3.16 faller på fallet, men det finns bra delar också. The good the bad and the ugly (kopierat inlägg från Tv-land):
Och det ugly får ju sägas vara veckans fall, även som ett vanligt CotW hade det varit bedrövligt med starka after school special-vibbar, men nu ska det dessutom vara det intressanta stand alone-fallet och det fungerar bara inte. Det fungerar utmärkt att ha mindre CotW, lite sådär halvseriösa, just för det inte är hela avsnittet utan du har ett (större) sidointresse med det stora mysteriet också. Har fungerat perfekt för serien och nu är det ett väldigt stort och ej fyllt hål där vi normalt ser mysteriedelarna. Och för serien att förlita sig mer på "relationsdrama" känns också fel, det ska såklart vara en del av serien, men inte ta över helt. Det är heller inte något som är en väldigt stark sida sedan tidigare utan just blandningen av CotW, mysterier och relationerna är vad som gjort serien bra. Blir och känns vädigt obalanserat när någon ingrediens tas bort.
Till det dåliga lägger jag att jag stör mig på att Dick är en regular, inte det minsta förtjänt och hans lilla storyline var bara patetisk. Piz och Parker hade också räckt som gästskådespelare den här säsongen. Sen känns Parker och Logan mest zzzzzzzzzzz, plötsligt har de ett perfekt förhållande i jämförelse med LoVe? Mjä. Och nu ska Mac och Bronson ha problem också? Och sen när verkar Bronson vara den "sportiga/outdorsy" typen som drar med Mac på vandringar... måste ju hitta på något för att skapa problem. 
The good: Jag gillade Keith och barerna, scener på polistationen med Keith, men setupen med Wallace och Piz var mest trist, dock blev det en riktigt bra payoff, speciellt kul att se Wallace inblandad på det sättet med Keith, känns alldeles för länge sedan. Och det är alldeles för sällan vi ser Mac och V bara hänga ihop och vara vänner, good times! Sen även på festen, som hade flera bra delar, jag gillade Mac och Max konversation (purity test!) och de skulle kunna bli väldigt bra vänner,
Small stuff som gör det hela bättre:
Mr Clemmons! Och sen skjuter V en paintball för att visa att hon inte gillade det. 
Mars Attacks-postern från Lampoons. 
Voiceovers och Veronicas detektivarbete, som ju dock hade blivit ännu bättre om CotW faktiskt varit bra
Lite mer bad: Mac och Max verkar ju dock vara en setup för mer än bara vänner och jag gillar Bronson. Även om Veronica var rolig som tipsy så var det inte direkt smart att dricka något Dick bjuder på (får mig att tänka på den drogade drinken han tänkte ge Madison, samma som bilden på baseballaget fick mig att tänka på Cassidy)
Och sen avslutas det hela väldigt ugly. Det var en väldigt konstig kyss på balkongen, men jag gillade faktiskt händelseförloppet så långt som när Piz lämnar lägenheten. Efter det dock... V borde ta Wallace råd istället, men nu stormar hon efter honom och soap! soap! soap! och givetvis står Logan i hissen. Ew.
Ska det vara stand alones måste det vara BRA CotW och allt annat runt om måste fungera rätt perfekt, det kan inte vara tvivelaktiva CotW och såpa såpa såpa. Mysterierna, kom tillbaka! Alla ingredienser för ett väldigt bra avsnitt finns egentligen där, men det passar inte riktigt ihop och blir något sammanhängande. Too bad. Det här går till historien som ett av de allra minst bra CotW, if the the worst.
Dock har ju RT kommenterat avsnittet tidigare och sagt att han inte direkt gillade det, men att han sen efter det klipptes ihop ändå tyckte det blev okej. Och det var väl okej överlag, om vi delvis bortser från CotW.
CheeseGuy skrev:Eller du kanske kallar de flesta Six Feet Under-avsnitt (till exempel) för fristående också?
Samma exempel om och om igen, och det är fortfarande en
helt annan sorts serie som det inte går att jämföra med så varför fortsätta dra upp just den.
Avsnitten är tänkta att fungera som stand alones (speciellt de första avsnitten nu) och det är inget
jag hittat på, det är också ett första steg att göra serien mer som en procedural och det går att driva ännu längre, för du vet aldrig vad CW hittar på... halva pitchen för s4 låter långt mer procedural.
Såpaelementen (ökandet av) gör mer skada än nytta, både för serien i sig och att avsnitten ska fungera med den effekt det på pappret är tänkt att dessa stand alones ska ha. Det är, eller känns som, en kompromiss mellan serien och bolaget som ingen vinner på. Tittarsiffrorna kommer inte öka, möjligen för Paul Rudd nästa vecka, så varför inte bara låta serien vara serien istället för att låta CW påverka. När du inte har någon mysteriearc som driver handlingen och karaktärerna framåt är det inte längre en arcserie utan går mer mot procedural. Numera suddas linjerna mellan definitioner ut mer och mer och många serier är blandade genrer osv och det är samma här. Det är dock långt mer likt en procedural än en arcserie när du tar bort elementen som gör det till en arcserie.
Mysteriearcar!