Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons apr 12, 2006 22:45

Amerikanska Idol 5x28
Bucky var lika tråkig som jag vet inte vad.
Ace var som ni sagt för mesig för den låten.
Elliot var också tråkig.
Dom är kommer få minnst röster.

Kellie var bra, Paris var bra, Chris var väldigt bra och Katharine är så otroligt ätbar. Vill man inte bara äta upp henne?

Taylor är jag upprörd över. Jag är arg som en varg på honom! Hur kan han sno åt sig We Are the World och sen inte sjunga den?! Fast den andra låten passade honom perfekt, men tänk om någon annan hade vela sjunga We Are th World och inte kunnde för att han tog den. Det vore ju synd.
Chris som valde en lite tråkig låt som Simon sa hade verkligen kunnat slakta dom allihop med den låten.
Men Kellie var faktiskt riktigt bra.

Ni borde se Rock Star när det börjar i sommar igen, det är som American Idol (fast utan auditions) och dom har massa bra sångare, och dom sjunger bara rocklåtar, och det är riktigt bra. Uppträdandena och det är mycket bättre än American Idol, det är bara hela grejen med domarna och Ryan och alla knasiga saker mellan uppträdandena som dom inte har. Det är liksom seriösare och inte främst riktat till 14-åriga tjejer om ni förstår vad jag menar.
Första säsongen så var det INXS som var ute efter en ny sångare (för deras sångare dom ju för många år sedan) och musik-vis var det en fantastisk säsong.
Om ni kan hitta Rock Star: INXS så rekomenderar jag den verkligen, speciellt om ni gillar Queen och andra gamla rockband så känner ni nog igen en hel del låtar (t.o.m. jag kännde igen en hel del trots att jag inte är insatt i den musiken alls).
Jag har inget annat än goda saker att säga om den serien.
Skapat och Producerat av Mark Burnett - reality-tv-GUD (Survivor, The Apprentice, The Contender).
Leta reda på den och se den med en gång!
Jag längtar tills nästa säsong börjar! Det är så jävla bra! Är det bättre än American Idol? Jag älskar audition-delen så mycket, men det är lätt bättre än American Idol när röstnings-momenten börjar.
Förstår ni hur mycket jag vill att ni ser det?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons apr 12, 2006 22:54

Här har ni en torrent med Rock Star: INXS
http://ts.searching.com/torrent/416237/Rock_Star_INXS_Full_Season
Leta inte reda på information om serien (ni vill inte bli spoilade). Ladda bara hem åtmionståne dom första 2-3 avsnitten och se.
Jag har en kännsla av att det är exakt vad ni vill ha utav American Idol som den här serien ger.

(fast den har inte kommentarer som "You look like the Incredible Hulk's wife", tyvärr.)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre apr 14, 2006 13:50

American Idol Result show 5.29

Rätt personer i Bottom Three IMO, och Buckey fick lämna, lite tråkigt. Hade verkligen mycket hellre sett att Ace fick lämna programmet.

Trodde annars att programmet skulle bli ganska tråkigt när det var 40 minuter, men det flöt på bra ändå.

Amazing Race Säsong 6

Vad underhållande det är. Väntar nog med säsong 7 nu ett tag. Hur många säsonger hade du tillgång till LWes? Har du tankat något mer AKS? Jag är iaf intresserad av fler säsonger än sjuan, men bara inte just nu, men senare.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre apr 14, 2006 14:02

Nej, jag har tankat S6 och S7 och är också intresserad av mer, men behövde några veckors paus. Jag började drömma olika varianter av AR-drömmar *varje* natt. Det är ett tecken på att man sett för mycket. Tror jag såg två säsonger på mindre än en vecka. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre apr 14, 2006 14:14

Jo, jag har säsong 4, 5 och 8 också. Det är bara att säga till när ni vill ha dom.

AKS skrev:Jag började drömma olika varianter av AR-drömmar *varje* natt.

:D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons apr 19, 2006 14:09

American Idol 5.30:

De flesta gjorde bra ifrån sig i dag förutom Kellie. Om hon inte är i bottom 3 i morgon så vet vi att man kan vinna på att ha ett IQ som ett grässtrå. Nice. :evil: Så, hoppas Kellie åker, annars Ace p.g.a. tidigare misslyckande. Kellie, Ace och Elliot i botten borde det bli i alla fall.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons apr 19, 2006 15:58

American Idol 5x30
Hmm... ja, dom flesta gjorde väl rätt så bra ifrån sig idag. Paris var i sitt esse, Chris är ju alltid bra, Taylors framträdande var segt i början men det kom igång mot slutet. Katherine är jätteduktig men ofta tycker jag att hennes framträdande är lite för duktiga, söta och gulliga. Jag skulle vilja se lite mer dramatiska känslor hos henne, typ massa glädje, ilska, desperation, sorg osv.. men hon lär väl inte sjunga dom genrer av musik där sånt premieras.. hennes framträdanden blir lite tråkiga ibland bara, så jag skulle vilja ruska om dom lite med något annorlunda.. Elliott och Ace var rätt så bra, Ace gjorde bättre ifrån sig än på länge, men jag är uttråkad på båda dom två, så dom kan åka ut snart. Kellie var rätt så duktig i början på låten, men sen gick det inte lika bra. Jag kan störa mig på att hon sjunger så nasalt, eller "inne i munnen" hela tiden också, det tar bort lite av det vackra i hennes röst.

Så, Ace, Elliott och Kellie kan åka ut, dom andra är alltid snäppet högre än dessa tre.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » ons apr 19, 2006 21:01

American Idol 5.30
Inte alls min typ av musik. De flesta var väldigt duktiga. Så det var lite blandade känslor för jag är inte så jätteförtjust i låtarna och musiken i sig.

Håller med AKS om att Kellie var inte bra idag. Hon borde verkligen vara bland de tre, och för att kopiera både AKS och Tins åsikter så kan både Elliot och Ace hamna där. Och ut tycker jag Ace skall, även om han var ganska duktig denna veckan.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons apr 19, 2006 21:15

Elliot kommer åka ut - Det sätter jag mina pengar på
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor apr 20, 2006 20:18

Amazing Race 9.8
Roligare nu när dem är i andra delar av världen. Europa känns så "hemma" på något sätt, roligare när dem är i andra världsdelar.

Sen tycker jag det är himla roligt att Fran och Barry är kvar, och tom gick och vann den här omgången.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor apr 20, 2006 20:24

AI veckans utröstning:

Nämen, jag ger upp! Pickler den satans kackerlackan är omöjlig att ta död på!! Fy fan, hur 17 kan Chris och Paris vara i bottom 3, men inte hon? Jag blir så förbannad. :evil:

Sen att Ace åkte var ju bara skönt, men vad hjälper det då Kellie inte ens var i bottom 3?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor apr 20, 2006 21:32

Amazing Race 9.8 (Är det inte dags för ett recap-avsnitt snart? Eller har det redan visats? Hoppas det för det är meningslöshet...)

Så jäkla kul att Fran och Barry vann denna etapp. Och jag håller med om att det är kul att de äntligen lämnade Europa och hamnade nån annanstans. Dessutom var detta resmål mycket exotiskt och precis som de sa så såg städerna och byggnaderna ut att vara riktigt vackra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor apr 20, 2006 23:21

AKS skrev:AI veckans utröstning:

Nämen, jag ger upp! Pickler den satans kackerlackan är omöjlig att ta död på!! Fy fan, hur 17 kan Chris och Paris vara i bottom 3, men inte hon? Jag blir så förbannad. :evil:

Sen att Ace åkte var ju bara skönt, men vad hjälper det då Kellie inte ens var i bottom 3?

Whaaat! Jag har inte sett programmet än men det där är ju bara fel. Bra att Ace åkte ut men hur i hela friden kan Paris och Chris vara i bottom 3!! VA!! Jag tyckte att dom var bäst, och dom är nästan alltid bäst. Folk är både blinda och döva tror jag.. Var alltså Elliott och Kellie bättre då, enligt folk?

Haha.. detta är mitt andra utbrott idag över saker som har hänt i dokusåpor... Först ANTM och nu AI.. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » fre apr 21, 2006 21:25

Ai Result Show 5.31
När jag såg den arga smileyn bakom spoiler markeringen på AKS inlägg insåg jag att Kellie inte skulle vara i bottom three. När hon sedan placeras i en annan grupp än både Chris och Paris och dessutom i samma som Elliot började jag undra. Vad kan ha gjort henne så upprörd då....?

Svaret var enkelt. Chris, Paris och Ace var i bottom three. Lyckligtvis åkte Ace ut, det var på tiden, men Chris i bottom three och inte Elliot...och inte Kellie. Skumt.

Survivor 12.11
Tråkigt det som hände med Bruce. Han var en av mina favoriter. Nu hejar jag på Terry, dels för att han är i ett sådan sjukt underläge och dels för att jag tycker han är den enda som faktiskt verkligen är värd att vinna. Han verkar väldigt stabil.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre apr 21, 2006 21:46

TOB skrev:Survivor 12.11
Tråkigt det som hände med Bruce. Han var en av mina favoriter. Nu hejar jag på Terry, dels för att han är i ett sådan sjukt underläge och dels för att jag tycker han är den enda som faktiskt verkligen är värd att vinna. Han verkar väldigt stabil.

Ja det var synd. Jag hejar nog också på Terry, men även så hejar jag emot Shane och Courtney.
Previewn för nästa avsnitt var helt fantastiskt rolig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » ons apr 26, 2006 20:39

American Idol 5x32 top 6
Usch vad svårt det var den här gången. Såklart vill jag att Chris ska stanna, och gärna Paris också, fast hennes framträdande var lite tråkigt den här gången. Elliott var ovanligt bra, även om jag vanligtvis inte går igång på hans framträdande, så var det rätt så bra. Taylor var ok, Katherine ok också (inte så dåligt som juryn sa att det var, men jag vill fortfarande se henne leva sig in i texten mera, inte bara leva sig in i musiken..) Kellie sjunger fortfarande inne i munnen...

Slutsats: Nu är det dags för Kellie att åka ut. Det finns ingen annan som kan göra det den här gången. Katherine ligger illa till också, men hon är ändå ljusår bättre än Kellie i det här läget.. Jag blir nöjd bara Chris är kvar. Ja, jag är fortfarande liiiite kär i honom. Vilken utstrålning, vilken röst, vilka ögon.. :oops: (notera, jag vill alltså inte ha honom kvar av den anledningen, han ÄR bäst helt enkelt). :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » ons apr 26, 2006 21:22

Ai 5.32
Jag hade nästan laddat för att snyfta rejält nu när det var love theme och allt, men det blev aldrig något med det, bäst lyckades nog Chris då jag faktiskt intresserade mig för hans framträdande. Men snyftandet uteblev. Men ändå, jävlar vad Chris är bra, tveklöst den bästa och det är ju skrämmande att han var i bottom three förra veckan.

Tre bästa denna veckan tycker jag Chris, Elliot och Paris var. Kellie måste åka ut. Hon har varit tveklöst sämst i två veckor nu.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor apr 27, 2006 17:18

AI: Sex blir fem

ÄNTLIGEN!!! Åh detta har jag väntat och väntat på. Hon bode ha åkt ut bland de allra första i top 12, men nu äntligen är det över. Kellie kan ta sitt pick(ler) och pack och dra all världens väg vad mig anbelangar. YAY!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor apr 27, 2006 23:14

AKS skrev:AI: Sex blir fem

ÄNTLIGEN!!! Åh detta har jag väntat och väntat på. Hon bode ha åkt ut bland de allra första i top 12, men nu äntligen är det över. Kellie kan ta sitt pick(ler) och pack och dra all världens väg vad mig anbelangar. YAY!

Först. Fyfan vad Andrea Bortcelli är bra. Jag har aldrig riktigt förstått vad du tycker är så vedervärdigt med Kellie. Men jag håller defintivt med om att nu var det verkligen dags för henne att åka ut. Är nog faktiskt första programmet jag verkligen har velat se att hon åker, även om jag tycker att hon borde varit i bottom three både en, två och tre gånger kanske.

Roligt också att Chris och Katherine hade bäst.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre apr 28, 2006 18:58

Amazing Race 9.9
Undra om dem hoppar över ett sådant där fördjupningsprogram, hoppas det, tycker inte dem känns så intressanta. Förbaskat synd att Fran och Barry åkte ut.

Survivor 12.12
Terry vinner igen. Jag var riktigt chockad när Cortney åkte ut. Hade bergsäkert räknat med Aras.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör apr 29, 2006 1:05

The Amazing Race och American Idol visas inte som nya avsnitt på min myepisodes så jag hade totalt glömt bort TAR! Irriterande. Har satt på nedladdning nu.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör apr 29, 2006 13:29

Tob skrev:Amazing Race 9.9
Undra om dem hoppar över ett sådant där fördjupningsprogram, hoppas det, tycker inte dem känns så intressanta. Förbaskat synd att Fran och Barry åkte ut.

Jag har också tänkt på det och ett tag trodde jag att det redan måste ha visats. Hoppas det inte blir nåt, men det lär det bli. Kanske redan nästa avsnitt?

Jag tycker också att det var synd att Fran och Barry åkte ut. Skulle gärna slippa MoJo för tjejen där är så himla irriterande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor maj 04, 2006 19:49

Det blev aldrig något American Idol igår, konstigt att det ibland tar sådan tid, nåja....lite synd.

American Idol 5.34
Elliot tyckte jag inte alls var bra idag. För mig känns det lika självklart att han skall åka ut nu som det var att Kellie skulle åka förra gången.

Chris är så jäkla bra.

Elliot och Katherine eller ev. Paris i Bottom two. Hoppas och tror att Elliot åker.

Edit: Kollade upp result programmet på tv.com istället.
Känns lite förvånande att Paris åkte ut. Synd, hade mycket hellre sett att Elliot hade åkt, nåja, bara Chris vinner allt så är jag nöjd. ;)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre maj 05, 2006 1:02

5.34 och följande utröstning, eftersom jag läste Tobs spoiler
Jag tyckte att Chris var skitbra, att hans röst inte höll i slutet var bara en petitess. Det behöver faktiskt inte vara perfekt hela tiden. Jag kan inte fatta att Paris åkte ut, jag tyckte att hon var näst bäst, efter Chris då. Hon har attityd och fart i sina framträdanden, som jag tycker är roligare att se på. Katherines kan också ha fart i framträdandena men av nån anledning så tycker jag att Paris är coolare. Katherine var ok, men hon har en tendens att bli lite för skrikig ibland. Det kanske Chris kan bli också men med hans röst så blir det aldrig jobbigt att lyssna på. I liiike his voice. Taylor, ja.. det dög också, men fan, varför åkte Paris ut. Jag håller med Tob, Elliott skulle ha åkt ut, båda hans framträdanden var snortråkiga, det håller inte. Han är duktig men han är mest bara duktig, inte så mycket mer. Man måste ha det där "lilla extra" (ja, klyschigt, jag vet.. :rolleyes: ). Paris hade mer av den varan än vad Elliott har. Konstigt, Amerika, konstigt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » fre maj 05, 2006 8:20

Tinwiel skrev:5.34 och följande utröstning, eftersom jag läste Tobs spoiler
Jag tyckte att Chris var skitbra, att hans röst inte höll i slutet var bara en petitess. Det behöver faktiskt inte vara perfekt hela tiden. Jag kan inte fatta att Paris åkte ut, jag tyckte att hon var näst bäst, efter Chris då. Hon har attityd och fart i sina framträdanden, som jag tycker är roligare att se på. Katherines kan också ha fart i framträdandena men av nån anledning så tycker jag att Paris är coolare. Katherine var ok, men hon har en tendens att bli lite för skrikig ibland. Det kanske Chris kan bli också men med hans röst så blir det aldrig jobbigt att lyssna på. I liiike his voice. Taylor, ja.. det dög också, men fan, varför åkte Paris ut. Jag håller med Tob, Elliott skulle ha åkt ut, båda hans framträdanden var snortråkiga, det håller inte. Han är duktig men han är mest bara duktig, inte så mycket mer. Man måste ha det där "lilla extra" (ja, klyschigt, jag vet.. :rolleyes: ). Paris hade mer av den varan än vad Elliott har. Konstigt, Amerika, konstigt.

Jag håller med på alla plan.
Chris är bäst.
Elliot är tråkig och borde åkt ut.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör maj 06, 2006 11:50

Survivor 12.12 kändes som en ren uppvisning i varför jag faktiskt tycker om många reality shower. Förutsätt att man faktiskt på ett eller annat sätt lär känna personerna som är med, annars faller det ganska platt, men alla känslor blir så jävla äkta så det är skrämmande. Ilska, glädje, sorg, tragik osv. Som idag....

efter reward tävlingen. Herregud.

Annars förbaskat bra avsnitt.

Terry är ju fan sjukt bra på alla tävlingar. Finns det någon i någon säsong som har kunnat mäta sig med honom. Sen var utröstningen fruktasnvärt underhållande, när Shane sitter och pratar om hur säkert han sitter och hur stor tillit han har på alla..... :rolleyes:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör maj 06, 2006 13:09

Survivor 12.12

Ja, håller med dig om känslorna där. Äkta.

Synd att Shane åkte, han är mycket underhållande och trots galenskaperna mycket värdigare än gnällspiken Aras (Ares?) och Danielle. Cerie är dock härlig. Hoppas dock att Terry vinner i slutändan. Han förtjänar det. Fast jag håller med om att Terry var lite nedlåtande. *Just nu* för Ares så är hans mamma (eller pappa eller så) den viktigaste personen i hans liv. Visst, det kommer antagligen att ändras senare, men just nu så har Ares rätt att vara riktigt jäkla besviken över att han inte fick träffa sin mamma. Terry ska inte börja snacka om saker som ålder och "du vet inte bättre nu". Alla har olika förutsättningar som man utgår ifrån och det tycktes Terry inte respektera då han nedlåtande diskuterade med Ares.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör maj 06, 2006 14:21

Man får i alla fall ett par-tre serier att följa i sommar: Weeds, The Dead Zone, Blade (tror jag) och så denna realityserie: Hell's Kitchen S2. Startar måndag 12 juni. Förra säsongen var faktiskt väldigt underhållande så den ska bli kul att se.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör maj 06, 2006 14:58

Tob skrev:Survivor 12.12 kändes som en ren uppvisning i varför jag faktiskt tycker om många reality shower. Förutsätt att man faktiskt på ett eller annat sätt lär känna personerna som är med, annars faller det ganska platt, men alla känslor blir så jävla äkta så det är skrämmande. Ilska, glädje, sorg, tragik osv. Som idag....

Ja absolut. Och jag tror att du just beskrev varför du skulle gilla amerikanska Big Brother, vars sjunde säsong börjar den 6:e Juli.
Den har väldigt mycket gemensamt med Survivor, och det är därför den kallas för "Survivor i ett hus".
Glöm allt du någonsin hört om Big Brother i Sverige och se själv vad det hela handlar om.

Även alla American Idol-fans borde se Rock Star: Supernova som börjar den 5:e Juli.

CBS's ROCK STAR TO SELECT LEAD SINGER FOR THE NEW BAND -- SUPERNOVA -- FORMED BY DRUMMER TOMMY LEE (Motley Cre) WITH GUITARIST JASON NEWSTED (Metallica) AND GUITARIST GILBY CLARKE (Guns N' Roses)

Dave Navarro and Brooke Burke will return as hosts, with Burke returning to the stage for introductions and Navarro returning to the judges' couch for input and evaluations. "Last year, doing ROCK STAR: INXS was the greatest summer job of my life," Navarro affirmed. "This year, I'm on the couch with my friends Tommy Lee, Gilby Clarke and Jason Newstead as they choose Supernova's lead singer."

This summer's edition of CBS's ROCK STAR will also feature some format twists with a different music celebrity or rock legend each week. Said Navarro, "Friends of mine, like Slash, Macy Gray, Moby and Rob Zombie, will join us and throw in their two cents about who should stay and who should go."

Deffenitivt värt att se.

Och ja: HELL'S KITCHEN! Det var mycket bra! Inte lika bra som Survivor och Rock Star och Big Brother och American Idol, men ändå väldigt bra.

Jag tycker att man kan kategorisera in alla reality shows i olika grupper för hur bra dom är gjorda.
American Idol, Survivor, Big Brother, Rock Star, America's Next Top Model, The Amazing Race och The Apprentice t.ex. är den högsta klassen.
Dom är gjorda på en så proffisionel nivå, med klippning och musik och allt dom byggt upp för tävlingar och scener och sånt.

Sen kommer dom som inte riktigt känns lika bra gjorda, typ Hell's Kitchen och Beauty and the Geek och American Inventor. Alla dom här har gemensamt att innan varje paus så visar dom vad som händer efter pausen som ett desperat försök att få folk att stanna. Jag tror inte att det är bara det, men överlag lite B-aktigare i klippning och genoförning och sånt.

Sen sist ligger Unan1mous, som inte alls är lika bra genomfört som dom andra nämnda.

Det är bara vad jag tycker.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör maj 06, 2006 19:24

Verkar som man kan ha en del att titta på i sommar också. Mer tid och mindre serier att följa då, så då är det lättare att ge nya grejjer en chans.

Yay för att Hells Kitchen kommer tillbaka. Det bjöd på en hel del underhållning förra sommaren.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film