Rescue Me / The Job

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons jun 07, 2006 14:02

poser skrev:Det kanske började lite svagt men dialogen var guld rakt genom hela avsnittet.

Dialogen fullständigt skiner. Inte en enda dålig replik. Rescue Me ftw!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » ons jun 07, 2006 16:43

3.02 Jag älskar nästan det här FÖR mycket. Bara andra avsnittet och det är redan helt fantastiskt. Bra från början till slut. Precis som noike och poser säger så är dialogen underbar. Första scenen när Sheila gav den där kaffemuggen åt Tommy, så roligt. Och sen Sean, min favorit, när han pratade om sin mamma. BÄST. Kul också när Maggie berättade att Tommy hade dödat en kille. Sen massa annat bra också. Stackars Ken, han är så hjärtskärande, när han berättade om hur han hade skadat handen. Awwww.

Allra bäst var självklart slutet. SLUTET!! Det var så bra att jag inte riktigt vet vad jag ska säga. Från det att Tommy tittade under bordet så var det så bra som det överhuvudtaget kan bli. Jag ÄLSKAR det här.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » ons jun 07, 2006 17:53

Jag håller med er på varje punkt. Det är så bra att det gör ont i hela kroppen. Nu kommer jag inte se RM igen förrän den 23-24! ÅH SMÄRTAN!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » tor jun 08, 2006 23:15

Sett till och med avsnitt 4. Jag har inte så mycket att säga om serien mer än att jag tycker den är bra.

Än så länge rätt svagt persongalleri. Bland karaktärerna på brandstationen så är väl det bara Tommy som har satt sig. Utanför branstationen är det bättre. Jimmy, Jimmys exfru, Tommys exfru och barnen givetvis fungerar kanon. Med det som utgångspunkt så är väl det tur att serien ändå handlar såpass lite om bränder och uttryckningar utan kretsar desto mer kring Tommy och hans bisarra privatliv. Jag hoppas det forstätter så för än så länge känns det andra, personerna på brandstationen inte alls så intressant. Även om det hela tiden är underhållande. Diskussionen i början av avsnitt 2 tror jag om skillnaden mellan homo- och metrosexuella var hysteriskt underhållande.

Sen är det nästa lite skamligt hur väl serien lyckas balansera mellan drama och komedi. Jag skrattar nästan flera gånger i varje avsnitt, och det hör inte till vanligheterna att jag skrattar till serier, det är väl Buffy som lyckas med det bäst också.

Hade visst en del att säga ändå om serien än så länge....det kanske kommer mera. Jag gillar det iaf överlag och har jag förstått det rätt så skall det bli betydligt mer känslomässigt engagerande längre fram. Hoppas bara att man klarar av att behålla humorn i samma grad, för det är hemskt underhållande för det mesta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav poser » fre jun 09, 2006 9:55

Tob skrev:Jag gillar det iaf överlag och har jag förstått det rätt så skall det bli betydligt mer känslomässigt engagerande längre fram. Hoppas bara att man klarar av att behålla humorn i samma grad, för det är hemskt underhållande för det mesta.

Hur dramatisk serien än blir så är humorn hela tiden en väldigt stor del av den. Sålänge du gillat inledningen så kommer du inte bli besviken på fortsättningen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tob » fre jun 09, 2006 12:32

poser skrev:
Tob skrev:Jag gillar det iaf överlag och har jag förstått det rätt så skall det bli betydligt mer känslomässigt engagerande längre fram. Hoppas bara att man klarar av att behålla humorn i samma grad, för det är hemskt underhållande för det mesta.

Hur dramatisk serien än blir så är humorn hela tiden en väldigt stor del av den. Sålänge du gillat inledningen så kommer du inte bli besviken på fortsättningen.

Det låter bra det.

Sett avsnitt 5 nu också och det var nog det bästa avsnittet hittils. Det kändes som ett viktigt avsnitt för att karaktärerna på brandstationen skall bli viktigare för mig.

Freddy: Exfrun dör. Helt plötsligt har han ansvar, eller om inte annat, känner ett ansvar för sin (okända?) dotter. Han vill inget annat än att stöta ifrån sig ansvaret. Detta skall bli intressant. Chefen som blir frikänd med hjälp av sin homoson som han inte vill veta av. Det känns som det händer en hel del nu.

Sen Tommys syner bjuder ju inte till hur mycket tunga scener som helst. Som i detta avsnittet nu när han kan prata med den lilla flickan som hade brutit nacken. Sen måste jag nämna scenen då Tommy skall bortförklara misshandlen av Roger (?) inför sin son, så jäkla bra och underhållande, och åter igen ett sanslöst bra exempel på hur man lyckas linda in ganska tunga saker i humor på ett bra sätt.

Ehh...jo...jag är nog fast rejält. Riktigt rejält. :)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » fre jun 09, 2006 22:35

Tob: Det är så roligt att du verkar gilla serien. Jag blir helt glad så fort nån gör det. Kan ha mycket att göra med att dom flesta jag känner (förutom min brorsa som har sjukt bra smak) är så himla skeptiska till serien.

En sak bara, hur kan du inte älska Garrity, Lou och Franco??

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » lör jun 10, 2006 0:16

The Buffster skrev:Tob: Det är så roligt att du verkar gilla serien. Jag blir helt glad så fort nån gör det. Kan ha mycket att göra med att dom flesta jag känner (förutom min brorsa som har sjukt bra smak) är så himla skeptiska till serien.

En sak bara, hur kan du inte älska Garrity, Lou och Franco??

Upplägget och förutsättningarna i serien är ju så briljanta så jag har också svårt att se hur man kan vara skeptisk till serien. Sen är jag ju tydligen så sinnesjukt svag för allt FX producerar så det hjälpet mig mycket med serien.

Hehe...var det Franco han hette...vad fick jag Freddy ifrån? *editerar förra inlkägget*. Nä, men som jag har skrivit nu efter avsnitt 4 och 5 så har jag fortfarande svårt för dem som arbetar på brandstationen, men att det som hände Franco nu under senaste avsnitt kan förbättra mycket och likaså chefens rättegång osv. Allt det gör att jag börjar intressera mig för dem, och det är en start på kanske komma till att älska dem, vad vet jag. Har ju faktiskt bara sett 5 avsnitt ännu. Och kommer inte kunna se några avsnitt förräns tidigast söndag kväll. Kanske något imorgon kväll, jobbar hela helgen så lär vara så trött när jag kommer hem, men måndag så. *längtar redan*.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör jun 10, 2006 10:39

Tob: jag tyckte också att de andra brandmännen kändes ganska svaga som karaktärer i början, men det var just kring avsnitt 5 som de började de bli bättre. Det är fortfarande kanske inte Shield-klass på dem, men de är riktigt bra. Sean måste vara den överlägset roligaste karaktären i någon serie jag följer.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör jun 10, 2006 21:52

CheeseGuy skrev:Sean måste vara den överlägset roligaste karaktären i någon serie jag följer.

Du har så rätt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » mån jun 12, 2006 22:47

Är färdigt med säsong 1 nu. Bra, Mycket Bra. Det är inte ofta jag kan med handen på hjärtart säga att jag har skrattat hysteriskt, men det kan jag säga om Rescue me, så underhållande så många gånger.

Det är väldigt grabbigt. Ibland på gränsen till för mycket. Diskussionerna på stationen känns ibland lite väl låga...men ofta mynnar det ut i svart och visserligen låg humor, men det funkar för det mesta. Får nog hålla med CG, 1.13 var väldigt bra, annars upplevde jag de 3-4 avsnitten tidigare som lite sämre. Eller egentligen, andra halvan av säsongen kändes mindre bra än första trots att de flesta karaktärerna på brandstationen har satt sig nu på ett helt annat sätt. Men kanske just det som är problemet, för samtidigt så har man tonat ner Tommys roll en del, vilket var den del som gjorde att jag verkligen föll för serien med en gång. Saknar verkligen alla diskussioner med Jimmy, han försvann väl i samband med att han upptäckte Tommy och Sheila.

Nåja. 1.13. Bra, och slutet, slutet ffs.
Franco ligger på sjukhuset. Hans dotter.
Chefens fru som är dement. Demens är så jävla tragiskt.
Tommy som kommer hem till ett tomt hus och slår sönder och samman det mesta. Känsla i dem där scenerna.

Nu ser jag framemot andra säsongen.

Jo, just det ja, någon nämnde introt tidigare, bäst, BÄST!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » mån jun 12, 2006 23:18

Tob skrev:Tommy som kommer hem till ett tomt hus och slår sönder och samman det mesta. Känsla i dem där scenerna.

Som jag nämnde tidigare, en av mina absoluta favoritscener i någon serie någonsin. Jag får rysningar varje gång jag tänker på den, så JÄVLA bra.

Jag kan inte riktigt minnas att jag tyckte att säsong 1 blev sämre mot slutet. Men det kan ju i och för sig bero på att jag inte riktigt uppskattar samma saker. T ex så är konversationerna på brandstationerna enligt mig bland det bästa med serien och att dom ibland blir väldigt låga har jag absolut ingenting emot. Jimmy var aldrig heller en stor favorit, fast det är klart vissa av hans och Tommys diskussioner var fruktansvärt roliga.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » tis jun 13, 2006 11:00

Buffster: Lite konstigt att vi tycks tycka om lite olika saker. Nu är det ju inte så att jag direkt ogillar något moment i serien, men det verkar helt klart som att det jag kanske tycker är lite mindre bra tycker du är bland det bättre och vice versa. För det känns ändå som vi ofta tycker om samma typer av serier.

Nåja.

2.1 Sinnesjukt jävla snorbra. Så tycker jag.
Tommy är rejält under isen. När han sitter i soffan, spriflaskan i ena handen och tändaren i andra, fan vad tungt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » tis jun 13, 2006 17:38

Tob skrev:Buffster: Lite konstigt att vi tycks tycka om lite olika saker. Nu är det ju inte så att jag direkt ogillar något moment i serien, men det verkar helt klart som att det jag kanske tycker är lite mindre bra tycker du är bland det bättre och vice versa. För det känns ändå som vi ofta tycker om samma typer av serier.

Jag tänkte också på det, alltså att vi ofta gillar samma saker och att det därför är lite konstigt. Men å andra sidan så antar jag att du ändå ofta tycker att konversationerna på brandstationen är roliga och som sagt trots att Jimmy inte var en favorit så var många scener med honom roliga. Sen så uppskattar jag givetvis också fokus på Tommy som ändå (tillsammans med Sean) är min favorit.

Det är den typen av scen som du nämner under spoilerblocket som gör att jag VERKLIGEN älskar serien så våra åsikter går nog inte isär så jättemycket i alla fall. Fast det är den där nedgång mot slutet av säsong 1 som jag inte alls minns. Och då såg jag ändå om den relativt nyss.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons jun 14, 2006 15:42

3.03Lite lätt dramamässigt och det saknade en sådan där fantastisk slutscen som jag nästan förväntar mig från varje avsnitt, men det var nog ändå bättre än de två föregående. Fruktansvärt roligt avsnitt. Sean är så jävla bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons jun 14, 2006 16:54

3.03 Håller med CheeseGuy, det är nästan så att man väntar sig en sån där fantastisk slutscen som vi fick i förra avsnittet bara för att vi fått så många sådana i Rescue Me. Det fick vi inte här men avsnittet var, självklart, riktigt bra i alla fall.

Sean är BÄST. Scenerna mellan honom och Tommy var underbara och helt hysteriskt roliga. Dom är så jävla bra båda två. Att Sean blev så fast vid den där hästen fick mig att älska honom lite mer.

Lou har alltid varit en favorit och det gör mig så ont att se honom så nere. Han har verkligen tagit det hårt. Jävligt rolig scen mellan honom och Mike. Och det gjorde ont när Tommy försökte snacka med honom.

Tommy är det också synd om. Att se honom när han totalt ignorerade Janet gjorde så ont. Och hon är som vanligt helt ofattbar, att hon inte är mer ledsen. Hon är säkert det egentligen men hon måste ju kunna visa det åtminstone lite inför Tommy.

Mike får inte flytta. Han är så gullig. Och rolig, skrattade nästan ihjäl mig när han ringde till sin mamma för att fråga hur gammal han var.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons jun 14, 2006 17:15

3.02 & 3.03:Ibland har man sådana där smarta stunder. Som jag i måndags när jag inte såg 3.02 utan sa till mig själv att "Nej, vi väntar tills på onsdag och ser två avsnitt på raken istället!" Det var smart, med tanke på hur galen jag hade blivit efter 3.02:s slutscen annars.

Och det där jäkla slagsmålet... trodde nästan brossan var död där en kort stund. Det hade varit en vändning. Men ändå en grym scen, och inte bara det vanliga känslomässiga musikmontaget som jag tröttnade lite på i förra säsongen för att jag tyckte de överanvände dem (därför var jag även glad när vi slapp ett sådan i 3.03).

Måste dock undra om Probie faktiskt inte bara är dum, utan har något allvarligare fel? "Hur gammal är jag?" Verkligen...? Men det var riktigt roligt ändå. Och slutscenen var fin.

Grymt bra scen med Probie, Lou och "The Tao of Pooh" också.

Annars är det på humorsidan bara Sean, Sean och Sean som gäller. Skrattar mig andlös åt det mesta han gör.

Börjar dessutom fundera på hur mycket av all testosteron-humor i brandstationen som spawnas och uppehålls av Tommy. Probie och Sean verkar bara hänga med på mycket för att "de vill vara med" och är oftare än inte poängen snarare än delaktiga i skämten. Lou hoppar gärna in men startar sällan och ofta himlar han och Jerry bara med ögonen åt de yngre och Franco verkar mer och mer ha växt ifrån det. Bara en sån sak som dök upp i huvudet när jag tittade.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons jun 14, 2006 19:01

Jag stör med lite säsong 2 prat....

2.6 var nog det bästa avsnittet sen 2.1. Tycker den har legat och skvalpat en del och inte riktigt vetat vart den skall ta vägen under stor del av inledningen av säsongen.

Sen att Jesus har flyttat in hos Tommy är ju visserligen så jävla bisarrt underbart att jag kan inte annat än tacka och bocka....men annars har det varit lite sisådär än.

Annars om 2.6. Tommy ballar ur helt, Sheila bryter samman. Bra scener. Francos pillermissbruk står rätt mycket i fokus nu och helvete vilken payoff det fick i musikmontaget mot slutet. Mitt hjärta stannade fan när han sprang ut på gatan med Kiela i armarna. Helvete vad tungt om dem tar död på Kiela.

Nä, men jag tror andra säsongen är på väg nu att bli bättre, verkar som allting börjar röra på sig nu....

Barnen är på väg tillbaka, och förhoppningsvis exfrun också då, man kanske kan få se lite mer av Jhonny nu med. Francos pillermissbruk som tar fart, Jerrys relation med sin son och hans dementa fru osv.
Senast redigerad av Tob ons jun 14, 2006 19:03, redigerad totalt 1 gång.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » ons jun 14, 2006 19:02

Dubbelpost
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » ons jun 14, 2006 21:27

2.8

Ja, då var det slut tillfälligt iaf mellan Franco och Laura. Det var ju jäkligt naivt av mig att tro att man under några avsnitt kunde få ett stabilt och lyckligt förhållande. Jag gillar Franco/Laura (scener) så hoppas det blir mycket sånna ändå.

Jerry slår sönder och samma sin källare. Jag förstår honom. Han jobbar mot sin homofobi, och lyckas mer eller mindre anordna ett homoparty, måste vara fruktasnvärt frustrerande och mitt i allt detta ha en dement fru.

Janet är en bra karaktär. Hoppas nu hon är kvar och blir en del av serien.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » ons jun 14, 2006 21:54

Tob skrev:Ja, då var det slut tillfälligt iaf mellan Franco och Laura. Det var ju jäkligt naivt av mig att tro att man under några avsnitt kunde få ett stabilt och lyckligt förhållande. Jag gillar Franco/Laura (scener) så hoppas det blir mycket sånna ändå.

Spoiler säsong 3 Det fick mig att tänka på hur fruktansvärt mycket jag saknar Laura. Fan alltså, jag vill ha tillbaka henne.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » ons jun 14, 2006 22:39

Fy, vad elakt Buffster.....;)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » ons jun 14, 2006 23:40

2.9

Först och främst....Franco och Laura....va? Är allt bra nu då, helt plötsligt, Laura verkar ju inte vara den personen som bara kan vifta undan saker. Hon verkade ju vara en komplex person som kan tänka i konsekvenser och orsaker. Nä, det ger jag inte mycket för....

Tommy genomgår en personlighetsförändring. Givetvis blir det hysteriskt, hysteriskt roligt. Kanske det allra roligaste avsnittet någonsin. Men samtidigt så ångar hela avsnittet, eller sista halvan iaf, feel good och jag vet inte om det är vad jag vill se. Jag tror inte det. Hursomhelst, en klockren metafor för antidepressiva medeciner, för så gulligt som musikmontaget pekar på är det verkligen inte om man skrapar lite på ytan.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tor jun 15, 2006 16:12

2.12

Helvete vad mycket smärta det var i avsnittet. Jag får nog gå ut och gå en sväng innan det blir dags för säsongsavslutningen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tor jun 15, 2006 18:22

2.13

Lite av en besvikelse. Begravningscenerna i början var hur bra som helst. Men sen dog det av lite tyckte jag och avsnitt blir lite tamt. Även om slutet i bilen när han pratar med Jesus var förbaskat bra. Försvinner Laura nu då? fan isf. Det är inte helt dumt med en kvinnlig brandman på stationen.

Ser ändå framemot de tre osedda avsnitten i S3 väldigt mycket.

Rescue Me är briljant överlag. Så tycker jag.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre jun 16, 2006 18:45

3.01-3.03

Ingen Laura. Jag tycker det är lite trist faktiskt. Känns inte heller som dem kan ersätta henne på ett vettigt sätt utan att det känns som att bara för att det måste vara en kvinnlig karaktär på brandstationen.

Helvete vad Lou har gått ner sig. Han har inte mycket kvar utanför arbetet att leva för.

Sheila är ja...Sheila. Tragiskt karaktär. Tragikomik när hon vänder upp och ner på Damiens rum. Underbart att se.

Janet är en idiot. Elakt idiot. Fyfan. Slutscenen i andra avsnittet. Fy helvete. Tommy är så jävla oberäknad, trodde seriöst att han skulle misshandla sin bror till döds där ett tag, och nu känns det rätt bra att det inte gick så långt för det hade nog mest bara kännts over the top. Men bara att man är orolig för det får mig att bli alldeles darrig. Kan väl nämna något kring musikmontagen också. Ett tag i säsong 2 så tyckte jag det kändes överanvänt, men nu har jag snarare accepterat det som en signatur för serien, och jag är en sucker för sånt, så jag riktigt saknande det nu efter avsnitt 3.

Sean. Jag har inte sagt så mycket om Sean tidigare i mina kommentarer. Men för i helvete vad rolig han är. Så fort mannen är i bild så om inte skrattar så ler jag. Han är ju så ostabil, osäker och allmänt jävla velig så att jag blir nervig bara av att se honom. Scener mellan han och Tommy, eller ja, scener mellan honom och valfri karaktär blir alltid lyckade.

Jag är ikapp......på gott och ont. :?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » fre jun 16, 2006 20:09

Tob skrev:Fy, vad elakt Buffster.....;)

Haha, jo jag vet att det var det men jag tänkte att med den takt du tittar i så kommer du ändå ikapp rätt snart. Och så ville jag retas lite också ;)

Tob skrev:Rescue Me är briljant överlag. Så tycker jag.

Jag blir så glad över att du tycker så och ja det är briljant. För mig är det nog t o m det bästa som produceras just nu. The Shield är väldigt nära och Gilmore Girls och Sopranos på topp slår den men inte som dom två är nu.

Sen så tycker vi nog inte så olika i alla fall, för jag saknar också Laura, tycker att Janet är en idiot och att Sean är bland det roligaste som finns.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Peppe » tis jun 20, 2006 2:22

Lätt bästa serien som produceras just nu. Jag vet asså ingen annan DRAMEDY som ens kommer i närheten, The Shield må kanske vara nära men det är inte ens i närheten av lika skön komedi som i denna serie. Alla som inte sett, SE DEN :D Nytt avsnitt i övermorrn :d
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » ons jun 21, 2006 22:12

3.04 Fortsatt bra även om scenen i slutet av 3.02 fortfarande känns rätt svårslagen. Men ja varje Rescue Me avsnitt är lycka för mig så jag klagar absolut inte. Många bra saker med det här avsnittet.

Lou alltså, jag vill bara krama honom. Så hemskt när han stod på järnvägen. Och sen när har tillslut gick till Tommy för hjälp också. Klockren Tommy replik såklart, "Lou, seriously, if you're gonna be crying you're gonna have to go".

Tommy är alltid bra såklart. "Crazy chick calling day".
Självklart gillade jag scenerna mellan honom och Sean också.
Sean: What, four other guys? That's crazy.
Tommy: Yeah crazy to you and me but to a crazy person business as usual.

Och sen Tommy och Janet, dom scenerna var bra på alla sätt och vis. Väldigt mörkt, väldigt hemskt, och väldigt mycket blandade känslor. Sånt gillar jag. Väldigt mycket.

Visst det finns en del att klaga på också. T ex så är Francos relation med Susan Surandon inte ens i närheten så intressant som den mellan honom och Laura.

Jerry har aldrig varit en stor favorit och hans storyline engagerar inte heller så jättemycket. Även om det är synd om honom.

Men det är bara småsaker. Rescue Me är ändå BÄST.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » tor jun 22, 2006 17:30

Buffster skrev:Lou alltså, jag vill bara krama honom. Så hemskt när han stod på järnvägen. Och sen när har tillslut gick till Tommy för hjälp också. Klockren Tommy replik såklart, "Lou, seriously, if you're gonna be crying you're gonna have to go".

Jag gillar Lous storyline rätt mycket. Mycket pga. att det känns som en reguljär depression. Han är under isen. Men från en objektiv synvinkel så har han en hel del att leva för. Ett arbete han i grunden trivs med, en hel drös med riktigt bra vänner på sitt arbete, han har troligen varit lyckligt gift i många år....så när han står där vid järnvägen och samtidigt stöter på uteliggaren och diskussion uppkommer om vem som har mest rätt att ta livet av sig så känns det ändå rätt givet att uteliggaren har mer rätt att ta livet av sig än Lou. Lou är "bara" nere i en svacka, en svacka som förmodligen är rätt djup för honom, men ändå bara en svacka....

Buffster skrev:Och sen Tommy och Janet, dom scenerna var bra på alla sätt och vis. Väldigt mörkt, väldigt hemskt, och väldigt mycket blandade känslor. Sånt gillar jag. Väldigt mycket.

Mycket sant. Jag gillar sånt med. Framförallt gillar jag att det är Tommy, seriens huvudperson, serien ansikte utåt mot publiken som begår en våldtäkt. Det är svart och det är så bra. Svart är bra.

Buffster skrev:Visst det finns en del att klaga på också. T ex så är Francos relation med Susan Surandon inte ens i närheten så intressant som den mellan honom och Laura.

Stämmer åter in. Det känns som Francos karaktär gått och väl hade klarat sig utan detta. Serien också för den delen. Det hade kännts mer intressant om man drog in Keila i serien mer, skapar något problem runt henne, för att få in mer av Francos privatliv. Det känns som kärlektsrelationer finns det så mycket av ändå. Sen så har ju Damien ihop det med sin lärare vilket behandlar kärlek med ålderskillnad.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film