Alias (säsong 4-experimentet)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis sep 20, 2005 23:00

Illyria skrev:Ni kan ju starta en bashing-tråd a la nolberg om serien nu är så jäkla hemsk :rolleyes:

Ingen bra idé, därför att en tråd med bara basning av en serie är ungefär lika kul som en tråd som inte gör något annat än hylla en serie.

Och jag tycker att serien är skräp, och är inte förtjust i Garner nånstans, men ser ändå fram emot serien tack vare en del nya personer både bakom och framför kameran. Jag har svårt att se det som något enkelspårigt negativt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » tis sep 20, 2005 23:04

Förresten, nu när S4 sedan länge är över och det är dags att börja se åt S5, är det inte läge att ta bort parantesen från trådtiteln. Lite analt av mig, kanske, men den jäkeln sitter liksom där som en nagel i kinden.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 23:11

Det finns en annan tråd om Alias på Tv4, men att denna kan ju döpas om till något mer lämpligt nu när s5 drar igång.

Konstruktiv kritik är det inget fel på, det är tråden full av, men ren bashing tillför inget.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis sep 20, 2005 23:14

Illyria skrev:Det finns en annan tråd om Alias på Tv4, men att denna kan ju döpas om till något mer lämpligt nu när s5 drar igång.

Konstruktiv kritik är det inget fel på, det är tråden full av, men ren bashing tillför inget.

Nej, men det kan vara kul ändå 8)

Och jag har gjort mina åsikter om Alias, och varför jag tycker så, klara tidigare här på forumet, antingen i den här tråden eller TV4-tråden du nämner. Att göra en lång utläggning varje gång jag nämner något, negativt eller positivt, om en serie känns inte heller speciellt konstruktivt.

edit: Jag hoppas förresten du såg att jag klistrade in CheeseGuys post om Amy Acker från den andra tråden i mitt inlägg, och att det var Amys inhopp jag kommenterade och var positiv till. Det var liksom poängen med det hela.

Bara så att allt är klart och någorlunda uppenbart.
Senast redigerad av adolvsson tis sep 20, 2005 23:19, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis sep 20, 2005 23:31

Den andra Alias (TV4) är stängd. Från och med nu gäller spoiler-markeringar i den här tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » tor sep 22, 2005 14:06

Vill bara säga att snart har jag åxå bränt mig igenmom serien och jag längtar fter att komma till denna tråd o snacka!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Illyria » tor sep 22, 2005 22:30

Och nu har vi en lång och ständigt påminnande titel på tråden också.

Förslag: stäng denna, markera den med spoilers för s4, och låt oss fortsätta med spoilermarkeringar i den andra?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 22:34

Illyria skrev:Och nu har vi en lång och ständigt påminnande titel på tråden också.

Förslag: stäng denna, markera den med spoilers för s4, och låt oss fortsätta med spoilermarkeringar i den andra?

Jo, det förstås.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 22:46

Jag försökte formulera ett svar, men noike sa det mesta jag ville få fram, så jag nöjer mig med att skriva under på hans inlägg här.

Men vad som verkligen störde mig, var känslan av att det inte verkar som man får kritisera Alias. Jag tycker inte Alias är en bra serie, ett bra koncept i grunden som slarvades bort totalt (och när jag kände samma sak för Lost kom insikten att jag och Abrams inte är kompatibla), men jag är fortfarande intresserad av att kommentera den, speciellt nu inför S5 som jag faktiskt ser fram emot och jag tycker inte att man måste bara måste komma med en massa snälla åsikter för att få säga vad man tycker.

Det här är en TV-serie. Det är kanske min favoritform av underhållning, men det är fortfarande bara en TV-serie. Man måste kunna ha lite distans.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 22:50

Illyrias förslag verkade vettigt och jag bröt även ut hela serier-tråd-debatten till FAQ-avdelningen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Föregående

Återgå till TV-serier och film