Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » ons jul 15, 2009 14:04

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » ons jul 15, 2009 14:28

Just det, jag läste om det där och tänkte på dig men glömde posta. Jag tror nog han klarar rollen, även om jag ser honom mer som en Kyle Rayner än Hal Jordan, om han nu ska göra grön lykta. Fast den stora frågan blir förstås om det går att kombinera med Deadpool. Problemet, som jag tänker mig det, är att DC verkar se och hoppas på Green Lantern som deras Iron Man, en i allmänhetens ögon mindre känd hjälte som ska kunna skrälla ändå. Att Deadpool är än mer obskyr, och att filmen lär flyga med lägre budget, och att Ryan Reynolds ansikte mer serietidningstroget inte är tänkt synas för mycket i den filmen, och att Ryan i mångas ögon är hårt knuten till karaktären, är vad som skulle kunna rädda Deadpool-filmen. Om Sony inte är för kinkiga av sig. Annars är väl det den stora invändningen till Ryan Reynolds accepterande av Green Lantern, att det kan betyda döden för Deadpool.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons jul 15, 2009 14:46

Ryan skulle spelat Guy Gardner, fast den vägen vill de nog inte ta. Fega DC.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jul 15, 2009 20:04

Jag har sett nya Harry Potter idag. Jag gillade den verkligen - kan nog ha varit bästa HP-filmen hittills!

Scenen de lade till - där The Burrow "exploderar" - var verkligen bra! Synd att slutfighten var helt borta (där de alla slåss med Felix-drycken...), men det var effektfullt ändå. Men det blev ju aldrig någon riktig action dock.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » ons jul 15, 2009 23:05

Jag har sett om Slumdog Millionaire ikväll och den, inte helt överaksande, växte. Upplevde ett bättre flyt, kändes inte alls lika konstruerad utan nu föll jag bara in i filmen och sveptes med. Det blir en höjning i betyg och ett givet köp när den släpps. Känns verkligen som en film man kan se nångång per år och aldrig tröttna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Rombat » ons jul 15, 2009 23:13

adolvsson skrev:

Just det, jag läste om det där och tänkte på dig men glömde posta. Jag tror nog han klarar rollen, även om jag ser honom mer som en Kyle Rayner än Hal Jordan, om han nu ska göra grön lykta. Fast den stora frågan blir förstås om det går att kombinera med Deadpool. Problemet, som jag tänker mig det, är att DC verkar se och hoppas på Green Lantern som deras Iron Man, en i allmänhetens ögon mindre känd hjälte som ska kunna skrälla ändå. Att Deadpool är än mer obskyr, och att filmen lär flyga med lägre budget, och att Ryan Reynolds ansikte mer serietidningstroget inte är tänkt synas för mycket i den filmen, och att Ryan i mångas ögon är hårt knuten till karaktären, är vad som skulle kunna rädda Deadpool-filmen. Om Sony inte är för kinkiga av sig. Annars är väl det den stora invändningen till Ryan Reynolds accepterande av Green Lantern, att det kan betyda döden för Deadpool.

Jag är med dig på vad du säger. Sen hoppas jag bra mycket mer på en Deadpool-film än en Green Lantern-film. Green Lantern kan nog bli ganska blä om de inte är beredda att trycka in ganska mycket backstory och en massa från GL-mytoset.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » ons jul 15, 2009 23:48

Rombat skrev:Sen hoppas jag bra mycket mer på en Deadpool-film än en Green Lantern-film.

Oh ja, oh ja, oh ja.

Jag tror visserligen den här Green Lantern kan bli ett underhållande stycke men det finns ändå inga ord för hur mycket hellre jag ser Deadpool feat. RR.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav MissKittyFantastico » tor jul 16, 2009 20:50

Jag såg The Poposal förra veckan och gick sedan direkt hem och bildgooglade Ryan Reynolds. Han är allt bra snygg han.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Oxytocin » tor jul 16, 2009 21:15

HeY skrev:Jag har sett nya Harry Potter idag. Jag gillade den verkligen - kan nog ha varit bästa HP-filmen hittills!

Scenen de lade till - där The Burrow "exploderar" - var verkligen bra! Synd att slutfighten var helt borta (där de alla slåss med Felix-drycken...), men det var effektfullt ändå. Men det blev ju aldrig någon riktig action dock.

Precis vad jag tänkte! Förutom förstås att jag inte alls tyckte om när the Burrow exploderar! Där ska de ju vara och ha bröllop i nästa bok/film. Jag fattar inget. Var kom det ifrån?
Och jag saknade verkligen slutfajten! När Grårygg ska vara runt och härja, och Fred ska ju bli av med ett öra, som upplagt för massa skämt!
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav Murnau » tor jul 16, 2009 21:41

Blir nog ingen titt på den här Harry Potter-filmen för mig om jag inte blir mutad på något sätt. Jag kommer bara bli arg och bevsiken, så det är ingen idé. Filmerna har visserligen blivit bättre, men är fortfarande ganska halvdant halvtama adaptioner som tillför väldigt, väldigt lite till den fantastiska bokupplevelsen. Men tar ifrån ganska mycket. Och quidditch är för övrigt mycket tråkigare på film än i bokform och verkar få ta ännu mer orimligt stor plats i filmerna.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Rombat » tor jul 16, 2009 23:29

Plus att quidditch är en av de orimligaste sporterna som hittats på. Och då menar jag inte det där med flygande kvastar och skit. Hela grejjen med golden snitch är så uppenbart ett sätt för HP att ensam vinna matcher att hela idén med saker som lagspel och poängräkning försvinner. Usch!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav herdware » tor jul 16, 2009 23:44

Rombat skrev:Plus att quidditch är en av de orimligaste sporterna som hittats på. Och då menar jag inte det där med flygande kvastar och skit. Hela grejjen med golden snitch är så uppenbart ett sätt för HP att ensam vinna matcher att hela idén med saker som lagspel och poängräkning försvinner. Usch!

Väl talat!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Murnau » tor jul 16, 2009 23:58

Rombat skrev:Plus att quidditch är en av de orimligaste sporterna som hittats på. Och då menar jag inte det där med flygande kvastar och skit. Hela grejjen med golden snitch är så uppenbart ett sätt för HP att ensam vinna matcher att hela idén med saker som lagspel och poängräkning försvinner. Usch!

Ja det är stört är vad det är.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav sfinx » fre jul 17, 2009 0:10

Man måste räkna poäng och samarbeta med med de andra spelarna för att kunna vinna via snitchen. Du kan inte fånga den tex om ditt lag ligger under för mycket. Du har fel. 8)

För övrigt gillade jag filmen mer än väntat, mycket bättre än den förra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » fre jul 17, 2009 0:17

Bli det en immaterialistisk boll om man har för låga poäng? För annars är det väl bara att ta den?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre jul 17, 2009 0:19

sfinx skrev:

Man måste räkna poäng och samarbeta med med de andra spelarna för att kunna vinna via snitchen. Du kan inte fånga den tex om ditt lag ligger under för mycket. Du har fel. 8)

Man måste ligga under med typ 15 mål. Jag har rätt.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sfinx » fre jul 17, 2009 0:29

Rombat skrev:
sfinx skrev:

Du har fel. Igen.
Wikipedia:

However, teams are ranked according to points scored, not games won. For example, at Hogwarts, the team with the most total points at the end of the year wins the Quidditch Cup.

Det är alltså laget som samlar ihop poängen, och laget vinner på en längre match än en kort.
Fast du har tur, jag är bättre på argumentera för levande rymndskepp än sport. :)

noike skrev:Bli det en immaterialistisk boll om man har för låga poäng? För annars är det väl bara att ta den?

Nja, när man måste vänta på att ta den kanske den flugit bort och man måste hitta den innan motståndarlagets sökare hittar den.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » fre jul 17, 2009 0:46

Sen å andra sidan, var skulle jag placera min huvudhjälte? Som sökare, helt klart, men det är en litterär fråga.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Murnau » fre jul 17, 2009 17:33

Ligger man under med för många mål är det ju bara att vänta med att ta snitchen, så allting hänger ju ändå på den!
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav noike » lör jul 18, 2009 0:16

Jag, Henke och Rikard har nyss tittat på the Sea Beast med Corin Nemec som tuff... fiskare. Det är en del av Sci-Fi Channels monster-serie så ja, kvaliten är därefter. :D
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » lör jul 18, 2009 1:23

såg också hp ikväll!
verkligen den bästa hpfilmen so far! jag tor aldrig jag skrattat så mycket trots att det är en ganska tung bok.

ron "but I LOVE HER" Have you met her? "no, can you introduce us?"
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav A bear » sön jul 19, 2009 0:34

Tärrminator Salvasjon.

McG får mycket skit. Och det ska han ha. Men i det här fallet är han i alla fall inte den ende som behöver skämmas. Det enda sevärda här är scenen de snott rakt av ur Princess Bride, och då endast för att det är kul att de verkar tro att den är skrämmande, och det enda positiva är att den får T3 att framstå som ändå rätt hyfsad. :roadkill:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » sön jul 19, 2009 2:40

Nej.

T4 bjuder på sanslöst snygg action och slår T3 rätt rejält på fingrarna, så tycker jag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tam » sön jul 19, 2009 11:05

Stingray Sam, den nya filmen från Cory McAbee, ska visas på Fantastisk Filmfestival i Lund 17-26 september. Kanske skulle man ta sig dit.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav A bear » sön jul 19, 2009 12:52

The Machine Girl. Detta kan vara den finaste film som någonsin gjorts. En skolflicka med en gatlingkulspruta fastmonterad på armen som massakrerar yakuzas. *sniff* Det är så... vackert.

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » sön jul 19, 2009 16:52

sfinx skrev:
Rombat skrev:
sfinx skrev:

Du har fel. Igen.
Wikipedia:

However, teams are ranked according to points scored, not games won. For example, at Hogwarts, the team with the most total points at the end of the year wins the Quidditch Cup.

Det är alltså laget som samlar ihop poängen, och laget vinner på en längre match än en kort.
Fast du har tur, jag är bättre på argumentera för levande rymndskepp än sport. :)

noike skrev:Bli det en immaterialistisk boll om man har för låga poäng? För annars är det väl bara att ta den?

Nja, när man måste vänta på att ta den kanske den flugit bort och man måste hitta den innan motståndarlagets sökare hittar den.

Du får fortfarande motsvarigheten till 15 mål av en enda handling. It is dumt.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav MissKittyFantastico » sön jul 19, 2009 17:18

Jag har spelat quidditch på riktigt. Ja fast inte i luften utan på en mindre fotbollsplan. Vi hade scoutläger med Harry Potter-tema en gång och hade quidditchturnering. Lite modifieringar fick göras för att det skulle funka rent praktiskt så det är inte exakt som den riktiga verionen. Tre rockringar surrades fast på vardera fotbollsmål och där försökte de tre jagarna göra mål med klonken (en fotboll) som bars omkring mer som i amerikansk fotboll. Samtidigt försökte de två slagmännen i varje lag skydda jagarna genom att slänga dunkarna (tennisbollar) på det andra laget som måste överlämna klonken om den som bar den blev träffad. Sedan fanns det en vaktare framför målet och en sökare. Kvicken, som var en guldmålad bandyboll med vingar på, gömdes någonstans utanför planen. För att det inte skulle ta slut för fort körde vi med tre kvickar som skulle hittas och som gav 50 poäng var. Alla spelare var tvungna att ha en pinne som kvast hela tiden så de hade bara en armen fri. Barnen tyckte att det var jätteroligt och alla kunde liksom delta på något sätt. De barn som inte gillade lagsport och sånt kunde vara sökare och springa för sig själva och leta. Tyckte att det funkade jättebra som sport, så jag är helt för quidditch.

Ska gå och se nya filmen på tisdag.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis jul 21, 2009 23:22

MissKittyFantastico skrev:Jag har spelat quidditch på riktigt. Ja fast inte i luften utan på en mindre fotbollsplan. Vi hade scoutläger med Harry Potter-tema en gång och hade quidditchturnering. Lite modifieringar fick göras för att det skulle funka rent praktiskt så det är inte exakt som den riktiga verionen. Tre rockringar surrades fast på vardera fotbollsmål och där försökte de tre jagarna göra mål med klonken (en fotboll) som bars omkring mer som i amerikansk fotboll. Samtidigt försökte de två slagmännen i varje lag skydda jagarna genom att slänga dunkarna (tennisbollar) på det andra laget som måste överlämna klonken om den som bar den blev träffad. Sedan fanns det en vaktare framför målet och en sökare. Kvicken, som var en guldmålad bandyboll med vingar på, gömdes någonstans utanför planen. För att det inte skulle ta slut för fort körde vi med tre kvickar som skulle hittas och som gav 50 poäng var. Alla spelare var tvungna att ha en pinne som kvast hela tiden så de hade bara en armen fri. Barnen tyckte att det var jätteroligt och alla kunde liksom delta på något sätt. De barn som inte gillade lagsport och sånt kunde vara sökare och springa för sig själva och leta. Tyckte att det funkade jättebra som sport, så jag är helt för quidditch.

Ska gå och se nya filmen på tisdag.

de lät skoj

om filmen

den sög hästballe... jag fattar inte att alla tycker att de va den bästa filmen. ingen story, allt är bara framhafsat... de suger att the burrows sprängde, hela harry lär sej om voldemort grejjen, vilket jag tycker är huvudtemat i boken, får typ två minuter för att de e roligare att göra scener med mongolavender och wonwon. de blir bara dålig highschoolfilm av de. dessutom blir de bara svårare å svårare att undvika de faktum att radcliffe är en fruktansvärd skådis, i klass med nån birollsinnehavare i typ oskyldigt dömd. jaja
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav noike » tis jul 21, 2009 23:25

The Fucking Easterbunny skrev:är en fruktansvärd skådis, i klass med nån birollsinnehavare i typ oskyldigt dömd. jaja

Now, that's a burn.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jul 21, 2009 23:48

Jag tycker dock att herr Radcliffe blir bättre och bättre. Han är verkligen inte mer än en passabel skådespelare, men han utvecklas i alla fall. Det kan man inte säga om hon som spelar Hermione. Däremot tycker jag att han som spelar Ron har blivit något av en riktig skådespelare faktiskt.

Jag gillade filmen, den var definitivt bättre än den senaste, men annars är det Azkaban all the way för mig. Jag tyckte om att denna film hade så många komiska scener dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film