Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » tis sep 26, 2006 12:10

noike skrev:Du tror inte att det ska vara en japan med bristfällig engelska som översatt?
I vanliga fall så översätter man väl alltid till sitt egna språk, fast detta är nog inget vanligt fall

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » fre sep 29, 2006 9:45

Robert Downey Jr är Iron Man.
Jag gillar Downey, jag gillar karaktären han ska spela, jag är lite mer osäker på filmatiseringen - Jon Favreau är en bra regissör, men det här är vanligtvis inte hans typ av film och bara en sån sak som att Iron Man kommer vara helt cgi:ad gör mig orolig.

Fast det kan naturligtvis gå också gå jättebra. Jag hoppas det. Om inte annat för Downeys skull.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » fre sep 29, 2006 17:55

EDIT: Ignorera detta medelande, skrev i fel tråd!
Senast redigerad av HeY fre sep 29, 2006 18:13, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre sep 29, 2006 18:00

adolvsson skrev:Jon Favreau är en bra regissör, men det här är vanligtvis inte hans typ av film och bara en sån sak som att Iron Man kommer vara helt cgi:ad gör mig orolig.

Kan inte bli sämre än Hulk i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön okt 01, 2006 0:01

Iron Man och Hulk kommer båda bli bra, det vet jag.

Nu... Om någon vill se en kort bra film:

NIKOLAUS KOMMER TILL BONDGÅRD

Min förra film jag la ut på internet var lång, jobbig att ladda ner och kanske inte så intressant för alla, men den här är så kort och lätt att se att ingen har anledning att inte göra det! :) :o

Se den och skriv gärna någon kommentar!

edit: kan även tillägga att den är ett par år gammal.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön okt 01, 2006 23:36

Jag gillade speciellt fångbilderna. Clownen... :D
Och bilden av alla djuren, där jag hade extra roligt med att försöka identifiera vad det var för olika sorters djur.
Slutsången kunde ha haft lite originellare text, men annars tycker jag det var en bra kortfilm. Jag fick då skratta högt flera gånger. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » mån okt 02, 2006 0:04

Glorificus skrev:Slutsången kunde ha haft lite originellare text

Hah, ja det kunnde den verkligen!

Glorificus skrev:Och bilden av alla djuren, där jag hade extra roligt med att försöka identifiera vad det var för olika sorters djur.

Här är facit:
Två st Lamm
Två hästar (en gul och en mörkbrun)
Fyra st grisar
Fem st hönor
Två st kaniner
Tre st möss
Två st katter (dom är blå?!)
En orm
En apa
En struts
och så klart (vilken bondgård har inte) en wookie!
Sumharglaav är en Melhkkdbnner
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Binchy » mån okt 02, 2006 5:53

Såg en rätt underbar film i helgen. Keeping Mum, med Rowan Atkinson och Maggie Smith (och hon som har en crush på Hugh Grant i Four Weddings...)

Maggie Smith som seriemördare - priceless!!!

Om inget annat så får man se den tonåriga dottern topless vid minst ett tillfälle. Och ja, hon är lovlig...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » mån okt 02, 2006 7:31

Binchy skrev:Och ja, hon är lovlig...

Then what fun is it? Va-va-voom! 8)

:)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån okt 02, 2006 16:44

Har nu sett The Last House on the Left och måste tyvärr få säga att den inte kan ha åldrats så väl. Alltså, det är inget jag tycker om att säga om någon film, men på extramaterialet tyckte jag de sa (hade på i bakgrunden) att folk spydde i biosalongerna då de såg denna film och för mig fanns det bara en enda scen som ens var i närheten av obehaglig: scenen då tjejen blir tillsagd att kissa på sig för det är så... förnedrande på nåt vis. Om denna film i nyversionen görs på rätt sätt har den alla möjligheter att bli riktigt obehaglig och riktigt gory också. Hoppas i så fall att de lyckas balansera dessa två delar.

Det jag tyckte minst om var lätt Kling och Klang-poliserna som drattade på ändan och det var inte långt ifrån att de fick Benny Hill-tema vad gäller musiken heller. Detta *får* bara inte vara med i en nyinspelning. Jag tycker att poliserna ska channla (hrm...) Brad Pitt och Morgan Freeman i Seven. Eller ja, jag överdriver, men det behövs ingen dylik comic relief i den här filmen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån okt 02, 2006 17:48

AKS skrev:Har nu sett The Last House on the Left och måste tyvärr få säga att den inte kan ha åldrats så väl. Alltså, det är inget jag tycker om att säga om någon film, men på extramaterialet tyckte jag de sa (hade på i bakgrunden) att folk spydde i biosalongerna då de såg denna film och för mig fanns det bara en enda scen som ens var i närheten av obehaglig: scenen då tjejen blir tillsagd att kissa på sig för det är så... förnedrande på nåt vis.

Alltså. Jag håller med - det är oerhört märkt av sin ålder, och naturligtvis får den inte samma reaktioner nu som då (vare sig man räknar med eventuellt pr-överdrivande eller inte), men det där förstämnda är också en av dom saker jag gillar bäst med filmen. Jag gillar att den står stabilt i sitt årtioende. Det är inte heller en perfekt film, att vi ser en debutregissörs verk med oerfarna skådespelare är tydligt, och det stärker den där lätt dokumentära känslan som är närvarande. Som en skildring av något riktigt otäckt under en tid som påstås vara mycket oskyldigare (och åtminstone var mer naiv) än den tid vi lever i nu.

Vi kanske inte känner av den utlovade effekten idag, men jag föredrar att se den som jag gör nu. Dessutom tycker jag det är intressant med skillnaderna mellan hur en publik tolkade en film förr mot nuförtiden, det kanske hjälper till en aning.

Jag är fortfarande väldigt nyfiken på remaken. Delvis, tror jag, därför att det knappast kan bli en karbonkopia, speciellt i händerna på den filmskaparen, lär det bli något helt annat vilket höjer mitt intresse för den avsevärt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån okt 02, 2006 20:10

Vem ska göra den nya versionen? Som sagt, den kan inte bli en karbonkopia pga tex pace och över huvud taget det där faktumet att den är ett barn av sin ålder s.a.s. Ska bli himla intressant att se remaken. Jag tror att det finns en stor chans att jag föredrar den, förutsatt att den är kompetent gjord.

Sen så är det ju bara himla härligt att se debutfilmen från en regissör som Wes Craven. Hur kunde han göra nåt så urvattnat som Cursed? Jag menar, han började med en film som Last House on the Left , sen blir det lite gorigare i The Hills Have Eyes och sen har vi nån sorts sagoskräck i Nightmare on Elm Street och komediskräck i Scream samt en härlig liten thriller i Red Eye. Kan inte få in Cursed i den ekvationen. (Fast han har säkert fler Cursed i sin CV som jag inte sett eller kan komma på nu...)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån okt 02, 2006 21:27

AKS skrev:Vem ska göra den nya versionen?

Ingen aning. Heh. Jag lyckades tänka på The Hills Have Eyes för en liten stund där. Men ta bara bort det där med "speciellt i händerna på", resten gäller. Och jag tror det finns en god chans till uppskattning även för min del, däremot är jag såpass svag för det där jag verkligen gillar med originalet, att ett överträffande blir svårt.

Sen så är det ju bara himla härligt att se debutfilmen från en regissör som Wes Craven. Hur kunde han göra nåt så urvattnat som Cursed? Jag menar, han började med en film som Last House on the Left , sen blir det lite gorigare i The Hills Have Eyes och sen har vi nån sorts sagoskräck i Nightmare on Elm Street och komediskräck i Scream samt en härlig liten thriller i Red Eye. Kan inte få in Cursed i den ekvationen. (Fast han har säkert fler Cursed i sin CV som jag inte sett eller kan komma på nu...)

Nog för att Craven må ha sina beskärda del av skit i resumén, men just Cursed (tror på dig angående den, förrsten, trots att jag inte sett filmen själv - något som måste åtgärdas, det är ju trots allt en varulvsfilm... med Christina Ricci! (kärlekskanin till henne)) verkar ju ha varit kantad av svåröverkomliga problem redan från början. Inte för att jag vill ursäkta Wes, fast det vill jag nog litegranna, men jag har ett vagt och lite ostabilt minne av att filmbolaget kan bära större skuld till slutresultaten än han.

Jag skulle för den delen hellre anta att Kevin Williamson bär större skuld, den grabben är inte precis känd för att komma med stabila hantverk.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån okt 02, 2006 21:41

Ojdå, visste inte att det var så illa med Cursed. Man kan nästan tro att prduktionen var... cursed. Hepp!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån okt 02, 2006 22:04

AKS skrev:Ojdå, visste inte att det var så illa med Cursed. Man kan nästan tro att prduktionen var... cursed. Hepp!

Zing!

Jag får god god lust att gå tillbaka och kolla om jag blandat ihop Sista huset och Kullarna med ögonen under tidigare diskussion. Jag tror inte det, fast man vet aldrig. Eh. Sak samma. Ooorka...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån okt 02, 2006 22:31

Aww! hade inte The Hills Have Eyes kunnat få heta "Kullarna med ögonen" på svenska. Det är en så söt titel att jag får lust att nypa den i kinderna. :lovebunny:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån okt 02, 2006 22:32

AKS skrev:jag får lust att nypa den i kinderna.

Usch! Dämpa de instinkterna, åtminstone innan du går och skaffar barn eller nåt. Ingen förtjänar kindnyp, inte ens Wes Craven-filmer.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån okt 02, 2006 22:40

Svårt att motstå bara då det är så gulligt alltihop!! Tihi!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis okt 03, 2006 23:37

caffeineaddict för några månader sedan skrev:Med den casten, den regissören, det faktum att jag inte ens har sett originalet än och därför inte kan bli irriterad över likheter/olikheter, och det soundtracket till trailern, varför känner jag mig inte mer upphetsad över det här?

http://www.apple.com/trailers/wb/thedeparted/trailer1/

Jag är mer upphetsad nu: http://www.rottentomatoes.com/m/departed/

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » fre okt 06, 2006 17:59

Shutter. Thailändsk skräck rekommenderad av Lilith.

Skulle tyvärr ljuga om jag sade att jag var sådär jätteimpad. Välgjord och välspelad, och bitvis ganska rejält kuslig, men också alldeles för lik många andra rysare från senare år; storyn lånar i parti och minut från "Ju-On", "Ringu" och "The Eye", och bildspråket också. Dessutom är den lite för förtjust i att använda plötsliga chocker (och inte alls lika terroriserande som i "Ju-On") hellre än att verkligen bygga upp stämning.

Men slutet är riktigt bra. Relativt originellt och ger den en lite mer personlig stämpel.

3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » lör okt 07, 2006 0:11

A bear skrev:Shutter. Thailändsk skräck rekommenderad av Lilith.

Och mig! Jag rekommenderade den till lilith! Jag jag jag!

Jag gillar den nog mer än du (fast 3 av 5 känns visserligen rättvist). Säger inte att du har fel, för speciellt originell är inte filmen, men den var stämningsfull och skrämde mig ofta (dom plötsliga chockerna funkade, helt enkelt), och det räckte lång väg för undertecknad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör okt 07, 2006 0:15

Fast det var ju inte för Shutter jag gick till tråden. Utan för det här:
Deal Includes Near Dark Remake
Michael Bay's production company, Platinum Dunes, has made a three-year, first-look deal with Rogue Pictures to develop horror films, including a a remake of the 1987 vampire movie Near Dark, Variety reported.

Alltså, jag har fortfarande inget principiellt emot remakes och Near Dark känns inte som en helig ko på samma sätt som Wicker Man, men efter att ha sett nyversionen av den senare titeln känner jag mig alldeles ruskigt orolig vad gäller ombyggen av kultklassiker jag älskar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » lör okt 07, 2006 1:25

Det blev omtitt av Before Sunrise / Before Sunset ikväll. Gud, vad jag älskar de här filmerna. De får mig att tänka, känna, fundera. De får mig att vilja promenera i soliga städer med fantastiska människor och underbara omgivningar. De får mig att vilja vara kär i en flummig, fransk flicka. De får mig att vilja vara bättre. Jag längtar och jag saknar. Det svider och det värmer. Att film kan göra så här med en...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » lör okt 07, 2006 1:31

caffeineaddict skrev:Det blev omtitt av Before Sunrise / Before Sunset ikväll. Gud, vad jag älskar de här filmerna. De får mig att tänka, känna, fundera. De får mig att vilja promenera i soliga städer med fantastiska människor och underbara omgivningar. De får mig att vilja vara kär i en flummig, fransk flicka. De får mig att vilja vara bättre. Jag längtar och jag saknar. Det svider och det värmer. Att film kan göra så här med en...

Jag vet inte om du får mig vilja se dom ännu mer, eller får mig inse att jag nog borde hålla mig borta...

Neeh, det första såklart, men utan att ha sett filmerna än förstår jag hur du känner.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör okt 07, 2006 1:40

caffeineaddict skrev:Det blev omtitt av Before Sunrise / Before Sunset ikväll. Gud, vad jag älskar de här filmerna. De får mig att tänka, känna, fundera. De får mig att vilja promenera i soliga städer med fantastiska människor och underbara omgivningar. De får mig att vilja vara kär i en flummig, fransk flicka. De får mig att vilja vara bättre. Jag längtar och jag saknar. Det svider och det värmer. Att film kan göra så här med en...

Fantastiska filmer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » lör okt 07, 2006 21:28

Såg World Trade Center ikväll. Helt ok, var lite rädd för att den skulle kännas för lång och seg (baserat på mina upplevelser med Alexander, aka "the movie that went on forever") men denna höll en bra spänning och hade bra skådisar. Vissa ögonblick var ju oundvikligt cheese belastade, men för det mesta kändes det rätt genuint. Väldigt snyggt gjord också.

3/5
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav lilith » sön okt 08, 2006 0:55

A bear skrev:Shutter. Thailändsk skräck rekommenderad av Lilith....; storyn lånar i parti och minut från "Ju-On", "Ringu" och "The Eye", och bildspråket också...

Jaja, men det är ju bra. Jag gillar helt enkelt den stilen på film, det enda som gör mig riktigt skräckslagen (i filmväg). Njuter, ryser och vågar inte gå på toa eller ens röra mig ur fläcken (fötterna på golvet är otänkbart).

Men det verkar som du gillade den ändå. :)

Jag ger den 3,5/5.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 1:53

Over the Hedge
Rolig, söt och lite knäpp - precis som jag. Hah!

Nej, men allvarligt folk. Jag gillade. Inte den bästa animerade någonsin, men förbaskat skön. Jag gillade.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » sön okt 08, 2006 11:08

adolvsson skrev:Over the Hedge
Rolig, söt och lite knäpp - precis som jag. Hah!

Nej, men allvarligt folk. Jag gillade. Inte den bästa animerade någonsin, men förbaskat skön. Jag gillade.

Är det i den Denis Leary har en röst? För i så fall så ska jag se den, snart.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 11:24

The Buffster skrev:Är det i den Denis Leary har en röst? För i så fall så ska jag se den, snart.

Ingen Leary. Men låt inte det stoppa dig, unga fröken!

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film