Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » sön apr 27, 2008 23:56

Jag ÄLSKADE det! :D
(spoiler 3x13) Jag älskar att de vågar prova något så främmande. Det följde inte standardmallen på något sätt. Och jag älskar att experimentet fungerade! Det var jätteroligt att se Dean och Sam utifrån. Och nördgänget som bar upp avsnittet i deras frånvaro var toppen. Ed och Harry var lika bra nu som sist och Corbett var ett underbart tillskott! (Man blev ju faktiskt rörd av hans historia trots att den hela tiden också lyckades vara underhållande.) Hela upplägget med piloten var så bra genomfört (författarspydigheterna, introsången!, svordomsdödskallar, outrot med stillbilden på Corbett) Och dessutom fick de plats med lagom mycket av de vanliga SPN-saker också, dödsekon och "it's my party...".

Ghostfacerslänk
"Ghost! Ghostfacers! We face the ghosts when others will not, we're - Ghost! Ghostfacers! Stay in the kitchen when the kitchen gets hot! Ghost! Ghostfacers! We face the nightmare, we face the dread. Ghost! Ghostfacers! We face the faceless - WE FACE THE DEAD!
In the haunted night, looking for the fight of our life with the after-life! When you trip and fall, into the super-natur-all. We're who you're gonna call cause we face them all!"

Ett sånt avsnitt man GÄRNA ser igen. Hamnar på min lista över säsong3-avsnitt som vi måste se i det maraton som jag förväntar mig kommer. ;)

madskellig skrev:Jag älskar då det filmas på detta viset (även fast de fuskade lite med vissa vinklar)

Gjorde det verkligen det? De var ju handhållna kameror, hjälmkameror och de fyra monterade kamerorna. Fanns det fler vinklar också?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » mån apr 28, 2008 14:26

Glorificus skrev:Det här hamnar definitivt på min short list över favorit-SPN-avsnitt.

Min med! Precis då jag sett det så tänkte jag att det kanske till och med kan slå ut Nightshifter ur första platsen, men jag måste se om det några gånger innan dess :)

brat skrev:
madskellig skrev:Jag älskar då det filmas på detta viset (även fast de fuskade lite med vissa vinklar)

Gjorde det verkligen det? De var ju handhållna kameror, hjälmkameror och de fyra monterade kamerorna. Fanns det fler vinklar också?

Hmm, kanske inte. Det var några gånger då jag tittade som jag tyckte att "den vinkeln borde de inte kunna filma", men jag har inte analyserat det så noga ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån apr 28, 2008 22:36

brat skrev: (spoiler 3x13) "Ghost! Ghostfacers! We face the ghosts when others will not, we're - Ghost! Ghostfacers! Stay in the kitchen when the kitchen gets hot! Ghost! Ghostfacers! We face the nightmare, we face the dread. Ghost! Ghostfacers! We face the faceless - WE FACE THE DEAD!
In the haunted night, looking for the fight of our life with the after-life! When you trip and fall, into the super-natur-all. We're who you're gonna call cause we face them all!"

:D :D Underbart.

madskellig skrev:
Glorificus skrev:Det här hamnar definitivt på min short list över favorit-SPN-avsnitt.

Min med! Precis då jag sett det så tänkte jag att det kanske till och med kan slå ut Nightshifter ur första platsen, men jag måste se om det några gånger innan dess :)

Nu när du säger det så börjar jag också fundera i de banorna. Men det är svårt att väga två så olika avsnitt mot varandra. Vi får helt enkelt se om dem många gånger för att kunna göra en korrekt bedömning! ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tis apr 29, 2008 18:23

Glorificus skrev:
madskellig skrev:

Nu när du säger det så börjar jag också fundera i de banorna. Men det är svårt att väga två så olika avsnitt mot varandra. Vi får helt enkelt se om dem många gånger för att kunna göra en korrekt bedömning! ;)

Då ska jag göra klart för alla att jag fortfarande håller Nightshifter högre. Trots att det här var riktigt riktigt bra. Nightshifter är bara bättre.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » tor maj 01, 2008 11:10

Jag har visst snöat in lite på den här sången, men den passar ju så bra i så många sammanhang. :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » tor maj 01, 2008 11:29

Den är rolig! :D

Och nu är det bara 36timmar till SPN-time! :D :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » lör maj 03, 2008 20:30

Jeremy Carver :lovebunny: Robert Singer :lovebunny:
3X14
Älskade avsnittet. Alla moment som gör att man älskar denna show fanns där. Det här är defintivt
uppe bland toppen på listan för säsong 3 för mig i varje fall. Skönt att Jeffery Dean Morgan kunnde ställa upp på telefonen skulle inte ha blivet detsamma om det hade varit någon annan. att skurkar aldrig lär sig att långa monologer aldrig hjälper tror de att hjältens öron ska falla av och de ska dö av blod förlust. Ackles and Padalecki var suveräna i detta avsnitt.
"I can’t expect dad to show up with some miracle at the last minute. I can’t expect anybody to you know? The only person that can get me out of this is me-'And me.'-'And me? What? Deep revelation, havin’ a real moment and that’s what you come back with? 'And me?'-'Do you want a poem?'-'Moment’s gone. Unbelievable,"
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » mån maj 05, 2008 19:49

3x14
Jag kan inte bestämma mig om det här avsnittet. Det var ett typiskt SPN-avsnitt. Utan några direkta fel eller problem (det var tillräckligt äckligt, det var inte förutsägbart, det tappade inte fart). Men det stod inte ut och satta sig på minnet heller.

Gillade "museiguiden".

Älskade att Jeff var med, även om han inte fick göra mycket.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons maj 07, 2008 15:32

Jag blir mer och mer nervös inför säsongsfinalen. De här två sista avsnitten lär ju bli galet intensiva. Och med tanke på förra säsongens två sista avsnitt... :emo: :popcorn:

Hm, jag har inte kommenterat 3x14... men jag gillade det!
(spoiler 3x14) Speciellt att de lyckades kombinera veckans monster med den stora arcen så pass bra. Mes-melodramatisk musik var på gång där vid nåt tillfälle, men jag tycker de blivit bättre och bättre på de emotionella brödrascenerna. Tyckte det blev riktigt gripande ibland. Och humorn fanns också med. Jag gillade killen som jobbade på televerket, den skådespelaren försökte verkligen ge allt och det överspelet var nästan roligare än själva karaktären. :D

Avsnittet hade en del mindre bra saker (stupid kid, etc.), men överlag gillade jag det som sagt. Jag gillade Jareds hår extra mycket också, men det blev däremot brat-dissat. Huh.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » tor maj 08, 2008 18:02

från Kripkes interljuv med e online
oh no stor spoiler gällande Dean och Jensens kommande framtid i Supernatural :eek:

And then about the finale, I assume Jensen Ackles' character dies and that's the last we'll see of him on the show?
Yes, Jensen wanted to focus on movies, and he wouldn't give me the 25 percent salary kickback I demanded, so he's leaving the series. Chad Michael Murray is joining the cast to replace him, and next year will be like that season on Dukes of Hazzard where it was Vance and Coy instead of Bo and Luke. Everything's gonna be a little bit off, but it'll be good...I think you'll like it.

I :lovebunny: ove Kripke :D
Nästa vecka smäller det och var svårt det är att hålla sig bort från spoilers.
and yes nytt avsnitt imorrgon,vilket jag inte kan se förän på söndag :(
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » tor maj 08, 2008 19:44

Gorramit!!
Det är nog jobbigt att inte surfa in på spoilergalna sidor, men att inte läsa spoilers när de ligger så där lockande precis framför ögonen. Det kräver vilestyrka jag tvivlar på att jag besitter. Dumma jobbiga Kripke och hans förbaskade spoilers.
Måste vara stark.
Måste vara stark.
Måste vara stark.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » tor maj 08, 2008 23:29

Brat det är nog ganska säkert för dig att titta om du är intresserad. Det var bara Kripke som var hans fåniga själv.;) Det här är den enda saken som jag har läst ifrån e interljuven som tydligen är tung med spoiler. Tänkte mest på Kristinas fråga som igentligen inte är någon spoiler för oss som följt s3 och hällst dom sista episoderna.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » lör maj 10, 2008 0:43

3x15
Bra avsnitt! Inget alls att klaga på. Förutom sköterskan i början kanske. Flera bra scener, härlig skräck och oförutsägbara twistar, och bra att bröderna delade upp sig. Men det var inte så supermärkvärdigt som man kanske önskar när det är näst sista. Nu är jag tokladdad på sista avsnittet. Kan det inte vara fredag igen!!
Senast redigerad av brat sön maj 11, 2008 2:52, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MTL » lör maj 10, 2008 17:58

brat skrev:3x16
Bra avsnitt! Inget alls att klaga på. Förutom sköterskan i början kanske. Flera bra scener, härlig skräck och oförutsägbara twistar, och bra att bröderna delade upp sig. Men det var inte så supermärkvärdigt som man kanske önskar när det är näst sista. Nu är jag tokladdad på sista avsnittet. Kan det inte vara fredag igen!!

Hur tusan kan du redan sett det när det inte ens har sänts i U.S än?
Jag är inte arg.. bara nyfiken :D
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion

Inläggav Glorificus » lör maj 10, 2008 20:24

MTL skrev:

Hehe, brat var lite trött. Det är bara spoilers för 3x15. :P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MTL » lör maj 10, 2008 21:58

Glorificus skrev:
MTL skrev:

Hehe, brat var lite trött. Det är bara spoilers för 3x15. :P

:) :) :) Jag tänkte väl.. haha, men jag vågade inte läsa den.. ifall att han sett säsongsavslutningen :)
Är det någon som föresten vet varför det bara är 16 avsnitt?
Användarvisningsbild
MTL
Minion

Inläggav Glorificus » sön maj 11, 2008 14:14

De flesta tv-säsongerna har blivit förkortade p.g.a manusförfattarstrejken. Men det går rykten om att det kanske blir en förlängd fjärde säsong av SPN för att kompensera.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MTL » sön maj 11, 2008 14:37

Glorificus skrev:De flesta tv-säsongerna har blivit förkortade p.g.a manusförfattarstrejken. Men det går rykten om att det kanske blir en förlängd fjärde säsong av SPN för att kompensera.

Mistänkte att det var något sådant, men var osäker.
Så det är bara jag som hört rykten om att serie ska läggas ner efter 4de säsongen? Jag hoppas VERKLIGEN inte att det är sant!
Det är fasiken den bästa serie på åratal!
Användarvisningsbild
MTL
Minion

Inläggav Glorificus » sön maj 11, 2008 15:46

Kripke själv har sagt att han vill sluta efter fem säsonger. Tv-bolaget tar inte beslut om en femte säsong förrän om ca ett år, så alla eventuella rykten nu är bara spekulationer. Det beror ju på tittarsiffror under fjärde säsongen, hur det går för övriga serier på CW, osv.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » sön maj 11, 2008 22:51

3x15
Har som sagt tyckte att sera har varit en hit eller miss tidigare säsonger. men detta år har hon blivet bättre och bättre för varje manus. Påminde lite om faith vilket var bra. mr X aka Steve wiliams :) blir en av många x-files gäster denna show har haft. snygga avslutning på Bellas ark. Jensen åter igen ohört bra att i de tysta delarna och i dialogerna.
Jared gorde rätt bra ifrån sig att åter igen vissa att Sam inte skyr några medel att rädda hans familj.
6 dagar till fredag :emo:
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MTL » fre maj 16, 2008 8:50

Längtar tills ep 16 kommer upp. Vill veta vad som händer, fast ändå inte ... :eek:
Användarvisningsbild
MTL
Minion

Inläggav madskellig » fre maj 16, 2008 11:52

Gah! Jobbigt att undvika spoilers just nu... Jag har inte ens hunnit se förra veckans avsnitt än, men jag är helt ledig ikväll så det får väl bli Supernatural kväll då :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav MTL » fre maj 16, 2008 14:22

Ep 16 No rest for the wicked

Grät likt en stucken gris! Otroligt bra avsnitt tyckte jag personligen.Dock är det kasst att de inte riktigt fattade att någon var lurt med att Ruby dök upp bara sådär...
Användarvisningsbild
MTL
Minion

Inläggav brat » fre maj 16, 2008 19:49

Fyra timmar till säsongsfinalen! Säsongsfinalen!!
Jag har filen och provstartade den. Vågar jag hoppas, tänkte jag liksom. Och ja. :D Det är så mycket kärlek!!!!

Såg bara "Carry on m-" ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » fre maj 16, 2008 20:05

Lite efter men har iaf sett såhääär långt nu:

3x14
Okej avsnitt, ganska standard men några bra scener. Gillade också hur de knyter CotW till arcen. Med andra ord citerar jag nästan er andra helt :D

3x15
Barabas! Från Charmed! En utav de bästa demoniska karaktärer därifrån och spelade sitt vanliga onda jag här - looked slightly more groose however :rolleyes:
Påtala om rullande ögon - ögonscenen dödade nästan mig :eek:

Ding dong, the bitch is dead! Tja, jag har alltid tyckt bitchen var underhållande men det känns inte så farligt. Hoppas Ruby överlever in i nästa säsong - lite kick-as estrogen måste vi väl iaf få ha. Ingen Ellen alls denna säsongen, eller Jo. Borta från världens yta?

Lillith är demonen de måste döda. Hmm, hoppas hon är äldre än 4 nästa gång.

How will it end? Ska jag vänta med säsongsfinalen ännu längre?? Gaah, vet inte.
Senast redigerad av HeY sön maj 25, 2008 18:44, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Evvelina__ » fre maj 16, 2008 20:44

S3E16 jag grinade som f*n till episode 16 säsong 3 jag undrar vilken som sjunger och vad låten heter som är från början av avsnittet på avsnitt 16 säsong 3, vore mycket tacksam och jag fick veta det.

MVH; Evelina
Dean:No chick flick moments
Sam: fine...Jerk
Dean: Bitch
Evvelina__
Demon Fodder

Inläggav MTL » fre maj 16, 2008 20:58

Evvelina__ skrev:S3E16 jag grinade som f*n till episode 16 säsong 3 jag undrar vilken som sjunger och vad låten heter som är från början av avsnittet på avsnitt 16 säsong 3, vore mycket tacksam och jag fick veta det.

MVH; Evelina

Jag tror att det är Carry on my wayword son med Kansas .. om ingen annan har något förslag?
Användarvisningsbild
MTL
Minion

Inläggav LWes » fre maj 16, 2008 22:32

Har just börjat se 3x13:
Det är ganska kul, men om man inte sett Ghost Hunters så kan det inte vara alls lika kul. Eller det kanske är roligare, för jag uppskattar inte parodi-aspekten så mycket. Det här känns som en komedi inte en skräckserie, och även om Supernatural brukar vara roligt så är det här ju inte seriöst alls.
Men idén är ganska kul. Jag är dock väldigt nära att stänga av och se på Ghost Hunters istället, för jag blev lite sugen på det...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre maj 16, 2008 22:41

LWes skrev:Har just börjat se 3x13:

Hah! Jag med. Vilken härlig kosmisk tajming. Och jag har aldrig sett ett Ghost Hunters, kopplar mer till liknande pseud-dokumentära avsnitt av andra serier, och gillar det än så länge.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » fre maj 16, 2008 23:03

3x16 :eek:
Jag är inte säker, men det där är väl vad man skulle kalla en cliffhanger? ;)
Riktigt visuellt när Dean dog - ben som pluppade upp (haha, kom inte på ngn annan formulering), blod som sprutade etc.

Hoppas Ruby hittar tillbaka till sin kropp, jag kan inte ta det seriöst om det blir en ny skådespelare för den karaktären.

Och Lillith som inte kunde skada Sam, what's up with that? Are they like Harry and Voldy, twin wands :D

Next season please!

Supernatural :lovebunny:
Senast redigerad av HeY sön maj 25, 2008 18:44, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film