Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre maj 06, 2005 0:03

Tinwiel skrev:
LWes skrev: Emotionella cliffhangers gillar jag inte lika mycket. "Å herregud, är det slut mellan Ross och Rachel?!" Nej, liv och död scenarion gillar jag bättre. och jag är en sucker för chockerande avslöjanden.[/spoiler]

Jag måste nog hålla med noike här. I 9 fall av 10 så "föredrar" jag emotionella cliffhangers. Chockerande avslöjanden känns också som emotionella cliffhangers på nåt sätt, eftersom dom troligen förändrar karaktärernas relationer till varandra.

spoiler för vilket slags slut (emotionellt eller chockerande eller så) The O.C. One Tree Hill säsong 1, Dead Zone säsong 3 och Angel 5x08 har, men inga exempel på vad som händer i respektive slut.
Jag tycker att emotionella cliffhängers är mer i stil med The O.C. och One Tree Hill som dom slutade sina säsong 1.
och typ att någon ska lämna staden eller så har flera par gjort slut och så gråter tittarna och säger att det var hur sorgligt som helst.
Att någon dör är ju också ganska emotionellt, men det gillar jag.
Chockerande avslöjanden är ju inte alltid så emotionella. Jag gillar när t.ex. Angel, avsnitt: Destiny, bra exempel. Samma med Dead Zone säsong 3. Inga kännslor (förutom att man är så uppspelt och så) inblandade, bara massa frågor man vill ha svar på.
Jag orkar inte fortsätta. Cliffhangers av alla sorter är kul, men ibland är det skönt med ett trevligt gott slut där alla kan börja lyckliga och lugna inför nästa säsong. Om serien är bra så längtar man till nästa säsong även om man inte har någon specifik fråga man vill ha svarad.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre maj 06, 2005 0:07

CheeseGuy skrev:Hur som helst; Jag känner på mig att det blir något Becoming II-liknande. Dvs. mördaren avslöjas, sedan går allt åt helvete, och någon åker därifrån.[/spoiler]

Veronica avslöjar att Logans pappa är mördaren och så flippar Logan ut och hon dödar honom!

Eller ett mer troligt scenario: Dom hittar mördaren o.s.v. MEN i slutet upptäcker dom att någon annan har blivit mördad, t.ex. Veronicas mamma kanske, så blir det nästa säsongs handling...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre maj 06, 2005 16:04

LWes skrev:Eller ett mer troligt scenario: Dom hittar mördaren o.s.v. MEN i slutet upptäcker dom att någon annan har blivit mördad, t.ex. Veronicas mamma kanske, så blir det nästa säsongs handling...

Ett nytt mord att lösa till nästa säsong hoppas jag inte på, ser gärna något annat slags mysterium istället, mord känns nu lite uttjatat.
Dessutom har väl Rob Thomas sagt något om s2 i stil med Att mysteriet kommer se annorlunda ut.

monkeyboy skrev:Illyria: Ny avatar, wonderfalls va? Fin är den i alla fall...

Tyckte det var dags att byta efter 2000 inlägg med samma. Jaye och Wonderfalls kan aldrig bli fel :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre maj 06, 2005 17:13

Illyria skrev:
LWes skrev:Eller ett mer troligt scenario: Dom hittar mördaren o.s.v. MEN i slutet upptäcker dom att någon annan har blivit mördad, t.ex. Veronicas mamma kanske, så blir det nästa säsongs handling...

Ett nytt mord att lösa till nästa säsong hoppas jag inte på, ser gärna något annat slags mysterium istället, mord känns nu lite uttjatat.
Dessutom har väl Rob Thomas sagt något om s2 i stil med Att mysteriet kommer se annorlunda ut.

Mer exakt, utan att för den skull avslöja några detaljer,
så blir det en cliffhanger, men den kommer inte att ha något med nästa S2-mysteriet att göra. Sedan kommer den nya säsongens fall dra igång en eller två tredjedelar in i första avsnittet.

Det där med att S2 inte kommer se likadant ut är lite spännande. Personligen hoppas jag att dom kommer köra med mini-arcer, det vill säga att säsongen innehåller flera mysterier på, säger, 2 till 4 avsnitt vardera. Mini-arcer regerar.

Illyria skrev:Tyckte det var dags att byta efter 2000 inlägg med samma. Jaye och Wonderfalls kan aldrig bli fel :)

Caroline!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » fre maj 06, 2005 17:22

Mer som s2:
adolvsson skrev:Mer exakt, utan att för den skull avslöja några detaljer,så blir det en cliffhanger, men den kommer inte att ha något med nästa S2-mysteriet att göra. Sedan kommer den nya säsongens fall dra igång en eller två tredjedelar in i första avsnittet.

Det där med att S2 inte kommer se likadant ut är lite spännande. Personligen hoppas jag att dom kommer köra med mini-arcer, det vill säga att säsongen innehåller flera mysterier på, säger, 2 till 4 avsnitt vardera. Mini-arcer regerar.

I like what I'm reading. Några mini-arcer låter också trevligt men det bör ju finnas en större också. Just det här med ett nytt mysterium till s2 är det som jag är lite orolig för, att de ska kunna följa upp s1 så det blir minst lika bra. Allt annat tycker jag de under s1 hanterat väldigt bra, karaktärsutveckling, relationer osv, så det hoppas jag fortsätter på samma linje men just arc-delen måste ju förnyas...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav monkeyboy » fre maj 06, 2005 20:50

adolvsson skrev:Det där med att S2 inte kommer se likadant ut är lite spännande. Personligen hoppas jag att dom kommer köra med mini-arcer, det vill säga att säsongen innehåller flera mysterier på, säger, 2 till 4 avsnitt vardera. Mini-arcer regerar.

Dark Angel, Dark Angel, Dark Angel!
(alltså våran angel s2 inte Jessica Alba)
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre maj 06, 2005 21:31

Illyria skrev:Mer som s2:
adolvsson skrev:Mer exakt, utan att för den skull avslöja några detaljer,så blir det en cliffhanger, men den kommer inte att ha något med nästa S2-mysteriet att göra. Sedan kommer den nya säsongens fall dra igång en eller två tredjedelar in i första avsnittet.

I like what I'm reading. Några mini-arcer låter också trevligt men det bör ju finnas en större också. Just det här med ett nytt mysterium till s2 är det som jag är lite orolig för, att de ska kunna följa upp s1 så det blir minst lika bra. Allt annat tycker jag de under s1 hanterat väldigt bra, karaktärsutveckling, relationer osv, så det hoppas jag fortsätter på samma linje men just arc-delen måste ju förnyas...

Jo, mini-arcar är bra, det håller jag med om. Allt för att komma bort ifrån "småtråkiga" Cotw. Men dom måste ha minst en övergripande säsongsarc också tycker jag, nåt som binder samman, och får oss att sitta som på nålar, som vi gör nu. Jag gillar säsongsarcar, och blir kinkig om jag inte får det. :D

Lwes: Egentligen så hoppas jag ju på ett lugnt slut jag också för alla i säsongsavslutningen, så kan dom nya intrigerna och dramerna börja i s2, men jag anar att det inte kommer bli så.. Och jag lovar, cliffhanger eller inte cliffhanger, jag kommer att längta till s2
.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån maj 09, 2005 13:52

Intressant intervju med Rob Thomas (eventuella spoilers beroende på hur mycket man tänker till, om osäker: läs efter att du sett 1.22 det är ju bara några dagar tills dess).

http://www.ifmagazine.com/feature.asp?article=1262

Intressant för oss Buffylovers:

iF MAGAZINE: Ever thought of bringing more BUFFY people into the show?

THOMAS: My wife to be is friends with Charisma Carpenter who is a huge fan of the show, so I’m waiting for the right moment to throw Charisma into it as well. Between Charisma and Alyson, that’s the extent of my BUFFY plans.

Detta skulle jag älska! Då vi inte visste vem som skulle komma till VM och spela Trina var ju min favorit Eliza, men tvåa efter det var Charisma så jag skulle gärna se henne gästspela i S2.

Om DVD-boxen:
That’s the plan, but there’s a downside to that. There was much worries on our end trying to decide what to do. We were given the option of "you can release it January next year with all the bells and whistles or we can rush it out before the next season starts, but it will just be the episodes and maybe a blooper reel." After a lot of consternation, we chose to get it out sooner, make it so it will help introduce the new season. I know I’ve been introduced to series through complete box sets. I watched Season 2 of 24, because I watched Season 1 on DVD. That’s the trade off. Of course the ultimate wish is five years from now we’re doing the complete box set retrospective, where we get to add all the commentaries.

Hey, så vi kanske kan få bloopers ändå? Bring it on, säger jag. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » mån maj 09, 2005 14:51

(Intervjun)iF MAGAZINE: Will the entire cast be returning for Season 2

THOMAS: Yes, all the series regulars.

Det där blev jag riktigt lättad av, för jag var allvarligt oroad för att någon av seriens regulars antingen skulle dö eller visa sig vara mördaren. Eller så försöker RT lura oss...

I övrigt låter det också jättebra. CC är ingen personlig favorit, men visst vore det kul om hon kunde dyka upp i serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » mån maj 09, 2005 14:57

Tycker det är helt fantastiska nyheter med dvd releasen. Läste det med hjärtart i halsgropen, och när jag till slut kom till meningen "we chose to get it out sooner" kunde jag dra en lättnadens suck. Underbart.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån maj 09, 2005 14:58

CheeseGuy skrev:(Intervjun)Det där blev jag riktigt lättad av, för jag var allvarligt oroad för att någon av seriens regulars antingen skulle dö eller visa sig vara mördaren. Eller så försöker RT lura oss...

Fast den här säsongen har vi ju haft en död karaktär med rätt mycket ;)
Angående dvd-boxen så verkar det ju helt klart bli ett släpp i september då och eftersom RT verkar gilla att se serier på dvd så hoppas jag på widescreen! :)

Skulle inte vilja se CC.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav karykh » mån maj 09, 2005 16:21

CheeseGuy skrev:(Intervjun)iF MAGAZINE: Will the entire cast be returning for Season 2

THOMAS: Yes, all the series regulars.

Det där blev jag riktigt lättad av, för jag var allvarligt oroad för att någon av seriens regulars antingen skulle dö eller visa sig vara mördaren. Eller så försöker RT lura oss...

Eller så är det ett retsamt dubbelavsnitt över säsongerna, som i Star Trek. Då kommer jag dö av hjärtsnörp. :P
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav AKS » mån maj 09, 2005 16:56

karykh:

Fast han sa väl i denna intervju att han skulle vara mycket tydlig och vi skulle utan tvivel veta vem mördaren var innan säsongen är över? Qui vivra verra...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån maj 09, 2005 17:15

Uppföljning, karykh, AKS, i en annan intervju har Kristen sagt följande om säsongsfinalen (från Boston Herald, spoilers i artikeln):The 24-year-old actress promises resolution for all the season one mysteries, including the truth about Veronica's paternity and the unmasking of Lilly's killer.
"Every question that's already been posed will be answered, and there will be a new question at the end,'' says Bell. She teases that the cliffhanger will be so big that "every audience member who's ever watched the show will need to know the answer by the beginning of season two."

Hur kommer vi överleva sommaren?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån maj 09, 2005 17:23

Illyria: Svar på din sista fråga:

Vi kommer inte att överleva!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån maj 09, 2005 17:42

Matt Roush skriver mycket positivt om Veronica Mars. A joy to read!

Spoilermarkeringen gäller t.o.m. 1.21.

Question:
I'm a huge fan of your column, and so glad that you are supporting my favorite show, Veronica Mars. This show is the most original and compelling television I've ever seen. I had to ask your opinion on the latest episode (May 3), where Veronica finds out the truth about her rape. It truly blew me out of the water; it was the best hour of television I have ever watched. I thought the acting, the storytelling (with different points of view, and everybody's own version of what really happened), and Duncan's reveal were all amazing beyond words. The fact that the writers brought back nearly every bit character from the season was a real treat. And that's just the one story arc! I wanted to know how you felt about the episode, the style, and the things that came about from it. — Rachel K.

Matt:
Well, it certainly made me wish I had an advance copy of this week's season finale (May 10) so I didn't have to wait until The Amazing Race finale was over to play it back. May sweeps are exhausting! I agree last week's episode was maybe the best yet, with twists laid stylishly upon twists so you never knew where the next confrontation would lead. Kristen Bell's performance, especially as she faced Duncan's anguish over their drugged night together and his belief that they are brother-sister, was so raw and wrenching. Great stuff. I could probably devote the entire column to the mail generated by this show lately, but I will restrain myself and just offer a few highlights as we wait to find out who killed Lilly Kane.

Kelly asks: "What do you think of Logan's transformation on Veronica Mars? I have to admit, I'm falling in love with him right along with Veronica because he's just so cute and sweet now, but do you remember how awful he was when the show first started? He was nasty, mean and heartless. So Veronica bats her eyelashes at him and suddenly he's Mr. Wonderful? You know how they say a woman's biggest mistake going into a relationship is thinking she can change the man? Well, this show isn't helping that message any!" My response: I'm fascinated by this relationship. Veronica still can't decide if she's attracted to or repelled by him every time she learns a shocking new secret (like the hidden cameras in his boudoir). Seems to me the transformation really kicked in once Logan's mother vanished (suicide? still unclear) and his boorish bravado collapsed, showing the more sensitive guy within.

From Alen: "On what day and time do you think Veronica Mars would work in fall 2005? My opinion: Fridays at 8 pm. What's yours?" I'd argue that, tough as the overcrowded Tuesday time period is, it might be worse to confuse matters and move the show elsewhere, especially to a night where UPN is virtually invisible. The Friday time period would make most sense if it were being "repurposed" there the way America's Next Top Model has been doing. There are no easy time periods for a show, or a network, like this.

From James M.: Do you know if Veronica Mars will be repeating during the summer? I'm hoping to catch up and see what all the fuss is about. I'm very low-tech at my home... and since my VCR is usually tied up with The Amazing Race, I haven't seen any of Veronica since the pilot." You're in luck, and I envy you the summer of Veronica. My understanding is that UPN does plan to repeat the series through the summer for this very reason.

And finally, this comeback from Sharon: "As a Whedonite who does watch Veronica Mars, I object to the letter that accused us of giving up on this show and finding no similarity to Buffy. I watched for the similarity and stayed for the same reason: sharp writing, unique and interesting characters and, in Veronica's case a butt-kicking mystery." My sentiments exactly.

http://www.tvguide.com/tv/roush/askmatt/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån maj 09, 2005 19:05

EDIT: Detta inlägg är ett svar på att inlägg från gaspode som jag *tror* existerat. Hm. :) Jag har ingen aning om var det tagit vägen. Jag kan inte se det nu i alla fall. Creepy. Eller läste jag det i en annan tråd... Oh my. Jag kan ju även ha blivit galen för jag kan inte finna inlägget jag tyckte mig ha läst *nånstans*. Mamma?

Jag kan också komma på många Buffyavsnitt som är bättre. Men så länge hon gillar VM så mycket är det ju bra. Det finns ju de som skulle kunna räkna upp tio avsnitt av 24 som är bättre än The Body så...

Däremot så är min fixering vid VM i princip lika stor som min fixering vid Buffy då den var som värst (eller bäst). Jag tycker att VM:s första säsong är överlägsen Buffys första 22 avsnitt. Jag har alltså gott hopp om att VM kommer att bli ännu bättre och förhoppningsvis gå förbi Buffy/Angel/Firefly på min topplista efter 2-3 säsonger. ("Förhoppningsvis" eftersom jag verkligen inte vill ha sett "världens bästa serie" redan nu då jag inte ens är 30 år gammal... Jag vill uppleva fler fantastiska upplevelser som Whedonverse.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » mån maj 09, 2005 19:28

oj, jag råkade ta bort mitt inlägg :o
det var inte meningen att förvirra dig :D
Jag är lite sinnesförvirrad för tillfället :)

För er som undrar så skrev jag iaf att det var väldigt positivt att säga att det var den bästa TV-timman nånsin av den första brevskrivaren :)

Jag gillar ju också VM, men tycker dels inte att det senaste var det bästa, och dels inte att nåt VM-avsnitt ännu kan mäta sig med de 10 (förmodligen långt fler) bästa Buffy-avsnitten. :)

edit:
Det handlar ju såklart om tycke och smak, det förstår jag ju egentligen :)
jag ifrågasätter väl hennes smak helt enkelt. :D

Edit igen: många smilies blir det!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » mån maj 09, 2005 20:08

Tack gode gud att jag inte inbillade mig! Var nästan orolig där ett tag... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » mån maj 09, 2005 22:15

Man blev allt lite förvirrad. *hihi*
Men förklaringen kom till slut (okej, allra först). ;)

AKS skrev:Matt Roush skriver mycket positivt om Veronica Mars. A joy to read!

Jepp, Matt Roush är bra på att peppa för underdog-serier som fansen gillar. (Remembering the glory days of Roswell...) 8)

Fast egentligen kom jag in i den här tråden för att säga: Iiiiih.
Sista avsnittet är i morgon. Jag kom på det tidigare idag när jag satt och fikade med några klasskompisar. "Vad är det?" frågade en av dem och då insåg jag att mitt ansiktsuttryck måste ha speglat min chockartade VM-säsongsfinal-insikt. :D

Jag måste planera min onsdag. Hmpf, skola 9-18.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån maj 09, 2005 22:40

Jag älskar VM men ingenting klår Buffy, så är det bara. Men jag kan hålla med om att VMs första säsong är bättre än Buffys första säsong. VM har dock redan en garanterad topp5 plats över bästa serier. :D

Fixerad vid VM? You bet I am... 8)

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp onsdagen. Jag jobbar ju 10-18.15, sen ska jag åka till en kompis på kvällen. Jag skulle kunna kliva upp tidigare på morgonen och se det innan jobbet men det skulle kännas stressat också, och jag vill inte stressa när jag ser sista avsnittet. Hmm... det blir nog mitt i natten mellan onsdag och torsdag istället. Sista avsnittet... :cry: :eek:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » mån maj 09, 2005 23:20

Tinwiel skrev:Jag skulle kunna kliva upp tidigare på morgonen och se det innan jobbet men det skulle kännas stressat också, och jag vill inte stressa när jag ser sista avsnittet. Hmm... det blir nog mitt i natten mellan onsdag och torsdag istället. Sista avsnittet... :cry: :eek:

Det ger dig gott om tid att skaffa mycket popcorn och salt. Alltid något. Eller chokladglass.

(Glass är till för att ätas när man ser bra film eller tv-serie. Popcorn är lite mer flexibelt då det går bra till bra filmer, tv-serier och porr. Det fungerar även utmärkt till dåliga filmer.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » mån maj 09, 2005 23:32

noike skrev:Popcorn är lite mer flexibelt då det går bra till bra filmer, tv-serier och porr.

Min skumma hjärna lade märke till att om man tar bort opc från popcorn, så blir det porn. Klart då att det passar till porr. "Works in mysterious ways" är bara förnamnet på min hjärnas eskapader.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » mån maj 09, 2005 23:46

noike skrev:
Tinwiel skrev:Jag skulle kunna kliva upp tidigare på morgonen och se det innan jobbet men det skulle kännas stressat också, och jag vill inte stressa när jag ser sista avsnittet. Hmm... det blir nog mitt i natten mellan onsdag och torsdag istället. Sista avsnittet... :cry: :eek:

Det ger dig gott om tid att skaffa mycket popcorn och salt. Alltid något. Eller chokladglass.

(Glass är till för att ätas när man ser bra film eller tv-serie. Popcorn är lite mer flexibelt då det går bra till bra filmer, tv-serier och porr. Det fungerar även utmärkt till dåliga filmer.)

Ja, du har så rätt. Men jag tror nog att jag kör med bara popcorn och kanske dipp. Jag är ju en stor älskare av det vita guldet = popcorn. Popcorn kan ätas när som helst, även framför datorn. Mmm, jag älskar popcorn. :) Glass skulle nog funka också... kanske man ska köra vidare på Tip Top-temat som man har haft dom senaste dagarna.. Hur det än blir så ska avsnittet ses med andakt. Go Veronica!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 09, 2005 23:58

Jag har aldrig förstått popcorn, det har ju ingen substans, smakar inte sött, inte salt. Brukar ni äta det med smör eller dylikt för att ge det smak?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » mån maj 09, 2005 23:59

Choklad, då? När äter man det? Tinwiel, är inte du en stor chokladälskare? Varm choklad, kladdkaka...
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » tis maj 10, 2005 0:16

Binchy skrev:Choklad, då? När äter man det? Tinwiel, är inte du en stor chokladälskare? Varm choklad, kladdkaka...

Man kan väl äta choklad när som helst? 8) Det kan vara lite besvärligt när det är varmt ute, det kladdar lätt. Mina kompisar brukar skratta åt mig då, för jag ser ut som småbarn gör när dom äter choklad, dvs kladdig på alla fingrar och kanske på kläderna. :oops:

Kladdkaka? När man firar nåt.. eller lyxar till det. Varm choklad? På morgonen/kvällen för att det är mysigt, på vinterpicknicken för att det är varmt och gott. Och för att det är tradition.

Men Yoooog! Popcorn är ju luftigt och salt och alldeles alldeles underbart! Smaken? Det smakar ju popcorn ju. ;) Jag brukar ha örtsalt på men vanligt salt går också bra. Sen helst lite dipp också.

Sen är frågan om det blir popcorn vid VM-titten på onsdag, för jag ska ju till en kompis tidigare under kvällen och han är bäst på att poppa popcorn. Han brukar poppa en stor skål varav jag äter upp ca 2/3 och dom andra äter upp den resterande tredjedelen... Kakmonstret kan gå och gömma sig... I am the biggest, the baddest popcornmonster. :twisted:

Så jag kanske är lite popcornmätt när jag kommer hem.. Godis kan man inte äta, då blir jag sockerhög och kan inte sova sen.. Vilket problem det här blev. Nä, det blir nog mer popcorn ändå, blir liksom aldrig fel.

Nu ska jag sluta babbla om ingenting. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tis maj 10, 2005 0:20

Tinwiel skrev:
Binchy skrev:Choklad, då? När äter man det? Tinwiel, är inte du en stor chokladälskare? Varm choklad, kladdkaka...

Man kan väl äta choklad när som helst?

Damn straight.

Och ja, popcorn är gott. Smör är till för hedningar: man ska äta popcorn med händerna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 10, 2005 0:21

Tinwiel skrev:Men Yoooog! Popcorn är ju luftigt och salt och alldeles alldeles underbart! Smaken? Det smakar ju popcorn ju. ;) Jag brukar ha örtsalt på men vanligt salt går också bra. Sen helst lite dipp också.

Jag tycker nog popcorn är för "ofett" för att kvalificeras som snacks. Vill jag äta något som inte är onyttigt tar jag hellre frukt eller grönsaker. Till film, TV etc. är det choklad, godis och fet mat som gäller, ju fetare och mer närande desto bättre.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » tis maj 10, 2005 0:34

Tinwiel skrev:

Man kan väl äta choklad när som helst? 8) Det kan vara lite besvärligt när det är varmt ute, det kladdar lätt. Mina kompisar brukar skratta åt mig då, för jag ser ut som småbarn gör när dom äter choklad, dvs kladdig på alla fingrar och kanske på kläderna. :oops:

Kladdkaka? När man firar nåt.. eller lyxar till det. Varm choklad? På morgonen/kvällen för att det är mysigt, på vinterpicknicken för att det är varmt och gott. Och för att det är tradition.

Första gången vi träffades drack du varm choklad, andra gången åt du kladdkaka. :) Så att choklad är en av dina favoriter vet jag. :D

Popcorn är rätt bra, man kan äta massor utan att bli smällmätt, och om man hoppar över smör så är de inte särskilt onyttiga. Örtsalt var en bra idé, det ska jag testa. Jag anser att vanligt salt har man I maten, örtsalt har man TILL maten. Maten inom stora citationstecken givetvis.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film