A bear skrev:Man köper att den skulle kunna vara en dokumentär från framtiden - däremot inte nödvändigtvis en bra dokumentär. Den är tydligt vinklad, och jobbar alldeles för hårt på att dramatisera händelser och förtiga fakta för att skapa spänning.
caffeineaddict skrev:Smokin' Aces ser ganska... skum och rolig ut, och jag ser fram emot den även fast jag inte tyckte regissörens förra film (Narc) var så där jättemycket att hänga i julgran.
adolvsson skrev:The Black Dahlia
caffeineaddict skrev:(där 95% av handlingen slets ut, men karaktärerna och stämningen behölls, vilket är precis vad som skulle krävas om än ännu mer drastiskt i The Big Nowhere)
caffeineaddict skrev:Jag tyckte ju faktiskt om Stålmannen-filmen en hel del mer än vad han gjorde, även om den inte var någon tokhöjdare heller.
Williamson fattar (för en gångs skull) att man måste ge sina rollfigurer något mer att tänka på än "AAAAAH! SLUTA HUGGA MIG MED EN KNIV!", väver in lite bakgrund etc som både skapar karaktärer man bryr sig om och bidrar till storyn.Turn around! Come on, turn around!
Men tagen på sina egna villkor är den kul, lagom våldsam och (kanske rentav lite för) smart uttänkt.You're starting to sound like some Wes Carpenter flick or something.
A bear skrev:Så. Nu till "Scream 2".
noike skrev:A bear skrev:Så. Nu till "Scream 2".
Poor bitch.
Oh please! By definition alone, sequels are inferior films!
Number one: the body count is always bigger. Number two: the death scenes are always much more elaborate - more blood, more gore - *carnage candy*. And number three: never, ever, under any circumstances, assume the killer is dead.
A bear skrev:The Grudge 2
/me slaps Takashi Shimizu
"GET some new material!"
Så for those of you keeping score at home:
Ju-On: The Curse - 3
Ju-On: The Curse 2 - 2
Ju-On: The Grudge - 4
The Grudge - 4
Ju-On: The Grudge 2 - 3
The Grudge 2 - 2
lilith skrev:Har ju bara sett The Grudge med SMG i serien och den skrämde slag på mig. Förlorar man något på att inte se allt i rätt ordning? ( = blir jag skiträdd ändå?) Eller är det kanske rent av bättre att inte överdosera här, och hålla sig till senaste, som då blir bättre?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare