Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Binchy » sön nov 01, 2009 0:35

Har kommit in i en animerat-fas, har sett ett helt gäng animerade filmer de senaste dagarna. Monsterhouse, Wall-e, Monsters Inc, Ratatouille och vad var det mer för några? Vill se Shrek the Third, men den har vi gett till svärfar, och han bor ju 24 mil härifrån.

Jaja, lika bra att gå och lägga sig. Natti-natti...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Glorificus » sön nov 01, 2009 23:17

Jag såg Kung Fu Panda för ett tag sedan, den var riktigt bra! :)

Ooh, och igår såg jag Moon med Sam Rockwell. Rekommenderas starkt! Moon och Blindness är nog mina favoriter hittills i år.

**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån nov 02, 2009 1:28

Jag såg "Thank you for smoking" ikväll. Den var rolig. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » mån nov 02, 2009 16:38

Akumulátor 1

Tjeckisk sci-fi med crazykomedi-inslag från 1994. "[L]ike the Matrix, Donnie Darko and Videodrome rolled into one as a romantic comedy" skrev en person på IMDb. Klart jag såg filmen efter att ha läst det, och jag gillade den mycket. Jag hade kanske inte sagt exakt samma sak men då det fick mig att se den så känns det naturligt att kopiera det nu när jag rekommenderar andra att se den. 4/5
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav wyndham » mån nov 02, 2009 18:05

25 favoritfilmer från årtiondet som gått.

1. Serenity
Rymdcowboys.

2. Kill Bill vol 1
Det är min bestämda uppfattning att det här är Tarantinos gulaste film.

3. 24 Hour Party People
"I don't want to say too much, don't want to spoil it. I'll just say one word: 'Icarus'. If you get it, great. If you don't, that's fine too. But you should probably read more."

4. Requiem for a Dream
Filmhistoriens främsta tragedi.

5. The American Astronaut
Rymdcowboys.

6. American Psycho
En rakt igenom klok och vansinnigt rolig filmatisering av en viss modern klassiker.

7. Amelie från Montmartre
Lika mycket som jag idag hatar inramade Amelie-affischer i vardagsrum, lika mycket älskade jag Amelie när den kom.

8. The Royal Tennenbaums
Hoppar ständigt i min rangordning av Wes Anderson-filmer, men tja, kanske är den bäst ändå. Gene Hackman och Gwyneth Paltrow är i alla fall årtiondets vassaste casting.

9. Lost in Translation
Säg ja till apan.

10. Dogville
Harriet Andersson. Lauren Bacall. Kritstreck. Om onska och gästvänlighet i amerikat.

11. Shortbus
12. The Darjeeling Limited
13. There Will Be Blood
14. Ghost World
15. Death Proof
16. Big Fish
17. Adaptation
18. Timmarna
19. The Life Aquatic
20. Coffee and Cigarettes
21. The Prestige
22. Zoolander
23. Crouching Tiger Hidden Dragon
24. Spirited Away
25. Tristram Shandy
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » mån nov 02, 2009 18:24

Jag uppdaterar min lista med att lägga in Vargarnas Pakt på plats 10.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » mån nov 02, 2009 18:35

Observe and Report
1 av 5, långtråkig och avskyvärd. Mer här. Usch.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » mån nov 02, 2009 20:58

Såg Night Of The Demon (1957) för första gången. Och jaha, det var därför som Drag Me To Hell var så bra: den hade en riktigt bra förlaga. Med undantag för slutet och könsrollerna och landet och färgerna och specialeffekterna och ett par grejer till är det i princip samma film, och i princip lika bra. Snudd på 5/5.

Såg Day Of The Dead (2008). Den har också en riktigt bra förlaga. Med undantag för att den innehåller zombies och soldater finns dock inga likheter alls med Romeros film, och det är en smärre tragedi att Ving Rhames och Mena Suvaris karriärer har förvandlats till levande lik, men jag tror inte det finns någon annan bot än ett skott i huvudet vid det här laget. Inte ens värt det för avslöjandet att vegetarianer förblir vegetarianer även när de blir zombies. 1/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån nov 02, 2009 21:08

http://www.deadline.com/hollywood/joss- ... erminator/

Joss erbjuder sig att köpa Terminator-rättigheterna.
I am Joss Whedon, the mastermind behind Titan A.E., Parenthood (not the movie) (or the new series) (or the one where 'hood' was capitalized 'cause it was a pun), and myriad other legendary tales. I have heard through the 'grapevine' that the Terminator franchise is for sale, and I am prepared to make a pre-emptive bid RIGHT NOW to wrap this dealio up. This is not a joke, this is not a scam, this is not available on TV. I will write a check TODAY for $10,000, and viola! Terminator off your hands.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » mån nov 02, 2009 21:38

http://www.flm.nu/?p=1090

För oss som tycker svensk film är något av värde så har FLM frågat 26 filmkritiker vad som har varit bäst.

Här är hela listan:
1. De ofrivilliga (Ruben Östlund, 2008)
2. Sånger från andra våningen (Roy Andersson, 2000)
3. Lilja 4-ever (Lukas Moodysson, 2002)
4. Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008)
5. Du levande (Roy Andersson, 2007)
6. Tillsammans (Lukas Moodysson, 2000)
7. Darling (Johan Kling, 2007)
8. Farväl Falkenberg (Jesper Ganslandt, 2006)
9. Det nya landet (Geir Hansteen Jörgensen, 2000)
10. Lasermannen (Mikael Marcimain, 2005)

Top 5 känns rätt given att ha med på en top 10 lista. I övrigt hade jag velat sett Om jag vänder mig om och Masjävlar, Smala Sussie också kanske. Lite överaskande att Darling kom såpass högt upp. Men det har något, något naturligt och realistiskt över sig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » mån nov 02, 2009 22:02

Måste se den där Darling
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » ons nov 04, 2009 17:47

Enligt variety.com ska Alec Baldwin och Steve Martin dela värdskapet för Oscarsgalan 2010. Intressant med en duo, tycker jag. Det har det ju inte varit under de cirka 12 år som jag följt galan mer aktivt.

http://www.variety.com/VR1118010810.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » ons nov 04, 2009 17:59

Steve Martin har varit bra värd förr, så man får väl hoppas.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav wyndham » tor nov 05, 2009 18:08

Idag blev jag spoilad om Fantastic Mr. Fox. Han är en räv!
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » tor nov 05, 2009 23:42

HippieSpellan skrev:Okej, såg Zombieland idag på bio. till höger satt Annelie, till vänster satt en högljudd nörd som HOPPADE TILL varenda gång något hände. så även om han var högljudd så fyllde han defenitivt syftet med medskrämmare.
Kommer inte summera, berätta vad jag tyckte var bra/dåligt, det var helt enkelt en bra film, värd sina 8.2 på Imdb.

Jepp, Zombieland var riktigt bra. Förbaskat underhållande. Definitivt en film för samlingen för den lär jag se fler gånger.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre nov 06, 2009 8:17

Jo, den var ordentligt skoj. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör nov 07, 2009 21:58

Jag var på bio ikväll och såg Veronika Decides to Die. Jag gillade den verkligen! SMG fick skina, visa att hon kan mer - mycket mer - än bara dåliga skräckrullar. Jag tycker absolut att denna var sevärd! Jag är dålig på att sätta betyg så det ska jag inte göra, utan jag säger att jag gillade den bara väldigt mycket och tycker att den var väldigt vackert filmad/regisserad.

Tummen upp! :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Binchy » lör nov 07, 2009 23:07

Vi har just sett Hogfather. Den har så många bottnar, vi skrattade båda vid olika tillfällen, även om vi sett den flera gånger. Nu tittar vi på extramaterialet, inte riktigt lika underhållande som man kunde hoppas, rätt tjatigt...
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » lör nov 07, 2009 23:12

Crank: High Voltage
Underliga människor gör underliga saker. Inte bra. Men underlig. Och ganska underhållande. Men inte bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Binchy » fre nov 13, 2009 22:07

Tittar på Color of Magic. Det är verkligen A Crying Shame att Terry Pratchett ska lida av Alzheimers. En så skarp och underbar hjärna förstörd av en sådan sjukdom, det är verkligen en stor förlust för mänskligheten. Att min mormor drabbades av Alzheimers gjorde kanske inte så mycket, hennes hjärna var inte så aktiv till att börja med, men Terry Pratchetts... :cry: :angry:

Måste tyvärr erkänna att jag bara läst Riktiga katter bär inte rosett. Å andra sidan har jag ju en MASSA böcker att läsa, antar att maken har de flesta av dem.

Älskade introt till filmen av Sir Terence, fler skarpa hjärnor borde göra samma sak, medan de kan.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav sfinx » fre nov 13, 2009 22:18

Binchy skrev:Tittar på Color of Magic. Det är verkligen A Crying Shame att Terry Pratchett ska lida av Alzheimers. En så skarp och underbar hjärna förstörd av en sådan sjukdom, det är verkligen en stor förlust för mänskligheten. Att min mormor drabbades av Alzheimers gjorde kanske inte så mycket, hennes hjärna var inte så aktiv till att börja med, men Terry Pratchetts... :cry: :angry:

:D Med en ursäkt. Jag håller med, fast kanske inte om din mormor för jag kände henne inte så jag ska inte uttala mig.

Läs Pratchett, och läs Good Omen som han skrivit tillsammans med Gaiman. Vet att det fanns rykten om casting på den på IMDB för nåt år sedan, men om det verkligen blir nåt vet jag inte, och jag är nog inte säker ännu på om jag är redo för en filmatisering.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Binchy » fre nov 13, 2009 22:26

Good Omen står definitivt i bokhyllan, det behöver jag inte ens gå bort och kolla efter, det VET jag.

Jag började se om Coraline. Hogfather och Color of Magic kändes som en naturlig fortsättning. Inte som att de är fortsättningar eller utvecklingar av varandra, utan att de är lite lika varandra. Lite samma känsla över dem...

Bäst att sluta posta, innan det blir definitiv fyllepostning...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav sfinx » fre nov 13, 2009 22:27

Binchy skrev:Jag började se om Coraline. Hogfather och Color of Magic kändes som en naturlig fortsättning. Inte som att de är fortsättningar eller utvecklingar av varandra, utan att de är lite lika varandra. Lite samma känsla över dem...

Bäst att sluta posta, innan det blir definitiv fyllepostning...

Nä, inte sluta då. :)
Kan behöva lite fyllepostningar som lyfter upp mina sura postningar jag kommer att göra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Binchy » fre nov 13, 2009 22:38

Okie dokie. Antar att maken älskar Rincewind. Han kallar sig Rincewind på dvdforum, och här med, har jag för mig.

Hade tänkt titta på Tara Road och Bedazzled (Djävulen och Jag). Den första är inte svår att gissa varför, antar jag. Den andra för att den är kul för stunden.

Nu håller jag på att somna, fem glas vin är nog min limit, sen är det beddy bye för mig. Natti natti... Ett glas juice medan jag tittar på lite mer Color of Magic, för att minska huvudvärken i morgon.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Rombat » lör nov 14, 2009 2:58

Sen att Colour of Magic är skitdålig kan man ursäkta.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » lör nov 14, 2009 21:51

Paranormal Activity höll för hypen. Jag var illa till mods hur många gånger som helst i biostolen och ett par scener lär gnaga sig kvar i mitt huvud ett bra tag framöver. 4/5.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Binchy » lör nov 14, 2009 22:17

Har just sett Looking For Eric. Efter en knackig start så blev den bara bättre och bättre. En riktigt bra och rolig rulle till slut.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav AKS » lör nov 14, 2009 23:15

Ja, Looking for Eric är jättehärlig! Jag gillade den dock från första början. Loach är så jävla bra! Och kul att se en loachare som inte alls är Loach samtidigt som den är extremt mycket Loach. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » lör nov 14, 2009 23:48

Det var lite väl mycket plötsligt inhopp i någons verklighet, man visste inte vem som var vem, eller vad de hade med varandra att göra. Vem fan är Lily och varför krockar han? Vad är det för ungar som håller till i hans hus? Är det ett kollektiv, half-way-house, ungdomsvårdsskola, or what?Små korta klipp utan sammanhang, liksom. Jag har lite svårt för sånt. Jag vill ha context, sammanhang, samband. När jag väl visste vem som var vem och varför, då funkade filmen mycket bra. Lite Fight Club över samtalen med Cantona. Fast den riktige Eric verkade vara medveten om att det bara hände i hans huvud, för han blev inte förvånad när Eric C bara försvann plötsligt.

Hans kompisar ansträngde sig för att få honom att skratta och må bättre, och sen tror han inte att de är RIKTIGA kompisar. Fast i slutet visar de ju att de är The Goods. Det var läskigt när insatsstyrkan plötsligt bröt sig in hos dem. Usch, då kunde man verkligen leva sig in i hur det kändes för Lily och Sam.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » sön nov 15, 2009 0:55

Orphan.

Faktiskt riktigt bra skräckis, trots ett lite smått fånigt upplägg (tänk "The Irish Ballad"): Familj som fått missfall adopterar i stället söt liten rysk flicka, som är lite blyg och konstig men säkert bara behöver lite amerikansk familjekärlek för att bli en helt normal flicka... right? Självklart visar hon sig ha mer gemensamt med Wednesday Addams än bara svart hår och gammaldags klänningar, och nej, det är inte en komedi. Lite väl utdragen, och twisten lär dela upp tittarna, men lever väldigt högt på bra stämning (med inte så lite ekon av Cronenberg, speciellt The Brood) och en av de mest kusliga insatser jag sett av en barnskådespelare sen... tja, Låt den rätte komma in. Isabelle Fuhrman börjar som ett klichéartat Ont Barn och går sedan bit för bit över gränsen tills... ghaaa. Hur fick de göra det i USA? 4/5

2012.

Jovisst, man vet ju vad man får med Emmerich: mängder av explosioner, massor med CGI, kända landmärken som förstörs, människor som dör tragiskt och uppoffrande, enorma dödssiffror som vi inte behöver se annat än snabbt skymtande i bakgrunden eftersom det i grunden ändå handlar om en kärnfamilj (och en jävla knähund) som ska sys ihop och överleva alltihop. Awwww. Och visst är den imponerande, även om jag börjar få svårt att bli imponerad av CGI när man kan göra precis vad som helst med det, men... måste den vara så tjatig? Behöver vi verkligen tre identiska långa scener där de kör över en jordbävning, hoppar in i ett flygplan och lyfter från en startbana just när den faller ihop under dem? TRE GÅNGER? Jaja. Nåja, ni vet vad som händer och ni vet hur det slutar och vilka som överlever, men visst, vill man ha lite undergångsporr så är den helt OK. 2/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film