Rombat skrev:Ryan Reynolds som Green Lantern.
adolvsson skrev:Rombat skrev:Ryan Reynolds som Green Lantern.
Just det, jag läste om det där och tänkte på dig men glömde posta. Jag tror nog han klarar rollen, även om jag ser honom mer som en Kyle Rayner än Hal Jordan, om han nu ska göra grön lykta. Fast den stora frågan blir förstås om det går att kombinera med Deadpool. Problemet, som jag tänker mig det, är att DC verkar se och hoppas på Green Lantern som deras Iron Man, en i allmänhetens ögon mindre känd hjälte som ska kunna skrälla ändå. Att Deadpool är än mer obskyr, och att filmen lär flyga med lägre budget, och att Ryan Reynolds ansikte mer serietidningstroget inte är tänkt synas för mycket i den filmen, och att Ryan i mångas ögon är hårt knuten till karaktären, är vad som skulle kunna rädda Deadpool-filmen. Om Sony inte är för kinkiga av sig. Annars är väl det den stora invändningen till Ryan Reynolds accepterande av Green Lantern, att det kan betyda döden för Deadpool.
Rombat skrev:Sen hoppas jag bra mycket mer på en Deadpool-film än en Green Lantern-film.
HeY skrev:Jag har sett nya Harry Potter idag. Jag gillade den verkligen - kan nog ha varit bästa HP-filmen hittills!
Scenen de lade till - där The Burrow "exploderar" - var verkligen bra! Synd att slutfighten var helt borta (där de alla slåss med Felix-drycken...), men det var effektfullt ändå. Men det blev ju aldrig någon riktig action dock.
Rombat skrev:Plus att quidditch är en av de orimligaste sporterna som hittats på. Och då menar jag inte det där med flygande kvastar och skit. Hela grejjen med golden snitch är så uppenbart ett sätt för HP att ensam vinna matcher att hela idén med saker som lagspel och poängräkning försvinner. Usch!
Rombat skrev:Plus att quidditch är en av de orimligaste sporterna som hittats på. Och då menar jag inte det där med flygande kvastar och skit. Hela grejjen med golden snitch är så uppenbart ett sätt för HP att ensam vinna matcher att hela idén med saker som lagspel och poängräkning försvinner. Usch!
sfinx skrev:Rombat skrev:Plus att quidditch är en av de orimligaste sporterna som hittats på. Och då menar jag inte det där med flygande kvastar och skit. Hela grejjen med golden snitch är så uppenbart ett sätt för HP att ensam vinna matcher att hela idén med saker som lagspel och poängräkning försvinner. Usch!
Man måste räkna poäng och samarbeta med med de andra spelarna för att kunna vinna via snitchen. Du kan inte fånga den tex om ditt lag ligger under för mycket. Du har fel.![]()
För övrigt gillade jag filmen mer än väntat, mycket bättre än den förra.
Rombat skrev:sfinx skrev:Rombat skrev:Plus att quidditch är en av de orimligaste sporterna som hittats på. Och då menar jag inte det där med flygande kvastar och skit. Hela grejjen med golden snitch är så uppenbart ett sätt för HP att ensam vinna matcher att hela idén med saker som lagspel och poängräkning försvinner. Usch!
Man måste räkna poäng och samarbeta med med de andra spelarna för att kunna vinna via snitchen. Du kan inte fånga den tex om ditt lag ligger under för mycket. Du har fel.![]()
Man måste ligga under med typ 15 mål. Jag har rätt.
However, teams are ranked according to points scored, not games won. For example, at Hogwarts, the team with the most total points at the end of the year wins the Quidditch Cup.
noike skrev:Bli det en immaterialistisk boll om man har för låga poäng? För annars är det väl bara att ta den?
sfinx skrev:Rombat skrev:sfinx skrev:Rombat skrev:Plus att quidditch är en av de orimligaste sporterna som hittats på. Och då menar jag inte det där med flygande kvastar och skit. Hela grejjen med golden snitch är så uppenbart ett sätt för HP att ensam vinna matcher att hela idén med saker som lagspel och poängräkning försvinner. Usch!
Man måste ligga under med typ 15 mål. Jag har rätt.
Du har fel. Igen.
Wikipedia:However, teams are ranked according to points scored, not games won. For example, at Hogwarts, the team with the most total points at the end of the year wins the Quidditch Cup.
Det är alltså laget som samlar ihop poängen, och laget vinner på en längre match än en kort.
Fast du har tur, jag är bättre på argumentera för levande rymndskepp än sport.noike skrev:Bli det en immaterialistisk boll om man har för låga poäng? För annars är det väl bara att ta den?
Nja, när man måste vänta på att ta den kanske den flugit bort och man måste hitta den innan motståndarlagets sökare hittar den.
MissKittyFantastico skrev:Jag har spelat quidditch på riktigt. Ja fast inte i luften utan på en mindre fotbollsplan. Vi hade scoutläger med Harry Potter-tema en gång och hade quidditchturnering. Lite modifieringar fick göras för att det skulle funka rent praktiskt så det är inte exakt som den riktiga verionen. Tre rockringar surrades fast på vardera fotbollsmål och där försökte de tre jagarna göra mål med klonken (en fotboll) som bars omkring mer som i amerikansk fotboll. Samtidigt försökte de två slagmännen i varje lag skydda jagarna genom att slänga dunkarna (tennisbollar) på det andra laget som måste överlämna klonken om den som bar den blev träffad. Sedan fanns det en vaktare framför målet och en sökare. Kvicken, som var en guldmålad bandyboll med vingar på, gömdes någonstans utanför planen. För att det inte skulle ta slut för fort körde vi med tre kvickar som skulle hittas och som gav 50 poäng var. Alla spelare var tvungna att ha en pinne som kvast hela tiden så de hade bara en armen fri. Barnen tyckte att det var jätteroligt och alla kunde liksom delta på något sätt. De barn som inte gillade lagsport och sånt kunde vara sökare och springa för sig själva och leta. Tyckte att det funkade jättebra som sport, så jag är helt för quidditch.
Ska gå och se nya filmen på tisdag.
The Fucking Easterbunny skrev:är en fruktansvärd skådis, i klass med nån birollsinnehavare i typ oskyldigt dömd. jaja
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare