Scrubs

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis jun 06, 2006 3:17

Av någon anledning samlade jag på mig Scrubs den här säsongen, väntade några avsnitt innan jag tog tag. Inte för att det var dåligt, men kanske var det något som saknades, kanske var det bara jag. Hur som helst tog jag tag i dom fem sista avsnitten idag (natt!), 5x20-24, och hallååå varför väntade jag egentligen?! Galet. Lite seriösare, men det väger upp när humorn blir mer absurd. Jag älskar den här balansen. Mer sånt, bring on säsong SEX!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor nov 23, 2006 23:30

Varför har ingen sagt att Scrubs börjar igen nästa vecka? Ett jävla sätt tycker jag. (Sänds 30/11)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor nov 23, 2006 23:46

noike skrev:Varför har ingen sagt att Scrubs börjar igen nästa vecka? Ett jävla sätt tycker jag. (Sänds 30/11)

HAPPY DANCE!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tor nov 23, 2006 23:49

:D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre nov 24, 2006 0:09

Jippie :D :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre dec 01, 2006 14:01

YAY!

(spoiler 6.01) - I don't think I've seen the inside of your apartment before.
- Said the father of my unborn child.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre dec 01, 2006 18:54

6.01Punch a whale! PUNCH A WHALE! Jag älskar Scrubs!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » fre dec 01, 2006 19:21

Rombat skrev:Jag älskar Scrubs!

Who doesn't? :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » fre dec 01, 2006 20:29

Jag tyckte inte om det överdrivet mycket =/. Förväntar mig något mer, det där lilla extra.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav gaspode » fre dec 01, 2006 20:33

eynosh skrev:Jag tyckte inte om det överdrivet mycket =/. Förväntar mig något mer, det där lilla extra.

Jag hade nog hypeat det för mycket, för jag kände nog detsamma. Det lyfte aldrig till riktig scrubs-höjd, även om det var riktigt roligt ibland.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » fre dec 01, 2006 20:47

gaspode skrev:
eynosh skrev:Jag tyckte inte om det överdrivet mycket =/. Förväntar mig något mer, det där lilla extra.

Jag hade nog hypeat det för mycket, för jag kände nog detsamma. Det lyfte aldrig till riktig scrubs-höjd, även om det var riktigt roligt ibland.

Håller faktiskt med, men jag är bara så glad över att det äntligen är tillbaka :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre dec 01, 2006 23:16

Jag tycker att serien alltid har det lilla extra och det är det som gör den så speciell. Den är så knäpp och absurd!
6x01Älskade pop rocks-grejerna
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre dec 01, 2006 23:28

gaspode skrev:

För min del kom det sig nog av jag sett Green Wing mellan säsongerna. Scrubs känns lite urvattnad här och där i jämförelse.

Men jo, lite höga förhoppningar och mer allvarligt drama än vad jag hade väntat mig gjorde att det inte nådde riktigt fram.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör dec 02, 2006 0:06

Jag tyckte att avsnittet var ok, men ni har rätt, det kom aldrig upp i Scrubs-kvalité. Men vissa avsnitt är såna, man får hoppas att det inte är bestående.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Simon » lör dec 02, 2006 3:13

Jag tycker femte säsongen med sina alldeles för urflippade inslag helt tappade greppet om det mänskliga som gjorde Scrubs så bra från första början. Här är det samma problem fast på steroider. Jag är rentav lite chockad över hur de härjat med det riktigt fungerande receptet, och hur skruvat och spejsat det än må vara så är det inget som går hem i hjärtat med den värme som serien brukade bjuda på.

Jättesvalt betyg till första avsnittet från mig, och med detta verkar inriktningen fortsättningsvis vara överdriven slapstick och surrealism framför träffsäker karaktärshumor och hjärtvärmande lustigheter. :(
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav noike » lör dec 02, 2006 3:34

Simon skrev:Jag tycker femte säsongen med sina alldeles för urflippade inslag helt tappade greppet om det mänskliga som gjorde Scrubs så bra från första början. Här är det samma problem fast på steroider. Jag är rentav lite chockad över hur de härjat med det riktigt fungerande receptet, och hur skruvat och spejsat det än må vara så är det inget som går hem i hjärtat med den värme som serien brukade bjuda på.

Nu tycker jag inte att de förstört serien bara för att de valt att låta humorn gå en annan väg än tidigare. Snarare tvärt om. Eller, det är inte bättre, men det hade antagligen varit sämre om de harvat runt exakt med samma grund i 6 säsonger. Kolla vad som hände med Friends.

Scrubs har mer likheter med MASH, fast där den mer och mer utvecklade sig åt dramahållet (och ibland blev nästan ruskigt osebart pretentiöst) väljer Scrubs att gå djupare in i humorn.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör dec 02, 2006 12:48

noike skrev:För min del kom det sig nog av jag sett Green Wing mellan säsongerna. Scrubs känns lite urvattnad här och där i jämförelse.

Jag tvivlar på att GW-faktorn spelade in speciellt mycket, det här var ett riktigt svagt avsnitt. Jag gillar Scrubs oavsett om dom spelar mer på drama eller surrealismen, serien brukar alltid vara välgjord och tajt. Inte nu. Det var som om alla - manusförfattare, regissör, skådespelare - var trötta efter ett långt uppehåll. Innehållet i sig var det säkert inget större fel på, men utförandet haltade som en pirat som förlorat träbenet i ett olyckligt möte med ett gäng kåta termiter.

Å den ljusa sidan finns det en stor chans att svackan är tillfällig. Jag tror på nästa vecka.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Simon » lör dec 02, 2006 13:13

Men alltså, jag tycker inte att dramat är speciellt förändrat. Det finns fortfarande ett uppriktigt syfte i botten, och det är ju ingen svårighet att se vilken ton och vilket tema denna säsongen kommer ha i förhållande till livssituationer och reflektioner över dessa. Dramat (även om det känns lite komiskt att ge det ett så allvarligt namn i sammanhanget) tycker jag har varit framstående oavsett hur humorn påverkats.

Mitt problem med vändningen s5 och uppenbarligen s6 tagit humormässigt är att saker som brukade vara dagsdrömmar, parenteser och på andra vis inte påverkade serien nu är konkreta saker, och det gör för min del att serien känns så fluffig och ytlig. Inte just i vad den förmedlar i tanken, men hur jag upplever humorn.

Det går ju debattera om en serie kan fortsätta ha karaktär/personlighetsbaserad humor rakt igenom och huruvida serien hade blivit sämre eller inte utan förändringen, men alla kansken är lite ovidkommande när jag konstaterar att jag tycker den BLEV markant sämre med S5. Inte för att surrealistisk humor inte kan vara rolig i sig (Reeves & Mortimer är bland det roligaste jag vet) men för att lite av själen försvann.

Tänk om det kom en S6 av Angel som hade massor med underbar, välkoordinerad action rakt igenom och inget annat. Det hade möjligen varit en fantastisk actionserie, men det är ju litegrann vid sidan av poängen kan jag känna.

Men ja, TV är ju gratis och man kan sluta titta om man är så besvärad, men jag ville bara understryka vad det var jag menade.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Veidit » sön dec 03, 2006 11:01

Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Tinwiel » fre dec 08, 2006 15:43

6x02
Isabella Turk! Vad fint.. *gråter en skvätt*
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » fre dec 08, 2006 23:39

Det är så sjukt bra. Alla surrealistiska knasiga sekvenser är det bästa.
Som när JD och Turk dansade i början när bandet dök upp från ingenstand, och när dom bad om ett mirakel och hunden kom, och Jesusstatyn, helt fantastiskt!
och lilla Jack var också riktigt rolig!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre dec 08, 2006 23:45

6.02 Jag vet inte, men det kändes som om de självcensurerade sig själva på tok för tidigt. Scenen i början med barn/pizza-pratet hade gärna fått pågå några till repliker innan det blev klart vad de egentligen pratade om. En massa sådan småsaker.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Simon » lör dec 09, 2006 13:50

Jag tror jag tar tillbaka min jämförelse med S5. Detta känns stundtals som en revyuppsättning av högstadieelever med eget material. Jag tycker nästan det är pinsamt att bevittna hur skådespelare som tidigare myntat galna lustigheter tvingar yttra dessa travestier. Inget funkar - ingenting! Inte beroende på humorns natur, utan dess brist på kvalitet.

Jag fick kämpa för att uthärda "åh nej, hennes mutta sänds över hela sjukhuset!" utan att rentav stänga av i medlidande, och jag konstaterar med förfärad min och brustet hjärta att en av mina absoluta favoriter i stort sett är död.

Ungefär som djuret de tejpat fast på Dr Cox huvud.

Jag tänker fortsätta titta (eftersom en hel säsong av beklämligheter i Lost inte var tillräckligt ens) men jag låter min besvikelse vara ett stående uttalande tills serien - om den gör det - blir bättre igen. :(

*springa kvinnligt härifrån i förtvivlan*
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav adolvsson » lör dec 09, 2006 14:55

Tinwiel skrev:6x02

Mm *nickar i samförstånd*

Det här var bättre, mycket bättre, än förra veckan. Jag kan nog hålla med noike om småsaker, fast överlag och framför allt när slutscenen rullar fram kvittar det. Jag gillade.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » lör dec 09, 2006 14:59

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:6x02

Mm *nickar i samförstånd*

Det här var bättre, mycket bättre, än förra veckan. Jag kan nog hålla med noike om småsaker, fast överlag och framför allt när slutscenen rullar fram kvittar det. Jag gillade.

Jag gillade också mer än förra veckan; dock så har jag aktat mig för att analysera avsnitten för mycket så att jag inte ska få samma uppfattning som många andra. Jag står hellre kvar vid att tycka att det är underbart roligt så jag ska vänta med att analysera.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » fre jan 05, 2007 16:00

6.04 Yay!

Lite drama igen! Inte så mycket i detta avsnittet, men det känns som det bygger upp lite för framtiden.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » fre jan 05, 2007 17:02

Men varför får jag inga slots på DC, FFS! I wants, neeeeds my feelgood-Friday!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » lör jan 06, 2007 1:11

scrubs! :lovebunny:

give me a box of kittens STAT!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » mån jan 08, 2007 18:39

Åååh, Scrubs har varit lite ojämnt på sistone, men det här avsnittet var guld. Loved it!
6x04
Kattungar! Det var det bästa på länge! Den medicinen vill jag ha. När bilen åkte iväg med JD skrattade jag också högt. Men kattungarna var bäst. BÄST!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Simon » mån jan 08, 2007 19:45

Instämmer, 4 var det första avsnittet av Scrubs-kvalitet denna säsongen. Tummar hålls för att det fortsättningsvis håller denna klassen.

Jag tycker det är direkt relaterat till att det knappt var något vansinnigt överdrivet man förväntas smälta i detta, och den enda scenen som var i den stilen var en berättelse, som både blev rolig OCH gullig till följd. Jättefint. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film