av Illyria » ons maj 04, 2005 8:41
1x21, knock-out! Hela historien som nystas upp med våltäkten blir jag kluven av, kanske blir klarare/bättre när jag ser om avsnittet för det var så mycket fakta om vem som gjorde vad att ta in på en gång. Hade förväntat mig någon större twist på det hela, att vi skulle få se Logan än mer upprörd, men samtidigt så känns det ändå "tillräckligt" och en bra lösning. Och Duncan visste det var fel på mer än ett sätt och han är fortfarande kär i V? Fint litet utbrott han hade mot bilen... Och när kommer DNA-resultatet?
Aaron till Logan: "I'm comitted to you, you'll see that", det gav mig "I killed Lilly"-vibbar och nu med kameran i Logans rum, vet han ens om den? Varför lämnade Veronica Logan/festen, hittade hon något där? Överraskningsfesten och Logans sätt att säga åt alla att försvinna om de inte gillade V, går inte annat än smälta av det. Fint att han erkände om festen sedan också, vet inte om jag hade varit så snabb med att gå vidare och förlåta det som Veronica (några sekunder). Jag väntar hela tiden på någon större käpp i hjulet för L/V, kan kameran vara det?
Gillade scenen med Veronica och Wallace mamma, när hon pratade om Keith och deras förhållande, och det var fint att se att Veronica äntligen kunde/ville vara öppen och ärlig med Wallace och allt som pågått.
Mamma Mars tillbaka, Keith har kanske skaffat fram bevis för att Koontz inte är mördaren och den där kameran... det kommer bli ytterligare en väldigt lång vecka att vänta nu, allt med Lilly sparas såklart till sista avsnittet.
Verkligen ett fullspäckat avsnitt, känns som jag glömmer kommentera alla mindre detaljer som när Veronica konfronterar alla, kör över brädan, slår Beaver hårt i axeln och säger "tack" osv. Måste definitivt se om detta avsnittet snart, det var verkligen ett avsnitt med knock-out, bara du låter det sjunka in lite.