Rombat skrev:Jag gillar inte Blade Runner. Coolt koncept, filmen dålig.
AKS skrev:Litet filmtips: En av de allra bästa svenska filmer som gjorts (topp 3 på min lista tillsammans med Sommarnattens leende och nån annan rulle som jag inte kommer ihåg nu) ska visas på SVT på lördag. Den enfaldige mördaren - SVT1 - 0.10. Stellan Skarsgård är fantastisk. Regin är fantastisk. Filmen är riktigt, jäkla bra.
EDIT: Men halli-hallå. Nu ser jag att en topp 5:a av Sveriges bästa filmer visas samma kväll. Hets - SVT2 - 22.40. Quality overload på en natt. Och det blir ju lite snyggt att se på också i form av Alf Kjellin.
noike skrev:Det större problemet med Pirates 2 är att det är lite för mycket repetetion från första filmen istället för att hitta på något helt nytt.
adolvsson skrev:Fast som sagt, det känns som småsaker, med tanke på hur mycket jag faktiskt satt där och njöt i biosalongen. Och slutet var tillräckligt för att jag ska ha större hopp om nästa film.
noike skrev: (spoiler Pirates 2) Helt klart. Geoffery Rush har pondus. Jag gillade Davey Jones och allt det där, men han hade inte det där hänsynslösa som Rush hade. Man trodde inte riktigt på honom som skurk.
Jag gillade voodookvinnan i träsket däremot. Trevlig hyllning till en av influenserna bakom alltihop.
adolvsson skrev:(spoiler Pirates 2) Jag gillade voodookvinnan i träsket däremot. Trevlig hyllning till en av influenserna bakom alltihop.
Jag var också väldans förtjust i henne, fast det är inte säkert jag är bekant med influenserna ifråga. Gimme more?
noike skrev:Fast borde de inte ha vant sig nu i och med att Ellen varit värd för Emmygalan en massa år?
noike skrev:Fast borde de inte ha vant sig nu i och med att Ellen varit värd för Emmygalan en massa år?
noike skrev:Undrar hur det hade varit med Stephen Colbert som värd? In character då givetvis.
noike skrev:Undrar hur det hade varit med Stephen Colbert som värd? In character då givetvis.
adolvsson skrev:Svårt att kalla SoaP för en bra film, men jag älskade den.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]