Tinwiel skrev:LWes skrev: Emotionella cliffhangers gillar jag inte lika mycket. "Å herregud, är det slut mellan Ross och Rachel?!" Nej, liv och död scenarion gillar jag bättre. och jag är en sucker för chockerande avslöjanden.[/spoiler]
Jag måste nog hålla med noike här. I 9 fall av 10 så "föredrar" jag emotionella cliffhangers. Chockerande avslöjanden känns också som emotionella cliffhangers på nåt sätt, eftersom dom troligen förändrar karaktärernas relationer till varandra.
spoiler för vilket slags slut (emotionellt eller chockerande eller så) The O.C. One Tree Hill säsong 1, Dead Zone säsong 3 och Angel 5x08 har, men inga exempel på vad som händer i respektive slut.
Jag tycker att emotionella cliffhängers är mer i stil med The O.C. och One Tree Hill som dom slutade sina säsong 1.
och typ att någon ska lämna staden eller så har flera par gjort slut och så gråter tittarna och säger att det var hur sorgligt som helst.
Att någon dör är ju också ganska emotionellt, men det gillar jag.
Chockerande avslöjanden är ju inte alltid så emotionella. Jag gillar när t.ex. Angel, avsnitt: Destiny, bra exempel. Samma med Dead Zone säsong 3. Inga kännslor (förutom att man är så uppspelt och så) inblandade, bara massa frågor man vill ha svar på.
Jag orkar inte fortsätta. Cliffhangers av alla sorter är kul, men ibland är det skönt med ett trevligt gott slut där alla kan börja lyckliga och lugna inför nästa säsong. Om serien är bra så längtar man till nästa säsong även om man inte har någon specifik fråga man vill ha svarad.