Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Fredrik tittar på televisionen

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 13:49

Okej, veckans små anteckning som jag inte redan tagit någon annanstans...

Smith 1x03
Okej, har jag iofs inte sett än, budet om nerläggning tog verkligen lusten ur mig. Till skillnad från Kidnapped lär den inte få ett fungerande avslut.

Kidnapped 1x03
Jag hade tänkt säga, under större delen av avsnittet, att jag inte är besviken längre - att även om jag fortfarande tycker det är synd kommer vetskapen om någon form av slut trösta det här knyttet - men sen kom den sista halvminuten. Fortfarande inga bevis på att det kommer bli en topp 10-serie, jag börjar bara fastna för Kidnapped rätt ordentligt. Så dumt.

Största svagheten skulle kunna vara att det är lite over-the-top ibland, lite serietidning över en del karaktärer och inslag, å andra sidan gillar jag det. Det här är inte verkliga livet, det här är riktigt schysst fartfylld underhållning. Med skådespelare som mer än väl klarar av att leverera - jag fullkomligt dyrkade Jeremy Sisto i scenen när han tar sig in hos stora dotterns pundare till killkompis och gick medeltid på hans rumpa. Mer än nåt annat just nu vill jag se Sisto i en roll, TV eller film, där han får göra sånt där på regelbunden basis.

Något jag noterade, och njöt av, redan under förra avsnittet är att scenövergångarna är av samma typ som i Angel, samma typ av snabbt ihopklipp från andra scener. Greenwaltinfluens, antar jag.

Shark 1x03
Det finns så mycket med Shark jag gillar. Visst är influenserna från HAUS tydliga, men vafan, när det görs med den här attityden kan jag acceptera. Och sämre influenser kan man ha. Hittils har dessutom CotW inte helt följt den klassika rättegångsdramestandarden, och på så sätt har man redan varierat sig tidigare än HAUS gjorde. Det är dessutom mer privatlivsgrejer i Shark (och för den delen lite väl mycket smör i scenerna mellan Stark och hans dotter).

James Woods äger naturligtvis varje scen han är med i - och ett flertal som han inte är med i. Sarah Carter gör snarky riktigt bra (That is how you second chair) och jag kom på mig själv med att tänka att hon ta mig tusan hade klarat av Amy Smarts roll i Smith mycket bättre än Amy själv.

Mer specifikt för avsnittet så var det kul att se Ron Glass gästa som domare, han har definitivt pondusen för den rollen, hoppas han återkommer fler gånger, och den lille killen var riktigt duktig.

Finns inte mycket att säga om själva fallet, det var ett lagom intressant sådant, men det utvecklades absolut inte som man kunnat vänta sig och bara det är tillräckligt för att ge stora tummen upp.

Med det vill jag lämna er med ett skönt citat från säsongens sista Eureka:
Allison: Jack, be careful.
Jack: It's hard not to be carefuller. What? I know it's not a word!

Och så mycket av det ligger i Colins leverans. Dunderbart.
Senast redigerad av adolvsson sön okt 08, 2006 14:10, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » sön okt 08, 2006 14:00

Hehe det citatet var bäst i hela avsnittet. Eureka delivers the funny ganska väl och ganska ofta.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » sön okt 08, 2006 14:02

Är Eureka S1 slut nu? För då ska jag banne mig se den.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » sön okt 08, 2006 14:04

jepp, S1 är klar, färdig och över.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » sön okt 08, 2006 14:11

gaspode skrev:jepp, S1 är klar, färdig och över.

Höll på att säga "YAY!" men det kanske hade varit lite dumt. Men faktum är att jag inte har velat hoppa in i S1 efter mer än hälften, utan har väntat på att den ska bli klar så att jag kan sträckse den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 17:05

caffeineaddict skrev:Kan nån ge en spoilerfri recension av "Men in Trees" hittills? Jag är nyfiken. Benrubi!

Den är inte utan fel, men charmig ändå. Först tyckte jag det var rätt svårt att ta till sig Anne Heche/Marin, hon är kantig på ett ej bra sätt, men nu i senaste avsinttet gillade jag henne mycket mer. Det är ingen allvarlig serie, den är lättsam och charmig, med flera underhållande karaktärer (och en tvättbjörn). Sen finns det andra karaktärer jag gillar mindre och jag blir ständigt påmind om Northern Exposure, men jag tycker den är värd att kollas in.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån okt 09, 2006 17:05

Tack så mycket för MiT-omdömet, Illyria. :) Vid något tillfälle tror jag den ska få en chans.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » mån okt 09, 2006 20:00

Vanished tydligen inköpt av trean. Premiär den 17:e oktober.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav adolvsson » tis okt 10, 2006 15:35

Problemet med nya Robin Hood, och anledningen till att den försvann osedd från min hårddisk, är att jag har oerhört svårt att känna någon större lust efter en historia som redan gjorts så många gånger i flera olika varianter på film och TV. Kul att BBC vill satsa på lördagkvällar efter succén med Doctor Who, men kunde man inte hittat något som känns lite mer fräscht?!

Plus jag läste en recension som var inne på samma linje och inte helt entusiastisk till första avsnittet.

Vi får se. Hörs det fler positiva röster på forumet kanske jag chansar ändå, just nu är det mest bara skepsism från min sida.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » tor okt 12, 2006 9:09

Freak show, animerad serie på comedy central av David Cross, någon som har sett? Såg att avsnitt 2 kom idag.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tor okt 12, 2006 11:02

poser: Såg bara klippet på Daily Show när The Cross Man intervjuades. Spontant skulle jag säga att det såg väldigt South Park/ATHF-ish ut. Så det är säkert värt ett försök.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 1:13

Jericho har fått en hel säsong, inget jag säger yay till, för den är lite för småstadsgullig för att den ska bli bra. Men den kanske kan utvecklas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre okt 13, 2006 16:41

NY Times skrev:NBC never expected “ER” to be its most popular show again. But after three weeks of what can only be described as a stunning ratings performance by that 13-year-old medical drama, NBC has reconsidered its plan to shelve the series from January to April in favor of an untried drama called “The Black Donnellys.”

Nu blev jag tokigt sugen på att plocka upp ER igen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » fre okt 13, 2006 18:29

adolvsson skrev:
NY Times skrev:NBC never expected “ER” to be its most popular show again. But after three weeks of what can only be described as a stunning ratings performance by that 13-year-old medical drama, NBC has reconsidered its plan to shelve the series from January to April in favor of an untried drama called “The Black Donnellys.”

Jag med! Jag glömde bort att titta den senaste säsongen men nu blev jag lite nyfiken. Trots attDr Carter inte längre är med..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » fre okt 13, 2006 18:32

Tinwiel skrev:
adolvsson skrev:

Jag med! Jag glömde bort att titta den senaste säsongen men nu blev jag lite nyfiken. Trots attDr Carter inte längre är med..

S12 var bättre än S11 i helhet. 12.22 och 13.01 var utmärkta avsnitt, sedan dess har det glidit ner lite till "vanlig ER-nivå" igen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » lör okt 14, 2006 1:09

Sharks 1x04
Jag vill ha en speciell och välfylld James Woods-avdelning i min DVD-hylla.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » lör okt 14, 2006 12:25

I en sån där ratings-standoff som är förvånande även fast jag inte är något jättefan av någon av serierna (fast jag tittar på båda) så fick Criminal Minds nästan lika många tittare som Lost den här veckan (16,7 miljoner mot 16,9 tror jag). På samma sändningstid alltså. The Criminal Procedural verkar aldrig förlora sin charm...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » lör okt 14, 2006 23:06

CSI 7x04: Jävligt bra avsnitt. Både CSI och CSI Miami har tagit ett steg upp denna säsong.
Jag följde inte CSI New York förra säsongen, men nu när dom andra två är så bra skall jag se ifatt den tredje också.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör okt 14, 2006 23:32

caffe: Har du sett Criminal Minds? Den har faktiskt helt okej, jag följer den, och den har en stor charm vid namn Reid.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör okt 14, 2006 23:41

Illyria skrev:caffe: Har du sett Criminal Minds? Den har faktiskt helt okej, jag följer den, och den har en stor charm vid namn Reid.

Japp, jag ser den också. Den är.... okej, men inte mer. Funderade ett tag på att sluta titta, men den har hållt kvar mig. Håller med om att Reid är den stora behållningen. Han och Patinkin.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » lör okt 14, 2006 23:44

Illyria skrev:caffe: Har du sett Criminal Minds? Den har faktiskt helt okej, jag följer den, och den har en stor charm vid namn Reid.

Jag följer det också fortfarande faktiskt, mycket på grund av att jag gillar Reid så mycket. Sen så får jag nog kalla mig själv ett stort Mandy fan också, men tyvärr så känns det som om hans karaktär inte får så mycket utrymme. Eller egentligen får väl ingen av karaktärerna sådär jättemycket utrymme att utvecklas vilket är ett av seriens stora problem. Men ändå, jag följer det fortfarande och det är helt okej, ibland mer än så.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » lör okt 14, 2006 23:50

Önskar också de kunde utveckla karaktärerna mer, speciellt Reid, tyckte de gjorde det mer under början av säsong 1 men sen försvann det. Skulle verkligen kunna göra serien mycket bättre, nu glänser den bara till emellanåt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 18, 2006 14:02

HÖH!?! Är det sanning att det börjar sändas nya ATHF på måndag såsom myepisodes påstår?!

:) isf.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » ons okt 18, 2006 14:11

caffeineaddict skrev:HÖH!?! Är det sanning att det börjar sändas nya ATHF på måndag såsom myepisodes påstår?!

Fel

http://www.adultswim.com/

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav poser » ons okt 18, 2006 14:12

poser skrev:
caffeineaddict skrev:HÖH!?! Är det sanning att det börjar sändas nya ATHF på måndag såsom myepisodes påstår?!

Fel

Eller inte, när man gick in och kollade på sidan så står det söndag. Alltså måndag. Jaja nytt avsnitt blir det iaf!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » ons okt 18, 2006 14:13

Man kan hoppas! (Men att de kallar den s5 gör s4 till världens kortaste säsong med tre avsnitt på sammanlagd längd av 40 minuter.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » ons okt 18, 2006 14:13

poser skrev:
poser skrev:

Fel

Eller inte, när man gick in och kollade på sidan så står det söndag. Alltså måndag. Jaja nytt avsnitt blir det iaf!

Nu är jag med, på fredag kommer det nya avsnittet på adultswim fix som är adultswims onlinesändningssak. Avsnittet sänds på tv på söndag.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tor okt 19, 2006 1:01

Glorificus skrev:Neeej! Jag som trodde att jag kommit undan från att falla pladask för någon av höstens nya serier.

Var det inte du som var helt Dexter-förälskad?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » tor okt 19, 2006 10:00

caffeineaddict skrev:
Glorificus skrev:Neeej! Jag som trodde att jag kommit undan från att falla pladask för någon av höstens nya serier.

Var det inte du som var helt Dexter-förälskad?

Hehe... det finns nyanser. ;) Dexter kommer på andra plats. Men FNL är den enda nya jag verkligen bryr mig om. Dexter har jag svårt att se hur den kommer att se ut som en längre serie... där är jag helt nöjd med ett mindre antal avsnitt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor okt 19, 2006 12:17

Intressanta ER-nyheter (lite minispoiler för S13 är det väl): http://community.tvguide.com/thread.jsp ... =700009288

Jag uuuuuuundrar jag... Brendon? Blucas?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film