Grey's Anatomy

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » tor jan 25, 2007 21:56

ey skrev:klart Alex och Addison, de är ju de snyggaste i serien!

(spoiler 3.12) Addison är verkligen fantastiskt vacker, och Alex är snygg han med. Det är väl dock inte främsta anledningen till att jag verkligen gillar dom två tillsammans. Dom har verkligen en underbar kemi. Visst var det väl sött när Alex och Izzie var tillsammans (eller vad dom nu var), men nja, han passar mycket bättre med Addison tycker jag. Hon är bra mycket intressantare än Izzie (inte för att jag ogillar Izzie, mer bara en jämförelse).

Har varit inne i en helt galen period av pluggande och försummat varenda serie jag följer men ikväll bestämde jag mig för att man måste pausa någon gång också. Jag behövde få gråta kände jag och då är Grey's ofta ett säkert kort (om man som jag har lätt för att gråta det vill säga). Särskilt när det är del två av ett dubbelavsnitt och man misstänker att en mängd historier kommer att få sin upplösning. Och jag fick precis det jag ville ha. Att Georges pappa dog var självklart sorgligt, särskilt hur man verkligen kunde se på George hur mycket han led. Fint när Christina pratade med honom mot slutet. Ännu finare när Bailey satt för sig själv och grät. Bailey förresten, henne har jag inte hyllat nog känns det som. "My son is named after his son, I just need a minute". Och när George fick redan på att hon inte hade berättat för honom. Smärtan. Jag är som jag redan nämnt oerhört svag för Addison och Alex och jag älskar Christina och Burke, men i det här avsnittet var det nog ändå George och Bailey som var bäst.

Först kände jag att Derek och Meredith storyn var nästan anstötligt tråkig, jag menar hur många scener kan egentligen handla om att hon snarkar. Sen knöt dom ihop det ganska fint med hennes pappa, vilket gjorde det lite mer okej... men bara lite.

Burke låter Christina få veta hur det är med honom, :lovebunny: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor jan 25, 2007 22:01

Buffster -vinkar till- :'(
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Ankh » mån feb 05, 2007 21:35

(spoiler 3x14) Shit. Vilket avsnitt! Hela Ellis is lucid-grejen var jättesorglig. Måste vara så konstigt för både Ellis & Meredith.. kan inte ens föreställa mig.

Christina sa ja till Burkes friueri! Jag grät =) underbart!

Giftiga patienten. När de klippte till operations salen där alla låg avtuppade så kippade både jag o karro efter andan och satt o rös och storgapade! Pestens Tid-vibbar!

Fantastiskt. Fantastiskt avsnitt!

EDIT. hade skrivit fel, det var hju nr 14 sdet där :oops:
Senast redigerad av The Ankh tor feb 08, 2007 7:50, redigerad totalt 1 gång.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav LauraP » mån feb 05, 2007 23:19

en av de bästa avsnitten på länge!!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor feb 08, 2007 7:33

Ja, det var ett sjukt (hihi) bra avsnitt! 8)

(spoiler 3x14) Vad jag skrattade i början när Izzy stod och stirrade på dörren!! Me loves Katie Heigl! :lovebunny: Och så kommer George och Callie genom dörren! Underbar komisk timing från alla. Och de berättar att de gift sig! Alex: "She's 'Callie O'Malley'!" :D

Välskriven storyline med Ellis som var medveten... speciellt hennes reaktion på hur Meredith är så "ordinary" - precis det som många tittare nog tycker om henne. Så det var bra att de tog upp det på ett så bra sätt. Ellen Pompeo gjorde lysande ifrån sig i det här avsnittet! Scenen där hon säger till Ellis att det är på grund av henne hon blivit som hon är idag... whoa...

Ooh, och Christinas skratt på slutet när hon dansar runt med Burke! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Ankh » tor feb 08, 2007 7:51

Glorificus skrev:Ja, det var ett sjukt (hihi) bra avsnitt! 8)

(spoiler 3x14) Ooh, och Christinas skratt på slutet när hon dansar runt med Burke! :lovebunny:

Ååååhh!! Nu fick jag tårar i ögonen! Så fint! Så fort Christina ler elelr skrattar så ser hon ut som en helt annan mönniska! Nästan lite läskig. Men fin!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Glorificus » fre feb 09, 2007 20:41

3x15
Shiiiit! (Pep jag högt när avsnittet slutade.)
Meredith ramlade i plurret! Och ungen vandrade iväg. Förhoppningsvis för att hämta Derek, men hon kan ju skynda sig lite mer...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 14, 2007 0:34

Nu har jag sett tre avsnitt i rad. Synd att man måste gå och lägga sig... Hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons feb 14, 2007 17:17

Morr! 108 och 109 var felmärkta, dom hade bytt plats! Tyckte att det var nåt som inte stämde när jag såg "108". Jaja. Nu är jag rejält fast i alla fall..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Gordo » ons feb 14, 2007 19:26

åh, Hanna!

Välkommen :)

:lovebunny:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Tinwiel » ons feb 14, 2007 19:47

Tack darling! :) :lovebunny: Hur ska man hinna se?! Stress och press! ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Ankh » ons feb 14, 2007 20:28

Tinwiel skrev:Tack darling! :) :lovebunny: Hur ska man hinna se?! Stress och press! ;)

Nedå. ÅPrioritera bort ALLT annat. Jag såg allt på .. hmm.. två veckor, och då jobbade jag oå dagarna.

Sen såg jag o karro allt på 4 dagar när vi va hemma o va sjuka. Greys.. Man måste.. Måste.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » tor feb 15, 2007 19:32

2x06
Tjejen och killen som satt fast i varandra med stolpen. Vilken duktig skådis hon var tjejen, jag grinade.. hemskt sorgligt. :cry:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Ankh » tor feb 15, 2007 19:33

Tinwiel skrev:2x06
Tjejen och killen som satt fast i varandra med stolpen. Vilken duktig skådis hon var tjejen, jag grinade.. hemskt sorgligt. :cry:

Å shit! Det avsnittet är verkligen helt fantastiskt. Så sjukt stark scen. Dom två e så gulliga tillsammans =( usch. Nu ryser jag.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Glorificus » lör feb 17, 2007 13:05

The Ankh skrev:
Tinwiel skrev:Tack darling! :) :lovebunny: Hur ska man hinna se?! Stress och press! ;)

Nedå. ÅPrioritera bort ALLT annat. Jag såg allt på .. hmm.. två veckor, och då jobbade jag oå dagarna.

Sen såg jag o karro allt på 4 dagar när vi va hemma o va sjuka. Greys.. Man måste.. Måste.

Ja, jag har precis skickat en skiva med halva s3 till min syster och sambo. De har sett s1-2 på bara några helger. Sambon är bara hemma på helgerna, så det är viktig tid för dem, men den senaste tiden har det varit Grey's, Grey's, Grey's... :D Och min syster har varit väldigt viljestark som inte sett något under veckorna, trots att hon är McDreamy-besatt.

3x16
OMG, vilket avsnitt! Jag är helt gaaaahhh! Och *snyft-smiley* x10.
Meredith!! Och Derek!!! Allas reaktioner där i slutet. Mark och Derek.. jag gillar deras trasiga vänskap.

Mycket bra historier för Karev som inte påverkas av all död förrän han ser de anhörigas reaktioner, Izzie som är en rockstar (!) med huvudborrandet, George som sagt till mamman att han redan hittat pojken... osv. osv.

Och slutet!!!! Jeff!!!! Kyle Chandler!!!! Har lite extra kärlek för dem eftersom man annars ser dem i Supernatural (:lovebunny:) och Friday Night Lights (:lovebunny:).

Måste man verkligen vänta en hel vecka på nästa avsnitt?!! Det är ju så bra!!!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » lör feb 17, 2007 13:48

3x16
Så. Jävla. Bra. :lovebunny:
Detta var hur bra som helst, jag blev så arg när det tog slut och fattade knappt vad som hände eftersom jag varit alldeles salig under hela avsnittet.

Alla är verkligen otroligt bra, men dock väldigt lite Callie och Bailey. Izzie var så bra, I'm a rockstar, och sedan hennes "I believe" tal. Dock så gillar jag inte det hon sade om George och Callie, jag vill att de ska vara tillsammans. Men ett riktigt bröllop hade iofs varit kul att se.
Derek som bar upp Meredith alldeles blå var :eek:

Och sedan slutet! Denny och Bombkillen, hur ska detta sluta :eek: :? :D :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LauraP » lör feb 17, 2007 21:24

3x16

..............................................................jag dör....................................................................................................................................... jag klarar inte av det här, jag kräver nästa avsnitt nu!!!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön feb 18, 2007 18:43

2x16-17
:eek:

Jag börjar se lite hålögd ut. En bekant till mig och Anna som är här sa "du ser lite trött ut". Det är sånt man ska ta när man sträckser nåt. Friskt luft, dagsljus och röra på kroppen får offras.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån feb 19, 2007 1:09

Nån som har ett bra tips på en hemsida där man kan se vilka låtar som spelas i Greys? Det är ju bra musik hela tiden.. jag hörde tex en låt i slutet av 2x24 och det lät som en artist som jag skulle kunna gilla. Det var låten som var innan "On the radio" av Regina Spektor.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » mån feb 19, 2007 1:13

Googlade man hittade man http://www.greysanatomyonline.com/music.php rätt snabbt. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » mån feb 19, 2007 1:15

Tack!! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » mån feb 19, 2007 1:17

Den var ju inte så bra visade det sig sen, så: http://abc.go.com/primetime/greysanatom ... ?pn=mguide

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » mån feb 19, 2007 1:30

Jag har haft hardcore-tittande idag. En sisådär 10 avsnitt tror jag.. minst. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Ankh » ons feb 21, 2007 9:19

316
Alltså. helt jävla galet avsnitt. Hur kan man borra i nåns huvud? Izzy är min idol. Meredith.. ne jag kan inte prata om det för jag kommer börja gråta. Hon kan ju inte vara död. De e ju hennes serie så all logik talar emot.. men vafan... Shit.... Det är ju. helt.. jag vet inte... jag har slut på ord....

Roligt dock att se Kyle Chandler igen. Bombavsnitten var typ de första jag såg och jag minns att jag hoppades att Meredith & han skulle bli tillsammans (det var före jag upptäckte McDreamy förstås). Kyle var nämligen med i en serie jag följde när jag precis hade flyttat hemifrån:
Kärlekens Vindar / Homefront. Han e så fiiin!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav poser » ons feb 21, 2007 9:33

Gillar du Kyle Chandler så ska du kolla in Friday Night Lights.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav The Ankh » ons feb 21, 2007 9:50

poser skrev:Gillar du Kyle Chandler så ska du kolla in Friday Night Lights.

Ja jag hörde det! Vad är det för typ av serie?

EDIT: Hmm.. en sportserie. I Homefront spelade han baseball tror jag. Han passar i uniform. jag ska se!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Glorificus » ons feb 21, 2007 13:21

The Ankh skrev:
poser skrev:Gillar du Kyle Chandler så ska du kolla in Friday Night Lights.

Ja jag hörde det! Vad är det för typ av serie?

EDIT: Hmm.. en sportserie. I Homefront spelade han baseball tror jag. Han passar i uniform. jag ska se!

Ja, se! FNL FTW! :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons feb 21, 2007 16:20

Alltså det cirkulerar rykten på nätet om att TR Knight ska lämna Greys pg av allt tjafs som har varit. Men vafan, betala honom massor så att han stannar. Han är ju George, George kan inte lämna serien. NEJ!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Ankh » ons feb 21, 2007 16:25

Tinwiel skrev:Alltså det cirkulerar rykten på nätet om att TR Knight ska lämna Greys pg av allt tjafs som har varit. Men vafan, betala honom massor så att han stannar. Han är ju George, George kan inte lämna serien. NEJ!

men gud.. jag måste läsa i kapp om det där thjafset. var?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » ons feb 21, 2007 16:36

The Ankh skrev:
Tinwiel skrev:Alltså det cirkulerar rykten på nätet om att TR Knight ska lämna Greys pg av allt tjafs som har varit. Men vafan, betala honom massor så att han stannar. Han är ju George, George kan inte lämna serien. NEJ!

men gud.. jag måste läsa i kapp om det där thjafset. var?

Tydligen så har Isaiah Washington ett hett temperament och blev arg över nåt och kallade TR för faggot. Patrick Dempsey blev arg på Isaiah. Det blev bråk. TR är sårad, och visst har han rätt att bli sur över att bli kallad faggot, det är inte schysst men det kanske verkar som att han har överreagerat lite också.. Om hela casten skulle vara homofober visst, men nu var det EN och vissa säger att han inte ens är särskilt homofobisk, utan bara har anger issues, han har varit i slagsmål med kollegor tidigare, och han gör och säger dumma saker som han inte menar, när han blir arg. Vem vet? Skvallret gick då att TR skulle sluta men det verkar som att det har lugnat ner sig lite. Man får hoppas det, det verkar onödigt hela grejen. Så lätt är det väl inte för skådisar att få jobb heller... Så rehabgrejen som vi pratade om tidigare kanske inte är för att Isaiah är homofobisk, utan anger management? Int vet jag.

Ja, en sammanfattning av hur jag har uppfattat situationen, av skvallret man har läst här och där.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film