Kul att du har sett filmen nu, caffe. Jag blir faktiskt lite nyfiken på Pennebakers andra filmer...
Jag gillar också ungdomarna, tycker att dom är charmiga och öppna. Guns n'Posers..

Det finns en historia om hur Axl Rose var på premiärfesten för filmen och han som sa Guns 'n Posers var jätterädd för att han skulle åka på stryk.. Eller nåt sånt, jag kommer inte ihåg exakt.
Japp, Theresa Conway gifte sig med Dave Gahan senare. Dave hade lite problem i sitt äktenskap i början av 90-talet, började anförtro sig åt Theresa, som hade fortsatt att arbeta åt dom, och sen blev dom kära. Dave lämnade England och sin fru och son, flyttade till LA och gifte sig med Theresa. Dom började knarka heroin och annat mysigt (knarka andra saker hade alla i bandet gjort redan tidigare, men när Dave började med heroin så ballade allt ur fullständigt. ).
Dave ger inte alltid ett sympatiskt intryck, speciellt inte i den här filmen. Dave är väldigt öppen som person, han säger allt han tänker, och det är inte så smart alltid. Dessutom så har han varit rätt så rastlös som person, antingen upp eller ner, osäker, söker bekräftelse osv, det är han nog fortfarande men jag tror att han har mognat litegrann. Han är ju nykter nu, har familj och fru (inte Theresa) och bor i NY. Han har ju många fina sidor också, som inte kommer fram alltid. Dom andra gör inte lika mycket väsen av sig i filmen, för Martin är sjukt blyg, förutom när han har druckit, vilken han gör rätt så ofta i och för sig.. Fletch kan nog vara rätt så störig och han har haft lite psykiska problem genom åren, med depression osv, men han brukar kunna hålla masken när media är med. Dave kan aldrig hålla masken för nåt. Alan! Alan är nog rätt så lugn, älskar att hålla på och pilla med ljud, perfektionist, vilket kunde driva dom andra till vansinne ibland, för att han ville att all musik skulle vara perfekt innan det kunde släppas vidare. Men så blev musiken så bra som den blev också..
Angående det där med pengarna så tyckte nån att dom inte kunde ha med det i filmen, men DM och Pennebaker tyckte att det kunde man väl ha. Varför hymla om det? Roligt inslag blev det i alla fall.

Everything counts in large amounts..
Spelandet på ljussättningen, det var jättekul att se! Dom gör ju inte så nu för tiden, det är ju datorer som sköter allt, men i slutet av 80-talet fick allt skötas manuellt.