Nyx skrev:adolvsson skrev:Tinwiel skrev:Jag såg Terminator 2 igår (såg 1an för en vecka sen).
Sammanträffande! Jag såg själv om ettan för ganska precis en vecka sedan. I onsdags.
Har haft ett litet James Cameron-a-thon sedan dess, med filmer jag inte sett på väldigt länge. The Abyss i torsdags, Aliens (tillsammans med Alien) i fredags, och just nu är jag mitt inne i True Lies (som jag inte hade tänkt se, för jag gillade den inte när den kom, men tänkte att det kan vara kul att se om jag tänker om). Nu funderar jag på att ta Titanic också, bara för sakens skull, och avsluta med T2. Så vet jag att jag slutar på en topp liksom.
Passa på att se om Strange Days också. Visserligen har Kathryn Bigelow regisserat men storyn är Camerons. Och dessutom: Ralph Fiennes och Angela Bassett.
Jag funderade på det. Visserligen älskar jag filmen (och undrar om inte manuset är Camerons bästa (eller så är kanske Bigelow en bättre regissör, värt att fundera vidare på) men jag tror det blir en strikt "regissören Cameron"-typ av genomtitt den här gången.
Kanske.