Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 21:48

MissKittyFantastico skrev:
Tinwiel skrev:Jag gillade också 1x18! Både låtar och avsnitt. :)

Hanna får fortsätta vara min vän.

Yay! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor maj 13, 2010 1:14

postade i nu-tråden istället, men 1x17 var fint!
Ice Ice Baby!

Kan gissa temat på nästa avsnitts låtar. :D

och nästa vecka är det Joss avsnitt! squee!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor maj 13, 2010 9:56

gaspode skrev:och nästa vecka är det Joss avsnitt! squee!

Really? På vilket sätt? (Jag och Kalle sparar ju vårens avsnitt till sommaren så detta har jag missat totalt.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 13, 2010 10:10

Det här hade jag missat också. Eller jag hade hört snack om det men visste inte att det hade blivit en realitet. YAY säger jag då! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaia » tor maj 13, 2010 10:40

Är det någon mer än mig som faktiskt skulle vara intresserad av att veta vad som faktiskt är sant om Sue, karaktären är så skön och jag älskar alla hennes historier om hur svårt hon har haft det. Favoriten hittills är nog dock när hon påstår att hennes föräldrar var nazi hunters. :D
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad

Inläggav Spuffy » tor maj 13, 2010 11:35

AKS skrev:

Really? På vilket sätt? (Jag och Kalle sparar ju vårens avsnitt till sommaren så detta har jag missat totalt.)

Han regisserar avsnittet. Och dessutom är Neil Patrick Harris gästskådis. Jag har längtat massor efter detta avsnitt och tidigare när jag kollade så läste jag att det var avsnitt 18, det vill säga denna veckas avsnitt, som det gällde. Fy så besviken jag blev när jag fick veta att jag måste längta en vecka till, och då är jag dessutom tillbaka i Sthlm där jag tittar på datorn, här har jag en ordentlig tv att titta på. Bajsigt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » tor maj 13, 2010 12:40

Kul! Ska bli spännande att se till sommaren!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 13, 2010 17:54

Neil Patrick Harris?!:extas:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » tor maj 13, 2010 23:11

vi ar inte samma musiksmak du oc ja emelie.=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 14, 2010 1:11

HippieSpellan skrev:vi ar inte samma musiksmak du oc ja emelie.=)

Nä jag vet. Hade ett litet drama queen moment och sedan gick det över. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 14, 2010 1:12

Spuffy skrev:
AKS skrev:

Han regisserar avsnittet. Och dessutom är Neil Patrick Harris gästskådis. Jag har längtat massor efter detta avsnitt och tidigare när jag kollade så läste jag att det var avsnitt 18, det vill säga denna veckas avsnitt, som det gällde. Fy så besviken jag blev när jag fick veta att jag måste längta en vecka till, och då är jag dessutom tillbaka i Sthlm där jag tittar på datorn, här har jag en ordentlig tv att titta på. Bajsigt.

Jag antar att folk inte kan hålla sig från att titta, annars hade det varit lite kul att se avsnittet tillsammans i Norrköping. Där kanske finns möjlighet att se det i större format. Fast det är ju som sagt en del som inte tittar och som sparar avsnitt. Äh. Never mind.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HippieSpellan » fre maj 14, 2010 6:54

ja kan tänka mi spara det faktiskt
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre maj 14, 2010 12:22

MissKittyFantastico skrev:
HippieSpellan skrev:vi ar inte samma musiksmak du oc ja emelie.=)

Nä jag vet. Hade ett litet drama queen moment och sedan gick det över. :)

Alright Daytime Emmy!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » ons maj 19, 2010 13:25

ska vi spara eller ej
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 19, 2010 15:36

Glee 1x19
Nja, jag tyckte väl att avsnittet var sådär. NPH är såklart sjukt duktig men hans storyline var inte så engagerande. Vissa delar var grymma, jag älskade Safety Dance och vill lära mig koreografin. Men så är det ju en grym låt också. :D I övrigt förde det inte historien framåt så mycket, förutom gällande Rachel och Vocal Adrenaline-killen.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » ons maj 19, 2010 18:08

Jag håller med i vad tin säger, fast jag har jättestora problem med artys röst. det är väl inget fel på den men jag gillar den inte så mkt.
Även innehöll avsnittet det bästa sångnumret från shoester och skönt att se sue ha någon information som inte är "men cheerleaders är populära"

jag gillar att mamma och dotter är så lika, de tog faktiskt någon som är SJUKT lika
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » ons maj 19, 2010 18:11

HippieSpellan skrev:jag gillar att mamma och dotter är så lika, de tog faktiskt någon som är SJUKT lika

de var nästan för lika. Jag trodde det var Rachel som satt i bilen först :D
tycker ni är för hårda, jag tycker det var ett helt okej avsnitt. Alldeles för lite Sue bara.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons maj 19, 2010 18:25

gaspode skrev:
HippieSpellan skrev:jag gillar att mamma och dotter är så lika, de tog faktiskt någon som är SJUKT lika

de var nästan för lika. Jag trodde det var Rachel som satt i bilen först :D
tycker ni är för hårda, jag tycker det var ett helt okej avsnitt. Alldeles för lite Sue bara.

Ja, alldeles för lite Sue. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » ons maj 19, 2010 21:59

inte dåligt, bara inte WOHOO SEE IGENEENENENENENE. jag gillade flera scener men allt som allt var det inte wohoo
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » ons maj 19, 2010 22:24

HippieSpellan skrev:inte dåligt, bara inte WOHOO SEE IGENEENENENENENE.

har aldrig varit sån efter ett Glee-avsnitt tror jag :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HippieSpellan » ons maj 19, 2010 23:18

vad får dig att wohooa då? har inte sett dig så
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » ons maj 19, 2010 23:30

HippieSpellan skrev:vad får dig att wohooa då? har inte sett dig så

fotboll.

men av serier jag sett: Buffy, Angel, Firefly, The Office US, Arrested Development, Wonderfalls, West Wing, The OC, Green Wing... Ja, ganska många.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tor maj 20, 2010 0:52

HippieSpellan skrev:jag har jättestora problem med artys röst. det är väl inget fel på den men jag gillar den inte så mkt.

I'm with you!
Det är något som inte sitter rätt med Artys röst. Han är en okej karaktär, långt ifrån min favorit (väldigt expendable imho), men det är något med hans röst och sätt som gör att han inte riktigt klickar helt hos mig. Scenen när han ramlade var ganska bra, och hans dansnummer var bra, men jag kan inte låta bli att fundera på hur *skitbra* det hade kunnat vara om någon annan sjöng det. Så nej, jag föredrar när Arty är mer i bakrunden. Det finns andra karaktärer att lägga fokus på. Iofs kommer han ju inte växa om han inte får screen time så det är väl bara att hoppas på att han blir välförtjänt av den tiden han får.

Och jag håller med om att Rachel och mamman är sjuuukt lika. Jag trodde också det var Rachel i bilen först :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor maj 20, 2010 1:41

gaspode skrev:
HippieSpellan skrev:inte dåligt, bara inte WOHOO SEE IGENEENENENENENE.

har aldrig varit sån efter ett Glee-avsnitt tror jag :)

Inte jag heller. Glee är en trevlig serie men det är allt också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån maj 24, 2010 14:47

Glee har blivit förnyad, igen, för en tredje säsong, redan!

Glee has been given an unexpected third season pick-up, it has been confirmed.

Entertainment Weekly reports that the musical comedy - which recently became the top scripted show among adult viewers - has impressed Fox bosses.

"In just one year, Glee has transcended the television landscape and emerged as a global pop culture phenomenon,” said Peter Rice, Fox's entertainment chairman.

"Everything about Glee - from the concept to the characters to the marketing - has been innovative and risky, but with [series creator] Ryan Murphy tapping into the zeitgeist, the risk has paid off with this truly remarkable series," added Kevin Reilly, the network's entertainment president.

"Glee has one of the most active, devoted fan bases I've ever seen, and we couldn’t be more thrilled to give Gleeks a third season of their favourite show."

Meanwhile, Ryan Murphy said of the show's success: "It's been a whirlwind year - from shooting the pilot to performing at the White House to the concert tour that began last week - and yet we all feel like we've just begun this amazing musical journey. We think our Gleeks worldwide are going to love what we’ll have in store for them in seasons two and three."
Source: Digital Spy

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » mån maj 24, 2010 16:56

Dom tjänar ju så sjukt mycket pengar på den serien att det inte är sant. Kolla på Itunes topplista. Fullt med Glee-låtar.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » mån maj 24, 2010 17:18

Men den är ju fortfarande på första säsongen. :D Tokigt. Men jag klagar inte, jag gillar Glee. En bagatell är den men ack så charmig.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Spuffy » ons maj 26, 2010 11:15

1.20 är utan tvekan mitt favoritavsnitt av Glee hittills. Spoiler mina reaktioner men inte handlingen: Jag storgrät större delen av avsnittet, och skrattade högt resten av tiden.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav eynosh » tor maj 27, 2010 12:16

Håller med alma i det här. 1.20 Var nog det bästa avsnittet hittills. Helt sjukt i Bad Romance låten hur bra Heather Morris är på att dansa. Hon ligger i bakgrunden, men ifall man tittar lite ser man hur stor skillnad det är på hennes rörelsemönster jämfört med många av dom andras.

Heather Morris (bla)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav gaspode » tor maj 27, 2010 13:09

Tro det eller ej, men jag tänkte på det också. Brittany var med alldeles för lite i avsnittet dock.

Gillade verkligen Rachel i det här avsnittet annars, och tycker fortfarande Kurt är mer störig än mänsklig i sitt beteende.
Dock fick sig Finn en jävligt schysst utskällning som följd av Kurts dumheter.

Tyckte att Kiss-numret killarna gjorde var lite slätstruket.

Och var var Sue?!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film