Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tor sep 21, 2006 13:37

Jag vill inte gärna tänka att det är för att få råd med sådant här som Firefly lades ner:

Fox startar kristen filmserie
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor sep 21, 2006 13:45

Jag undrar om de kan finansiera min religiösa toleranskomedi om en familj från Innsmouth som flyttar till radhusområde.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor sep 21, 2006 13:48

noike skrev:Jag undrar om de kan finansiera min religiösa toleranskomedi om en familj från Innsmouth som flyttar till radhusområde.

Tja, JAG skulle betala för att se den, så det finns ju en marknad.

Iä.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » tor sep 21, 2006 18:10

Sitter och funderar på att se Last House on the Left... Nån som sett den? Är den nåt att ha? Jag gillar Cravens filmer som The Hills Have Eyes, Nightmare on Elm Street och Scream, men har inte hört så mycket om LHotL. Däremot så låter handlingen rejält inspirerad av Jungfrukällan måste jag få säga...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 18:17

AKS skrev:Däremot så låter handlingen rejält inspirerad av Jungfrukällan måste jag få säga...

Vilket till stor del beror på att den faktiskt är det. Ingen slump alls.

Jag tyckte om Last House on the Left, så det blir rekommendationsstämpeln från mig. Lite Texas Chainsaw Massacre över den, i det att den delar tidsåldern och den pseudo-dokumentära känslan.

Dessutom gillar jag faktiskt LHotL bättre än Jungrukällan, helt apropå. Som allt för många andra av Bergmans filmer är den tekniskt sett skitbra, otroligt vacker, fast haltar rejält när det kommer till manus.

Redigerat för att lägga till: Jag kommer inte ihåg hur det pratades om saken på DVDn:s extramaterial (som är bra), men IMDb säger "Based on the film Jungfrukällan", vilket väl får anses vara ett snäpp starkare ordval än "inspirerad". Antar jag.
Senast redigerad av adolvsson tor sep 21, 2006 18:20, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tor sep 21, 2006 18:19

Jag har inte sett Jungfrukällan än, men IB är ju oskyldig till manus i alla fall. Om jag minns rätt. :) Då tar jag och netflixar TLHotL. Inte för att vi har Netflix här i Sverige, men de har i alla fall lyckats med sitt varumärke då det används här. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor sep 21, 2006 18:19

AKS: Det är ju faktiskt erkänt en Jungfrukällan-remake. Jag har aldrig sett den (Last House alltså, Jungfrukällan har jag sett), men den ska vara betydligt obehagligare och "verkligare" än de andra Craven-filmer du nämner. Inte så mycket en "skräckfilm" som bara en skräckupplevelse (när Irréversible kom såg jag en del recensioner som nämnde de två i samma andetag om det förtydligar hur jag menar). Men enligt ryktet en jäkligt välgjord film om det nu är ens kopp te. Tror inte riktigt det är min.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor sep 21, 2006 18:22

adolvsson: IB-filmer som haltar i manus, me no comprendé?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tor sep 21, 2006 18:23

Jag brukar klara det mesta i filmväg, men jag har ju inte sett nån av de filmer som i min värld tillhör de värre filmerna (av vad jag läst alltså):

Irrèversible
Ichi the Killer
Cannibal Holocaust

Inte för att jag menar att dessa filmer är lika varandra, men de verkar vara dne sortens filmer som jag möjligen kan ha svårt för. Vi får se.

LhotL verkar i alla fall bra mycket bättre än "I Spit on Your Grave". :) (Kan inte fatta att jag satte en smiley efter den filmen, inte för att jag sett den, men 35 minuters våldtäkt är inget jag nånsin kommer att se...)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor sep 21, 2006 18:29

AKS: Just for your information (eftersom jag har sett två av de tre du nämner): Ichi är en serietidning i jämförelse med Irréversible. Tokigt välgjord visst, men våldet är egentligen mer åt Braindead/splatter-hållet i hur överdrivet det är om man jämför med Irréversible (i Irréversible är det ju framförallt nio minuter våldtäkt i en oavbruten tagning som tenderar vända magarna på även de mest härdade).

Sen tyckte jag att båda filmerna hade någon form av värde, även om jag inte direkt "njöt" av att se nån av dem. Ungefär hälften av Irréversible var faktiskt en redigt bra film. Båda två ligger typ som en låg trea på min 1 till 5-skala.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tor sep 21, 2006 18:31

Låter inte som att jag borde ha problem med Ichi the Killer faktiskt. Kanske ska ta och se den också. Hm...

Irrèversible känns dock fortfarande långt borta...

EDIT: Muahaha. Sökte på Ichi the Killer och får fram detta: http://www.lovefilm.se/search.do?method ... the+killer. Nja, verkar inte riktigt vara samma film... :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 18:33

caffineaddict:
För mig, vars tekopp passar precis i sammanhanget, kan jag bara intyga att ryktet stämmer till fullo. Jag är otroligt förtjust i Nightmare on Elm Street-filmerna, och första Scream, och Red Eye var en riktigt fin liten thriller, men Last House on the Left är antagligen grabbens bästa film.

Vad gäller Bergman så är det mina fasta åsikt och övertygelse att hans tekniskt är hans filmer bra mycket jämnare än hans manus (vare sig han har skrivit just Jungfrukällan eller inte). Vilket, tror jag, är en av anledningarna till att han fått rykte om sig att vara tråkig. För många av hans filmer är tråkiga, åtminstone om man inte är intresserad av det tekniska - vilket jag för den delen är.

Med det sagt gäller det långtifrån alla hans filmer. Jag har aldrig sett fem timmar som rullat så snabbt som Fanny & Alexander, för att ta ett exempel. Och det finns naturligtvis fler, men som sagt, han har plitat ner sin beskärda del av sömnpiller också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor sep 21, 2006 18:35

AKS skrev:Låter inte som att jag borde ha problem med Ichi the Killer faktiskt. Kanske ska ta och se den också. Hm...

Extremt våldsam är den ju dock och vissa våldsscener rör sig definitivt åt det sexuella hållet där med även om det inte finns någon ren våldtäktsscen: (spoiler våldsakt i Ichi the Killer) Dock förlorar exempelvis en kvinna sina bröstvårtor på vad som ser ut att vara ett extremt smärtsamt sätt... Det jag pratar om i skillnader är främst tonen på hela filmen. Vissa våldsscener i Ichi är helt enkelt så extrema att det inte finns en chans att någon kan tro att sådana saker kan hända på riktigt.

Sen kan jag ju helt enkelt argumentera för att det finns väldigt mycket bättre filmer oavsett våldsamhet och att det egentligen inte är en sån jävla höjdare.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor sep 21, 2006 18:38

AKS skrev:Irrèversible känns dock fortfarande långt borta...

Fast där vill jag återigen ta fram stora rekommendationsstämpeln. Det är en jobbig och under dom där nio minuterna en rent ut vidrig film, men också stark och välgjord, som för mig landar på i alla fall en fyra om man ska använda sig av den där femgradiga skalan.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor sep 21, 2006 19:15

Vi hade ju en diskussion om Switchblade Romance (ingen tortyrfilm dock och inga jämförelser med Ichi egentligen) som jag inte kommer ihåg som så blodig och grafisk i efterhand så jag har nog inte så mycket problem med våld. Däremot så tycker jag att sexualiserat våld är oerhört jobbigt att se vilket gör att jag, trots att Irrèversible verkar vaar en bra rulle, försöker hålla mig borta. Kan kanske ha svårt för Ichi av bara den anledningen också...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor sep 21, 2006 23:13

Last House on the Left blev jag besviken på. Hade väntat mig något betydligt mer spännande. Jag såg visserligen en brittisk version som var klippt, men jag tvivlar på att själva spänningsmomentet skulle förbättras för en oklippt version.

Irriversible är förbaskat bra. Extremt obekväm film. Är nog bland det mest obekväma jag har sett.

Ichi är...ja...som caffe skriver. Så orealistiskt våld att man har svårt att ta det på allvar, och då faller ju det att det skall vara obehagliga rätt ordentligt. Jag har rätt svårt för tortyrscener och Ichi bjuder på en del sådana, och då spelar det ingen roll om det är orealistisk, jag känner ett obehag i magen ändå.

Cannibal Holocaust är faktiskt inte fullt så vidrig som jag hade väntat mig. Obehaglig och ibland väldigt grafiskt, framkallar mer äckelkänslor pga. det grafiska, och en del scener med djur inblandade känns verkligen vidriga.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » fre sep 22, 2006 9:28

JAMES TO CO-STAR IN FEATURE ADAPTATION OF "P.S. I LOVE YOU"

JAMES MARSTERS has been set as a co-lead in the feature film "P.S. I Love You" for Alcon Entertainment. The film stars Hillary Swank, Kathy Bates, Gerald Butler, Lisa Kudrow and Gina Gershon. James will portray the role of John, the best friend and partner of Gerard Butler's character.

The film is based on the novel by Cecilia Ahern and will be directed by Richard LaGravenese. The picture centers on a widow whose life is rejuvenated when letters left by her husband send her on a series of adventures. Production will begin mid-October. The film will be distributed by Warner Bros.

Via Marsters hemsida (knas-James som inte har direktlänkar till sina nyheter).

Stor roll tillsammans med bra skådespelare och adapterad av (regissören) samme person som skrev Fisher King. Jag får visserligen direkt till video-vibbar, åtminstone för Sverige, men det här låter potentiellt riktigt trevligt.

Och Snakes on a Plane får en uppföljare.

Redigerat för att ta bort ett jääävligt onödigt ord. Eller onödigt i just den där meningen. Annars kan det faktiskt (ordet "ska") vara riktigt bra att ha och jag stödjer absolut inga föreningar eller militära grupper som aktivt arbetar för att avlägsna ordet ifråga från det svenska språket, även om jag naturligtvis inte vill ta ifrån dig din rätt att tycka ordet är jääävligt onödigt och borde avlägsnas från det svenska språket. Om det är vad du tycker, konstiga människa.
Senast redigerad av adolvsson fre sep 22, 2006 10:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre sep 22, 2006 9:39

Fanns det inte en tossdålig deckar/polisserie vid något läge under det tidiga 90-talet som hette "P.S. I Love You" också?

Och Snakes on a Plane ska får en uppföljare.

Penguins on a Plane! Here we go! :D

EDIT: Bah, min var bättre...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » fre sep 22, 2006 9:52

Lily Tomlin! :lovebunny: Den måste jag se!

Jo, jag vet, men man kan väl få drömma?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » fre sep 22, 2006 10:06

caffeineaddict skrev:Fanns det inte en tossdålig deckar/polisserie vid något läge under det tidiga 90-talet som hette "P.S. I Love You" också?

Jo. Den var det första jag också tänkte på.

Men har du en poster? Hmmm?!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre sep 22, 2006 10:11

adolvsson skrev:

Men har du en poster? Hmmm?!

Ja, men inte till den:

http://hem.bredband.net/b282466/gf-poster.jpg

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre sep 22, 2006 10:16

caffeineaddict skrev:Ja, men inte till den:

Alltså, Motherfucking fishies in a motherfucking pool har inte riktigt den - hur ska jag säga - absurda dragning som vi letar efter. Sorry, kompis. Gör om, gör rätt!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre sep 22, 2006 10:18

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Ja, men inte till den:

Alltså, Motherfucking fishies in a motherfucking pool har inte riktigt den - hur ska jag säga - absurda dragning som vi letar efter. Sorry, kompis. Gör om, gör rätt!

Mäh, du missar ju bara poängen med postern: Motherfucking Wentworth Miller in a motherfucking pool! Fråga AKS, Glory och Ankhan, de skulle se den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre sep 22, 2006 10:22

caffeineaddict skrev:Mäh, du missar ju bara poängen med postern: Motherfucking Wentworth Miller in a motherfucking pool! Fråga AKS, Glory och Ankhan, de skulle se den.

Hm. Ja, det är sannerligen sant att lockelsen med denne klassiskt skolade aktör helt vandrat mig förbi. Snoochies!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » sön sep 24, 2006 10:50

Brick. Jodå, detta var riktigt kul. En gammal hederlig noir à la Hammett och Bogart, fast i high school-miljö... Komplett med femmes fatale, lojalitetsbyten fram och tillbaka och en story som twistar fler gånger än man kan räkna. (Och "Sister Ray" har aldrig passat så bra i en film.) Älskar speciellt att den trots alla passningar till genrens klichéer aldrig någonsin känns ironisk; den spelar all sin 30-talsslang och sina hårdkokta gangstermöten mellan 17-åringar helt rakt - det är inte realistiskt, men det funkar på samma sätt som dialogen i Buffy funkar; det blir liksom en alternativ verklighet. (Det enda klagomålet på den fronten är att ljudkillen borde skjutas; var tvungen att tanka ner subtitles eftersom dialogen ofta är nästan ohörbar.)

Sen, visst, filmen kunde varit 20 minuter kortare och Brain är en plot device på två ben. Men ändå. Kul. Allt Veronica Mars tror att den är. 4/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » sön sep 24, 2006 13:50

Jahapp, här tänkte jag njuta av Ozus Autumn Afternoon på söndagen. Sedan visar det sig att subsen (enligt recensioner även på original-DVD:n) är översatta av en analfabet som aldrig läst Japanska A och i bästa fall hittat ett lexikon. Ungefär varenda replik är översatt med meningar som ser ut som denna: "Horie has just called that he the meet arranged at Classmate's Meeting."

Sedan är det stavfel som "thers" istället för "there's" (eller kanske "theirs", jag blir banne mig osäker...) överallt också. Sjukt störigt. Och inte verkar bättre subs gå att få tag på. Eftersom min japanska är lite rostig vetefan om jag ens orkar titta vidare...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön sep 24, 2006 14:00

caffeineaddict skrev:Jahapp, här tänkte jag njuta av Ozus Autumn Afternoon på söndagen. Sedan visar det sig att subsen (enligt recensioner även på original-DVD:n) är översatta av en analfabet som aldrig läst Japanska A och i bästa fall hittat ett lexikon. Ungefär varenda replik är översatt med meningar som ser ut som denna: "Horie has just called that he the meet arranged at Classmate's Meeting."

Du tror inte att det ska vara en japan med bristfällig engelska som översatt? "Thers" skulle inte många skriva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön sep 24, 2006 14:12

Det är kanske ganska troligt, men inte mindre irriterande.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön sep 24, 2006 14:17

caffeineaddict skrev:Det är kanske ganska troligt, men inte mindre irriterande.

Jag skulle anse att det är värre till och med. Hade det varit en engelsktalande som gjort det så kanske översättningen och vad de sa inte riktigt stämma överrens men det skulle inte märkas på om man nu inte kunde japanska.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån sep 25, 2006 14:42

Inhandlat en mängd nya filmer de senaste två veckorna. De flesta har jag redan sett men vill ha. Batman och Batman Returns är två klassiker som man måste ha i sin hylla. Jarhead och Donnie Darko likaså. Hidalgo för att den är lagom episk men ändå så härligt bonnig. Spiderman 2 för att det är synd om Spidey. Magnolia för att den är Magnolia. Demolition Man för att 90-talsaction är underbart. Och så två stycken DVD:er med Richard Pryor. För att han är så förbannat rolig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film