Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 10:54

LWes:

Skall nog ta reda på lite om böckerna, lutar ev. åt de lite lättare (Young Jedi Knights). Det största hindret är egentligen tiden, vart skall jag få tag på den?? :o

Samlar du också på Star Wars eller, prylar/figurer etc?
Får säga ännu en gång att din redovisning av böckerna var fin o trevlig att läsa: +++ :!:

: känner mig besegrad, du é verkligen ett Star Wars freak, snäppet värre än jag!

=)

http://www.galaxy.se har massor av Star Wars-prylar!

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav LWes » tor dec 16, 2004 11:24

jvc_man skrev:Samlar du också på Star Wars eller, prylar/figurer etc?

Absolut. Hur kan man inte samla på Star Wars prylar/figurer?
Fast det var mest för några år sedan. Just nu inte så mycket.
Fast jag har massvis av fina action figures som jag är stolt över.

eBay är det bästa stället att köpa saker på. Där har jag köpt massvis av figurer.
Nu blev jag sugen på att köpa igen...

Off skrev:
noike skrev:
gaspode skrev:
Jag vet att vad den än kommer handla om kommer jag att älska den.

Det är nog ingen som tvivlar på det :)

Äh, vi vet alla att George Lucas skriver fantastisk dialog.

Ett av dina bättre skämt noike. Vi vet alla att 3 apor med en skrivmaskin skriver bättre dialog.

Jag har inga problem med dialogen i filmerna. Men det är heller ingent som jag skulle bry mig så mycket om.
Hur som helst, hur stor är chansen att George själv skulle skriva tv-serien?
Jag hoppas på David Fury och sånna superba författare. 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tor dec 16, 2004 11:35

poser skrev:Hoppas bara jar-jar får vara med, annars lär serien inte hålla.

Jag förstår varför många ogillar Jar Jar, men ni måste hålla med om att han förbättrade sig mycket i episode 2?

Jag undrar om han kommer dö i episode 3. Många skulle nog bli glada över det, men jag tror att det är möjligt att han överlever.

På tal om Star Wars, har någon sett Clone Wars-tv-serien?
20 st 3 minuter långa avsnitt.
Jag älskade den. Det tyckte jag visade att Star Wars fungerar som tecknat. Även om jag helst önskat att det hade varit lite mer 'vuxet'.
Den släpps på dvd nästa år, dagen efter andra säsongen börjar.
Det blir spännande och bra inför episode 3.
Jag hoppas att dom fortsätter med tecknade Star Wars-serier på det sättet (fast längre avsnitt) efter Clone Wars är slut.
För gamla tecknade Star Wars-serier som Ewoks och Droids fångade ju absolut inte Star Wars kännslan som Clone Wars. Dom var bara vanliga tecknade barn-serier som använde Star Wars karaktärer för att locka tittare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor dec 16, 2004 11:43

LWes: Är Jar-Jar med i Episode II? Damn, det måste vara därför min hjärna har hållt mig ifrån att se om den sedan den gick på bio trots att mina minnen av den är hyfsad positiva (ja, som skojig popcornfilm gillade jag den. Saker hände ju åtminstone, till skillnad från Ep I. Inte i närheten av lika bra som originalfilmerna, men ändå hyfsat skojigt. Har jag för mig iaf.).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 11:47

LWes skrev:Jag förstår varför många ogillar Jar Jar, men ni måste hålla med om att han förbättrade sig mycket i episode 2?

Anledningen till att Jar Jar känns "bättre" i Episode II är för att han är mindre med i filmen, spelar en mycket liten roll! :)

Giller ej tull etc. som man kan hamna på när man köper på eBay, samt att man kan bli blåst... :cry:
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav LWes » tor dec 16, 2004 11:59

jvc_man skrev:Giller ej tull etc. som man kan hamna på när man köper på eBay, samt att man kan bli blåst... :cry:

Jag har aldrig betalat tull från eBay. Jag köper saker där ifån flera gånger i månaden. Finns inget bättre billigare ställe.

---------------------

Sen en annan film som kommer snart är Sin City. jag har inte läst serietidningarna (vilket jag självklart kommer göra innan jag ser filmen) men jag tror att den kommer bli riktigt bra.
http://www.imdb.com/title/tt0401792/
Jag har faktiskt aldrig sett en mer stjärnspeckad film. Verkligen hur många känndisar som helst. och så har Rutger Hauer även berättat att han ska vara med fast han står inte med på imdb ännu.
Jag är bara så farsinerad när jag ser namnen på alla dom skådespelarna i samma film.
och det är så häftigt med svart/vit och vissa saker i färg (som blod) precis som i serierna.
Min enda fundering är hur det kommer fungera att filmen består av olika korta berättelser. Om dom gjort det på ett bra sätt är det nog lugnt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tor dec 16, 2004 12:33

Jag hade aldrig hört talas om sin city förrän jag såg lite bilder från filmen men jag måste säga att det är en av de filmer jag ser fram emot mest. De klipp jag har gett mersmak.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » tor dec 16, 2004 13:16

jvc_man skrev:Giller ej tull etc. som man kan hamna på när man köper på eBay, samt att man kan bli blåst... :cry:

Jag har handlat ifrån eBay över 150 ggr och jag har inte drabbats av vare sig tull eller blåsningar någon gång (handla ifrån folk med bra feeback och som har paypal).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 20:01

Tjena!

Sin City kan nog bli intressant om jag sajer så! 8)
Angående eBay o USA så vet man aldrig ju vad som händer, har flera vänner som blivit blåsta och paypal é tyvärr inte säkert längre, min nära vän blev av med 10' kr förra veckan, bara sådär, dock fick han ersättning av sin bank.

Gillar "riktiga" butiker så att man får sina prylar direkt i en påse, alt. svenska näthandelsbutiker.

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

National Treasure

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 23:08

Såg en riktig cool trailer idag med Nicolas Cage: National Treasure
Vad tror ni om denna film??
Tror själv den kommer bli riktigt bra o sevärd, gillar Cage av någon anledning o storyn verkar välskriven.

http://www.moviezine.se/filmsidor/national_treasure.shtml
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Re: National Treasure

Inläggav Off » tor dec 16, 2004 23:08

jvc_man skrev:Såg en riktig cool trailer idag med Nicolas Cage: National Treasure
Vad tror ni om denna film??
Tror själv den kommer bli riktigt bra o sevärd, gillar Cage av någon anledning o storyn verkar välskriven.

http://www.moviezine.se/filmsidor/national_treasure.shtml

Det är nog inget man kommer stå och köa för att se på men den är nog helt klart värd en gratisvisning på tv:n.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Re: National Treasure

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 23:13

Off skrev:Det är nog inget man kommer stå och köa för att se på men den är nog helt klart värd en gratisvisning på tv:n.

Gillar själv inte gå på bio så mycket längre (var Guldmedlem i 4 år tidigare), insåg att min hemmabioanläggning é bättre än SF's och att jag slipper alla jobbiga människor i min egen soffa så har det nästan bara blivit dvd-film.
Den kommer säkert på dvd inom en kort tid, i a f reg. 1. :idea:
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav sharatec » fre dec 17, 2004 1:16

Har för några timmar sedan till slut sett Troja. Av någon anledning hade jag fått för mig att filmen skulle vara skräp, och jag hade verkligen ställt in mig på att försöka genomlida 2½ timme pretentiöst Hollywoodslisk med några möjligen snygga stridsscener.

Efteråt var både jag och min lätt mytologiskadade kompis helt tagna, och satt mest och stirrade när eftertexterna rullade. Förstår inte var jag fått mina onda aningar ifrån, men jag tyckte att filmen var väldigt, väldigt bra - för att inte komma dragande med överordet "underbar". Så mycket kunde ha gått fel; så mycket blev så rätt!

Möjliga spoilers för Troja:
* Så underbart att Achilles inte glorifierades in absurdum.
* Scenen med Aeneas på slutet var guld värd - jag skulle kunna kyssa filmmakarna för att de kostar på sig att ha med en sådan sak, som förmodligen långt ifrån alla tittare kopplar vidden av. (Inte för att låta stöddig, men det är väl knappast allmänkunskap när det gäller trojanska kriget.)
* Så skönt att skådespelarna funkade så pass bra som de gjorde; inga oscarsinsatser, men jag hade verkligen ställt in mig på att sitta och vrida mig inför taffligt skådespeleri.
* Vacker strid mellan Hector och Achilles; svärdsstrider i all ära, men underskatta aldrig en spjutkamp!
* Vissa miljöer var ovanligt tjusiga, som Priamos sal med vattendamm i golvet och en öppning som släppte in solljus bakom dem (skum beskrivning om man inte sett filmen, jag vet).

För övrigt misstänker jag att jag håller på att bli kär i Eric Bana - och att jag vill ha Brad Pitt som älskare. Eller nått...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav jvc_man » fre dec 17, 2004 2:32

sharatec skrev:Förstår inte var jag fått mina onda aningar ifrån, men jag tyckte att filmen var väldigt, väldigt bra - för att inte komma dragande med överordet "underbar". Så mycket kunde ha gått fel; så mycket blev så rätt!

För övrigt misstänker jag att jag håller på att bli kär i Eric Bana - och att jag vill ha Brad Pitt som älskare. Eller nått...

Troja är en väldigt bra film och innehåller såväl bra skådespelare som fina effekter och miljöer. Storyn kan man inte heller klaga på precis och för att vara en film som utspelar sig över så kort tid - väldigt bra gjord!

Eric Bana är en skådespelare som enligt mig växer i varje roll han gör!
Brad Pitt é som han é, suverän!
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Zaxx » fre dec 17, 2004 3:15

Såg just Collateral!

Den var riktigt najs faktiskt, en 8/10. Tom gör en bra roll iallfall!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav VelocityBoy » fre dec 17, 2004 10:03

Zaxx skrev:Såg just Collateral!

Den var riktigt najs faktiskt, en 8/10. Tom gör en bra roll iallfall!

Jag skulle ge den 6 av 10 konceptet var ganska lovande men den blev aldrig riktigt intensiv (scenen på klubben var tex bara frustrerande).

Musiken var vid några tillfällen extremt irriterande, hårdrockslåten (Audioslave?) innan de gick in på klubben var horribel (det känns som om han hade frågat sin tonåriga son om en lämplig häftig hårdrockslåt).

Scenen med Jazz musikern var fånig då ett riktigt fan lätt hade vetat svaret om något så mundant som bakgrunden på en utav genrens största profiler (som om ett Beatles fan inte skulle veta något om John Lennons uppväxt).

Försöket att skapa stämning i scenen när Victor skall döda Jada Pinkett-Smiths karaktär genom att klichémässigt släcka ljuset var ju så hjärndött då det bara innebar en försämring av hans chanser (hur skall han kunna skjuta henne i mörkret?) och gav henne en chans att fly.

Allt detta gör att jag tyckte att den bara blev okej... synd jag hade faktiskt ganska höga förväntningar.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav jvc_man » fre dec 17, 2004 10:57

VelocityBoy skrev:Allt detta gör att jag tyckte att den bara blev okej... synd jag hade faktiskt ganska höga förväntningar.

Nästan alla gånger som man bygger upp en förväntning (hög/positiv) så blir filmen i ens ögon sämre, det bästa är att försöka låta bli att fabulera kring filmen etc och bara ta den som den är* :idea:

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Off » fre dec 17, 2004 11:03

jvc_man skrev:
VelocityBoy skrev:Allt detta gör att jag tyckte att den bara blev okej... synd jag hade faktiskt ganska höga förväntningar.

Nästan alla gånger som man bygger upp en förväntning (hög/positiv) så blir filmen i ens ögon sämre, det bästa är att försöka låta bli att fabulera kring filmen etc och bara ta den som den är* :idea:

Mvh

Det är inte det lättaste. Har jag gått och väntat på en film i över 1 år får jag svårt att hålla mig från tankarna att det kommer bli världens bästa film. (BLADE, BLADE!)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre dec 17, 2004 11:12

Off skrev:
jvc_man skrev:

Mvh

Det är inte det lättaste. Har jag gått och väntat på en film i över 1 år får jag svårt att hålla mig från tankarna att det kommer bli världens bästa film. (BLADE, BLADE!)

Jag har också en film som jag förväntar ska vara världen bästa film. (Ghost Rider! Ghost Rider!) och jag tror inte att den kommer svika mig. Jag tror inte att det är möjligt.
Att bara få se Ghost Rider som film är allt jag begär!
Sen hoppas jag att dom gör en Midnight Sons film med Ghost Rider, Blade, Hannibal King, Morbius m.f.

Då vore det ingen fråga om saken. Det skulle bli den bästa filmen någonsin utan tvekan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre dec 17, 2004 12:10

LWes skrev:Jag har också en film som jag förväntar ska vara världen bästa film. (Ghost Rider! Ghost Rider!) och jag tror inte att den kommer svika mig. Jag tror inte att det är möjligt.

<gapskratt class="högt" /> Allvarligt talat? Den är gjord av mannan bakom Daredevil -- the turd machine that wouldn't stop shitting. Givetvis kommer filmen att vara dålig -- den kan som bäst vara sebar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre dec 17, 2004 12:36

Glöm inte PG-13. Inte en chans i glödheta brinnande hatthelvete att den kommer gå upp på biograferna som annat än PG-13. Och hur bra har en film om en eldfängd motorcykelknutte med extra mycket hämndbegär möjlighet att bli, om han måste tänka på alla barnen i publiken?

Och så Mark Steven Johnson. Mark Steven Johnson, for fuck's sake.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » fre dec 17, 2004 12:44

adolvsson hur kan du dissa killen som har

# Daredevil
# Jack Frost
# Simon Birch
# Big Bully
# Grumpier Old Men
# Grumpy Old Men

på sin meritlista.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 17, 2004 13:02

sharatec skrev:Efteråt var både jag och min lätt mytologiskadade kompis helt tagna, och satt mest och stirrade när eftertexterna rullade. Förstår inte var jag fått mina onda aningar ifrån, men jag tyckte att filmen var väldigt, väldigt bra - för att inte komma dragande med överordet "underbar". Så mycket kunde ha gått fel; så mycket blev så rätt!

Jag kan inte låta bli att jämföra Troja med Gladiator, och då framstår den som totalt värdelös... jag tycker också Gladiator har sina brister, men Troja var ju under all kritik. Jag tycker King Arthur var OK, Alexander har jag inte sett, men vad gäller episka mästerverk från 90-talet och framåt tycker det bara finns tre som är riktigt bra:

LoTR-trilogin, Braveheart och Gladiator.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre dec 17, 2004 13:12

adolvsson skrev:Glöm inte PG-13. Inte en chans i glödheta brinnande hatthelvete att den kommer gå upp på biograferna som annat än PG-13. Och hur bra har en film om en eldfängd motorcykelknutte med extra mycket hämndbegär möjlighet att bli, om han måste tänka på alla barnen i publiken?

Jag tror faktiskt att det lutar mot R nu. Hoppas det
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre dec 17, 2004 13:16

noike skrev:
LWes skrev:Jag har också en film som jag förväntar ska vara världen bästa film. (Ghost Rider! Ghost Rider!) och jag tror inte att den kommer svika mig. Jag tror inte att det är möjligt.

Allvarligt talat? Den är gjord av mannan bakom Daredevil.
Givetvis kommer filmen att vara dålig -- den kan som bäst vara sebar.

Förlåt. Jag visste inte att man inte fick tycka att Daredevil är bra.
Du kan räkna upp en lista på 20 filmer du tycker är bra och jag tycker förmodligen att Daredevil är bättre än dom alla.
Jag bryr mig inte vad någon tycker, när det kommer till filmer gillar jag filmerna jag vill gilla.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 17, 2004 13:32

LWes skrev:Förlåt. Jag visste inte att man inte fick tycka att Daredevil är bra.
Du kan räkna upp en lista på 20 filmer du tycker är bra och jag tycker förmodligen att Daredevil är bättre än dom alla.
Jag bryr mig inte vad någon tycker, när det kommer till filmer gillar jag filmerna jag vill gilla.

Jag såg om Daredevil igår, och trots att den har ganska bra underhållningsvärde tycker jag den är rätt dålig.

Det som gör den bra/rolig är bra biroller, såsom Jon Favreau och Lelend Orser (två favoriter!), och det som gör den dålig är alla "nörd-blir-superhjälte"-klyschorna som görs 100 gånger bättre i Spider-man. Jämför scenen i DD när han slår ner de mobbande ungarna med Spider-man-scenen där Peter Parker blir konfronterad i skolan. Ljusårs skillnad i kvalitet...

På det stora hela tycker jag nog ändå att DD är en underhållande, sevärd film.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav adolvsson » fre dec 17, 2004 13:32

LWes skrev:
adolvsson skrev:Glöm inte PG-13. Inte en chans i glödheta brinnande hatthelvete att den kommer gå upp på biograferna som annat än PG-13. Och hur bra har en film om en eldfängd motorcykelknutte med extra mycket hämndbegär möjlighet att bli, om han måste tänka på alla barnen i publiken?

Jag tror faktiskt att det lutar mot R nu. Hoppas det

Kanske i en rosafärgad värld med massa socker på. Jag tar och välkomnar dig till verkligheten istället. PG-13 ger mer besökare. Mer besökare ger mer pengar. Filmbolag vill ha pengar. Den stora uppfattningen bland allmänheten är fortfarande att serier är något för barn. Ghost Rider är en serietidning. You do the math. Den är tillräckligt lätträknad för att t o m jag ska klara av den, och jag stinker på matematik..
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » fre dec 17, 2004 13:38

Riddick blev pg-13. I rest the case that is mine.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre dec 17, 2004 13:39

adolvsson skrev:
LWes skrev:Jag tror faktiskt att det lutar mot R nu. Hoppas det

Kanske i en rosafärgad värld med massa socker på. Jag tar och välkomnar dig till verkligheten istället. PG-13 ger mer besökare. Mer besökare ger mer pengar. Filmbolag vill ha pengar. Den stora uppfattningen bland allmänheten är fortfarande att serier är något för barn. Ghost Rider är en serietidning.

Se bara på Hellboy, där förlagan är bra mycket vuxnare än Ghost Rider kan drömma om och den filmen fick PG-13. Ghost Rider kommer säkert att bli för en 7-års gräns så att den kan tävla med Harry Potter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre dec 17, 2004 14:11

Off skrev:adolvsson hur kan du dissa killen som har

# Daredevil
# Jack Frost
# Simon Birch
# Big Bully
# Grumpier Old Men
# Grumpy Old Men

på sin meritlista.

Alla filmer med pensionerade män som bråkar är per default lysande, så jag förstår inte hur DD kunde misslyckas.

Mer seriöst. Jag gillade faktiskt Simon Birch. Inget mästerverk, men tillräckligt trevlig för att jag skulle hoppas att DD kunde bli någonting. Ack. Så. Fel.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film