Hej BF, jag tänkte inte tipsa om saker själv denna gång (förutom Person of Interest som jag som sagt tycker de flesta bör se), utan istället höra om ngn av er har tips till mig:
Jag är ute efter en ny crime-procedural. Den ska gå bra att se när man är trött och inte orkar fokusera så mkt, dvs inget för invecklat. Däremot ska den förstås vara sevärd enligt min standard vilket innebär att t.ex. Numb3rs går bort, men mkt annat skit stannar kvar. Den får gärna ha en underliggande arc, men den behöver inte vara superbra eller ta så mycket plats. Jag vill ha lite slö-tv helt enkelt. Den får gärna vara hyfsat lättsam och töntig. Det får gärna ha kommit ett par säsonger av den också, men nytt vill jag förstås också hitta.
Sånt jag redan ser: Castle, Mentalist, Major Crimes, Criminal Minds, Bones (även om jag just nu inte är ikapp med det pga tråkigt), NCIS, Law and Order: SVU (trots att det egentligen är för bedrövligt dåligt för att jag borde fortsätta), Elementary, Unforgettable, Perception (som eg hör till sånt jag inte gillar så mkt, men som jag ser i brist på annat).
Sett hela the Closer, Lie to Me, the Inside (som står så mkt över allt annat i det här inlägget att det är löjligt, och väl inte är så mkt procedural, men ändå), the Unusuals, Women's Murder Club.
Sett men tröttnat på: CSI, CSI Miami, King, the Glades, In Justice.
Försökt se men gillar inte: Numb3rs, Criminal Minds: Suspect Behaviour, NCIS: Los Angeles, Body of Proof (kanske ger mig på denna igen om jag inte hittar ngt annat), Cold Case, Hawaii Five-O, Psych, the No.1 Ladies Detective Agency, Identity (kanske provar den igen också), Dark Blue, Chase, the Protector.
Någon som har några tips på sånt jag borde kolla in?