Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons maj 04, 2005 19:54

monkeyboy skrev:
Tinwiel skrev:Spoiler
Så Veronica sa till slut att hon inte hade blivit våldtagen? Jag kom inte ihåg riktigt, jag såg ju avsnittet i morse. Måste se om det imorgon tror jag. Men Veronica! Bad-ass-Veronica, du måste ju ställa Duncan till svars lite mer än så! Våldtagen har hon ju blivit ändå... Skit, jävla.. *fortsatt svärande* :evil:

Hon var ju med på det verkar det som....
Sen, Celeste Kane och Aaron Eccholls??

Hon kan ju inte ha varit med på det om hon hade däckat eller hur?

Celeste och Aaron? Varför inte. :) Vem som helst av föräldrarna kan få vara mördaren för min del, förutom Keith. Jag gillar Keith och han får inte försvinna. Mamma Mars intåg i serien tycker jag inte så mycket om. Jag gillar inte henne och blir irriterad när hon är med, men det kan ju bli intressant att se hur hennes närvaro påverkar Veronica. Dessutom så behövs nog Lianne för vi ska få veta svaren på alla mysterier, då hon är inblandad i dom på något sätt...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav monkeyboy » ons maj 04, 2005 19:59

Tinwiel skrev:
monkeyboy skrev:
Så Veronica sa till slut att hon inte hade blivit våldtagen? Jag kom inte ihåg riktigt, jag såg ju avsnittet i morse. Måste se om det imorgon tror jag. Men Veronica! Bad-ass-Veronica, du måste ju ställa Duncan till svars lite mer än så! Våldtagen har hon ju blivit ändå... Skit, jävla.. *fortsatt svärande* :evil:

Celeste och Aaron? Varför inte. :) Vem som helst av föräldrarna kan få vara mördaren för min del, förutom Keith. Jag gillar Keith och han får inte försvinna. Mamma Mars intåg i serien tycker jag inte så mycket om. Jag gillar inte henne och blir irriterad när hon är med, men det kan ju bli intressant att se hur hennes närvaro påverkar Veronica. Dessutom så behövs nog Lianne för vi ska få veta svaren på alla mysterier, då hon är inblandad i dom på något sätt...

Hon var ju tydligen vid medvetande, hon kom bara inte ihåg det dagen efter, titta om får du se/höra
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 20:05

monkeyboy skrev:
Tinwiel skrev:
monkeyboy skrev:

Hon var ju tydligen vid medvetande, hon kom bara inte ihåg det dagen efter, titta om får du se/höra

Jag tyckte att det verkade som om Veronica var den som började, när hon kysste Duncan o.s.v. Sen var ju han också drogad precis som henne... Och man kan ju egentligen bara skylla på Logan, Dick och den där tredje killen som hade skaffat drogerna.
Hon som gav drinken till Veronica visste ju inte att den var drogad, och det var ju Logan som gav drinken till Duncan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons maj 04, 2005 20:17

LWes skrev:Duncan sa att hans mamma sagt det till honom. Varför skulle hon ljuga om det för sin son?!

Jag är säker på att det finns motiv, även om jag har lite för oklart minne för att veta om det hintats om något specifikt hittills. Så kall som den kvinnan är, tror jag inte det är främmande för henne att ljuga om sånt. Allt som behövs är ett bra motiv.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » ons maj 04, 2005 20:22

monkeyboy skrev:
Tinwiel skrev:
monkeyboy skrev:

Ja, men scenariot vi fick se var Duncans version, vilket inte behöver vara den sanna versionen. Vi fick ju se olika versioner av vad som hände under den kvällen, och vi vet inte riktigt vad som är sant. "Borta" på ett eller annat sätt var hon ialla fall, vilket i mina ögon gör att det verkar vara en våldtäkt. Sen om Duncan, i det här fallet Trög-Duncan, inte fattade det, det är en annan sak. :rolleyes: :evil:

Lwes: Celeste Kane sa det till Duncan för att hon inte gillade Veronica, och ville att dom skulle sluta träffas. Hon är tillräckligt kall och jävlig för att kunna göra en sån sak, tror jag. Men sen kan ju en av anledningarna till att hon inte gillar Veronica vara att V är Jakes dotter och det sticker i ögonen på Celeste varje gång hon ser Veronica. Det är bara DNA-resultatet och Lianne som som kan ge oss "sanningen", förmodligen får vi reda på det nästa vecka..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 20:27

Tinwiel skrev:Lwes: Celeste Kane sa det till Duncan för att hon inte gillade Veronica, och ville att dom skulle sluta träffas. Hon är tillräckligt kall och jävlig för att kunna göra en sån sak, tror jag.

Det är faktiskt möjligt. Hon är verkligen hemsk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 20:38

1.21
Har jag missat nåt? Kan det inte vara så att Celeste tror att Veronica är Duncans syster? Vilken mamma skulle inte vilja stoppa det förhållandet? Jag menar, eeew! Behöver ju inte vara för att vara "elak". Känns som att jag missat nåt i denna diskussion.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 20:40

AKS skrev:1.21
Har jag missat nåt? Kan det inte vara så att Celeste tror att Veronica är Duncans syster? Vilken mamma skulle inte vilja stoppa det förhållandet? Jag menar, eeew! Behöver ju inte vara för att vara "elak". Känns som att jag missat nåt i denna diskussion.

Hehe, det tänkte jag inte på. Men elak är hon nog i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav malavel » ons maj 04, 2005 20:42

1.21 Om nu Duncan och Veronica är bror/syster, är då inte Veronica och Logan bror/syster? Har jag missat nått?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 20:47

1.21
Hur tänker du då, malavel? Så vitt vi vet finns det inga som helst släktband mellan Logan och Kane:arna eller Duncan och Echollsarna. Hm, nu blir jag extremt förvirrad... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons maj 04, 2005 20:52

Självklart så kan det vara så att Celeste tror att V och D är bror/syster och det är anledningen till att hon har sagt det till D men det kan lika gärna vara jäkelskap.. Hur som helst så är det inte säkert att det är så.. men mycket troligt.

Damn, nu är jag sen, jag ska ju på fest ikväll. Det är ert fel alltihop! ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » ons maj 04, 2005 20:52

malavel skrev:1.21 Om nu Duncan och Veronica är bror/syster, är då inte Veronica och Logan bror/syster? Har jag missat nått?

Ja, det skulle jag tro. Duncan och Logan är bästa polare, inte syskon. Eller hur menar du?

Extrembra avsnitt (kanske det bästa IMHO) även om med vissa förvirrande sidor som huruvida det inte var en våldtäkt likväl, varför hon förlåter Logan så lätt och vad i helsike det var som pågick med kamerorna.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » ons maj 04, 2005 20:53

AKS: 1.21 Så vitt NI vet ja. Jag vet en himla massa saker. Jag vet till exempel att Duncan och Logan är bröder. :)
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons maj 04, 2005 21:00

Tinwiel skrev:Ja, men scenariot vi fick se var Duncans version, vilket inte behöver vara den sanna versionen. Vi fick ju se olika versioner av vad som hände under den kvällen, och vi vet inte riktigt vad som är sant.

Å andra sidan blev vi utlovade att få veta sanningen om våldtäkten i dagens avsnitt, så jag tror faktiskt vi kan lita på den sista versionen.

Tinwiel skrev:"Borta" på ett eller annat sätt var hon ialla fall, vilket i mina ögon gör att det verkar vara en våldtäkt. Sen om Duncan, i det här fallet Trög-Duncan, inte fattade det, det är en annan sak. :rolleyes: :evil:

Det här är ett känsligt ämne och någonstans känns det inte som om jag borde röra vid det, men vafan... En sak om hon hade legat medvetslös, eller medveten men inte kunnat försvara sig, eller försökt trycka honom ifrån sig men varit för svag för att hålla emot, men det gjorde hon inte. Köper man Duncans version var hon ju med på det, pådrivande t o m, hur lite sig själv hon än var. Att han var drogad förenklar inte salen, eller förlåter något, men det göra ju hela händelsen allt annat än svart/vit och glasklar.

Någon borde straffas, personligen tycker jag det är killen som försökte droga sin tjej, vars drink till slut hamnade i Veronicas mage, och dom som fyllde henne med drinkar som borde råka extra illa ut. Mer än bara en förstörd surfbräda (även om den scenen härskade)

I slutändan måste det ändå vara upp till Veronica, vad hon känner, och hon verkar ju inte känna sig speciellt våldtagen. I alla fall inte av Duncan. Killarna med drogerna är en annan sak.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 21:01

malavel: Om du diskuterar avsnitt 1.23 så måste du skriva det också. Nu blev ju jag spoilad! :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons maj 04, 2005 21:03

caffeineaddict skrev:varför hon förlåter Logan så lätt

Vilket väl är en av de där sakerna som hade fungerat mycket bättre om hela våldtäktsarcen hade spelats ut över flera avsnitt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav malavel » ons maj 04, 2005 21:05

AKS: Du blev inte spoilad. Jag trodde verkligen att det förhöll sig så. Det sista inlägget var alltså ett skämt. Jag tror inte att du skulle ha fel om en sån detalj.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » ons maj 04, 2005 21:07

Den här tråden är ON FIRE som idrottare skulle ha beskrivit det.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Bender » ons maj 04, 2005 21:12

1.21Angående om det är en våldtäkt. Fick man inte också i den där tjejens flashback se när Duncan och Veronica höll på.. där verkade det inte direkt forcerat heller. Veronica var ju faktiskt fortfarande kär i Duncan så att hon ville ha sex med honom fortfarande, fast hon inte minns det, är väl inte omöjligt?!? Sen att det var läskigt efter att inte minnas något är ju en annan sak!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 21:48

malavel: Jag vet att du skämtade. Sen skämtade jag tillbaks. Hence icke-existerande avsnitt 1.23. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » ons maj 04, 2005 22:25

AKS skrev:malavel: Jag vet att du skämtade. Sen skämtade jag tillbaks. Hence icke-existerande avsnitt 1.23. :)

Trodde inte du kunde vara så elak. :eek:

Hur kommer det sig att Logan och Duncan bor i samma hus? Finns det nån VM-for-dummies-guide nånstans?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Illyria » ons maj 04, 2005 22:31

Är det en trick-question? De bor inte i samma hus :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons maj 04, 2005 22:33

malavel skrev:
AKS skrev:malavel: Jag vet att du skämtade. Sen skämtade jag tillbaks. Hence icke-existerande avsnitt 1.23. :)

Trodde inte du kunde vara så elak. :eek:

Hur kommer det sig att Logan och Duncan bor i samma hus? Finns det nån VM-for-dummies-guide nånstans?

I think the only dummie here is... hehe... you!

8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 22:38

malavel skrev:Trodde inte du kunde vara så elak. :eek:

Så ung, så oskyldig... Hehe.

Hur kommer det sig att Logan och Duncan bor i samma hus?

Nämen, käre malavel! Det är är ju nästan... gulligt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » ons maj 04, 2005 22:40

adolvsson: Japp. Det är därför jag behöver en sån guide.

AKS: Jag har noll koll.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » ons maj 04, 2005 22:41

AKS skrev:
malavel skrev:Hur kommer det sig att Logan och Duncan bor i samma hus?

Nämen, käre malavel! Det är är ju nästan... gulligt.

malavel, jag börjar mer och mer se dig som en Serenity action-figur tack vare den här tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav malavel » ons maj 04, 2005 22:43

noike: ?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » ons maj 04, 2005 22:44

malavel skrev:noike: ?

Jag tar det i Serenity-tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tor maj 05, 2005 0:29

Kalasbra avsnitt. Det mesta har tagits upp men väldigt lite har sagt om själva scenerna i avsnittet.

Avsnittet är ju fullt av briljanta scener. Men scenen mellan Duncan och Veronica var fasiken bland det bästa jag har sett på hur länge som helst. Något så känsloladdat har jag nog bara sett i ett fåtal scener i Buffyversa, om man nu håller sig inom serier. Satan vad bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor maj 05, 2005 1:04

2x21: Svinbra avsnitt, lätt det bästa hittils. Rob Thomas har, om jag minns rätt, sagt att det är det här avsnittet som han är mest stolt över, och det kan jag verkligen förstå. (Fast det innebär i så fall att säsongsfinalen inte är lika bra. Inte för att det säger så mycket, men ändå.)

Givetvis var det INTE våldtäkt, eftersom båda uppenbarligen ville ha sex, och båda var drogade. Nu utgår jag förstås från att Duncan talade sanning, och jag ser ingen anledning till att det inte skulle vara så. (Det skulle bli en twist för mycket, och nästa avsnitt kommer antagligen att fokusera på mordet.)

Scenen mellan Veronica och Duncan var verkligen fantastisk, och jag gillar lösningen skarpt.

Inledningen måste vara en av seriens humoristiska höjdpunkter. Underbart!

Det hände så mycket att jag faktiskt inte hängde med riktigt under scenen i Las Vegas. Fast jag älskar hur det klipptes från den fina scenen mellan Veronica och Wallaces mamma till Keith på ett hotellrum.

Slutet, med kamerorna, var minst sagt märkligt:

-Nu vill jag förstås att V/L ska vara lyckliga tillsammans, så jag har kanske svårt att se det objektivt, men jag kan inte föreställa mig att Logan skulle vara "ond". Hans känslor för Veronica verkar helt äkta.

-Om Veronica trodde att det var Logan som hade fixat kamerorna så borde hon väl ändå ha reagerat starkare? Nu såg hon bara lätt skakad ut när Weevil kom och hämtade henne, och när hon kom hem var hon helt normal (och där ser jag ingen anledning till att hon skulle spela överdrivet glad).

-Logan kan knappast ha fixat kamerorna för just det tillfället, så jag antar att de har suttit där tidigare. (Det var säkert Aaron.) Så vi kan omöjligt veta vad Logan hade tänkt, vilket även Veronica borde inse.

-Hela sekvensen kändes bara konstig. Det kom t.ex. aldrig något tydligt ögonblick då vi eller Veronica skulle inse att Logan (eller någon annan) var ond. Inte för att det behöver göra det förstås, men det kändes väldigt annorlunda jämfört med andra twister i serien. Å andra sidan så kändes det också lite som att det bara kallt konstaterades att Veronica hade blivit lurad. Jag vill så gärna att det ska vara som AKS teori, men tyvärr känns det lite väl billigt att det skulle ha hänt något mer där som vi inte fick se. Men samtidigt skulle det vara ännu värre om det visar sig att Logan har spelat hela tiden under de senaste avsnitten.

-Logan knäckte nyckeln lite väl lätt. Allvarligt talat, hur klantig får man vara!? Jag undrar om det bara var en ursäkt för att få Veronica ensam i rummet, eller om Logan ville att hon skulle upptäcka kamerorna.

-Nästa avsnitt kommer väl att fokusera på mordet, och med tanke på hur mycket plats våldtäktshistorien tog upp i det här avsnittet, och att mordfallet säkert är ännu mer komplext, så har jag svårt att se hur även en sidohistoria om att Logan är ond skulle kunna tryckas in. Så då finns det ändå en möjlighet att det Veronica upptäckte är kopplat till mordet.

Jag måste se om det här avsnittet redan i morgon (eller idag rättare sagt), och då kanske något klarnar.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film