Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor sep 07, 2006 17:13

För att bygga upp spänningen inför den länge omtalade tredje klippningen och det ordentliga SE-släppet nästa år, så släppte Warner Bros i dagarna en extra-fri, men remastrad DVD av Blade Runner: Director's Cut (då den "gamla" vanliga DC:n, jösses...). Och vad det gäller bild och ljud verkar det inte som att vi behöver oroa oss, även om åtminstone jag naturligtvis väljer att vänta ett halvår till om jag nu har väntat så här länge: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview ... runner.htm

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor sep 07, 2006 18:20

Jag gillar inte Blade Runner. Coolt koncept, filmen dålig.

Edit: Fast det var ett rätt schysst PC-Spel för ett par år sedan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » tor sep 07, 2006 18:21

Rombat skrev:Jag gillar inte Blade Runner. Coolt koncept, filmen dålig.

Maaaadness! Du och min syster, ni är precis tossiga när det kommer till BR.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » tor sep 07, 2006 18:23

Musik som skär i öronen och en handling segare än något riktigt segt som inte skulle kunna osegas om man så hade ett anti-SEGA (Nintendo?).

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav madskellig » tor sep 07, 2006 18:46

Jag tog mig faktiskt inte igenom Blade Runner, tyckte den var ganska seg om jag minns rätt. Fast det var en herrans massa år sedan jag försökte så det kanske är dags att ge den en till chans.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 18:58

Blade Runner? seg? Jag förstår inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 19:04

Litet filmtips: En av de allra bästa svenska filmer som gjorts (topp 3 på min lista tillsammans med Sommarnattens leende och nån annan rulle som jag inte kommer ihåg nu) ska visas på SVT på lördag. Den enfaldige mördaren - SVT1 - 0.10. Stellan Skarsgård är fantastisk. Regin är fantastisk. Filmen är riktigt, jäkla bra.

EDIT: Men halli-hallå. Nu ser jag att en topp 5:a av Sveriges bästa filmer visas samma kväll. Hets - SVT2 - 22.40. Quality overload på en natt. Och det blir ju lite snyggt att se på också i form av Alf Kjellin.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor sep 07, 2006 19:35

AKS skrev:Litet filmtips: En av de allra bästa svenska filmer som gjorts (topp 3 på min lista tillsammans med Sommarnattens leende och nån annan rulle som jag inte kommer ihåg nu) ska visas på SVT på lördag. Den enfaldige mördaren - SVT1 - 0.10. Stellan Skarsgård är fantastisk. Regin är fantastisk. Filmen är riktigt, jäkla bra.

EDIT: Men halli-hallå. Nu ser jag att en topp 5:a av Sveriges bästa filmer visas samma kväll. Hets - SVT2 - 22.40. Quality overload på en natt. Och det blir ju lite snyggt att se på också i form av Alf Kjellin.

Jag tänkte skriva ett, ay caramba, nu måste jag se till att se på TV. Fast det måste jag inte alls. Jag måste gå på problem. Så jag nöjer mig med ett you go, SVT och instämmer högljutt i rekommendationen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 19:40

AKS: vilken tablåkrock dessutom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 19:56

Hinner de krocka? Ja, sista tio på Hets. Men tänker de inte?!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » tor sep 07, 2006 21:56

Efter Bröllopet

Jag såg en gång en intervju med Susanne Bier där hon rekomenderade The Deer Hunter. Hennes motivering var att hon tyckte om alla filmer som börjar med ett bröllop. Det finns ett par att välja på, och nu vill hon tydligen komma med ett eget bidrag.

Bier brukar inte ha nån brist på höga betyg i filmannonserna, och även den här gången blev det många femmor från recensenterna. Danskjävlarna ligger ju i en annan division av filmskapande, men den här gången kan man som svensk trösta sig Rolf Lassgård i en av huvudrollerna. Han spelar mot den blivande Bond-bruden Mads Mikkelsen och en rad andra kompetenta danskar (men inte Paprika Steen för en gång skull).

Det är mycket storslaget. En mer utarbetad historia och det ligger närmare Hollywood än dogma. Skådespelarna har en hel del att jobba med och överlag är det starkt och imponerande. "Nästan så man kunn grin", som en av damerna sa på väg ut från bion. Riktigt lika hårda var inte alla andra i publiken och en hel del snyftningar hördes under hela filmen.

Det är inte samma knivskarpa drama som "Älskar dig för evigt", men jag ser verkligen fram emot "Things We Lost in the Fire".

Det känns som en fyra det här.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 0:47

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Lite för mycket tramsande, slapstickhumor, får mig tänka att uppföljaren lider av det där småklassiska problemet en del uppföljare får, att filmmakarna lyssnar för mycket på publikens reaktioner när de gör filmen och baserar innehållet på vad publiken tror dom vill ha, istället för vad dom behöver. Typ. Fast det där är ändå en pyttedetalj i sammanhanget, det gör bara DMC till en sämre film än Curse of the Black Pearl - Jack Sparrows andra besök på bioduken är fortarande en rolig, fartfylld, spännande och förbaskat underhållande historia. Och slutet väger upp alla eventuella nackdelar.

Ett år kvar till del tre, då...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 0:52

Det större problemet med Pirates 2 är att det är lite för mycket repetetion från första filmen istället för att hitta på något helt nytt. Jag menar, de hade ju kunnat snegla lite till vad som inspirerade åkturen och inte så mycket åkturen i sig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 1:10

noike skrev:Det större problemet med Pirates 2 är att det är lite för mycket repetetion från första filmen istället för att hitta på något helt nytt.

Huvudet på en spik. Samtidigt hade det kunnat vara mycket värre. Det hade kunnat vara Matrix Reloaded.

Jag tror nog dom hade kunnat klippa ner filmen en bit med gott samvete också.

Fast som sagt, det känns som småsaker, med tanke på hur mycket jag faktiskt satt där och njöt i biosalongen. Och slutet var tillräckligt för att jag ska ha större hopp om nästa film.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 1:18

adolvsson skrev:Fast som sagt, det känns som småsaker, med tanke på hur mycket jag faktiskt satt där och njöt i biosalongen. Och slutet var tillräckligt för att jag ska ha större hopp om nästa film.

(spoiler Pirates 2) Helt klart. Geoffery Rush har pondus. Jag gillade Davey Jones och allt det där, men han hade inte det där hänsynslösa som Rush hade. Man trodde inte riktigt på honom som skurk.

Jag gillade voodookvinnan i träsket däremot. Trevlig hyllning till en av influenserna bakom alltihop.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 1:44

noike skrev: (spoiler Pirates 2) Helt klart. Geoffery Rush har pondus. Jag gillade Davey Jones och allt det där, men han hade inte det där hänsynslösa som Rush hade. Man trodde inte riktigt på honom som skurk.

Rush var definitivt en stor del av min förtjusning, jag satt och fnittrade som en liten skolflicka när han gick nerför trappan, men överhuvudtaget pratar jag om från att Elizabeth kysste Jack och framåt. För att hon faktiskt helt kallt offrade honom. Med en kyss. Och Keira Knightleys agerande efter det, hur hon gestaltade sin karaktärs sinnestämning.

Om hela filmen hade haft mer gemensamt med slutet, kunde det ha blivit ungefär precis hur bra som helst. Vilket kanske ändå är det som gör att man, eller jag, känner sig lite besviken med filmen - tanken på vad som kunde ha varit.

Jag gillade voodookvinnan i träsket däremot. Trevlig hyllning till en av influenserna bakom alltihop.

Jag var också väldans förtjust i henne, fast det är inte säkert jag är bekant med influenserna ifråga. Gimme more?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 2:33

adolvsson skrev:
(spoiler Pirates 2) Jag gillade voodookvinnan i träsket däremot. Trevlig hyllning till en av influenserna bakom alltihop.

Jag var också väldans förtjust i henne, fast det är inte säkert jag är bekant med influenserna ifråga. Gimme more?

Voodookvinnan kommer från Monkey Islandspelen, det är så mycket gemensamt med omgivningen att det inte kan vara något direkt tvivel.

Fast sedan är det lite grumligt, eftersom influenserna verkar gå runt i cirklar. De första åkturerna användes som inspiration för en bok av Tim Powers som tryckte in zombies i det hela. Sedan byggde Monkey Island på boken och åkturen. Och filmen verkar ha lånat från alla tre, vilket leder till att åkturen blivit uppdaterad.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 9:56

Ellen DeGeneres picked to host Oscars
Jag har inget emot DeGeneres - tusan, för det mesta tycker jag till och med om henne, men efter årets värd känns det en aning besviket. Mer Jon åt folket, ju...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 11:14

Jag hade velat se Brian Posehn (känd från Mr Show) på Oscarsgalan.

"I liked the first three, i loved them. I worshiped George Lucas for like twenty years,he was lika family. Then he made the Phantom Menace. It was like... you uncle tried to molest you on christmas eve."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre sep 08, 2006 11:18

Han som hostade detta året tyckte inte jag var något speciellt. Det var/blev en rätt trist föreställning. Ellen kan säkert bli bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » fre sep 08, 2006 11:28

Det lär ju i alla fall ge några moraltanter krupp att de låter en lesbisk kvinna leda USAs största nöjesgala. Och sådant är ju positivt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 11:29

Fast borde de inte ha vant sig nu i och med att Ellen varit värd för Emmygalan en massa år?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » fre sep 08, 2006 11:32

noike skrev:Fast borde de inte ha vant sig nu i och med att Ellen varit värd för Emmygalan en massa år?

Förhoppningsvis inte. Det är så kul att se trångsynta bibeltokar hoppa av ilska.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 11:49

noike skrev:Fast borde de inte ha vant sig nu i och med att Ellen varit värd för Emmygalan en massa år?

Hah! Yeah, right.

Lesbiskvinkeln hade jag helt glömt bort. Det är helt klart ett plus i kanten.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 11:58

Undrar hur det hade varit med Stephen Colbert som värd? In character då givetvis.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre sep 08, 2006 12:02

noike skrev:Undrar hur det hade varit med Stephen Colbert som värd? In character då givetvis.

Om han fick göra det på sitt eget sätt: fantastiskt naturligtvis. Om Akademin envisades med att ha Final Cut på minsta lilla grej i manuset och inte ville reta upp någon: ganska patetiskt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 12:03

noike skrev:Undrar hur det hade varit med Stephen Colbert som värd? In character då givetvis.

It's the stuff wet dreams are made of.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 12:03

Jag föredrar att tänka mig det första avsett vem som är där. Forutom ifall Carrot Top blir värd, då vill jag givetvis att någon som Jeffrey Dhamer ska ha first cut -- på honom.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » lör sep 09, 2006 23:04

oh, det är Den enfaldige mördaren idag om typ en timme på ettan. den ska jag se!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Glorificus » tis sep 12, 2006 0:40

adolvsson skrev:Svårt att kalla SoaP för en bra film, men jag älskade den.

Jag har inte svårt för att säga det: SoaP är en bra film! Jag älskade den också. Underbart bra film! Den lyckades hålla mitt intresse på topp rakt igenom hela filmen.... Då var jag visserligen beredd på att den skulle vara bra för att de gjort den medvetet "dålig", men den överträffade faktiskt mina förväntningar. Det kan inte ha varit lätt att göra en välskriven b-film som en storfilm.

Jag var och såg den med min klasskompis/granne, S. När vi köpte våra biljetter och S sa till vilken film kunde kassakillen inte hålla tillbaka ett leende... följt av kommentaren "Jaa, då får ni bra platser". När vi kom in i salongen visade det sig att det bara var vi där. :D Tills ca 10 minuter in i filmen, då ett äldre par (60+) kom in och satte sig på samma rad. Jag kunde inte låta bli att undra om de gått in i fel salong, men så var det inte - de skrattade också genom resten av filmen. :D

"Remember, time is tissue!"
"... Time is tissue?"

:D

Härligt hur allting bara blev värre och värre. Och värre. Och värre.
"Snakes on crack!"

:D :D

Jag väntade på att någon skulle säga titeln, men det visade sig vara en av de snygga grejerna med filmen. Innan de hann säga det avbröts radiokommunikation, ormar anföll, osv. Ända tills REPLIKEN kom:
"I've had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!!!"
:D :D :D

4/5
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus