Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön jan 21, 2007 20:18

Annars kan man göra vuxna med DUPLO (tm) och barn i LEGO (tm). Hur som helst, någon tvserie borde göras så här. Kanske inte den här men någon. Kunde Linklater rotoscopa A Scanner Darkly så borde det här också gå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » mån jan 22, 2007 20:51

noike skrev:
sp1keout skrev:"Nedköp", "Okej". Vilken låt med Snow Patrol? Med tanke på att de är typ bäst...

Naaaje. Två minuter in i the Stooges "Loose" hade Snow Patrol sprungit gråtande hem till mamma. Svårt att vara bäst då.

Adolvsson, en gammal nyhet är detta, men jag vill fortfarande höra vad du tycker om det: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/stor ... 96,00.html
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » mån jan 22, 2007 22:00

ER 10x08
Jag bara satt med munnen öppen och stirrade på skärmen under halva avsnittet. Det var jävligt bra och spännande, men faktumet att Romano dog sög helt otroligt mycket. Han har varit det mest stabila med serien länge nu, så fantastisk på att skapa drama och vara rolig sammtidigt. Speciellt dåligt tycker jag att det är då hans story varit mycket bra och intressant och utvecklats bra sen han förlorade armen, men nu är han död... och dom lär verkligen inte kunna ersätta honom på samma sätt dom ersatt dom flesta andra karaktärer som försvunnit.
Väldigt bra avsnitt var det i alla fall, trots att det var väldigt frustrerande som tittare att ingen fick veta att han dog och
(spoiler 10x09) att ingen ens bryr sig! Väldigt frustrerande...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån jan 22, 2007 22:35

sp1keout skrev:Adolvsson, en gammal nyhet är detta, men jag vill fortfarande höra vad du tycker om det:

Va? Jag? Eh... det är väl coolt. Antar jag?

Stooges är bra, har bara inte hört för mycket som jag borde.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » mån jan 22, 2007 23:02

Oj, nej, det var noike som sa det, då var det självklart honom jag menade. Meh! Adolvsson, förlåt om jag gjorde dig förvirrad :) Kul att du gillar de, i alla fall.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Binchy » tor jan 25, 2007 23:13

Crashdummie har postat en blog där hon bla nämner BtVS och Spike. Vet inte riktigt var jag ska lägga in länken, men den handlar om TV-serier, så här är väl en bra plats...

Tv or not to V...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » lör jan 27, 2007 14:25

Binchy skrev:Crashdummie har postat en blog där hon bla nämner BtVS och Spike. Vet inte riktigt var jag ska lägga in länken, men den handlar om TV-serier, så här är väl en bra plats...

Tv or not to V...

:D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Djehuti » lör jan 27, 2007 15:57

Någon som sett The Knights of Prosperity? Har hört endel bra om den.

Glorificus skrev:Undrar om några manusförfattare man känner till kommer att vara med på projektet... Om inte annat så hoppas jag att George RR Martin får vara med på ett hörn. Han har trots allt skrivit för tv tidigare, och ingen kan väl världen bättre än han.

Som jag fattat det så kommer GRRM att skriva ett avsnitt per säsong/bok själv.

Angående rollbesättning så har det förts en lång diskussion om det på ett stort ASOIAF Forum. Vad man hittils kommit fram till finns samlat här. Vissa är klockrena, andra mindre klockrena. Och det är fortfarande så att det är alldeles för mycket stora skådespelare vilket förståss är orealistiskt, men listan ser bättre och rimligare ut för varje vecka som går.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav noike » lör jan 27, 2007 16:04

Djehuti skrev:Någon som sett The Knights of Prosperity? Har hört endel bra om den.

Skittråkig pilot.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör jan 27, 2007 19:18

Jag tycker att det är bra och kul.
Introt är bäst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav carre » lör jan 27, 2007 19:23

LWes skrev:Jag tycker att det är bra och kul.
Introt är bäst!

jag tycker DU är bäst LWes. bara så du vet det!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » sön jan 28, 2007 1:34

ey skrev:
LWes skrev:Jag tycker att det är bra och kul.
Introt är bäst!

jag tycker DU är bäst LWes. bara så du vet det!

Va trevligt! Du är också lite bäst, du. :)

Djehuti skrev:Någon som sett The Knights of Prosperity? Har hört endel bra om den.

Om du letar efter en bra, trevlig, rolig komediserie att följa kan jag hellre rekomendera 30 Rock, för den är kul och smart.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » tis jan 30, 2007 10:31

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav A bear » tis jan 30, 2007 14:44

Vem sade att det inte finns några nya idéer?

According to the industry trade papers, CBS has its eye on "Twilight" from Trevor Munson, Ron Koslow ("Beauty and the Beast") and Joel Silver ("Veronica Mars"). The pilot, set up at Warner Bros. TV, focuses on a vampire who works as a private eye and has a love jones for a mortal woman.

Yes, we liked the show quite a bit when it was called "Angel."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tam » tis jan 30, 2007 15:30

Är Angel en Forever Knight-rip off förresten? Nån som sett den? Är den bra?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » tis jan 30, 2007 15:34

Tam skrev:Är Angel en Forever Knight-rip off förresten? Nån som sett den? Är den bra?

Nje, Och nej. Rätt B. Typisk sent på Kanal5-serie.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis jan 30, 2007 23:34

Jag såg just ER 11x22 (Det går undan för mig)
Fantastiskt avsnitt. Jag tyckte med en gång att den där festen såg farlig ut och trodde att någon helt klart skulle falla över räcket eller något, men när golven började rasa satt jag bara med vidöppen mun och stirrade. Helt fantastiskt. :o
När kommer den där svackan jag hört talas om? Jag tycker att serien är väldigt jämnbra hela tiden, med undantag för ett par riktigt fantastiska avsnitt per säsong. :)
Jag gillade säsong 10 och 11. Jag gillar verkligen Sam och hennes unge och att Luca bor med dom o.s.v. (spännande cliffhanger med att pojken liftade), och jag gillar verkligen Neela. När hon först kom in i serien så tyckte jag mest att hon bara var ivägen, men nu älskar jag henne.
Jag gillar Ray också, han är cool. Morris hatade jag nästan förrut när han först var med och rökte på på rasten och höll på, men nu gillar jag honom mycket.
Jag visste att Gallant skulle lämna serien (för jag följde (och gillade!) Hawaii, som gick samma säsong som Lost började, men det var jättekul att han dök upp igen så snart efter Hawaii lagts ner. Nu hoppas jag att han kommer tillbaka snart igen.
Det är lite sorgligt att se Carter sluta, men om jag inte tyckt att någon annan karaktärs försvinnande påverkat serien braighet lär knappast han göra det. Men jag hoppas så klart att han fortsätter vara med ett par avsnitt per säsong.
En annan ny som jag gillar är Dr Dubenko.
Någon jag verkligen ogillar är Jane. Det är något med henne som är så jobbigt och tråkigt.

Helt fantastisk serie. Nu har jag inte långt kvar...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons jan 31, 2007 2:10

Ugly Betty 1x13 - Irriterande på hur jag hela tiden lyckas gissa rätt på allt, eller är alla serier mer förutsägbara i år en någonsin tidigare?

Redan i förra avsnittet sade jag - om den mystiska kvinnan - att det är säkert Daniels bror. Jag sade mest på skämt, men sedan tänkte jag lite mer på det och kom fram till att det inte skulle förvåna mig. Sedan nu i detta avsnittet så blev jag 100% säker när Daniel sade något om hur han missade sin bror; sen visar det sig i slutet att jag hade rätt.

Aja, lycky guess? Det var iaf ett ganska bra avsnitt; UB är en så mysig serie! :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Crashdummie » ons jan 31, 2007 16:35

HeY skrev:Ugly Betty 1x13 - Irriterande på hur jag hela tiden lyckas gissa rätt på allt, eller är alla serier mer förutsägbara i år en någonsin tidigare?

Redan i förra avsnittet sade jag - om den mystiska kvinnan - att det är säkert Daniels bror. Jag sade mest på skämt, men sedan tänkte jag lite mer på det och kom fram till att det inte skulle förvåna mig. Sedan nu i detta avsnittet så blev jag 100% säker när Daniel sade något om hur han missade sin bror; sen visar det sig i slutet att jag hade rätt.

Aja, lycky guess? Det var iaf ett ganska bra avsnitt; UB är en så mysig serie! :lovebunny:

Attans, missade avsnittet :(

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav LWes » lör feb 03, 2007 15:35

Jag såg ER säsong 12 på tre dagar, för den var mycket bra!!
Oj vilken säsongsavslutning! Superb!
Jag tyckte att det var dåligt att Luca och Sam gjorde slut, men att han ska ha ett barn med Abby nu är bra (om hon inte förlorar det med tanke på säsongsavslutningen :eek: )
Det var dåligt att Susan försvann helt plötsligt utan avsked. Jag blev förvånad första gången hon lämnade serien, sen jätteförvånad när hon kom tillbaka och nu igen förvånad när hon försvann :( Men vad gör det då?
Jag märkte inte när Ming-Na försvann. Det sista jag kommer ihåg med henne var när hon och Pratt hjälpte hennes pappa dö på julafton, men efter det kan jag inte komma ihåg att hon slutat eller att dom ens nämnt henne :?
Jag var inte så förtjust i John Leguizamo när han först kom, men mot slutet gillade jag honom och hans story mycket. Fast det var synd att det aldrig följdes upp på att den där polisen hotade honom o.s.v., det kunde dom gjort någon spännande upplösning på...
Han undrade i flera avsnitt varför hans namn och ansikte var så otroligt bekanta, och till slut kom jag på det - Han spelade ju Luigi i Super Mario Bros.!
Varje gång Michael var med så var jag rädd att det var för att han skulle dö, men han kom tillbaka och dom gifte sig och allt var så bra. Sen åkte idioten tillbaka och mycket riktigt dog han... Det var så sorgligt och synd!!! Han var ju så snäll... :( Det blir jag arg över!
Innan det hände tyckte jag att det inte var bra när Ray blev kär i Neela, men nu är det bra!
Carter var med i fler avsnitt än jag hade förväntat mig och det var bra. Också när Pratt skickades till Afrika, det var bra. Det är bra med dom avsnitten som är lite annorlunda.
En annan sak jag gillade väldigt mycket var när Morris barn kom och hälsade på och han blev så glad och slolt när han insåg att det var hans barn. Synd att han fått ett nytt jobb, jag vill att han ska vara kvar!
Säsongsavslutningen var som sagt väldigt bra och spännande! Stackars Jerry blev skjuten! Jag hade inte varit orolig om jag inte vetat att han är med i en annan serie den här säsongen...

Jävlar va den här serien är braaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Ska börja se säsong 13 nu!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån feb 05, 2007 1:07

ER 13x14: :o
Oj vad det föregående avsnittet slutade spännande! :o
och det här avsnittet var också spännande! :o När han tvingade Luka sätta sin hand i den där grejen ville jag stänga av och gråta :o för det var så hemskt, men hand hand blir nog bra igen :)
Synd att Weaver slutar :( Men jag blev väldigt glad när säsongen började och Morris var kvar! Dom avnsitten med hans barn är bäst. Julavsnittet när han klädde ut sig till tomte o.s.v var t.o.m. rörande!
Jag gillar Tony, han är en kul kille. Bra :eek: att hans kvinna dog för hon var jobbig, för det blir bra när han kommer få ta hand om flickan.
Alex har blivit en riktig skitunge som stjäl kreditkort och slår sin gammelmormor. :x

Jag tycker att denna serie är mycket jättebra fortfarande oansett vad folk säger!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån feb 05, 2007 1:25

Hur lyckas du? Vart får du all tid ifrån? Slutat sova eller?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » mån feb 05, 2007 1:26

sp1keout skrev:Hur lyckas du? Vart får du all tid ifrån? Slutat sova eller?

Min teori är att Lwes stjäl tid från oss andra. Jag tycker inte att jag har tillräckligt med tid för det jag vill titta på, och då är jag arbetslös.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Simon » mån feb 05, 2007 1:52

Hej. Jag heter Simon. Jag vill rekommendera en serie.

*hosta och rensa strupen lite*

Jo såhär är det. När jag var liten, lite mindre, rättså ung, så såg jag en serie på teve som jag tyckte om. Då sa pappa att deeen serien är baserad på dennahära bokserien, och gestikulerade mot bokhyllan, varpå jag grep en bok och läste.

Den var också rolig. Och bra.

Nu satt jag här och pillade runt på internätet när jag fick för mig att slå upp allas våran hyggliga (men lite bitska!) doktor House - Hugh Laurie - på IMDB. Till min kittlande förvåning tycktes jag skönja något bekant i listan med televisionframträdanden.

Mycket riktigt! Jeeves & Wooster!

Det visar sig att den gamle räven Hugh spelade ingen mindre än Bertie Wooster i den mycket lyckade serietolkningen av P.G. Wodehouse böcker.

Stephen Fry spelar Reginald Jeeves, och det hela är mycket njutbart!

Jag krafsade mig in på Piratebay för att se om dessa skäggiga sjörövare hade det kulturella intresset att så att säga, eh, SÄDA denna utomordentligt lustfyllda serie - och ser du det hade de!

Så ja, jag ville ta tillfället i akt att rekommendera Jeeves And Wooster - en serie för er som gillar snillrik dialog - som finns att insupa på piratebay i detta nu.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Nyx » mån feb 05, 2007 12:39

Ja, Jeeves och Wooster är mycket elegant och bra - liksom det mesta som innehåller herrarna Fry&Laurie (*host, Blackadder! *host). Jag är särskilt förtjust i signaturmelodin till Jeeves och Wooster - speedade 20-talsstråkar - sådant som bara britter kan komma på och exekvera! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » tis feb 06, 2007 3:18

The Muppet Show, mitt i säsong tre. Marie Antoinette i form av Miss Piggy framför "Stayin' Alive".

Edit: samma avsnitt. Swedish Chef och Animal har en duett.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons feb 07, 2007 23:52

Little Mosque on the Prairie 1.01. Tjavars, småmysigt. Känns som en lite mer politisk Northern Exposure, fast utan det där stilla vansinnet och djupa mänskliga värmen som NE hade. Kan den hålla balansen mellan burkskratt och humor, mellan politik och historieberättande utan att ramla över åt endera hållet kan den bli småtrevlig. Vad ger en bättre känga åt fanatiker i alla läger än att skratta åt dem?

- Moslems around the world are known for their sense of humour.
- I did not know that.
- That was another joke.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » tor feb 08, 2007 0:23

Hah, det där citatet du skrev var kul!
Den serien får jag ta och testa...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » tor feb 08, 2007 12:30

Nån som har åsikter om FX-serien Dirt? Verkar inte överdrivet spännande men kan nog tänka mig att ge det en chans.
Jag börjar bli lite desperat. Behöver nåt att kolla på. Tipsa på bara. Gärna nåt som är, ni vet, bra. Helst inga komediserier.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tor feb 08, 2007 13:18

RalfiParpa skrev:Nån som har åsikter om FX-serien Dirt? Verkar inte överdrivet spännande men kan nog tänka mig att ge det en chans.

FXs första usla serie. Lite svårt att rekommendera när man inte riktigt har koll på vad du tittar på nu för tiden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film