Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån maj 02, 2005 8:57

Tob/Illyria: 16:9 (anamorfisk) är ett krav men DD 5.1. på TV-serier är överskattat även om det är trevligt. Skillnaden blir för det mesta inte så stor. FFS, jag har Firefly i Pro Logic och Seinfeld/Simpsons-boxar i DD 5.1. och Firefly kickar ändå rätt så mycket rumpa i jämförelse med de andra ljudmässigt.

Det allra värsta vore naturligtvis om WB gör en O.C.-fuckup och det inte blir någon widescreen alls. Men så ska vi inte tänka...

adolvsson har drömscenarion om senare extrafyllda omsläpp men han gör mig alldeles för nyfiken och sugen så jag säger mest åt honom att hålla tyst om det.... ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Bender » mån maj 02, 2005 16:37

Såg precis trailern för tisdagens avsnitt av Veronica Mars. Det verkar bli väldigt spännande och känslosamt. Trailerrösten är så opassande för serien att man undrar vad det är för fel på UPN. Det är ingen actionfilm det handlar om! :rolleyes: Nåväl, usch vad jag längtar! :)
http://www.upn.com/shows/veronica_mars_tmpl

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » mån maj 02, 2005 17:10

Det går även att se första minutrarna av avsnittet på UPN: http://www.upn.com/shows/veronica_mars/disc_mars.shtml
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån maj 02, 2005 19:10

Öppen chatt på svt.se just nu om "Fri television" och vi har såklart passat på att fråga om VM. Fick ett kort litet allmänt svar, några av frågorna kommer nog inte komma med...

Hej alla som kör en jättehård kampanj för att vi ska visa Veronica Mars redan till hösten. Jag lovar att jag ska ta frågan vidare till vår planering men jag kan inte svara på den frågan. Ingen av oss ansvarar för just det inom SVT.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » ons maj 04, 2005 8:25

Åh vilken dålig hastighet. :evil:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » ons maj 04, 2005 8:41

1x21, knock-out! Hela historien som nystas upp med våltäkten blir jag kluven av, kanske blir klarare/bättre när jag ser om avsnittet för det var så mycket fakta om vem som gjorde vad att ta in på en gång. Hade förväntat mig någon större twist på det hela, att vi skulle få se Logan än mer upprörd, men samtidigt så känns det ändå "tillräckligt" och en bra lösning. Och Duncan visste det var fel på mer än ett sätt och han är fortfarande kär i V? Fint litet utbrott han hade mot bilen... Och när kommer DNA-resultatet?

Aaron till Logan: "I'm comitted to you, you'll see that", det gav mig "I killed Lilly"-vibbar och nu med kameran i Logans rum, vet han ens om den? Varför lämnade Veronica Logan/festen, hittade hon något där? Överraskningsfesten och Logans sätt att säga åt alla att försvinna om de inte gillade V, går inte annat än smälta av det. Fint att han erkände om festen sedan också, vet inte om jag hade varit så snabb med att gå vidare och förlåta det som Veronica (några sekunder). Jag väntar hela tiden på någon större käpp i hjulet för L/V, kan kameran vara det?

Gillade scenen med Veronica och Wallace mamma, när hon pratade om Keith och deras förhållande, och det var fint att se att Veronica äntligen kunde/ville vara öppen och ärlig med Wallace och allt som pågått.

Mamma Mars tillbaka, Keith har kanske skaffat fram bevis för att Koontz inte är mördaren och den där kameran... det kommer bli ytterligare en väldigt lång vecka att vänta nu, allt med Lilly sparas såklart till sista avsnittet.

Verkligen ett fullspäckat avsnitt, känns som jag glömmer kommentera alla mindre detaljer som när Veronica konfronterar alla, kör över brädan, slår Beaver hårt i axeln och säger "tack" osv. Måste definitivt se om detta avsnittet snart, det var verkligen ett avsnitt med knock-out, bara du låter det sjunka in lite.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 04, 2005 9:28

Ojojoj, jag säger som Illyria, vilken knock-out! Så bra avsnitt, och fullspäckat med spänning. Hinner inte skriva mer nu, för jag måste iväg och jobba...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 9:35

Helt ärligt; kände nästan för att börja gråta då jag läser "knock-out". Jag vill hem!!! Jag vill se avsnittet! Nedladdat och klart på min dator är det också. Well, bara ca 8½ timme kvar tills jag kan sätta mig ner och njuta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » ons maj 04, 2005 10:34

Uj. Tänk om alla VM avsnitt varit som 1x21
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav RalfiParpa » ons maj 04, 2005 11:05

Ytterst bra avsnitt som lämnade mig suktande efter mer, varför kunde inte säsongsavslutningen varit ett dubbelavsnitt? Nåja. Det här avsnittet bjöd I alla fall på ett virrvarr av incidenter som antagligen skulle ge mig huvudbry om jag försökte sortera dem, jag får nog återkomma när jag sett om det. Citat:

Veronica Mars 1x21
"Actually, you have a problem with Veronica, you're pretty much dead to me so just like evaporate or something, I don't know"

Nu är det bara en vecka kvar tills vi vet vem som mördade Lilly. En vecka.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 12:22

1x21
Jävligt bra avsnitt och det känndes som om det var välplanerat.
Fast själva lösningen var lite tråkig.
Nu spelar det ju ingen roll vad DNA-testet säger för vi vet ju att dom är syskon, MEN tänk om det inte är Veronica som är son till Duncans pappa, utan Duncan som är Keith's son!
Det där i slutet med kamerorna i sovrummet verkar lite skumt. Min första tanke var att Logan är ond och att han ville filma när han hade sex med Veronica (och förmodligen andra också). Om det var hans pappa som satte upp det skulle väl knappast kontrollpanelen och bildskärmarna vara i samma rum, det skulle vara helt ologiskt.
Jag undrar över nästa avsnitt vad Beaver kommer spela för roll i det hela, eftersom avsnittet heter "Leave it to Beaver". Tänk om han är mördaren! Nej, han verkar snäll och oskylldig. Han kanske hjälper Veronica med att hitta mördaren. Vi får se....

Jag längtar tills nästa avsnitt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 12:32

Åh, varför får jag aldrig komma hem! :) Klockan 18 (cirka) kan inte komma fort nog. Bara 5½ timme kvar dock.

Jepp, jag är fixerad.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » ons maj 04, 2005 14:39

Mycket mycket bra avsnitt...mycket bra, vill ha meeer
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Bender » ons maj 04, 2005 17:45

2x21
Otroligt bra avsnitt...
Som ni andra skriver var det väldigt fullspäckat så det krävs nog en omtitt eller två innan nästa veckas säsongsfinal. Det där med kamerorna vet jag inte vad jag ska tro om. Lär väl inte vara kopplat till att just Veronica kom på besök men det förbättrar ju inte Logans kort. Slutscenen.. ska man tolka det som att Lianne och Keith bestämt att Lianne skulle hålla sig borta ett tag?! Tills Koontz förklarats oskyldig?
Nog för att jag vill ha så mycket tid som möjligt på mig såhär i uppsatstider.. men nästa onsdag får gärna komma jättefort... :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 18:39

Bender skrev:2x21
Slutscenen.. ska man tolka det som att Lianne och Keith bestämt att Lianne skulle hålla sig borta ett tag?! Tills Koontz förklarats oskyldig? [/spoiler]

Det verkar ju inte logiskt att ha henne komma fram just nu när Keith just avslöjat att Koontz är oskyldig, för mamman måste ju vara inblandad på något sätt.
Jag gillar henne inte alls, och om hon är med nästa säsong så tror jag att hon kommer dra ner braheten på hela serien.
Hoppas att hon är mördaren, för henne kan vi gärna bli av med.
Eller ännu bättre om hon och Lily's mamma dödade Lily tillsammans! För den mamman är inte heller det minsta god.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 18:45

För första gången efter ett VM-avsnitt är jag stum. Inte stum av beundran kanske, men stum.

1.21
Det hände så mycket i detta avsnitt att jag inte vet vad jag tycker om det. Att det är bra står utom allt tvivel, men det kännsi nte så bra som jag hoppats. *tror* jag. Det är mycket att ta in.

Snälla, låt inte Logan ha satt upp kamerorna själv! Han verkar ju uppriktigt kär i henne.

Usch, Veronicas mamma... Det var en cliffhanger som inte får mig att se fram emot nästa avsnitt lika mycket som om det slutat med att Weevil och Veronica drog iväg.

Men, men... att nästa avsnitt kommer att bli sanslöst bra är givet. Men helt ärligt: detta avsnitt var så späckat och tungt och så att jag inte vet vad jag tycker. Eller jo, att våldtäkten inte var en våldtäkt känns som en "cop out". Hade gärna sett att det faktiskt varit en våldtäkt. Inte för Veronicas skull, men för historiens skull. Och Duncan var ju också drogad då han låg med den han *tror* han vet är sin syster. Bara för att Duncan sagt att hon är hans syster så vet vi fortfarande ingenting säkert.

Hmmm... och jag var stum? :)

EDIT: Teori om kommande avsnitt, med betoning på teori

Teori: det är mening att vi ska tro att det är Logan som velat filma Veronica. Men det var ju inte i hans rum så det är dit hans pappa tar sina conquests. Det är ett hopp i tiden mellan poolhuset och det att veronica åker iväg med Weevil. Hon har då hittat ett band med Aaron och Lilly som har sex och hon ringer till Weevil och ber honom hämta upp henne. The end. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 18:57

AKS skrev:Teori om kommande avsnitt, med betoning på teori

Teori: det är mening att vi ska tro att det är Logan som velat filma Veronica. Men det var ju inte i hans rum så det är dit hans pappa tar sina conquests. Det är ett hopp i tiden mellan poolhuset och det att veronica åker iväg med Weevil. Hon har då hittat ett band med Aaron och Lilly som har sex och hon ringer till Weevil och ber honom hämta upp henne. The end. :)

Låter mycket rimmligt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 04, 2005 19:03

AKS: Det är ungefär så mina teorier ser ut också.
Varför annars sticker V sådär, hon måste ju ha hittat något...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 19:05

Min teori

Ja, det är rimligt tycker jag. Och sen visar sig att Aaron mördat Lilly för att hon tänkte berätta för hans familj eller så och Logan har ännu mer att må dåligt över nästa säsong. Oh my!! I'm all excited!

Tur att det blir nya DZ- och BSG-avsnitt i sommar annars vete 17 alltså...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons maj 04, 2005 19:11

:eek: Wow, I like your theory, AKS. :) Hoppas att det är så..

Spoiler
Jag förstår vad du menar, AKS, med att det var fegt att inte låta våldtäkten vara en våldtäkt men jag tycker nog personligen att det var det ändå. Veronica hade sex med någon utan att hon kunde ge sitt samtycke, då är det våldtäkt. Om hon känner sig utnyttjad så är hon det. Duncan var drogad och visste inte vad han gjorde, ok, men hur borta var han egentligen? Han kunde ju uppenbarligen genomföra ett samlag, och borde då varit någorlunda vid medvetande. Eller? På nåt sätt är han ändå ansvarig för våldtäkten även om det inte är lika "allvarligt" som vi trodde från början.

Grinade.. jag grinade för stackars lilla Veronica idag. Så fint att hon öppnade sig för Wallace. :cry:

Kameran i sovrummet? *suck* Jag vet inte.. varför måste det bli en sån cliffhanger igen! Jag vill ju att Logan och Veronica ska bli tillsammans, dom är så fina ihop. Och Logan, han kan inte ljuga om sin förälskelse, det tror jag inte... So what's the deal? Jag hoppas på AKS teori. Men varför skulle han ta Veronica till sin pappas rum för att ha sex, det måste ju vara större risk för att dom blir störda där än i Logans rum.

Varför ? Whyyyyy? Vänta en vecka till.

Sista avsnittet nästa vecka. :eek: Nej, jag tänker förneka det. Förnekelse funkar fintfint för mig när det gäller andra saker, ska nog funka bra här också. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons maj 04, 2005 19:16

AKS: Fast Aaron känns inte riktigt som en sådan som har ihjäl folk bara för att de ska berätta något sådant. Om han ligger bakom mordet borde han ha ett bättre skäl än så. Som att Lily fått se något hon inte borde ha sett -- något som inte har med henne att göra egentligen men som Aaron inte vill att någon ska veta. Motivet till Lilys död känns tyvärr fortfarande helt okänt, man har knappt ens fåt några ynkliga ledtrådar annat än hennes "I got a secret!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons maj 04, 2005 19:17

Tinwiel skrev:Men varför skulle han ta Veronica till sin pappas rum för att ha sex, det måste ju vara större risk för att dom blir störda där än i Logans rum.

Jag tror inte det var någons rum, varken Logans eller Aarons, utan ett slags extrarum, men kameran tillhör nog Aaron... eller Lynn.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 04, 2005 19:17

Jag tror inte det är pappans rum utan poolhuset vi fått se tidigare i ex An Echolls Family Christmas.

Och naturligtvis är det våldtäkt/sexuellt utnyttjande om veronica känner det, men mitt problem var att *hon* nu inte tycks tycka att det är på det viset. Sa hon inte rätt ut till Logan att hon inte blivit våldtagen?

En idé om säsong 2 utifrån Aaronteorin: Hm, det skulle betyda att Logan inte är 18 år ännu och alltså behöver en legal guardian under S2. Syrran Trina som ju älskar sin bror får naturligtvis "vårdnaden" och tar väl, *väl*, hand om Logans arv.

Hm, hur ska detta gå? Håller på så här nu och då har jag inte ens börjat läsa posterna på TwoP än. Kommer att ta många timmar ikväll detta.

noikes spoilertaggar: Du har defintivt en poäng om motivet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » ons maj 04, 2005 19:35

Men varför skulle Kane-familjen röja upp för Aaron om han var mördaren?
Och varför gick Keith efter big daddy Kane om det var Duncans träningskläder som tvättades? Nåt jag undrat.
Och så tror jag Weevil kommer att bli ihop med glasstjejen från avsnitt 20.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 04, 2005 19:38

Spoiler
Ok, poolhuset, ja då låter det mera troligt. Men om det inte var Logans rum så måste Veronica ha sett nåt upprörande för att hon skulle rusa iväg sådär. Eller så blev hon bara upprörd över att hon misstänkte att Logan tänkte filma henne. För det känns lite amatörmässigt av mördaren att lämna bevis efter sig sådär, om ett av videobanden skulle vara "avslöjande". Men det kanske är så att mördaren inte vet om att han/hon har blivit filmad?

Så Veronica sa till slut att hon inte hade blivit våldtagen? Jag kom inte ihåg riktigt, jag såg ju avsnittet i morse. Måste se om det imorgon tror jag. Men Veronica! Bad-ass-Veronica, du måste ju ställa Duncan till svars lite mer än så! Våldtagen har hon ju blivit ändå... Skit, jävla.. *fortsatt svärande* :evil:

Sen är det ju, som sagt, inte säkert att dom är syskon ändå, Mamma Kane/Abel Koontz kan ju ha fel... Om en vecka så vet vi.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav monkeyboy » ons maj 04, 2005 19:43

Tinwiel skrev:Spoiler
Så Veronica sa till slut att hon inte hade blivit våldtagen? Jag kom inte ihåg riktigt, jag såg ju avsnittet i morse. Måste se om det imorgon tror jag. Men Veronica! Bad-ass-Veronica, du måste ju ställa Duncan till svars lite mer än så! Våldtagen har hon ju blivit ändå... Skit, jävla.. *fortsatt svärande* :evil:

Hon var ju med på det verkar det som....
Sen, Celeste Kane och Aaron Eccholls??
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons maj 04, 2005 19:44

Jag tycker inte upptäkten att våldtäkten inte var en våldtäkt var en cop out. Det faktum är att hela händelsen gick till på ett annat sätt än vad Veronica tänkt sig, gör att jag gillar den här lösningen bättre.

Däremot var det lite väl mycket information för ett avsnitt, och jag tror det hade varit snyggare om man besökt våldtäktsstoryarcen fler gånger under säsongen.

Fast det var fortfarande ett förbannat bra avsnitt. Förbannat, säger jag, förbannat bra!

LWes:
Nu spelar det ju ingen roll vad DNA-testet säger för vi vet ju att dom är syskon

Pyttsan, heller. Duncan tror han vet, antagligen av samma anledningar som Veronica misstänkte det. Men vi vet att hon inte vet, och jag det är mycket möjligt att även han står utan klara bevis. Säkert lär vi inte veta förrän nästa vecka.

Med det sagt hoppas jag att dom är syskon, för satan i gatan vad modigt det skulle vara av Thomas & Co, och scenen utanför det Duncanska residenset var FET.

Hey, AKS:
Tråk-Duncan inte så mycket tråk nu, va, eh? 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » ons maj 04, 2005 19:44

Tam skrev:Men varför skulle Kane-familjen röja upp för Aaron om han var mördaren?
Och varför gick Keith efter big daddy Kane om det var Duncans träningskläder som tvättades? Nåt jag undrat.

För de inte vet att någon annan är mördaren, för Duncan verkar skyldig. Jake och Celeste tror han är skyldig för det var säkert Duncan som hittade Lilly och fick blod på sig och sen kanske flippade ut (hans sjukdom). Därför försöker familjen Kane döja upp för Duncan, de vet inte pga hans minnesförlust vad som egentligen hänt. Och när Kanes döljer något blir Keith misstänksam, han anklagade säkert Jake för att försöka få honom att medge vem som egentligen är mördaren.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons maj 04, 2005 19:47

Fyra stycken inlägg medans jag skrev mitt lilla? That's feels just plain weird.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » ons maj 04, 2005 19:49

adolvsson skrev:
LWes skrev:Nu spelar det ju ingen roll vad DNA-testet säger för vi vet ju att dom är syskon

Pyttsan, heller. Duncan tror han vet, antagligen av samma anledningar som Veronica misstänkte det. Men vi vet att hon inte vet, och jag det är mycket möjligt att även han står utan klara bevis. Säkert lär vi inte veta förrän nästa vecka.

Duncan sa att hans mamma sagt det till honom. Varför skulle hon ljuga om det för sin son?!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film