Spooks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis jan 22, 2008 22:03

AKS skrev:4.06:Känns som att S4 här vid mittstrecket lyckats komma över att de tre huvudpersonerna försvann från serien under S3.

Vilket jag tycker de förtjänar en massa cred för. De flesta serier hade aldrig lyckats med det. Det var alldeles för länge sedan jag såg s4 för att kunna kommentera det ordentligt :( Vill ju inte avslöja för mycket av misstag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 22:06

noike skrev:Vilket jag tycker de förtjänar en massa cred för. De flesta serier hade aldrig lyckats med det.

ja, det håller jag med om. Mycket cred.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 23:03

Början av 4.07: Detta började ju riktigt bra. För bra med tanke på att jag inte hinner se hela avsnittet så jag slutade redan nu. Känns som att det kommer att bli betydligt svårare att slå av senare och då var det svårt nu också. Avsnittet är alltså det som handlar om Fiona och Syrien.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jan 23, 2008 18:36

4.07: Det gick ungefär som jag anade i detta avsnitt. Och det var ytterligare ett starkt avsnitt. Lutar åt att S4 kommer att vara den bästa säsongen hittills trots att jag väldigt gärna haft kvar Tom et al.

Men nu tror jag att Adam kan få växa till sig som karaktär! Synd bara att det var tvungen att bli så jäkla tragiskt igen. Slutet gjorde iofs avsnittet lite extra bra, men alltså jag *litar* inte på Spooks längre. På ett bra sätt trots allt eftersom vem som helst kan tydligen få en kula i huvudet när som helst. Förut har jag inte oroat mig för Ruth, men i denna säsong har hon ju varit ute lite på fältet hon också så nu får man oroa sig för henne också.

Tre riktigt starka avsnitt på raken, vilket är tur för 4.03 till 4.04 kändes så typiska på nåt vis.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons jan 23, 2008 19:10

(spoiler 2.05) Ja, det var ju ganska uppenbart en övning, även om det var tokigt spännande ändå. Nästan så jag hoppades ett tag att Storbritannien hade gått under och serien skulle byta riktning till att handla om MI-5:s del av att bygga upp landet på nytt efter en katastrof såsom denna. :P

Så liiite cop-out-känslor har jag (även fast Toms ansiktsuttryck under sista scenen tar bort de allra flesta av dem), men det ändrar ju inte på det faktum att det var tossigt bra under allra största delen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons jan 23, 2008 22:57

AKS skrev:men alltså jag *litar* inte på Spooks längre

Underbar känsla och, om jag så må säga, en starkt bidragande orsak till min inställning att serien blir bättre för varje säsong. Även om jag tyckte att serien förlorar lite av den starka realism som fanns under dom första säsongerna, vinner den på spänningsfaktorn. Och på en hel massa andra faktorer, förstås.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons jan 23, 2008 23:08

Låter lovande!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jan 24, 2008 0:53

Vad adolvsson sa. Men hade mer serier varit på det viset hade jag nog dött av hjärtattack.

caffeineaddict skrev: (spoiler 2.05) Nästan så jag hoppades ett tag att Storbritannien hade gått under och serien skulle byta riktning till att handla om MI-5:s del av att bygga upp landet på nytt efter en katastrof såsom denna. :P

Det ser ut lite som om att du får din önskan uppfylld. Det där du beskriver tycks vara den kommande spinoff-serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre jan 25, 2008 20:23

2.10. Jahaja, nu kan väl inte vilda hundar hålla en borta från 3.01...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre jan 25, 2008 20:26

caffeineaddict skrev:2.10. Jahaja, nu kan väl inte vilda hundar hålla en borta från 3.01...
Kanske om det är en riktigt arg och bitande hund, eller om du laddat ner fel series 3.01.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre jan 25, 2008 22:20

(spoiler 3.01) Go on, bitch, do it...

Ah yes, nice bit of darkness there. Även om Adam föll in lite i hela det här att presentera en ny karaktär som *DEN PERFEKTE* som våra gamla vanliga karaktärer ska ställas mot/jämföras med. Det förekommer i så många serier. Men det brukar iofs försvinna på ett eller annat sätt, antingen genom att karaktären blir så perfekt att han blir tråkig och plockas ut eller genom att han liksom andra karaktärer blir mänskligare och mindre perfekt. Vilket som så är det förhoppningsvis bara en barnsjukdom.

Och Harry som är uppe och jobbar för fullt ett dygn efter att ha blivit skjuten i bröstet. Jaja, that's the game. Annars tokigt bra avsnitt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre jan 25, 2008 22:28

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.01) Och Harry som är uppe och jobbar för fullt ett dygn efter att ha blivit skjuten i bröstet. Jaja, that's the game. Annars tokigt bra avsnitt.

Det är Harry. Han är inte omänsklig, han är målmedveten. Så målmedveten att han kallar the Black Knight i Holy Grail för quitter.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jan 26, 2008 22:21

4.09: Hm, detta avsnitt upplevde jag faktiskt som relativt tråkigt trots att setup borde ha gjort mig intresserad. Mycket intresserad.

Detta är alltså avsnittet då Harry blir av med sitt jobb ett tag. Men trots det så var jag aldrig riktigt engagerad. Jag tyckte det var lite långsamt och överlag inte in närheten av de senaste avsnitten av S4.

Harry och Ruth har jag länge känt gillar varandra nu. Jag har haft svårt att veta hur dock och är väl fortfarande tveksam. Men det var några "längtande" scener i detta avsnitt tycker jag. :)

Avsnittet var dock värt det för Adam, Harry och Wes tillsammans på racetracken -- vad nu det heter på svenska. Awww...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön jan 27, 2008 13:13

4.10: Nja, jag vet inte jag. Den minst spännande säsongsfinalen hittills och vad betydligt värre är: den minst engagerande. Det var först under de sista sekunderna det blev spännande, men jag tror inte att Adam dör. Jag vet inte, bara en känsla. Harry är jag mer osäker på. Han ser ju ut att vara ganska så död just nu i alla fall. Only not.

Jodå, så början av S5 lär bli riktigt bra tror jag, men Spooks får skylla sig själva: säsongsavslutningarna har hittills varit så gigantiska (på olika sätt) att mina förväntningar är extremt uppskruvade inför sista avsnitten i säsongerna. Förhoppningsvis gör detta att jag inte förväntar mig för mycket i slutet av S5.

Nu ska det bli extra kul med S5 och S6 eftersom de kommenteras i den här tråden.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jan 28, 2008 18:17

5.01: Bra säsongsstart. Tyvärr har jag blivit trött två gånger då jag sett på avsnittet (och det är inte bra att vara trött då man ser Spooks, så jag har slutat kolla då), så avsnittet har setts vid tre olika tillfällen igår och idag. Det gör att jag haft lite svårt att hänga med emellanåt.

Colin... :( Jag hade aldrig trott att han skulle bli mördad. Detta trots att jag vet att Spooks är den sortens serie där ingen är säker. Inte ens då de tog fram snaran trodde jag att han skulle mördas. Det kan iofs bero på att de uppenbarligen tillhörde nån sorts government branch och jag invaggades då i falsk trygghet.

Den nya tjejen (hur länge hon nu är med) verkar intressant. På andra sidan, men ändå inte. Dessutom spelas hon var Hermione Norris från Wire in the Blood så det är kul att se henne igen. Kanske var det för denna roll hon lämnade WitB?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jan 28, 2008 20:50

5.02: Mycket bra avsnitt. Faktiskt ganska obehagligt, men på ett bra sätt. Att vår sida skulle vinna var ju självklart, men det var ganska deprimerande att se hur långt den andra sidan hann komma.

Zaf fick ett par bra scener med den där mannen han slogs mot. Den första fightscenen var cool och fick mig att tänka på Bourne (andra filmen). Sen fick han komma med baseballträ till cool musik och slå ner fanskapet. :lovebunny:

Ros... har inget emot henne, men jag vet inte vad jag tycker om att hon ska börja jobba på M-I5. Iom att Adam frågade så antar jag att hon svarar ja. Känns lite tveksamt för mig i nuläget i alla fall.

Gärna fler dubbelavsnitt till Spooks. Suits 'em.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jan 28, 2008 20:59

AKS skrev:5.02: Mycket bra avsnitt. Faktiskt ganska obehagligt, men på ett bra sätt. Att vår sida skulle vinna var ju självklart, men det var ganska deprimerande att se hur långt den andra sidan hann komma.

Samtidigt så visar de mer och mer hur tunn gränsen mellan "vår" och "deras" sida är, allra minst när "de" kommer inifrån och kan påverka så mycket.

Ros var jag också lite tvivlande till här. Men eftersom de sällan gjort en besviken...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån jan 28, 2008 21:11

Ja, och har inte M-I5 i nåt avsnitt gått emot regeringen eller några som ska bestämma i alla fall? Jag har ett svagt minne av det. Inte så att de ville ta över landets styre, men de gjorde nåt de inte skulle ha gjort i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jan 28, 2008 21:15

noike skrev:Ros var jag också lite tvivlande till här. Men eftersom de sällan gjort en besviken...

Vad han sa. Ros :lovebunny:

Är så dålig på namn, var tvungen att googla när du skrev Hermione Norris. Vad jag kände igen henne från först, var Cold Feet. Såg bara en säsong eller två och det var många år sen nu men jag har vagt minne av att omtycke. Är WitB sevärt?

Och helt apropå är det möjligt att avhopp därifrån hänger ihop med Spooks, det står inget om det på t ex Wikipedia, däremot får formuleringen där det att låta som om dom båda inte hade något med varandra att göra. Fast det kan ju vara jag som chansar i nattmössan nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jan 28, 2008 21:22

adolvsson skrev:Är WitB sevärt?

Jag gillar den ganska så rejält. Det är en brittisk deckare med fristående fall i varje nytt avsnitt (ser nu att S1 kör dubbelavsnitt för varje fall), men karaktärsmässigt hänger de ihop. Hermione Norris har den andra huvudrollen och Robson Green den första. Robson Green brukar ju folk skämta om, men jag tycker han är jättebra på att spela ett "original" i den serien.

Säsongerna är fyra-sex avsnitt långa så inga problem att ta sig igenom.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jan 28, 2008 22:49

AKS skrev:Robson Green brukar ju folk skämta om, men jag tycker han är jättebra på att spela ett "original" i den serien.

Hm. Robson Green. Touching Evil ger bra vibbar, men jag är osäker på om jag såg något av originalet eller bara ett par avsnitt av den amerikanska remaken. Med Jeffrey Donovan, från Burn Notice, i Greens roll. Helt apropå. För Burn Notice rockade.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jan 28, 2008 23:08

5.03: Starkt avsnitt där jag tycker att alla MI5:are kommer till sin rätt.

Ros blev bra. Hon är inte alls lik sig sen de första avsnitten, men det var ju en extraordinär situation. Det jag gillade i detta avsnitt var hennes bitchiga stil, kalla sätt och roliga kommentarer. Det jag inte gillade: sista scenen då de ska vara tysta om då tjejen gick till lägenheten. Fast det är ju en bra sak egentligen för det gör karaktären intressant.

Han med kniven som dödade Leigh/Lee(?) är ju han som spelar i Aliens in America! Jätteduktig komisk skådespelare.

Adam fick många bra scener i detta avsnitt. Stammande reaktion på Ros i deras första scen ihop och en härlig scen då han och Jo diskuterar Harry och Ruth och barnvakten är där.

Harry och Ruth... Detta har man ju väntat på i några säsonger nu. Jag hoppas Ruth ändrar sig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jan 28, 2008 23:24

AKS skrev:5.03: Starkt avsnitt där jag tycker att alla MI5:are kommer till sin rätt.
Ros blev bra. Hon är inte alls lik sig sen de första avsnitten, men det var ju en extraordinär situation. Det jag gillade i detta avsnitt var hennes bitchiga stil, kalla sätt och roliga kommentarer.

Kom att tänka på det nu som först, det blir en bra kontrast mellan Adam och Ros här. Adam som går lite neråt efter fruns bortgång och Ros som efter 501-02 stålsätter sig å det hårdaste.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jan 29, 2008 19:33

5.04: Mycket stark inledning på S5, tycker jag. Och avsnitt fyra fortsätter den positiva trenden.

Ros är verkligen ett bra tillägg till serien. Det har blivit lite fart och fläkt kring hennes karaktär, samtidigt som man snabbt känner henne ganska väl eftersom man vet vad som hände med hennes far. Sen tycker jag naturligtvis att 20 år är i det minsta laget för en gubbe som försökte ta över landet och i det dolda störta demokratin. Men han är ju hennes pappa. Hermione Norris är fruktansvärt bra i rollen!

Harry och Ruth... Vad håller ni på med?!

jo känner jag nu har blivit en sån där bakgrundskaraktär som inte får göra nåt karaktärsspecifikt utan hon är bara där och gör saker i bakgrunden. Hon och Zaf vill jag se mer utveckling av. I S1-S3 tog de ju in både Toms och Zoes privatliv och jag kan tycka att Zaf och Jo borde få nåt sånt också. Eller kanske hellre bättre storylines inom ramen för ett "typiskt" Spooks-avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 29, 2008 22:09

5.05: Säsongen fortsätter med ytterligare ett riktigt bra avsnitt.

NEJ! Varför händer alltid det här?! Jag blir galen. Och Ruth av alla människor! Ja, ja... Man får väl vara glad för att hon överlevde i alla fall. Parallell till Zoes slut.

Det går inte bra för kärleken för de stackars spooksen. Tom fick ingen av de två damer han var förälskad i. Danny fick inte den han var förälskad i. Adams fru blev mördad. Ruth och Harry fick inte den de var förälskad i... Känns som att det bara är Zoe som fått den hon vill ha.

Och vartåt det lutar med Adam och den där nannyn vill jag inte veta. Hon verkar på tok för ung för honom, IMO.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons jan 30, 2008 12:12

Fick litet ryck igår och sträcksåg 3.03-3.07:

3.03 var svagt, men 3.04 blev bättre och 3.05/3.06 var otroliga. Precis ett sånt fokus på karaktärerna som jag saknat ofta annars. Intressant att det verkar bestämt sig för att plocka bort "hela" det gamla gänget också, med Tom och Zoe borta och Danny möjligen på väg ut. Gissningsvis lite nytt folk på väg m.a.o.?

Problemet är såklart att Adam inte ännu är en karaktär som jag bryr mig om lika mycket som Tom eller Zoe, men förhoppningsvis får han (eller eventuella nya karaktärer) snart tillräcklig utveckling för att bli det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons jan 30, 2008 13:25

AKS skrev:5.05
NEJ! Varför händer alltid det här?! Jag blir galen. Och Ruth av alla människor!
Jag vet! Jag tror det är en av de försvinnanden som känts mest. Intressant iakttagelse över en skillnad mot andra serier: folk dör och försvinner mycket oftare unser säsongen och inte i säsongsavslutningar.

caffeineaddict skrev:3.03-3.07: men 3.04 blev bättre och 3.05/3.06 var otroliga. Precis ett sånt fokus på karaktärerna som jag saknat ofta annars.

Jag håller med. I stora lag är det alldeles för lite fokus på sådant "oviktigt" vid sidan om, speciellt eftersom de visat att de faktiskt kan göra det bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jan 30, 2008 17:51

Jepp, håller med dig om båda sakerna, noike. Och jag håller med caffeine om det noike citerade. Ett jäkla medållande från min sida med andra ord!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jan 31, 2008 22:13

5.06: Det är inte ofta jag skrattar högt då jag ser Spooks, men under detta avsnitt gjorde jag det.

:D till den där mannens entusiasm då Ros falskt säger: "Please tell me you don't have a computer here" och han är iväg snabbare ur startblocken än en Kallur. Lite lesbiskt sex lockade tydligen ganska så rejält. Jag älskade också då Ros slängde av sig kläderna och drar undan skynkena runt sängen. One for the team!

Och ganska så spännande slutade det också... Trodde inte att det skulle vara en dubbel.

Nu är det dags för Jo att få ett bra avsnitt snart! Hon hade ett mycket bra första avsnitt (då hon fortfarande var journaliststuderande), men sedan dess... bakgrund, bakgrund, bakgrund. Hoppas det händer nåt intressant med karaktären snart.

Känns som att det är dags för några kristna fundamentaliser snart. they a bunch of crazy bastards as well. Se: Sekten som tycker att man kan protestera på Heath Ledgers begravning för att han spelat homosexuell i en film. Kristen sekt på jakt efter bögar kanske? Det har varit så mycket arabiskt och muslimskt de senaste säsongerna tycker jag. Visst, skulle vara världsfrånvänt om det inte dök upp halvofta, men under S1 t ex så tror jag inte att det var en enda muslimsk terrorist, men en kristen var det nog (abortmotståndaren).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jan 31, 2008 23:49

5.07: Ganska tidigt i avsnittet kunde jag räkna ut att det var israeler som låg bakom och det var skönt eftersom det inte var ännu ett muslimska/arabiska terrorister-avsnitt. Men trots det vill jag ändå ha nåt *helt* annorlunda nu, känner jag. Detta var ju fortfarande kopplat till araber.

Kul slut dock. Gratulationer till resten av ditt liv bland muslimer! :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film