Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis okt 25, 2005 21:18

GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS

GO WEEDS!

(Nej, jag använde inte Ctrl+C och Ctrl+V för att få fram det ovanstående, så ni förstår hur mycket jag hejar på Weeds.)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » tis okt 25, 2005 21:59

Hoppas också på Weeds... det känns snart som om jag ger upp tv-serier om de FÅ jag fastnar för, läggs ner helatiden..
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » tis okt 25, 2005 22:06

Lägger showtime ner weeds också då är fox inte ens med i tävlingen över ondaste shitfuckers i världen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tis okt 25, 2005 22:09

Lägger Showtime ner Weeds är de i samma klass med Fox.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » tis okt 25, 2005 22:21

Lägger de ner Weeds skall jag ladda ner HELA Skilda Världar o se den!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tis okt 25, 2005 22:22

Zaxx, you evil fiend, nu fick du mig nästan att önska att Weeds skulle läggas ner. Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis okt 25, 2005 22:28

Vad säger ni om att dra igång en egen TV-kanal? Vi kanske inte har råd med alla TV-serier, men vi får väl kombinera lite grann.

Få se. Jaye får order av en McDonaldsleksak att hjälpa George att guida en död själ ut ur jordelivet. På vägen tas de upp av Carnivalesällskapet, där Nancy har råkat få skjuts och bjuder dem på så mycket gräs att de drömmer att de hamnar på ett rymdskepp 500 år in i framtiden på flykt från Wolfram & Hart... eh... Borde inte kräva någon jättebudget, väl?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav qarlsson » ons okt 26, 2005 9:52

A bear skrev:Få se. Jaye får order av en McDonaldsleksak att hjälpa George att guida en död själ ut ur jordelivet. På vägen tas de upp av Carnivalesällskapet, där Nancy har råkat få skjuts och bjuder dem på så mycket gräs att de drömmer att de hamnar på ett rymdskepp 500 år in i framtiden på flykt från Wolfram & Hart... eh... Borde inte kräva någon jättebudget, väl?

Whoa! Alternativ cybersex. Respekt!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav fanimej » tor nov 03, 2005 12:40

Kommer det komma någon dvd-release av Weeds, kollade på tv.com men hittade inget...
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 13:05

Bästa stället att kolla dvd-releaser för tv-serier är tvshowsondvd.com, men där finns ingen info om ett släpp ännu. Att det blir en s2 är dessutom viktigare, fortfarande ingen info om det heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre nov 25, 2005 23:27

Jag tittar om på Weeds när det går på canal plus och såg en sak jag har missat helt och hållet: musiken under avsnitten har gjorts av Joey! Santiago alltså. Hur har jag missat det här?!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons dec 14, 2005 2:12

Säsong 2: äntligen officiellt! :D

Zap2it.com skrev:Showtime's comedy series "Weeds" earned three Golden Globe nominations Tuesday, but the more important number for the show is two. As in season two: A few hours after the Globes announcement Tuesday morning (Dec. 13), Showtime announced it was ordering a second delivery of the series, about a suburban mom (Globe nominee Mary-Louise Parker) who deals pot to make ends meet.

"'Weeds' represents the best of what Showtime can offer -- a provocative, complex, richly textured show about contemporary family life that also manages to be incredibly relatable," says Robert Greenblatt, president of Showtime Entertainment. "And its execution [is] at the very top of the food chain. This show makes our network shine. We were addicted the minute we saw the pilot."

Production on the second season, which will run 12 episodes -- up from 10 in season one -- is scheduled to begin in the spring, with Showtime aiming for a summer premiere date. Series creator Jenji Kohan will be back as executive producer.

In addition to Parker's nomination for best actress in a comedy series, "Weeds" also earned Golden Globe nods for best comedy series and best supporting actress Elizabeth Perkins. The nominations for Parker and the series are the first Showtime has received in those categories.

Och Golden Globe-nomineringarna för 2005 är klara:
Best Performance by an Actress in a Television Series - Musical or Comedy
Marcia Cross in Desperate Housewives
Teri Hatcher in Desperate Housewives
Felicity Huffman in Desperate Housewives
Eva Longoria in Desperate Housewives
Mary-Louise Parker in Weeds

Best Television Series - Musical or Comedy
Curb Your Enthusiasm - HBO
Desperate Housewives - ABC
Entourage - HBO
Everybody Hates Chris - UPN
My Name is Earl - NBC
Weeds - Showtime

Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television
Candice Bergen in Boston Legal
Camryn Manheim in Elvis
Sandra Oh in Grey's Anatomy
Elizabeth Perkins in Weeds
Joanne Woodward in Empire Falls

Jag hoppas MLP vinner över de tråkiga hemmafruarna! Och Weeds får gärna vinna komediseriekategorin också. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » ons dec 14, 2005 2:17

Illyria skrev:Säsong 2: äntligen officiellt!

Yay.

^ Det där är jag som inte vill jinxa något genom att bli för glad.

Men det finns alltså bara två TV-serier med kvinnliga huvudroller? Herregud...

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 2:24

Illyria skrev:Och Weeds får gärna vinna komediseriekategorin också. :)

Jag är kluven mellan Weeds och Entourage.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons dec 14, 2005 2:25

Tror knappast Showtime skulle ta tillbaka beslutet, Weeds är deras högst rankade serie och nu mer GG-nomineringarna också.

Visst är det patetiskt att alla fyra från Desperate Housewives nomineras i den kategorin, det måste verkligen finnas fler.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons dec 14, 2005 2:34

Illyria skrev:Visst är det patetiskt att alla fyra från Desperate Housewives nomineras i den kategorin, det måste verkligen finnas fler.

Definitivt. Jag förstår inte riktigt vad Housewives ens gör i komedikateogin.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons dec 14, 2005 8:15

Under S1 kunde jag definitivt se DH is komedikategorin, men nu under S2? I think not. Synd att inte Golden Globes har en tråkedi-kategori.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » ons dec 14, 2005 9:39

Att säsong 2 skulle komma läste jag för ett par veckor sen tror jag. Har för mig att jag t.o.m postade en länk på IRC. Kanske skulle föra vidare informationen nästa gång.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » ons dec 14, 2005 9:42

Man vet ju inte ens var Golden Globes räknar in Gilmore Girls, eftersom de aldrig nominerar serien! Men om de räknar Weeds som en komedi, så skulle nog Gilmore också vara det och isf måste ju Lauren Graham spöa skiten ur hemmafruarna. Hur mycket jag än tycker om Felicity Huffman i andra saker.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » ons dec 14, 2005 10:36

Weeds kan få vinna två av tre. Entourage är min favorit i komeditvälingen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons dec 14, 2005 15:30

poser skrev:Att säsong 2 skulle komma läste jag för ett par veckor sen tror jag. Har för mig att jag t.o.m postade en länk på IRC. Kanske skulle föra vidare informationen nästa gång.

Det har stått nämnt i en artikel, men det officiella beskedet från Showtime kom igår.

Gilmore Girls skulle kunna räknas som komedi, egentligen borde det inte vara svårt att hitta fler kvinnliga skådespelare att nominera. Att alla fyra hemmafruarna får nomineringar är bara löjligt och om DH får vara kvar i komedikategorin för s2 och blir nominerad för något går det från löjligt till pinsamt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons dec 14, 2005 17:18

Lauren Graham är en gudinna. Nuff said. Har Gilmore Girls aldrig blivit nominerad? (nä, jag har inte så bra koll..) Skandal!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » ons dec 14, 2005 17:20

Tinwiel skrev:Lauren Graham är en gudinna. Nuff said. Har Gilmore Girls aldrig blivit nominerad? (nä, jag har inte så bra koll..) Skandal!

Jo, Lauren blev faktiskt nominerad 2002 såg jag nu. Och då räknades GG som en dramaserie. Hm. Men det är också den enda nomineringen serien överhuvudtaget har fått av Golden Globes...

Lauren förlorade mot (scream and shout *loudly* now) Jennifer Fucking Garner! Så passande med tanke på diskussionen i Alias-tråden just nu... insanity!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis jan 17, 2006 8:34

Att Desperate Housewives vann i Bästa komedi-klassen (Golden Globes) är ta mig 17 oförlåtligt! Men Mary Louise Parker vann i alla fall Bästa skådespelerskai en komediserie. Yay!

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/stor ... 90,00.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » tis jan 17, 2006 11:21

Bästa Dramaserie: Lost

Bästa Musikal-/komediserie: Desperate Housewives

//skakar totalt oförstående på hövvet//

Men iallafall, yay för Parker!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav RalfiParpa » tis jan 17, 2006 11:48

Har inte sett nomineringarna förrän nu men att Mary-Louise Parker spöade samtliga Desperate Housewives-skådisar i deras kategori får mig verkligen att fånle.
In your face, Desperate Housewives!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » tis jan 17, 2006 11:55

caffeineaddict skrev:GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS GO WEEDS

GO WEEDS!

What he said. Förhoppningsvis kan de ju nu leva på det där priset i åtminstone en säsong till...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Illyria » tis jan 17, 2006 16:02

RalfiParpa skrev:Har inte sett nomineringarna förrän nu men att Mary-Louise Parker spöade samtliga Desperate Housewives-skådisar i deras kategori får mig verkligen att fånle.

Dagens bästa nyhet! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis jan 17, 2006 17:03

Illyria skrev:
RalfiParpa skrev:Har inte sett nomineringarna förrän nu men att Mary-Louise Parker spöade samtliga Desperate Housewives-skådisar i deras kategori får mig verkligen att fånle.

Dagens bästa nyhet! :D

Ha! Instämmer! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tis jan 17, 2006 22:47

AKS skrev:Att Desperate Housewives vann i Bästa komedi-klassen (Golden Globes) är ta mig 17 oförlåtligt!

Va? Jag kan inte tro att det är sant. Det är hemskt. Vilken komediserie som helst borde vinna över Desperate Housewives som inte ens är en komedi... :evil:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film