Glorificus skrev:Jag väntade på att någon skulle säga titeln, men det visade sig vara en av de snygga grejerna med filmen. Innan de hann säga det avbröts radiokommunikation, ormar anföll, osv. Ända tills REPLIKEN kom:
"I've had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!!!"
adolvsson skrev:Clerks 2. Sååå jävla bra.
noike skrev:adolvsson skrev:Clerks 2. Sååå jävla bra.
Jag har inte skrivit något om den än för jag har svårt att få tillformuleringarna men ja, vad han sa.
eynosh skrev:Ok att hardcoreserietidningsföljarna kanske inte tyckte att dom förklarade för bra, men det var ju ok filmer..
adolvsson skrev:eynosh skrev:Ok att hardcoreserietidningsföljarna kanske inte tyckte att dom förklarade för bra, men det var ju ok filmer..
Snarare tvärtom. Ett av problemen, och det fanns en stor välformad hög av dom, var Mark Steven Johnson verkade lite väl kär i förlagan. Som om han försökte trycka in alla sina favoritscener och karaktärer i filmen, för att låta sådana där småsaker som story komma i andra hand. Ett ogenomtänkt, taffligt gjort, kärleksbrev till en fanpojkes barndom. Sånt brukar inte sluta speciellt bra. En filmatisering måste kunna stå på sina egna ben, och behöver oftast ta sig någorlunda stora friheter med sin förlaga. Det klarade inte MSJ av.
eynosh skrev:Men det håller ju inte heller. Jag har ingen aning om varken Daredevil eller elektras serietidningsbakgrund och jag tyckte filmerna var bra. Man fick en bra förklaring till allt som skedde (nåja, det mesta iaf) och det var en spännande handling.
LWes skrev:Det enda jag vill klaga på är att Bullseye borde haft sin kostym.
Jon Favreau var bäst som Foggy! Eftersom han ska regissera IRON MAN, vore det inte coolt om Foggy gjorde en cameo!
Vem bryr sig om det passar bra in i storyn? Inte jag i alla fall.
LWes skrev:Det enda jag vill klaga på är att Bullseye borde haft sin kostym.
Matt skrev:adolvsson skrev:Clerks 2. Sååå jävla bra.
Sa ju det!
Mister Poindexter, throw away the spandex and grow a beard. Colin Farrel hade sett så GRYM ut i kostymen faktiskt.LWes skrev:Det enda jag vill klaga på är att Bullseye borde haft sin kostym.
AKS skrev:Ser fram emot kommande filmer av Aja. För mig skulle han nu gärna få prova på en thriller (åt Seven/När lammen tystnar-hållet) eller nåt åt fantasy-hållet.
adolvsson skrev:Fiskekrokarna...
very crazy, multi-character, Short Cuts/Boogie Nights type movie that takes place in 1983 in Los Angeles and is about a rock star and a movie studio president and his wife and his mistress and a vampire and a kidnapper.
caffeineaddict skrev:Godnatt Sven Nykvist, och tack för allt: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
caffeineaddict skrev:Godnatt Sven Nykvist, och tack för allt: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare