämre, men orka bry sig. (Jag kanske har blivit bortskämd av kvalitéen på de senaste årens barnskådespelare.)

"You don't say affirmative or shit like that." Så tokigt fel John Connor har. Man säger faktiskt "Yes, affirmative". And don't get me started angående scenen hemma hos Dyson-familjen. Jag hatar ja-du-sa-bla-bla-bla-förklaringsscener. Så jävla slappt skrivet, det hör inte hemma här. Jag är lite skeptisk till Sarahs voice-over som dyker upp här och var utan någon egentlig förklaring till varför just då.

Men jo. Överlag skitbra trots att vissa av ändringarna är som att berättartempomässigt springa in i en vägg. Det är inte heller en sådan där film där allt måste vara superbra, helheten är bättre än de enskilda delarna.

För som Tim Bisley så klokt sa i Spaced:
(spoiler Spaced 1.01) — You think I'm unemotional, don't you? I can be emotional. Jesus, I cried like a child at the end of Terminator 2. With the thumb and the molten iron...

Bring on SCC!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » sön jan 13, 2008 3:07

Spaced! Ska ses på nu här.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Spuffy » sön jan 13, 2008 13:34

För de stackare som inte fått/tagit chansen att se D.E.B.S. så visas den på tv3 ikväll 21.00!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » sön jan 13, 2008 14:17

Cashback
Jag hade goda föraningar om filmen redan innan, och det inte bara på grund av att jag kände till alla bara bröst, men den lyckades ändå krypa upp och sakta men säkert helt fånga in mig. En underbar, gripande, rolig, fantasifull, drömsk och väldigt romantisk (till den grad att jag allra helst hade sett den med någon) film, med väldigt mycket naket men utan att det någonsin blir opassande och osmakligt, utan det passar perfekt in i filmen och behandlas, precis som relationerna och karaktärerna och det som rör den frusna tiden, med en fin och stadig fingertoppskänsla.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön jan 13, 2008 17:11

adolvsson skrev:
Binchy skrev:Såg Infamous igår.

Med Lee Pace som Hickock! :eek: Såg jag när jag kollade upp den på IMDb nu, den här måste ses.

Nu är den sedd. Paces roll är liten men välspelad, förstås, och det är ruskigt spännande att se honom i den här rollen som går helt emot vad han gjorde i Wonderfalls och Pushing Daises. Vore kul att se honom få mer utrymme någon annanstans med en liknande karaktär.

Överhuvudtaget en välvald lista skådespelare, från en fullständigt lysande Toby Jones i Truman Capotes skor till en övrtygande känsligt hård Daniel Craig som den mer sympatiske (pest och kolera), och med en Sandra Bullock som plötsligt verkar fått för sig att uppvisa någon sorts skådespelartalang (hon är inte lika bra här som i fake|Crash, men hon är bra, och bara det är orsak nog till förvåning).

Inte bara skådespelarna, hela filmen var väldigt bra, skitbra till och med. Det var inte alltför många månader sen, ett halvår eller ett år, sen jag läste boken och att kunna sätta bilder till flera av scenarierna var intrssant och lite otäckt. Det var första gången, eftersom jag inte sett varken Capote (så inga jämförelser med den filmen här) eller någon av filmatiseringarna av In Cold Blood.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » sön jan 13, 2008 17:15

Jag fick ett underligt sug att se Doctor Zhivago. Fan att jag inte äger den filmen.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film