Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » lör maj 05, 2007 22:59

3.16
Rätt bra. Men inget höjdaravsnitt precis heller. Väldigt glad att det är tillbaka.
Veronica och Piz? Blev inte jätteförvånad när han kysste henne, såg it comin. Men, när hon gick efter honom....det var förvånande. Stackars Piz. Rebound guy. Han förtjänar väl bättre. Men vem vet, han är ju snäll och inte alls ful heller. Jag menar, varken whats-his-face-sugar-pants eller Logan var ju så värst snygga heller. Det kanske blir roligt och bra. Det kan ju hända: Blyge killen är lite modig och tjejen får upp ögonen för nån hon inte tänkt på på det viset förut. It can happen.
Tinwiel skrev:om Veronica nu faktiskt ska börja följa lagen för att hennes pappa är sheriff så blir det ju tråkigt.
Jag tyckte tvärtom faktiskt. Det blir ju ett intressant dilemma hur hon ska tillåta sig göra i olika situationer.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HippieSpellan » sön maj 06, 2007 1:06

lilith skrev:3.16
Rätt bra. Men inget höjdaravsnitt precis heller. Väldigt glad att det är tillbaka.
Veronica och Piz? Blev inte jätteförvånad när han kysste henne, såg it comin. Men, när hon gick efter honom....det var förvånande. Stackars Piz. Rebound guy. Han förtjänar väl bättre. Men vem vet, han är ju snäll och inte alls ful heller. Jag menar, varken whats-his-face-sugar-pants eller Logan var ju så värst snygga heller. Det kanske blir roligt och bra. Det kan ju hända: Blyge killen är lite modig och tjejen får upp ögonen för nån hon inte tänkt på på det viset förut. It can happen.
Tinwiel skrev:om Veronica nu faktiskt ska börja följa lagen för att hennes pappa är sheriff så blir det ju tråkigt.
Jag tyckte tvärtom faktiskt. Det blir ju ett intressant dilemma hur hon ska tillåta sig göra i olika situationer.

:lovebunny: ja så tycker jag med.
och det du skrev
lilith skrev:Blyge killen är lite modig och tjejen får upp ögonen för nån hon inte tänkt på på det viset förut. It can happen.
it HAS happened before=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » sön maj 06, 2007 2:00

3.16 faller på fallet, men det finns bra delar också. The good the bad and the ugly (kopierat inlägg från Tv-land):

Och det ugly får ju sägas vara veckans fall, även som ett vanligt CotW hade det varit bedrövligt med starka after school special-vibbar, men nu ska det dessutom vara det intressanta stand alone-fallet och det fungerar bara inte. Det fungerar utmärkt att ha mindre CotW, lite sådär halvseriösa, just för det inte är hela avsnittet utan du har ett (större) sidointresse med det stora mysteriet också. Har fungerat perfekt för serien och nu är det ett väldigt stort och ej fyllt hål där vi normalt ser mysteriedelarna. Och för serien att förlita sig mer på "relationsdrama" känns också fel, det ska såklart vara en del av serien, men inte ta över helt. Det är heller inte något som är en väldigt stark sida sedan tidigare utan just blandningen av CotW, mysterier och relationerna är vad som gjort serien bra. Blir och känns vädigt obalanserat när någon ingrediens tas bort.

Till det dåliga lägger jag att jag stör mig på att Dick är en regular, inte det minsta förtjänt och hans lilla storyline var bara patetisk. Piz och Parker hade också räckt som gästskådespelare den här säsongen. Sen känns Parker och Logan mest zzzzzzzzzzz, plötsligt har de ett perfekt förhållande i jämförelse med LoVe? Mjä. Och nu ska Mac och Bronson ha problem också? Och sen när verkar Bronson vara den "sportiga/outdorsy" typen som drar med Mac på vandringar... måste ju hitta på något för att skapa problem. :rolleyes:

The good: Jag gillade Keith och barerna, scener på polistationen med Keith, men setupen med Wallace och Piz var mest trist, dock blev det en riktigt bra payoff, speciellt kul att se Wallace inblandad på det sättet med Keith, känns alldeles för länge sedan. Och det är alldeles för sällan vi ser Mac och V bara hänga ihop och vara vänner, good times! Sen även på festen, som hade flera bra delar, jag gillade Mac och Max konversation (purity test!) och de skulle kunna bli väldigt bra vänner,

Small stuff som gör det hela bättre:
Mr Clemmons! Och sen skjuter V en paintball för att visa att hon inte gillade det. :D
Mars Attacks-postern från Lampoons. :P
Voiceovers och Veronicas detektivarbete, som ju dock hade blivit ännu bättre om CotW faktiskt varit bra

Lite mer bad: Mac och Max verkar ju dock vara en setup för mer än bara vänner och jag gillar Bronson. Även om Veronica var rolig som tipsy så var det inte direkt smart att dricka något Dick bjuder på (får mig att tänka på den drogade drinken han tänkte ge Madison, samma som bilden på baseballaget fick mig att tänka på Cassidy)

Och sen avslutas det hela väldigt ugly. Det var en väldigt konstig kyss på balkongen, men jag gillade faktiskt händelseförloppet så långt som när Piz lämnar lägenheten. Efter det dock... V borde ta Wallace råd istället, men nu stormar hon efter honom och soap! soap! soap! och givetvis står Logan i hissen. Ew.

Ska det vara stand alones måste det vara BRA CotW och allt annat runt om måste fungera rätt perfekt, det kan inte vara tvivelaktiva CotW och såpa såpa såpa. Mysterierna, kom tillbaka! Alla ingredienser för ett väldigt bra avsnitt finns egentligen där, men det passar inte riktigt ihop och blir något sammanhängande. Too bad. Det här går till historien som ett av de allra minst bra CotW, if the the worst.

Dock har ju RT kommenterat avsnittet tidigare och sagt att han inte direkt gillade det, men att han sen efter det klipptes ihop ändå tyckte det blev okej. Och det var väl okej överlag, om vi delvis bortser från CotW.

CheeseGuy skrev:Eller du kanske kallar de flesta Six Feet Under-avsnitt (till exempel) för fristående också?

Samma exempel om och om igen, och det är fortfarande en helt annan sorts serie som det inte går att jämföra med så varför fortsätta dra upp just den.

Avsnitten är tänkta att fungera som stand alones (speciellt de första avsnitten nu) och det är inget jag hittat på, det är också ett första steg att göra serien mer som en procedural och det går att driva ännu längre, för du vet aldrig vad CW hittar på... halva pitchen för s4 låter långt mer procedural.

Såpaelementen (ökandet av) gör mer skada än nytta, både för serien i sig och att avsnitten ska fungera med den effekt det på pappret är tänkt att dessa stand alones ska ha. Det är, eller känns som, en kompromiss mellan serien och bolaget som ingen vinner på. Tittarsiffrorna kommer inte öka, möjligen för Paul Rudd nästa vecka, så varför inte bara låta serien vara serien istället för att låta CW påverka. När du inte har någon mysteriearc som driver handlingen och karaktärerna framåt är det inte längre en arcserie utan går mer mot procedural. Numera suddas linjerna mellan definitioner ut mer och mer och många serier är blandade genrer osv och det är samma här. Det är dock långt mer likt en procedural än en arcserie när du tar bort elementen som gör det till en arcserie.

Mysteriearcar! :lovebunny:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön maj 06, 2007 11:47

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:Eller du kanske kallar de flesta Six Feet Under-avsnitt (till exempel) för fristående också?

Samma exempel om och om igen, och det är fortfarande en helt annan sorts serie som det inte går att jämföra med så varför fortsätta dra upp just den.

Spelar ingen roll hur lika serierna är, avsnitten är lika "fristående" i båda. Även den här serien måste ha haft en del andra avsnitt som inte (eller knappt) petade på någon större mysteriearc. Här fördes faktiskt handlingen framåt. Du kan kalla fristående vad du vill, men för mig är det inte fristående om det som hände i det här avsnittet kommer spela roll i nästa, vilket det gör.

Att avsnitten är tänkta som mer fristående för att de ska vara lättare att komma in i (eller vad de har för anledning), och att de kanske tänker utveckla serien mot något mer procedural-aktigt är en annan sak. Det har jag inte sagt emot.

Idiotisk diskussion egentligen. Vad "standalone" innebär går förstås att se på lite olika sätt. Jag tänker i alla fall "procedural" då, och det kändes det här verkligen inte som (även om det onekligen var mer åt det hållet än serien oftast har varit innan). Det var mest det jag reagerade på egentligen, att det skulle vara något speciellt med det här avsnittet. Jag tyckte det här var som vilket VM-avsnitt som helst, bara ett av de sämre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön maj 06, 2007 13:00

Jag tror att Paul Rudd är ett ganska bra dragplåster. *Jag* får nästan lust att se avsnittet nästa vecka...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons maj 09, 2007 0:21

Såg 3x16 igår och serien är verkligen en skugga av vad den varit.

Ruskigt moralpredikande, dels med hela "under age drinking"-biten, och sen Veronicas fall, som var hemskt rakt igenom. blä!

Jag är inget Piz-fan, men jag kan inte säga att jag bryr mig längre. Logans plötsliga sagoförhållande med Parker är ruskigt konstlat. Wallace och Mac fick ju iaf vara med, alltid något.

Nej, det känns inte som att manusförfattarna försöker längre..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Veidit » ons maj 09, 2007 0:22

Rykten om en framtida Veronica Mars serie, osäker på om det kan tolkas som spoiler så jag markerar det.

TV Guide's Michael Ausiello says the Clarice Starling version of "Veronica Mars" - the one that would be set years in the future at the FBI academy in Quantico, Va. - is garnering more interest over at The CW. The show would strip off all of Veronica's supporting cast and perhaps even assume a new title. "FBI Girl"? "Veronica Fed"?

“Mars” mastermind Rob Thomas pitched the FBI fourth season to the network last Wednesday, along with a proposal for Veronica's sophomore year at Hearst College (which obviously would not leap years ahead).
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Illyria » ons maj 09, 2007 0:33

Källor är ju alltid bra, det är nästa säsong det pratas om, verkar vara en lös tolkning på Ausiellos senaste inlägg. Orkar inte upprepa mig, läs mer på Tv-land. Det hela skriker procedural ivarjefall.

Och för att jämföra med någon mer jämförbar serie istället, typ Raines (som även har ett noirtema) eller tom House (nu efter några säsonger), procedurals med samtidigt pågående andra/personliga saker också. Still a procedural och långt ifrån vad Veronica Mars är.

Har ingen alls koll på hur eller hur mycket det kommande avsnittet promotas, men CW borde ju verkligen spela upp Paul Rudd. Sista avsnittet innan Upfronts och CW ska bestämma sig om nästa säsong också... Det sägs vara ett bättre avsnitt, på förhandsklippen verkar det kunna bli det också, dock är promobilderna trista, väldigt stela bilder på Pizonica... (de kan ju åtminstone försöka att få det att se bra ut) och tydligen ska fallet vara lätt enligt en recensent. Ska de enbart förlita sig på CotW måste de komma med mycket mer än vad vi hittills sett.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons maj 09, 2007 13:14

3.17

Japp, det här var mycket riktigt betydligt bättre än förra avsnittet, eller det mesta av den här säsongen för den delen. Mycket på grund av Paul Rudd som var underbar.

Bättre jobb än vanligt med CotW. Istället för en whodunit-historia med femtusen olika twistar på vägen handlade det mest om karaktärerna, även om det mest bara var Piz och Rudd (om Veronica fick något bra att göra har jag glömt det nu).

Veronica/Piz var lite kul i förra avsnittet, men nu bryr jag mig inte direkt. Varken bra eller dåligt. Men Piz själv gillar jag fortfarande, även om han egentligen är totalt ointressant.

Det är synd att Keith/Enrico inte får mer att göra, för han är fortfarande bättre än allt annat i serien tillsammans.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » ons maj 09, 2007 13:16

3x17:

Klart bättre, men fortfarande inget jag kommer sakna om det inte blir nån ny säsong. Dick är nästan bäst nuförtiden. "Who would you come to for advice on lions? A lion or a gerbil?" Logan är skit-tråkig.
Desmond var ju en frisk fläkt dock. "Oh, those Beatles!"
Hur många ggr har Veronica varit hos "intresse-grupp of the week" och kört "försök få dem att erkänna olagligheter för en tjej som funderar på att gå med i gruppen"-rutinen nu?
Kul att se Vinnie igen, även om det kändes lite oinspirerat att ha honom som motkandidat. Leo tillbaka också. såg han inte grymt tanig ut?

Tycker att båda veckans fall var enormt mycket bättre än förra veckan, utan att på nåt sätt vara fantastiska.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tomas » ons maj 09, 2007 14:01

Bra mycket bättre än 3x16 och tydligen ska vi få veta mer om seriens framtid torsdag 17/5. Jag håller tummarna.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Spuffy » ons maj 09, 2007 18:54

3.17
Bättre, ja.
Veronica och Piz, jaha. Orkar inte bry mig. Tycker dock att det fortfarande går att ana, även om man måste anstränga sig, att det funnits och skulle kunna finnas kemi mellan V och Logan, i hisscenen. Dessvärre tror jag att jag gett upp hoppet om att de ska få tillbaka det där som fanns i slutet av s1 och någon enstaka gång i s2, men jag kan väl få önska i alla fall...

Leo tillbaka, kul. Vinnie också, ofta roligt när han är med, men Vinnie mot Keith i valkampanj? Usch. Det tycker jag inte om.

CheeseGuy skrev:Det är synd att Keith/Enrico inte får mer att göra, för han är fortfarande bättre än allt annat i serien tillsammans.

Ja, mer Keith tack!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav lilith » ons maj 09, 2007 22:04

gaspode skrev:Leo tillbaka också. såg han inte grymt tanig ut?

Tycker att båda veckans fall var enormt mycket bättre än förra veckan, utan att på nåt sätt vara fantastiska.

3.17
Ja och ja. Kan ha varit så att Leo bara hade ovanligt mycket hår, men jo, han såg på nåt sätt liten ut. Och det var ett mycket intressantare fall, med musikern som blivit av med sin musik och mest vill festa. Fast andra fallet? Var det stake-outen Keith var på? Lite menlöst.
Piz? Ett försiktigt yay.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » ons maj 09, 2007 22:06

hmm, nej, det var egentligen inte så mycket att hänga i granen när jag tänker efter... men i kontrast till förra veckan då! och så hade det Vinnie och Leo åtminstone.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons maj 09, 2007 22:16

Intressant ratings chart över tittarsiffror S1-S3. Jag gillar såna här diagram!

http://img509.imageshack.us/img509/6251/picture5tm4.png

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 22:21

AKS skrev:Intressant ratings chart över tittarsiffror S1-S3. Jag gillar såna här diagram!

http://img509.imageshack.us/img509/6251/picture5tm4.png

Jag gillar också den här typen av diagram, man får en bra utsikt över hur det har gått för serien.
Det såg ju betydligt bättre ut för början av säsong 3 än nu, men den har ju åtminståne inte gått under lägsta vilket jag antar är positivt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » ons maj 09, 2007 22:24

oj, sjuk dipp där från nästan högsta notering till botten-notering i mitten av S2.. ser överraskande stabilt ut egentligen. inte så att den tappar sjukt mycket tittare jämfört med tidigare säsonger. Fast det är ju ändå en dalande trend från början av säsongen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons maj 09, 2007 22:25

HA! Nu kom jag på vem som spelade assistenten i Ugly Betty! Det var ju "Leo". Det har stört mig... (fast uppenbarligen inte så mycket att jag har kollat upp det tidigare. Dessutom är det liiite fusk att kolla upp det på nätet, det är mer respekt att komma på det själv. Nu fick jag i och för sig bara lite respekt eftersom jag inte kom på det helt själv utan för att jag såg honom igen i ett avsnitt)

Edit: imdb:ade honom nu, han heter Max Greenfield, och det VAR han som spelade den unge Sandy Cohen i det där OC-avsnittet vi slötittade på häromveckan, Spellan (och jag tror att Martin och Jens var där också). Ho ho, jag älskar att ha rätt. Även om jag var tvungen att kolla om jag hade rätt. För så säker på min sak var jag inte, tvärtom. Men ändå.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons maj 09, 2007 22:30

Det är nog den sakta dalande trenden som talar emot VM just nu... Och det faktum att serien hade dåliga siffror till att börja med. Att sedan tappa på det... No good.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 22:31

Tinwiel skrev:HA! Nu kom jag på vem som spelade assistenten i Ugly Betty! Det var ju "Leo". Det har stört mig... (fast uppenbarligen inte så mycket att jag har kollat upp det tidigare. Dessutom är det liiite fusk att kolla upp det på nätet, det är mer respekt att komma på det själv. Nu fick jag i och för sig bara lite respekt eftersom jag inte kom på det helt själv utan för att jag såg honom igen i ett avsnitt)

Edit: imdb:ade honom nu, han heter Max Greenfield, och det VAR han som spelade den unge Sandy Cohen i det där OC-avsnittet vi slötittade på häromveckan, Spellan (och jag tror att Martin och Jens var där också). Ho ho, jag älskar att ha rätt. Även om jag var tvungen att kolla om jag hade rätt. För så säker på min sak var jag inte, tvärtom. Men ändå.

Vad skulle man göra utan imdb :rolleyes:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons maj 09, 2007 22:33

HeY skrev:
Vad skulle man göra utan imdb :rolleyes:

Bli tokig(are). Då skulle man behöva ha alla frågor kvar i huvudet, och så skulle dom studsa runt där inne och orsaka ännu mer kaos än vad det redan är där inne..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » ons maj 09, 2007 22:42

ööh? vi såg väl inte oc nyligen? eller jo just ja, när de tittar tillbaka på hur de träffades... du är för intresserad av mörka killar, kommer knappt ihåg nån av dem=DD
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 09, 2007 22:52

HippieSpellan skrev:ööh? vi såg väl inte oc nyligen? eller jo just ja, när de tittar tillbaka på hur de träffades... du är för intresserad av mörka killar, kommer knappt ihåg nån av dem=DD

Hehe... :oops: .. 8) Han är snygg. Fast kanske för snygg.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » ons maj 09, 2007 22:56

why did you make me google him. han ser ju så sliskig ut... oftast. Men han är glad på de flesta kort jag ser så då får han ett bauta plus. han är nog snäll.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 22:58

Nu må jag vara kille och min kommentar kanske är obetydlig, men jag tycker att han ser ut som lyckoslanten. Läskigt smile :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons maj 09, 2007 22:59

HeY skrev:Nu må jag vara kille och min kommentar kanske är obetydlig, men jag tycker att han ser ut som lyckoslanten. Läskigt smile :?

Haha.. va? Lyckoslanten? :D

Jag tycker väl också att han är för snygg, det är lite på gräsen till det sliskiga.. tror jag. Hmm..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » ons maj 09, 2007 23:13

Förlåt hey, har trott att du var tjej av någon mysko anledning Bild

jo det är läskigt, och nej han är inte snygg-sliskig, men när jag googlade så såg han ärligt glad ut. glada snälla pojkar, det är nästan det enda jag begär=)
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 23:20

HippieSpellan skrev:Förlåt hey, har trott att du var tjej av någon mysko anledning Bild

No problem, det är lite svårt att se bara på skrift och mitt alias är ju ganska neutralt det också ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » ons maj 09, 2007 23:22

mmm tror det har att göra med att jag ser tjejer som främsta buffytittarna... eller så hade du en tjej på din förra avatar.
jag gillar förövrigt den nya bilden.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 23:33

HippieSpellan skrev:mmm tror det har att göra med att jag ser tjejer som främsta buffytittarna... eller så hade du en tjej på din förra avatar.
jag gillar förövrigt den nya bilden.

Hmm, nu minns jag inte hur min förra avatar såg ut?? Eller jo! Det var ju Taylor och Summer på den (O.C) så ja det var ju tjejer på den ;)
I like this one more however!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film