Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre jun 10, 2005 16:01

Så, nu efter att ha sett piloten till Global frequency så undrar jag vad som egentligen försegår borta på the WB. Det här var bra, och det blir inte mer än piloten. Det kanske känns lite X-Files över upplägget men å andra sidan var det bra mycket mer fart och intressant handling här än i Carters lilla agent-serie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre jun 10, 2005 16:41

noike: var hittade du Global Frequency?

Edit: nu hittade jag en torrent med en mpg, den finns bara som mpg?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre jun 10, 2005 17:23

Illyria: tyvärr ja. Jag har inte sett en avi och jag antar att man helt eneklt få vara glad att den gick att hitta överhuvud taget.

Jo, ett till fel med piloten -- den förklarar för mycket genom att folk pratar om det istället för att visa. Det finns en del småsaker som verkar typsikt pilot-misstag också, men så är det alltid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre jun 10, 2005 18:10

Ja, jag laddar hem den nu men det går långsamt, kommer se den senare. Men den är redan nerlagd?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre jun 10, 2005 18:15

Ja, den plockades aldrig upp så piloten har fram tills nyss bara funnits för internt bruk. Det märks i början eftersom de har en sådan där nerräkningssak fram till att det börjar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre jun 10, 2005 19:07

Har också sett GF, och skulle kommentera, men mina åsikter stämmer rätt bra överrens med noikes så jag nöjer mig med att peta på honom.

Ja, peta. You got a problem with that, people?

Än verkar inte loppet helt kört, dock. Hittade det här i Q&A tråd med Warren Ellis (mannen bakom serietidning som ligger till grund för piloten):
Ett fan: "Is the Global Frequency TV serie now officially dead, or is it still being shown around to other studios/stations?"
Ellis: "I'm so far out of the loop now that I don't even know. I know they were discussing some alternative notions, which I was sworn to secrecy on."
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav monkeyboy » lör jun 11, 2005 4:02

Vill bara skriva det femtonhundrade inlägget i den här tråden, känns vettigt på nåt sätt...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » sön jun 12, 2005 21:53

Nu har jag sett Global Frequency-piloten: Hade ingen aning om att detta var en serietidning och kan därför inte jämföra med det men det var ingen direkt serietidningskänsla i avsnittet. Jag gillar konceptet med serien men utförandet var mindre lyckat. Hade velat se det mer äkta/verkligt men ändå mystiskt och ännu mer konspirationsinriktat.

Om karaktärerna: Polisen, liked him
Professorn/forskaren, kunde varit med geekig
Computergirl, rätt bra men kunde varit vassare
The Boss, verkade lite för bra för att vara sann, hon var inte kall nog heller
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön jun 12, 2005 23:09

Illyria skrev:Nu har jag sett Global Frequency-piloten: Hade velat se det mer äkta/verkligt men ändå mystiskt och ännu mer konspirationsinriktat.

Serien är oerhört mångfaceterad. Ena numret kan vara som vilken action-film som helst och sedan där efter en introvert 100% science fiction-historia för att gå vidare till en zombie-skräck.

Efter att jag sett om piloten så störde jag mig lite på matrix-scenen. Och Michelle Forbes var klokren som Miranda Zero. Hon ska inte vara kall, hård och kantig. Det är bara en image och ett sätt att döva hennes medkänsla.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jun 12, 2005 23:20

noike skrev:Och Michelle Forbes var klokren som Miranda Zero. Hon ska inte vara kall, hård och kantig. Det är bara en image och ett sätt att döva hennes medkänsla.

Jag hade delvis svårt för henne och att vara kall i vissa situationer behöver inte betyda mindre medkänsla, nu blev det någon slags konstig blandning. Med den bakgrund hon ändå verkar ha borde karaktären varit mer stabil än hon var nu.

Men jag har som sagt ingen aning om hur serietidningarna är.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » sön jun 12, 2005 23:30

Global Frequency, jag hittar inget på IMDb om den. Vad är det för något? Låter ju onekligen intressant, jag gillade Michelle Forbes som Ro Laren i Star Trek.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » sön jun 12, 2005 23:36

Ett hemligt nätverk med vanliga personer som bara är bra på vad de gör som hittar och hindrar weird shit från att hända. Ungefär.

Serien blev inte upplockad, men den verkar inte helt död ändå enligt de som är inblandade.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön jun 12, 2005 23:44

noike skrev:Ett hemligt nätverk med vanliga personer som bara är bra på vad de gör som hittar och hindrar weird shit från att hända. Ungefär.

Serien blev inte upplockad, men den verkar inte helt död ändå enligt de som är inblandade.

Kan även nämnas att den är baserad på serietidningen med samma namn.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån jun 13, 2005 3:36

Här är en artikel från buffy.nu om Global Frequency, serien verkar helt död?

Buffyverse Writers - ’Global Frequency’ Pilot - What Happened?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån jun 13, 2005 3:54

Illyria skrev:Här är en artikel från buffy.nu om Global Frequency, serien verkar helt död?

Från vad jag har hört av skaparen till serien så finns det vissa möjligheter på att den inte är så död som det verkar utan den försöker fortfarande hitta någont hem i skuggorna. Men som vanligt i tv-branschen så är man väldigt tyst om saker.

adolvsson? Var det du som skickade mig till ett ställe om det här eller var det i bad signal warren skrev om det?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån jun 13, 2005 6:09

Jag förstår inte riktigt vem det är som skrivit (artikeln) bloggen, trodde det kanske var någon skapare av serien?

Och den skulle gått på WB isåfall? Det är en väldigt ej WB:ig serie, de brukar ju mest ha high school-serier så jag är inte direkt förvånad att/om de dumpade den... tyvärr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån jun 13, 2005 6:53

Var kan man ladda ner avsnittet?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån jun 13, 2005 7:22

Mininova.org, men det var rätt kass mpg-kvalitet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån jun 13, 2005 10:26

noike skrev:adolvsson? Var det du som skickade mig till ett ställe om det här eller var det i bad signal warren skrev om det?

Det var jag. Från ett Q&A med Warren Ellis på Millarworld.net. Jag citerade det dessutom i den här tråden. Sista inlägget, förra sidan.

Att den är död hos WB bör stå utom tvivel, men om det sedan finns en chans att den återuppstår någon annanstans som serie, mini-serie, film eller verkligen är helt död... det verkar alltså vara döljt i en liten välformad dimma.

Artikeln tagen från ett inlägg (och det är svagt av buffy.nu att inte ens ange källa) från John Rogers blogg och hittas här. Rogers var författare/exkutiv producent/showrunner-to-be för Global Frequency.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » mån jun 13, 2005 10:40

John Rogers skrev ett inlägg till där han pratar om hur lätt han skulle kunna döda karaktärer. Gissa om mitt sug att se det som TV-serie hoppade upp ett par steg till:
So we were going to use Josh and Jenni as the focal characters, but toss in a rotating cast of guest characters to be the expert of the week. Neatly, of somebody hit, I could then have built them up into recurring. Then, if the audience really started to like them ... I'd kill them.

http://kfmonkey.blogspot.com/2005/06/one-last-gf-question.html

Rogers postade även några bilder från inspelningsplatsen:
http://kfmonkey.blogspot.com/2005/06/logo.html
http://kfmonkey.blogspot.com/2005/06/ellis-and-moving-pictures.html
http://kfmonkey.blogspot.com/2005/06/blog-post.html
http://kfmonkey.blogspot.com/2005/06/prepping-big-kah-splodey-finale.html
http://kfmonkey.blogspot.com/2005/06/beautiful-locale-for-final-scene.html
http://kfmonkey.blogspot.com/2005/06/miranda-is-annoyed.html

Och som avslutning, en årsgammal intervju med Rogers och Gregory Noveck (Greg kommer från DC Comics), från innan ens piloten var helt färdig, långt innan WB dödade den, som jag hittade när jag googlade GF och minns för att det är en riktigt trevlig artikel:
http://www.comicbookresources.com/news/newsitem.cgi?id=3752

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » mån jun 13, 2005 21:57

Nu har det dykt upp klipp från två av höstens nya serier: Bones, med David Boreanaz och Kitchen Confidential, med Nick Brendon.

Jag tycker fortfarande att Bones ser ointressant ut och att KC verkar riktigt lovande.

Edit: How I Met Your Mother, med Alyson Hannigan
Senast redigerad av CheeseGuy mån jun 13, 2005 23:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » mån jun 13, 2005 22:31

Haha, det verkar jätteroligt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån jun 13, 2005 23:09

KC verkar roligt, How I Met Your Mother = what the fuck? verkar skitdålig. Bones = ointressant.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån jun 13, 2005 23:25

Bones verkar astrist
How I Met Your Mother, usch! (varför vill AH göra komedi?)
KC var väl bäst av de tre men komediserier är inte riktigt my thing, skulle vara om det inte är en sitcom så de falska skratten inte är med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån jun 13, 2005 23:34

Jag kommer säkert gilla Bones.
Även War at Home, Fathom och Threshold kommer vara mycket bra.
Även Reunion.
Även om jag gillar dom flesta serier så tycker jag att How I Met Your Mother verkar dåligt.
E-Ring verkar också tråkigt.
The Apprentice: Martha Stewart = kommer jag älska.
Jag är inte färdig med min lista ännu, men jag kommer säkert gilla dom flesta nya serierna.... Jobbigt.
Av dom nya utomjordingserierna (Fathom, Threshold och Invasion) så tror jag att jag ser fram emot Invasion mest, fast jag kommer nog gilla alla tre.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis jun 14, 2005 0:10

Äntligen får Nicholas Brendon göra något vettigt. Ser framemot KC. Sen är ju Bradley Cooper med också...detta kan nog bli riktigt bra.

Hatar tradionella sitcoms så How i met you mother tänker jag igonera, trots Alyson.

Bones kan bli...gillar genren åtminstonde...svårt att säga utifrån det lilla klippet, men tycker stämningen i serien verkar lovande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » tis jun 14, 2005 13:08

Sitter och gottar mig åt lite Farscape istället för att vara ute i solen. I avsnittet Look at the Princess pt 1 utbrister Crichton:

JOHN: Humans... Do not live as long as Sebaceans or Hynerians, or Delvians. When I get back... everyone-- my dad, D.K., my sisters, Cameron Diaz, Buffy the Vampire Slayer... will be dead!

:D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tis jun 14, 2005 13:18

CheeseGuy skrev:Nu har det dykt upp klipp från två av höstens nya serier: Bones, med David Boreanaz och Kitchen Confidential, med Nick Brendon.

Jag tycker fortfarande att Bones ser ointressant ut och att KC verkar riktigt lovande.

Edit: How I Met Your Mother, med Alyson Hannigan

Har inte CSI-genren snart spelat ut sig själv? Bones ser snygg ut, men jag tror inte den håller så länge. KC å andra sidan spelar på restaurang-kockar-vågen i Rocco's och Jamie Olivers bakvatten, som känns mycket frächare så den klarar sig nog lite längre. Iallafall hoppas jag det. Jag kommer att följa den.

Har Aly ärvt Nicks lapp? Och Dougie Howser... all grown up... Sitcoms finns det väl alltid plats för, men för mig är det som att käka varmkorv - bukfylla - när man egentligen skulle behöva en rejäl middag. KC anyone?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Illyria » tis jun 14, 2005 13:25

Tydligen har Piloten till "Supernatural" läckt ut nu, någon som hittat den?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis jun 14, 2005 15:41

Illyria skrev:Tydligen har Piloten till "Supernatural" läckt ut nu, någon som hittat den?

AAAAAA!!! Måste ha!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film