The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » ons jan 25, 2006 21:37

Off skrev:Tyvärr tror jag Mara kommer ha en stor roll. Som vi såg i scenen med Shane och henne så tror jag inte han kommer tveka en sekund att sälja ut Vic och resten av gänget ifall Kavannaugh försöker komma åt honom genom familjen.

Troligen har du rätt. Och det är synd för jag har så fruktansvärt svårt för Mara och har aldrig fattat vad Shane ser i henne.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons jan 25, 2006 22:09

5.03
Off skrev:Tyvärr tror jag Mara kommer ha en stor roll. Som vi såg i scenen med Shane och henne så tror jag inte han kommer tveka en sekund att sälja ut Vic och resten av gänget ifall Kavannaugh försöker komma åt honom genom familjen.

Ja, och de andra kommer nog inte bli så glada på honom med tanke på vad de gjorde förra säsongen för att få ut Shane ur skiten. En anna fråga är hur mycket av det som är Shaneprat? Men å andra sidan så är Shane oerhört svgare i karaktär än Vic. hade någon gått efter Vics familj så krossar han den som angriper, oavsett. Shane böjer sig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons jan 25, 2006 22:16

monkeyboy skrev:man fastnar direkt för karaktärerna, förutom Shane lite.

Silly boy.

5x03-diskussionen:
Även om jag håller med att Shane böjer sig snabbare än Vic och kan komma att äventyra allt, är jag inte hälften så orolig för det, som jag är för Mara. Den kvinnan skulle definitivt inte tveka att sälja ut resten av gänget, så länge Shane går säker. Faktum är att det inte skulle förvåna mig om det blir en deal, eller till och med redan finsn en, mellan henne och Kavanugh; om han nu är villig att gå genom fruar, varför skulle Corinne vara den enda han går till?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons jan 25, 2006 22:23

adolvsson skrev:5x03-diskussionen:
Även om jag håller med att Shane böjer sig snabbare än Vic och kan komma att äventyra allt, är jag inte hälften så orolig för det, som jag är för Mara. Den kvinnan skulle definitivt inte tveka att sälja ut resten av gänget, så länge Shane går säker. Faktum är att det inte skulle förvåna mig om det blir en deal, eller till och med redan finsn en, mellan henne och Kavanugh; om han nu är villig att gå genom fruar, varför skulle Corinne vara den enda han går till?

Sant. Hon är javligt farlig, men jag tror inte att hon kan göra något just nu i varje fall som kan vara farligt för Vic. Det hon vet och som hon kan berätta är precis lika utpekande mot Shane. Däremot tror jag säkert att hon blir erbjuden en immunitetsdeal längre fram, och när det händer -- fuck -- då vill jag inte vara varken henne eller Shane. Allra minst henne för Shane är inte riktigt stabil han heller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör jan 28, 2006 11:05

5.03:Bra avsnitt, precis som de tidigare. Men jag blev lite förvirrad när Lem bara nämnde Kavannaugh och inte Aceveda när han skrev upp vilka som var ute efter dem. Okej att Kavannaugh leder undersökningen mot Strike Team, men nog vore Vic mer än lovligt intresserad av att veta att han har slagit sig ihop med Aceveda?

Även om hela Strike Team/Kavannaugh-historien är grym så är det lite ledsamt hur mycket resten av casten har landat i bakgrunden. Danny och Julian är ju närmast statister vid det här laget, Dutch äger fortfarande när han får plats, men framförallt Claudette tycker jag känns grymt underanvänd nu (CCH Pounder är en tokbra skådis). Hoppas de får något vettigt att göra senare fram i säsongen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons feb 01, 2006 16:10

5.04 Det börjar lite om en transportsträcka, men allt efterhand blir det mer och mer rörelse och allas desperationer ökar. Ingen sida verkar gilla att det hela drar ut på tiden, men Strike Team är de enda som än så länge inte verkar falla i bitar.

Och slutet med Maya, kavanough och Vic? Jag skakar fortfarande.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons feb 01, 2006 18:15

5x04

En lugn inledning på avsnittet men allting eskalerar och slutet OHHH slutet! Kavanaugh måste just nu känna sig mer stressad än Strike Team. Varenda en av hans övertag börjar försvinna och han börjar nog förstå vem det är han har att göra med.

Jag tror just nu att spänningen mellan Lem och Shane, som har funnits ett ganska bra tag nu, alternativt Shanes familj är det som kommer få skiten att träffa fläkten inom ett par avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » ons feb 01, 2006 18:21

Off skrev:5x04
Jag tror just nu att spänningen mellan Lem och Shane, som har funnits ett ganska bra tag nu, alternativt Shanes familj är det som kommer få skiten att träffa fläkten inom ett par avsnitt.

Shanes familj tror jag det är som kommer bli det stora problemet, alla andra ser Strike Team som en familj som trots motstridigheter ställer upp för varandra. Shane är inte alls inne på det spåret.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 0:08

5x04:
Det där om att förra veckan inte var lika intensivt som säsongens två första avsnitt? Dom sparade nog sig lite, för den intensiviteten tog dom igen med råge.
noike skrev:Shanes familj tror jag det är som kommer bli det stora problemet, alla andra ser Strike Team som en familj som trots motstridigheter ställer upp för varandra. Shane är inte alls inne på det spåret.

Jag är plötsligt inte lika säker längre, på att Shanes familj kommer bli stora problemet. Visst, han ser inte Strike Team som en familj, förutom Vic. Vic är som en bror för honom, mer än så, till den grad att han lätt skulle kunna sälja någon av de andra två för att rädda Vic, och sig själv, något jag tycker han visade med klar tydliget första gången Ronnie "gick på toaletten". Om Shane var tvungen att välja mellan Mara och Vic? Antagligen familjen, men inte utan att verkligen ha gjort allt annat han kan först. Det är också en effekt av Shanes svagare karaktär, han vill verkligen (många gånger på sitt eget lätt psykotiska sätt) vara de två viktigaste personerna i sitt liv, Vic & Mara, till lags. Då är Mara ensam ett mycket större problem, men jag är inte längre övertygad om att hon är det största, eller ens kommer vara i närheten av en avgörande faktor längre fram.

Corinne må fortfarande ha känslor kvar för Vic, och tacksamhet för allt han har gjort för henne och barnen, men han har också orsakat en del lidande, hon vet att han gjort en hel del skumma grejer. Om hon hamnar i en situation där hon måste hjälpa till att sätta dit Vic för att rädda sig själv och barnen, vad är det som säger att hon ens kommer tänka över det? Hennes samtal med Dutch gjorde mig mer orolig för Vics skull än någonting annat hittils i säsongen. Hon kanske inte vet särskilt mycket egentligen, eller har några konkreta bevis, men för den som vill komma åt Vic lär hon vara ett av de mest effektiva verktygen man kan få.

Fast jag kan ju vara helt fel ute. Det enda jag vet nu är att jag ingenting vet, och jag älskar varje sekund av det.

Och angående slutscenen, så skakar jag också. God damn muddafudging Vic! Ett tag kändes det nästan som om verkligen han skulle dra till med kniven. Det hade inte förvånat mig.

Så satans jävla tokbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor feb 02, 2006 0:18

adolvsson skrev:5x04:
Hon kanske inte vet särskilt mycket egentligen, eller har några konkreta bevis, men för den som vill komma åt Vic lär hon vara ett av de mest effektiva verktygen man kan få.

jag är långt ifrån säker på det. Corrine må verkalite vekare och mer manipulerbar men samtidigt så är hon inte en sådan som tar den lätta vägen. Visst, hon vill också skydda sina barn, men samtidigt vet hon vad Vic betyder för dem. Jag menar, de har två autistiska barn, de behöver stabilitet och igenkännbara ansikten. Jag tror hon kan vara värre att knäcka än Vic när allt kommer omkring.

Mara är den svaga punkten, fast frågan är om Kavanough upptäcker den. Den är ju inte direkt synlig. Att ge sig på Vic direkt på det viset utan att cirkla runt ett tag längre var verkligen ett misstag för hans del.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor feb 02, 2006 0:28

noike skrev:
Hon kanske inte vet särskilt mycket egentligen, eller har några konkreta bevis, men för den som vill komma åt Vic lär hon vara ett av de mest effektiva verktygen man kan få.

jag är långt ifrån säker på det. Corrine må verkalite vekare och mer manipulerbar men samtidigt så är hon inte en sådan som tar den lätta vägen. Visst, hon vill också skydda sina barn, men samtidigt vet hon vad Vic betyder för dem. Jag menar, de har två autistiska barn, de behöver stabilitet och igenkännbara ansikten. Jag tror hon kan vara värre att knäcka än Vic när allt kommer omkring.

Mara är den svaga punkten, fast frågan är om Kavanough upptäcker den. Den är ju inte direkt synlig. Att ge sig på Vic direkt på det viset utan att cirkla runt ett tag längre var verkligen ett misstag för hans del.

Jag tror också det kan bli svårt att knäckan Corinne. Hon lever i en värld där hon inte är tillsammans med Vic längre men där jag ändå tror att hon känner att Vic skulle göra, och har gjort, allt för henne och barnen. Jag tror det betyder mer för henne än ett hot från polisen, speciellt när hon inte vet någonting.

Allmänt s05
För att hoppa av spåret lite. Det har ju varit jäkligt intensivt och mycket snack om huvudspåret den här säsongen men vad tycker ni om allt det andra? Tina och Julian, vem är far till Dannys barn, vilken sjukdom döljer Claudette?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor feb 02, 2006 0:45

Off skrev:Allmänt s05
För att hoppa av spåret lite. Det har ju varit jäkligt intensivt och mycket snack om huvudspåret den här säsongen men vad tycker ni om allt det andra? Tina och Julian, vem är far till Dannys barn, vilken sjukdom döljer Claudette?

Danny har kanske inte varit allt för trevlig mot Tina, men herre Gud. Hon ska vara polis, lite ryggrad måste hon ha. Och det är ju inte som om att Danny gett henne ett blanketparty.

Danny tror jag fått spermdonationer.

Claudetts sjukdom är svår, men jag tror inte att det är något som påverkar hjärnan. Reumatism kanske.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor feb 02, 2006 0:52

noike skrev:
Off skrev:Allmänt s05

Danny har kanske inte varit allt för trevlig mot Tina, men herre Gud. Hon ska vara polis, lite ryggrad måste hon ha. Och det är ju inte som om att Danny gett henne ett blanketparty.

Danny tror jag fått spermdonationer.

Claudetts sjukdom är svår, men jag tror inte att det är något som påverkar hjärnan. Reumatism kanske.

Frågan är om reumatism skulle vara något hon vill dölja. Jag tror på något allvarligare. Tina borde få ett blanket party. Då kanske hon inser att hon är dum i huvudet. Varför har hon ens blivit polis?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 3:03

Off skrev:
noike skrev:

Jag tror också det kan bli svårt att knäckan Corinne. Hon lever i en värld där hon inte är tillsammans med Vic längre men där jag ändå tror att hon känner att Vic skulle göra, och har gjort, allt för henne och barnen. Jag tror det betyder mer för henne än ett hot från polisen, speciellt när hon inte vet någonting.

Inte utan givna poänger, men samtidigt tror jag aldrig jag sett henne så rädd som där i bilden, och vad Dutch sa gjorde knappast något för att lugna henne. Tvärtom.

Jag är absolut inte övertygad om att Corinne kommer bli ett problem, men jag tror att det finns en överhängande risk. Jag håller med om i stort sett allt ni säger i frågan, men tror också att det kan bli allt svårare för henne att stå emot, när risken för att åka dit känns allt verkligare. Och om hon ställs inför den situationen, att hon måste välja mellan Vic och barnen (eller till och med bluffas att tro att hon inte har något val (Dutchs små vänliga ord kan dessutom ha större effekt än man tror)), är det ens någon fråga om vad valet blir? Visst behöver ungarna stabilitet, men hur stabilt är det med en korrupt snut med internutredare efter sig?

Om tjallaren varit i internutredarnas ledband i ett halvår, känns det som om dom redan cirklat runt honom ett bra tag. Dom hade kunnat cirkla länge till och ändå gjort samma misstag, det som Acaveda pratade om tidigare, nämligen att underskatta Vic Mackey.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 3:16

HIV?

Ett seriöst förslag, förresten, och jag ville utveckla. Vad Corrine sa till Dutch, var att medicinen är vanlig mot inflammationer, och det fick mig att tänka dåligt immunförsvar, och HIV. Det kombinerat med de fasta tidpunkterna, hennea frånvaro och hur hon betedde sig när hon kom tillbaka, att hon inte vill berätta något om det. Cancer känns inte som lika troligt för mig, bland annat för det jag räknat upp, men också för att det känns lite väl, vad är ordet, klyschigt för The Shield.

När jag letade efter ett korrekt citat insåg jag att jag inte är ensam om teorin. Å andra sidan postade någon på imdb:s forum den här länken och, förutsatt att det är rätt namn, HIV finns inte med i texten.

Jag älskar det här. Så många möjligheter, och det enda jag kan vara helt övertygad om är att Shawn Ryan & Co kommer göra det bästa av situationen. Det allra bästa.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor feb 02, 2006 7:50

adolvsson skrev:Om tjallaren varit i internutredarnas ledband i ett halvår, känns det som om dom redan cirklat runt honom ett bra tag. Dom hade kunnat cirkla länge till och ändå gjort samma misstag, det som Acaveda pratade om tidigare, nämligen att underskatta Vic Mackey.

Men det är inte cirkla runt, det är att titta ut genom samma fönster. Tjallaren är en br ingångspunkt men för att bryta ner en hårt sammansvetsad grupp som strike team så behöver man förstå hur den fungerar. Lem fick de först upp ögonen på efter att Aceveda blivit inblandad. Att de inte gjort det tidigare tyder på att de verkligen inte har studerat dem tydligt nog.

Jag funderade också på HIV med Claudette, men det kändes lite för standard och självklart. Men vem fan vet, det kanske är så de förvånar en den här gången. Lägg till att medicinens sideffekter är infektioner så... Det är sådant man inte vill ha som HIV-smittad.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » tor feb 02, 2006 10:16

och jag som inte har möjlighet att se 5x04 förrän tidigast på måndag. Fy fuck och jösses borelia! Det känns inte... rätt.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » tor feb 02, 2006 16:13

qarlsson skrev:och jag som inte har möjlighet att se 5x04 förrän tidigast på måndag. Fy fuck och jösses borelia! Det känns inte... rätt.

Hur klarar du det? Det måste finnas en möjlighet att se det om du struntar i att sova.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » tor feb 02, 2006 19:24

5.04 Ni har ju redan hunnit skriva det mesta om avsnittet och jag har väl inte så mycket att tillägga. Håller självklart med om att slutet var sjukt bra. När det gäller vilken sjukdom Claudette har så tycker jag nog att HIV verkar rätt troligt. Men egentligen kan det väl vara vad som helst. Mest trist känns det om det visar sig vara cancer, det känns så vanligt. Fast det är klart The Shield skulle säkert lyckas göra något bra även av det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » ons feb 08, 2006 18:43

5.05 Lupus, det passar ju in på medicinen en jävla massa mer än AIDS. (Väldigt glad att det inte var jag som föreslog den idiotin.)

Men slutet. Kavanaugh som kastar bord. Helt underbart, snacka om att ha underskattat hela StrikeTeam. Men varken Kavanaugh eller Aceveda lär vara glada för det här. Shit!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons feb 08, 2006 18:49

s05e05
Kändes ganska självklart att Strike Team hade förstått att något var på gång men jag gillar hur det knyts ihop. Vic lägger ut trådar hit och dit som får Kavanaugh osäker och vi får ju se resultatet i sista scenen. Som advokaten sa får man väl anta att han kommer arrestera Lem nu och den saken har jag fortfarande inte lyckats förstå hur ST ska lösa.

Lösningen på vad det var för sjukdom kom fram ganska snabbt . Efter en susning så verkar ju lupus inte vara skitroligt men inte så illa som jag först trodde. Det är kanske inget som ska byggas vidare på ifall det inte visar sig att hon ljuger. Det verkade ju dock inte som det.

Kan just nu inte komma på en seriesäsong som har haft såhär starka öppningsavsnitt. Rent guld.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » ons feb 08, 2006 18:54

Off: Nej, sjukdomen verkade bara varit ett sätt för Dutch och Claudette att komma lite närmare varandra igen. De har ju inte varit så superglada i den förra säsongen på grund av det där med åklagarmyndigheterna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » ons feb 08, 2006 21:34

5.05 Riktigt bra avsnitt. Jag älskar hur dom lyckades lura Kavanaugh. Man kan verkligen förstå hans ilska i slutet. Advokaten, buggningen och dealen gällande medicinerna, dom lurade verkligen honom helt. Underbart! Kavanaugh hade verkligen underskattat Strike Team men det har knappast Aceveda så det återstår ju att se vad som händer. Plus att Kavanugh lär ju knappast ge upp och nu vet han att han måste vara riktigt smart för att komma åt dom. Väldigt spännande är det.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » mån feb 13, 2006 23:10

The Shield s02e03
s02 börjar i stort helt suveränt med bland annat misshandeln i ep2 men när Vic blivit skjuten och på sjukhuset reser sig från båren för att se sina barn är det bara så stort.

Shanes scen direkt efter när han vill ha infon från tjejen är inte att leka med den heller. Suverän jävla tv är vad det är.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » ons feb 15, 2006 23:49

5.06 Bra avsnitt känns nästan överflödigt att säga, men det var det. Trodde att Kavanaugh skulle vara lite mer nedbruten över det som hände i förra avsnittet men istället så kändes han i det här avsnittet farligare än på länge. Han flyttar in i the barn och försöker komma åt Vic från alla möjliga håll. Och Corinne berättar om pengarna hon fick av Vic. INTE bra. Kommer Kavanaugh att börja undersöka den saken också?

Och advokaten börjar tvivla på Vic, och med all rätt då han givetvis inte har varit helt ärlig mot henne. Men hon lär väl hjälpa dom tillslut i alla fall.

Jävligt spännande är vad det är. Gillar också att Kavanaugh och Aceveda inte längre jobbar tillsammans, det kan nog bli intressant. Att försöka hota Aceveda lär ju inte vara smart.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor feb 16, 2006 1:08

adolvsson skrev:
Off skrev:
noike skrev:

Inte utan givna poänger, men samtidigt tror jag aldrig jag sett henne så rädd som där i bilden, och vad Dutch sa gjorde knappast något för att lugna henne. Tvärtom.

Jag är absolut inte övertygad om att Corinne kommer bli ett problem, men jag tror att det finns en överhängande risk. Jag håller med om i stort sett allt ni säger i frågan, men tror också att det kan bli allt svårare för henne att stå emot, när risken för att åka dit känns allt verkligare. Och om hon ställs inför den situationen, att hon måste välja mellan Vic och barnen (eller till och med bluffas att tro att hon inte har något val (Dutchs små vänliga ord kan dessutom ha större effekt än man tror)), är det ens någon fråga om vad valet blir? Visst behöver ungarna stabilitet, men hur stabilt är det med en korrupt snut med internutredare efter sig?

5x06:
Jag tycker det är på plats med ett "vad var det jag sa" här.

En sak som jag kom att tänka på när jag stod och borstade tänderna nyss, och rätt mig om mitt dåliga minne ställer till det, var betydelsen av att Corinne erbjöd sig att lämna över pengarna som är kvar. Hur mycket i skiten ST sitter om hon går igenom med det.

Dom 65000 hon fick av Vic, var inte det från den där stora rångrejen från ett par säsonger sen, samma som Lem bokstavligt brände en satans massa pengar från? Och i så fall, är dom på något sätt markerade, eller numren uppskrivna? Jag har ett vagt minne av den saken, att det spelade in under en storyline förra säsongen. Jag kommer inte ihåg exakt var pengarna kom ifrån, vilka som blev rånade till att börja med, men om dom 5000 Kavanaugh kanske snart har i handen på något sätt kan spåras, då har Kavanugh fått vad han vill ha och behöver för att kunna sätta dit teamet och eventuellt till och med kunna pressa fram sanningen om vad som hände med Terry.

Allt på grund av att Corinne var den första som bröt ihop. Vad var det jag sa?!

8)

Hey, det är min födelsedag nu, man ska få komma undan med sånt då!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor feb 16, 2006 1:12

adolvsson skrev:5.06
Allt på grund av att Corinne var den första som bröt ihop. Vad var det jag sa?!

Snygg fint med Shane och hans "I don't need a lawyer". Men å andra sidan är den här Kavanough mycket värre än det sliskige charmören. Brutal, in your face och Henry Rollins-intensiv.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor feb 16, 2006 2:21

Allt adolvsson skrev

5x06

Mitt minne är också lite dåligt men visst fick grabbarna tag i listan och fick bort pengarna som var märkta?

Enormt smart av Kavanaugh att spela ut de två kvinnorna mot Vic. Frågan är om Corrine verkligen är mot Vic helt och fullt nu eller om hon övertygas att hålla tyst igen. Skrämmande bra scen när Kavanugh skriker att hon inte får gråta.

Undra om vi kommer få se Aceveda och Vic jobba tillsammans igen. Ingen av dem vill ju just nu att Kavanaugh ska få fram mer information.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor feb 16, 2006 2:47

Off skrev:
Allt adolvsson skrev

5x06

Mitt minne är också lite dåligt men visst fick grabbarna tag i listan och fick bort pengarna som var märkta?

Enormt smart av Kavanaugh att spela ut de två kvinnorna mot Vic. Frågan är om Corrine verkligen är mot Vic helt och fullt nu eller om hon övertygas att hålla tyst igen. Skrämmande bra scen när Kavanugh skriker att hon inte får gråta.

Undra om vi kommer få se Aceveda och Vic jobba tillsammans igen. Ingen av dem vill ju just nu att Kavanaugh ska få fram mer information.

Stycke ett: Visst tusan, det var ju allt det där hallabaloandet. Och då bör han väl ha gett bort pengarna efter att de tog bort de märkta? Det är visserligen möjligt att Kavanugh har ett par ess i rockärmen här också, eller så blir inte de 5000 ett lika stort problem som man kan tro. Eller så blir den ett större problem av andra anledningar. Ah, ovissheten, jag älskar den!

Stycke två: Nu kunde hon ju inte blunda längre, det här måste röra vara saker som hon misstänkt eller t o m vetat om under många år men förnekat för sig själv. Nu kan hon inte göra det längre, och när hon nu måste konfronteras med det, betyder det verkligen att Vic aldrig skulle kunna mörda en annan polis..?

Corinne kan naturligtvis besluta sig för att Vics kärlek till barnen, och deras trygghet, är viktigare. Vic kan ljuga och övertyga henne igen (även om jag faktiskt tvivlar). Eller så kan hon stå emot och dissa Kavanugh för att han är ett jävla äckel. Men faktum kvarstår, att jag hade rätt :) och hon är för närvarande det största hotet mot Strike Team. Jävlar vad spännande det ska bli nästa vecka, som om jag behövde skriva det.

Stycke tre: Jag skulle inte bli det minsta förvånande. Acaveda gillar inte precis Kavanugh som det är nu. Han kanske inte är beredd att direkt hjälpa Vic, men tänk om en vissa gammal liten film skulle dyka upp igen? Hmm?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » tor feb 23, 2006 1:25

s05e07

Ajajaj. Kavanaugh börjar få Strike Team dit han vill. Istället för att tänka som en grupp börjar de nu tänka på sig själva och blir därmed lättare måltavlor. Undra om det här med att Vic sa till Corinne att tänka på sig själv är en del av en större plan eller om han inte riktigt heller har kontroll över situationen längre.

Ska Claudette bara gå och dö!?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film